KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

HopeaQ: Ei löydy sanoja.. :hug: Lämpimästi tervetuloa joukkoon! Täällä on paljon ihmisiä erilaisilla taustoilla, mutta kaikkia yhdistää se menettämisen ja epätoivon tuska...

Melina:Me ei odotetu menkkoja kaavinnan jälkeen ja sainkin plussan heti testiin, mutta kemiallinen oli. Vuoto alkoi heti ja viiva haalistui saman tien. Seuraavassa kierrossa sama juttu. Mulla kohdun limakalvo kärsi kaavinnasta niin, että hormonien avulla jouduttiin kasvattaan sitä, että sinne voisi mahdollisesti jotain kiinnittyä. Ja mä kans vuosin ihan olemattomasti noin 5 päivän ajan kaavinnan jäkeen. En tarvinnut edes siteitä...

Imoen: Mäkin varaisin ajan yksityiselle. Oman mielenrauhan takia!
 
Kiitos haleista Happihyppy! On ollut aikeissa kokeilla vyöhyketerapiaa uudelleen, mutta kun tuo ensimmäinen hoitaja kertoi siitä kuinka monenlaisia hoitajia on olemassa, niin en ole uskaltanut. Toisilla kuulemma on taito "hyppysissä" ja toisilla ei. Tämä hoitaja todella totesi jalkoja hoitaessaan, että nyt täällä vaikuttaa siltä, että raskaus on alkanut. Tämän hoitajan luokse sain suosituksen. Hän on jo eläkkeellä. Mistä löytää vastaavaa? En tiedä...

Ja kyllä. Olen todella onnellinen, että meillä yksi riiviö jo on olemassa. Hän vain niin kovasti toivoo sisaruksia, ja suree menettyä veljeään. Siitä raskaudesta ehdin jo hänelle kertoa, joten jouduin kertomaan menetyksestäkin. Muista raskauksista en ole edes kertonut. Viimeisimmän raskauden aikana poikamme tiukkasi minulta moneen kertaan miksi mahani on niin pullollaan ja onko siellä vauva... Kielsin kaiken... onneksi...

Eniten meidän poikamme haluaisi itselleen isoveljeä :heart: Tästä on käyty muutamakin keskustelu, että se ei vain onnistu, vaikka kuinka haluaisi :)
 
Kiitos sinullekin Minky!

Itse jouduin keskeytyksen jälkeen vielä lähes kuuden viikon jälkeen kaavintaan. Vuodin jatkuvasti. Soittelin Naikkarille, ja sanoivat aina vain, että seuraa tilannetta - kuulostaa normaalilta.

Sitten yhtenä iltana olin yksin kotona, ja aloin yllättäen vuotaa kuin seula. Istuin vain vessassa, ja verta tuli kuin hanasta. Alkoi olla jo huono olla. Sain ystävältäni kyydin Naikkarin päivystykseen. Kohtuun oli jäänyt istukan palasia, jotka kaavittiin yön aikana. Toipumiseen meni kaikkiaan lähes puoli vuotta, sillä kierrot menivät aivan sekaisin ja noin neljät kuukautiset tekivät yhtä kipeää kuin keskeytys eli oli hurjat supistukset, jotka vetivät reisiin asti kipeästi.

En voinut käsittää ettei tuska voinut loppua lainkaan, mutta loppuihan se sitten aikanaan. Nyt on vain "tyhjän sylin" -tuska jäljellä :(
 
HopeaQ: itku pääsi kun näitä kokemuksiasi luin :'( Vaikka itse olen vuotanut pelottavan määrän tuulimunaraskauden keskeydyttyä, aina tuntuu hurjalta lukea muiden kokemuksia ja sinullakin aika monta haastetta on matkallasi ollut. Sinun on pakko olla vahva ihminen, enkä tarkoita, etteikö heikkokin saisi välillä olla, täällä saa olla sitäkin vapaasti :hug:

Haluaisitko kuitenkin olla listalla mukana? Voit olla taustajoukoissakin mutta jos koet mukavammaksi olla kuumeilulistalla, niin lisäämme sut sinne tottakai. Eli jos, niin laitatko vielä keskenmenojen ajankohdat (kk/v), vaikka niiden listaaminen voi kurjaa ollakin..

Joka tapauksessa lämpimästi tervetuloa tänne purkamaan tuntoja ja juttelemaan asioista, jotka mietityttää. Täällä on ihan sen vertaistuen lisäksi saanut hyvinkin monipuolisesti tietoa raskauden alkamisesta, ongelmista raskaaksitulossa jne.

Sitä vyöhyketerapeuttiasi mietin: olisiko mahdollista olla yhteydessä tähän jo eläkkeellä olevaan terapeuttiin, hänellähän voisi olla jotain kontakteja tai suosituksia hyvistä kollegoista?
 
Lämpimästi tervetuloa myös minun puolestani HopeaQ ja iso :hug: . Itku tuli kun sinunkin tarinaasi luin. Mulle tuli sama mieleen kuin BM:lle, että kehtaisitko ottaa yhteyttä siihen vanhaan vyöhyketerapeuttiin ja kysellä suosituksia? Tai löytyisikö näiltä sivuilta tai googlettamalla kokemuksia terapeuteista ihan nimillä? Voisin kuvitella, että näillä sivuilla (poislukien tuo Mitäs nyt?-palsta) kukaan ei kenellekään pahaa tahdo tai tahallaan harhaanjohda, eli kokemukset voisivat hyvin olla ihan aitoja ja luotettavia? Olisikohan tuolla lapsettomuus-puolella käyty mitään keskustelua aiheesta? Joka tapauksessa voimia ja toivoa sinulle!

Imoen: voi mikä tilanne :( ... Mäkin kävisin sinuna yksityisellä ultrassa, itse en varmaan pystyisi vaan odottelemaan. Mulle sanoi mun gyne nytkin, kun kävin, että hyvähän se on tarkastaa, että kaikki on tullut pois (ihan tulehdusvaarankin takia) ja ettei sitten ole esim kohdunulkoinen ollut. Voi kun kaikki kääntyisi vielä hyväksi! Meinaatko vielä testata haaleneeko viiva? Mulla tuli jo sitten parin päivän vuodon päästä nega, mutta raskausoireet loppuivat vasta nyt kun vuotokin. Ja mulla oli siis ihan normimenkat, niin varhain keskeytyi, että ei kai sinne vielä ihmeempiä materiaaleja ollut kertynyt. Sä taisit toisin mennä mua vähän edellä, vaikka samoihin aikoihin plussattiin, kun itse olen hätähousu ja sinä (vieläkin väitän näin vaikka itse olit eri mieltä ;)!) viilipytty.

Omaan napaan ei mitään uutta, jäitä poltellessa... Valmistaudun henkisesti peitonheiluttelumaratoniin, joka varmaan starttaa tässä lähipäivinä, vaikka ovikseen on vamaankin vielä 10 päivää aikaa. Täytyyhän sitä harjoitella, että varmasti osaa sitten :p ! Täytyy tosin varoa ylikuntoa, eli ettei käy niin kuin viimeksi meinasi käydä, että tahti hyytyy ennen aikojaan. Ei mitään suorittamisen makua, ehei ;) ... No onhan se kivaakin, kaikesta suunnitelmallisuudestaan huolimatta.

Mukavaa viikonloppua itse kullekin!
 
HopeaQ Tervetuloa joukkoomme! Juuri oikeaan paikkaan löysit! Täällä me kaikki kaipaamme perheenlisäystä :heart: Kyneeleet tuli silmiini kun tarinaasi luin. Minullekin tuli välittömästi mieleen, että varaa nyt ihmeessä heti aika vyöhyketerapiaan!!! Ei ole mitään menetettävää. Minäkin painan vinkin mieleeni. Turha varmaan edes kysyä, että syötkö vitamiineja. Uskon, että olette varmasti kokeilleet jo kaikkia apuja.

Minun neuvoni on myös se, että ota rohkeasti yhteyttä siihen eläkkeellä olevaan ja kysy suosituksia. Ja sitten googleta asiasta, jos vaikka joku osaisi netissä suositella jotakuta.

Tervetuloa :flower:
 

km 9/09 ja 1/10 ja testissä punertava haamuviiva!
ovista koetin bongata ja sainkin tummanpuhuvan ovisviivan ja samalla tei tuon vahingossa löytyneen raskaustestin (herkän) ja mitä kummaa 4min menny ja siinä näkyy punertava haamu....mie en usko tätä!!!
 
voiskohan se näyttää oviksen? herkkä kun on??? viiva alko tosiaan hahmottumaan 4min kohdalla ja haamu siinä on edelleen sen 10 min kohdallakin jolloin vielä viimesen kerran saa tulkita....onkohan mun kroppa sekoamassa...nega testin oon tehny jo km jälkeen että varmistin hcg n laskeneen (kahteenkin kertaan) ja puhtaat negat sain jo puolitoista viikkoa sitten...
 
HopeaQ tervetuloa minunkin puolestani. Ei ole ollut helppoa sinullakaan. Täällä tosiaan on meitä kaikenlaista kokeneita, joten tervetuloa kuumeilemaan.
Mulla on lämpöä 37.2 ja eilen tuli se pieni tuhru...olisikohan kiinnittymistä...en tiedä.
Neila, jospa haamu jotain merkkaa? Vaikka voiko se olla oviksen aikohin...? Miten sulla on kierto nyt? En muista ulkoa :ashamed: =)
Imoen, varmaan menisin tarkistuttamaan tilanteen yksityisellä, jos ei muualle pääse.
 
Rinja: mites se kierto menee jos km lasketaan kp 1 niin sitten ois menossa kp 23 ..yleensä normikierrossa mulla ovis kp 15-17 joten...en mie tiiä..sekasin on aatoksetkin...voiko olla ees mahdollista....
 
30.1. LAUANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 8/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 9/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 16/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 18/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 25/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 34/
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 36/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 40/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
Tuittu-.......................TM 01/10
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



haicu....................TM 10/09............................................KP 5/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 13/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 17/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 17/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 21/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 22/
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 28/28-34
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 35/29-33
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 8/28-30
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 10/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 18/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 22/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 23/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 24/28
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 38/27
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 3/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 12/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM ?/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia







 
Jaja78: Niin sitä pitää, uutta putkeen =) Meillä kans oli taas tässä kierrossa vähän mietinnässä, että miten osataan ajoittaa oikein, ettei puhti lopu kesken. Sitten otettiin vaan ihan karusti se ns. ovis-viikko siltä kantilta, että vaikka hammasta purren ( :LOL: ) joka toinen päivä puuhataan sitä lasta ja silleen jaksettiin. Kyllähän se hienoinen rutiini on, mutta niinku sanoit, ihan mukavaa. Plus että musta tuntuu, että tää "tekosyy" muistuttaa meitä siitä, että peittojen ois hyvä heilua välillä ihan muutenkin =) Tarkotan, että meidän arki on ollu jo pitkään sen verran hektistä, että ilman tätä vauva-projektia muistettais pupuilla ehkä sen kerran kuussa.. Joten kannustushuutoja täältä :attn: !!!

Neila: Hienoa, että alkaa viivaa tulemaan testiin :flower: Oli se nyt sitten ovis tai tärppi, suosittelen varmuuden vuoksi juhlimaan sitä vauvantekopuuhilla =)

Imoen: Yhdyn edellisten neuvoihin, eli kannattaa käydä tarkistuttamassa kohdun tilanne. Aika karuja tarinoita on saanut täällä ja muuallakin lukea näistä "tyhjentymättömistä kohduista" ja puolen vuoden vuotamisista puhumattakaan siitä henkisestä puolesta, miten tuollainen kokemus kalvaa, kun ei tiedä mitä on tapahtunut! Joka tapauksessa isot :hug: ja jaksamista sinulle.

 
HopeaQ, suuret pahoittelut kokemastasi ja tervetuloa joukkoon. :hug:

Ja sitten vaan ON: nyt tästä ei voi enää erehtyä, tutunoloinen vuoto ja kivutkin tulivat. Joten se siitä. Mut voisi nyt poistaa plussalistalta ja lisätä taas pinoon, eli toinen tavoitteena ja KM 10/09 ja 1/10. Kiertopäiviä laskeskelen sitten taas seuraavista menkoista.

Mieli tekisi luovuttaa, mutta toisaalta ajattelen että prkle, mä en ole turhan takia käynyt läpi tätä.

Tsemppiä kaikille taas, jatketaan harjoituksia...!
 
:hug: kaikille tarvitseville

joo, sitä tarttee kyllä kohta itsekin...epäonnistunut lääkkeellinen, kohtutulehdus ja NYT EPÄONNISTUNUT KAAVINTAKIN....mä en voi uskoa tätä todeksi...no onneksi menin lääkäriin, kun epäilytti (sori älkää likeko jos tekee pahaa) eli kirkkaan punainen vuoto ja kipu....lääkäri sai ultralla esiin sen, että jotain on vielä kohdussa ja nyt tilannetta seuraillaan tiistaihin saakka, jonka jälkeen selviää tarvitaanko vielä kerran kaavinta...tosiaan pelkään sitä, koska vuoto hyvin niukkaa et ei se tällein voi tulla ulos...

no toinen asia on se että ylihuomenna täytyy mennä töihin ja kohdata työkaverit...osa tietää ja ne jotka ei tiedä tajuavat kyllä etten ole ollut ihan tavallisessa flunssassa kun saikkua on ollut kohta kaks viikkoa...pelottaa vaan kun oon sellanene itkuiikka et jos menee vollottamiseks...no pakkohan se tietty joskus on kohdata... töihin meno siis...

voi kun pääsis tästä vuodosta odottaa niitä ekoja menkkoja, jotta pääsis uuteen yritykseen... edes harjoittelemaan :D

piristävämpää ja lottovoitokasta lauantaita :)
 
Neila Onnea kyllä se on mahdollista! Mulle kävi viime kerralla juuri niin. Eli km:t on 15 pv marraskuu 09, uudelleen tulin raskaaksi 1.12 ja raskaustesti oli positiivinen 10.12, sydän sykki 4.1 ja 8.1.10 mutta 18.1 ei enään sykkinytkään ja lopuksi 25.1. lääkkeellinen tyhjennys ja nyt vuoto loppunut, eikä polttoja enään. Odottelemme kromosomituloksia musta ja miehestä, josko vika on yleisissä kromosomissa ku ei pienet jaksa. Jos vikaa ei löydy 11.2 tulee tulokset niin sitten seuraavien menkkojen jälkeen sopisi lääkärin mielestä yrittää uudestaan. Mulla on kuitenkin papa löydös joka pitää leikata mutta tulosta ei ole patologiselta tullut ette kuinka kiireellinen jos on kiirellinen niin pitää odottaa sinne asti ku leikkaus on tehty. Joten ei ihan helppo homma. Yleisesti ottaen tulen jo pelkän miehen näkemisestä raskaaksi, meillä ongelma on kehityshäiriö sikiössä, yhteensä 3 vuoden aikan.
Eli km:t 08/2002, 01/2009,11/2009 ja 1/2010......
Neljä ihanaa lasta on 15,14,8,3 loppuvudesta täyttävät...siis 8 kertaa raskaana nyt on sitte tasan josko seuraava jäisi elävien kirjoihin, kovasti toivon sitä myös teille kaikille!!!
 
Neila, mä sain km jälkeen vuodon loppumisesta (en voinut laskea oikeita kp kun vuosin 5 viikkoa putkeen) 10 päivän päästä herkkään liuskatestiin haamun, testasin kun oireet alkoivat. Mutta se merkkasikin ilmeisesti ovista, sillä myöhempien tietojen mukaan ovis oli vasta sitä seuraavana päivänä ja plussasin 2 viikkoa myöhemmin. Oireilin tosi vahvasti tuosta oviksesta saakka, plussan yli ja vielä uuden vuodon loppumiseen saakka... Mutta mulla tietysti eri juttu kuin sulla, kun pitkä vuoto sekoitti pakkaa, eli ei ole tarkoitus lannistaa :) , toivotaan, että sun haamu on ihan sitä itseään =) ! Ja jos ei oo, niin ainakin on varmaan sitten ovis ja sekin on hyvä, eikös! Jännityksellä odotan uutta testitulosta, tule sitten heti kertomaan, peukut on pystyssä!

Imoen, olen niin pahoillani :hug: ... Voi kurjuus. Kolmas kerta toden sanokoon, meille monelle! Kuinka pitkälle muuten pääsit rv:ssa ennen kuin tuo kunnon vuoto alkoi?

MiiaK, tsemppiä ja halauksia, riittäis jo sullekin vähempikin :(
 
BM, heh :D kiitos kannustuksesta! Saman suuntaiset ajatukset täälläkin tosiaan tuosta asiasta, kyllä se vaan aina jotenkin lähentää ja tekee hyvää. Ja tosiaan helposti muuten unohtuu arjen tohinassa! Voi jos mun mies lukisi nää jutut B) ...

Josta tulikin mieleeni, ettäs mites Repan peitonheiluttelut on onnistuneet? Täällä läksyjenkuulustelu :saint: :D ...
 
Jaja78: No hieman epäuskoisin mielin täälläkin meni eilinen, mutta realistisin mielin ollaan liikkeellä. Katsoin että veskipaperi on vähissä ja jos kauppa kauempana on auki niin voi olla että tulee poikettua ja sieltä sitten sais testin tai pari mukaan, noita aivan herkkiä siellä ei ole mutta 25 siellä on (vahvuudeltaan). En mie lannistunu, ei hätää...koko asia ja ajatus tuli niin puuntakaa että korkeintaan ihmetys ja yllätys ois ne tuntemukset. Noh, jos se olisikin ollu ovista, niin sekin ois nyt hyödynnerry :D että molempi parempi. Tulen sitten kertomaan kun tiedän...
 

Yhteistyössä