KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

HopeaQ,Tää on sulle just oikea paikka... tuhennesti jaksamista ja pahottelut keskenmenojen johdosta,toivotaan yhtä ihmettä vielä :hug:

Imoen :hug:

Miiak,No voi pee,ihan järkkyä :eek: Koitahan jaksella :hug:

Jaja,Kiitos kysymästä,on noi heilunu jonkun verran,mut en sit tiiä onko ihan optimaalisesti osunut kohalleen :p Pahaa oloo ei oo vielä tullut,toivottavasti ei tuukkaan..paitti jos johtuu raskaudesta :saint:
 
31.1. SUNNUNTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 9/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 10/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 17/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 19/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 26/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 35/
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 37/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 41/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
Tuittu-.......................TM 01/10
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



haicu....................TM 10/09............................................KP 6/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 14/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 18/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 18/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 22/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 23/
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 29/28-34
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 36/29-33
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 9/28-30
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 11/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 19/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 23/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 24/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 25/28
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 39/27
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 4/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 13/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia







 
miiak: Voi sentään, todella pitkän kaavan mukaan sua nyt koetellaan :hug:

Ei kai tässä kummempia, tammikuu lopuillaan, vielä ehtis muutama plussa listaan =) Melkosen pitkällä näyttivät olevan ainakin Unicco, kipinäkenkä, viirukissa ja ne ketkä nyt unohdan.

Plussatuulia!!! +++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
Jaja, vissiin jotain rv 5+5. Olisko kellään mitään käsitystä, miten kauan tällainen alkuvaiheen KM voi vuotaa? Että mua ärsyttää, olisi tullut vaan tavalliset menkat ni olisi kohta jo uusi ovisaika käsillä. :headwall:
 
Neila, en ole ehtinyt käymään täällä, mutta hyvin ovat muutkin vastailleet. Eli kyllä tuo voisi olla sitä itseään se viiva =)
Mulla on outo tilanne: tulee tuhrua, mutta mielestäni vähän aikaseen ollakseen täti..., mutta enpä tiedä. En osaa ajatella mitään. PItää vain katsella, mihin kehittyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Imoen:
Jaja, vissiin jotain rv 5+5. Olisko kellään mitään käsitystä, miten kauan tällainen alkuvaiheen KM voi vuotaa? Että mua ärsyttää, olisi tullut vaan tavalliset menkat ni olisi kohta jo uusi ovisaika käsillä. :headwall:
Mulla vuoti 6 vk sitten 2 vk vuotamatta ja sen jälkeen alkoi ekat menkat. 4 kiertoa meni vissiin, ennen kuin oltiin normaalissa kaikkine kummallisine hormoonioireineen. Ja nyt sitten ei tärppää millään.

 
miiak, tajusin nyt vasta lukea sinun tilanteesi. Paljon :hug: ja voimia. Mullakin on ollut joskus kohtutulehdus kaavinnan jälkeen. Siitäkin selviää. Se vain pitkittää koko prosessia, mutta nopeasti se menee ohi, kun kun saa lääkkeet. Eli kun nyt pääset hoitoon, asia lähtee etenemään. Hyvä niin.
Joo, toi työkavereiden kohtaaminen on yksi juttu. Sinun ei ole pakko kertoa mitään, jos et halua. Ei asia muille kuulu. Eivätkä ihmiset yleensä kysele liikoja. Mun tilanteen kaikki ovat tietäneet, kun olen ollut niin pitkällä.
Mutta kuuntele itseäsi. Kyllä ajan kanssa kaikki "unohtuu" työkavereidenkin mielestä. Niin itsekkäitä me ollaan,e ttei kauaa jakseta toisten lomien pituuksia miettiä. Rohkeasti vain työpaikalle ja alat tehdä työtä, siitä se lähtee taas arki eteenpäin.
 
Imoen Noin alussa yleensä vuoto on samalainen kuin normi menkoissakin ja ovis voi ihan hyvin tulla jo kaks viikkoo vuodon alusta, tietysti yksilöllistä.. Alkuraskauden keskenmeno on keskenmenosita helpoin ja nopein toipua. Monet eivät edes tiedä olleensa raskaana kun vuoto alkaa. Lääkäri kehoittikin mua olla testaamatta liian aikaisin vitten vasta ku olis mahdollisesti viikolla 6 eli pari viikkoo menkat myöhässä niin ei tulisi sitten turhaa surua. Tietysti monille jo se että tulee raskaaksi niin on jo suuri voitto joten toivottavasti kukaan ei vaan pahastu mun sanoista, ymmärrätte varmaan mitä mitä tarkoitan. ä niin haluaisin alkaa jo toivoa uutta raskautta mutta ku en voi! Tuntuu kuin olisi ansassa nyt tän vauvahaaveen kanssa. Mulla toi ikä jo vaikeuttaa, lääkäri muisti siitä mua muistuttaa ja arvakkaa masennuinko siitä lisää en ajatellut että 36 on vielä niin paha mutta kai se sitten on. Mulla tosiaan se vuoto loppui ja oireet alkavasta oviksesta lähentyy, siis tärinäkipu alkaa. On se outo toi hormooni toiminta mien se noin muka palautuu ja ku ei voi ees hyödyntää sitä...harmi..
Nauttikaa tunteesta että jospa nytten olisi tärpännyt..mä niin odotan sitä!!
 
Tervetuloa joukkoomme HopeaQ.

Ja pahoittelut Imoenille. Taas.

ON Ei vuotoa, ei plussaa. Oletetusta oviksesta 18 vrk. Tissit kipeät, huimaa, väsyttää ja vatsa nipistelee ja on paineinen, pientä häijyntekoakin on ilmassa. Mitä tämä sitten on?
 
HopeaQ tervetuloa ja :hug: Vetää hiljaiseksi kokemasi.

Imoen :hug:

Kaikille muillekin sitä tarvitseville tsempitykset!

Mulle voi päivittää kp2/28 :attn: Jos tästä jotain positiivista pitää hakea niin kierto on näköjään hakeutunut keskenmenon jälkeen tuonne 28 päivään.

Mutta kyllä tämä pistää miettimään. Ensinnäkin keskenmenosta tulee aina jokaisten alkavien menkkojen myötä entistä surullisempi asia - väkisinkin tulee mietittyä kuinka pitkällä raskaus jo olisi. Ja eilen jostain syystä tuli elävästi taas mieleen, kuinka surullista oli kun kävin silloin rv 8 neuvolan lääkärissä ultrassa. Mies ja tytär odottivat aulassa ja miltä tuntui kun tulin keskenmenosta kuulemisen jälkeen pois vastaanotolta ja kerroin uutisen miehelle vain pudistamalla päätä :'( Meidän pieni perhe ja ylivoimaisesti surullisin hetki elämässäni.

Lisäksi pohdin onko toisen lapsen toivomisessa ylipäätänsä järkeä. Miten onnellisia oltaisiin kolmistaan, miksi pitää edes haaveilla jostain muusta? Jos en olisi toivonut kahta lasta pienellä ikäerolla, pystyisinkö paremmin elämään tässä ihanassa hetkessä haaveilematta jostakin jota en ehkä koskaan voi saavuttaa? (ok, tiedän että olemme yrittäneet vasta hetken, 7kk mutta meillä on jo sen verran ikää ja urankin kannalta oli järkevää toivoa sitä pientä ikäeroa).

Mulla on useampikin ystävä joilla on alle 2 vuotias lapsi ja toinen lapsi toiveissa. Näistä ystävistäni neljä on kokenut keskenmenon viimeisen kolmen kuukauden aikana :| Alan olla varma että tällä on joku yhteys edelliseen raskauteen. Oma äitinikin on saanut kaksi keskenmenoa ja niistä molemmissa hän oli raskaana niin että ikäeroa olisi ollut vajaa kaksi vuotta, nyt me sisarukset olemme kaikki syntyneet aina kolmen vuoden ikäerolla edelliseen.

Ja joillekin lasten saaminen tuntuu olevan niin kovin helppoa - eilen eräs ystäväni joka on viimeisillään raskaana ja jo kuukausia tiennyt odottavansa toista tyttöä sanoi ihan suoraan että hän olisi kyllä halunnut pojan...

Jep jep - tästä tuli romaani - koittakaahan kestää... Minä taidan hukuttaa harmitukseni töiden tekemiseen.
 
1.2. MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 10/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 11/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 18/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 20/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 27/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 36/
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 38/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 42/28
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
Tuittu-.......................TM 01/10
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 2/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 7/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 15/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 19/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 19/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 23/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 24/
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 37/29-33
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 10/28-30
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 12/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 20/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 24/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 25/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 26/28
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 40/27
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 5/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08, TM 07/09,01/10...KP 14/28-34



HAAVEISSA VIIDES



Onnellinen x5..........KM 08/02, 01/09, 11/09, 01/10






TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia







 
tillukas: hmmm.. outoa hommaa. Voisko nyt kyseessä olla se kuuluisa hidas hcg? Että vielä ei näy, mutta tärppi ois kuitenki käyny? Toivotaan, toivotaan d =) b

SD: Kyllä oikeesti kannattaa ajatellakin siltä kantilta, että on hyvä juttu se kierron tasaantuminen. Se on kuitenkin hyvä merkki ajatellen oviksen ajankohtaa ja juur sitä, että kroppa tietää sitten, kun on valmis uuteen raskauteen.

Oon itekki ihan höyrypäinen tän touhun kanssa, tavallaan mietin, että pitäiskö vaan lopettaa mutta en sitten kuitenkaan osais nyt sitäkään tehdä, kun tahtoo niin kovasti sen uuden perheenjäsenen. Kyllä sitä toista lasta saa toivoa ihan yhtä lailla kun ensimmäistäkin!

Ja noita lasten sukupuoleen "tyytymättömiä" mä en meinaa kestää lainkaan, toisaalta harva heistä on kokenut keskenmenoa, joten selittynee silläkin. Tottakai itsekin ajattelen, että olisi kivaa saada sekä poikia että tyttöjä mutta en osaa kuvitella, että pettyisin, jos tietäisin odottavani kohta toista poikaa. Kliseehän se on, että pääasia että on terve, mutta tarkentaisin sitä sen verran, että pääasia että selviää hengissä läpi raskauden!

Omaan napaan jo tossa viittasinkin jonkin verran, mutta muuten ei kuulu kummempia kuin älytön piiiiiiina, koska koko tämä viikko on nyt sitten vain tädin odottelua, koska plussaa en uskalla edes ajatella näkeväni.. Lauantaina pitäs tädin tulla jos tulee. Vaikea arvata, mikä on toiveeni kyseisen asian suhteen..

Toiveikasta alkavaa viikkoa kaikki te urheat naiset ++++++++++++ :whistle:
 
tillukas b =) d Jos sieltä plussa tulis :heart:

).( Meillä sairastellaan vähän väliä :( Ensin flunssaa sitte oksutautii ja taas flunssaa ja oksutautii :headwall: Näin menny jo kolme viikkoo |O Vois loppuu jo! Vaikka tänään ei ole ainakaan vielä kukaan yrjönny.

Mä tunnustan et haluisin tytön.Ja ei se tarkoita sitä et poika olis jotenkin huonompi tai vähempi tervetullut(ja aivan yhtä rakas).Mut silti mä haluisin tytön jos sais valita.(ja mies pojan)Ja tietenkin ilman mitään vakavampia sairauksia ja mahdollisimman pian :heart:
 
Peesaan sintsua. En minä naamaa väärinperin laittaisi pojastakaan, mutta olisi niiiiin ihanaa saada vielä kerran käyttää niitä kaikkia ihania pikkuvaatteita, joita pirpanallemme on aikanaan ostettu. Ja kun tuohon tyttöön on niin tottunut, että poikaan olisi ihan erilainen opetteleminen (alkaen pyllyn pesusta, kun siellä on sellainen härpäke edessä ;) )

Itsestäni minä luulen, että tässä on käymässä niin, että tulin raskaaksi, mutta menee kesken alkuunsa. Ja koska mulla hcg nousee hitaasti, se ei tule näkyviin, kun en käytä mitään herkkiä testejä, jotka haamuilee pelkästä oviksestakin. Valkkari on muuttunut limaiseksi tänään ja siinä on aavistus ruskeaa mukana, eli vuoto on alkamassa. Eli kemiallinen. Siis tiedän olevani raskaana, minulla ei ole koskaan rinnat olleet arat kuin raskauksien yhteydessä. Toisekseen olen tiennyt jokaisen raskauden sydämessäni reilusti ennen kun on voinut edes testata tai olen virallisesti plussannut. Sitä on vaikea selittää, mutta kun vaan tiedän. Sintsu muistaakseni kuuluu samaan kerhoon? Muissa kierroissa voi kuvitella kaikenlaista, mutta sydämessään tietää, ettei mitään ole, kun plussakierroissa tietää oikeasti odottaakin sitä plussaa. Muissa kierroissa tietää jo tikulle pissiessään, että nega se on eikä suuremmin edes pety siihen tulokseen, kun sen jo tiesi, oli kiertopäivät vaikka sata.
 
Kiitos BM pohdinnoistasi, juuri tämän takia viihdyn teidän seurassa niin hyvin! Kun täältä ihan oikeasti löytyy sitä vertaistukea :)

Kyllä minäkin voin sanoa, että poikaa toivoisin (onneksi mies toivoo tyttöä), mutta olen ihan varmasti yhtä tyytyväinen jos terveen tytön syliini saisin. Mä nimenomaan ihmettelen näitä jotka vielä pitkää sen jälkeen kun tietävät vauvan sukupuolen, harmittelevat sitä ja vielä julkisesti - murrr!
 
Hei kaikille ja tsemppiä yritykseen.
Pyörein täällä itse aikas kauan kolmen perättäisen km:n saaneena. Yksi meni jo 14+1 viikolle asti. Mutta vauva olikin sitten menehtynyt 12+5. Kolmannen km:n sain alussa 5+5 mutta sitten ei tullutkaan kuukautisia vaan aloin odottaa tätä meidän poitsua. Ja ihan tarkotuksella ei mitään ehkäisyä käytetty ja nyt ultran mukaan la olis 2.4 =)
Toivotaan nyt että ihan jokainen täältä raskautuu pian, olette sen ansainneet :flower:
 
Tillukas, jospa se olisikin "hidas plussa" ? Toivoa on aina, vaikka tosi tarkkaan taidat omat olotilasi tuntea. Mä en tunne ollenkaan noin tarkkaan... olen oviksienkin suhteen ihan kuutamolla. Tässä kierrossa en tikutellut niitä, ihme, maltoin olla testailematta, mutta en sitten sellaista huomannut lainkaan tulevan.

Rinjan kanssa mennään samaa tahtia, mulla ei oo mitään oireita eikä mitään aavistuksia suuntaan eikä toiseen. Mut sellainen hassu kahtia jakautunut olo mulla on, että mä toivon enemmän kuin mitään muuta että olisin raskaana, mutta toisaalta tämä kuukausi olisi se kaikkein hankalin. Jos nyt tärppäisi, niin kaikki menisi ihan samaan tahtiin kuin edellinen surullisesti päättynyt raskaus. Sekin alkoi helmikuun alussa. En millään haluaisi laskettua aikaa samoihin aikoihin, viime marraskuu oli niin niin synkkä. Ja toisaalta mä olen jonossa pieneen käsioperaatioon, se tehdään helmikuun lopussa. Jos en ole raskaana. Jos olen, niin se siirtyy taas vuodella... niin kuin siirtyi viime vuonnakin. Huoh, on tämä vaikeaa. Mä en oikein tavoita edes näitä kaikkia ajatuksiani, ihan kuin eläisin jossain ihmeellisessä välitilassa.

Tyttö ja poikatoiveista, meillä on tyttö ja enkelipoika, ja kovasti me elävääkin poikaa toivottaisiin. Mutta ensimmäinen toive on se elävä, sitten terve ja sitten vasta se sukupuoli. Niin ne ajatukset vaan muuttuu, ei sille voi mitään. Toisaalta olisi ihanaa jos voisi palata siihen onnellisuuden kuplaan jossa kaikki tulevat vain tuosta noin raskaaksi ja tuosta noin vaan synnyttävät lapsia, mutta toisaalta ehkä tästä elämästä ymmärtää enemmän ja ymmärtää muiden surua, kun on itsekin sitä kokenut.

Tsempitystä kaikille, nyt on uusi kuu ja uudet kujeet!
R
 
Mitä mieltä te olette tuosta että keskenmenon jälkeen odottaa yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä? Onko se ns.pakollista? :whistle:
Ei vaan millään jaksaisi odottaa niin kauaa uutta yritystä kunhan tää lääkkeellisen poiston vuoto nyt vaan loppuis....
 
Huh sentään ku täällä oli tullut paljon koskettavaa tekstiä.. jaksamista kaikille :hug:

Itsellä on sekoaminen lähellä kun ainaki 4 päivää menee ennenkuin näkee tuleeko täti vai ei..

Olen yli innokas testailija ja kuitenkin samaa mieltä onnellinenx5 kanssa... no en mahda itselleni mitään, mutta testaan kyllä heti jos vähänkään täti myöhässä.. tavallaan itseä auttaisi taas sekin tieto, että raskautuminen onnistuu vaikkei loppuun asti menekkään..
no, olen kuitenkin päättänyt soittaa gynelle aikaa jos ei vieläkään tärppää ku vuosi tässä jo yritetty ja epäonnistuttu..

Oireita ois vaikka muille jakaa, mutta nekin valitettavasti voi johtua muustakin.

peukkuja kaikille jännäilijöille ja plussatuulia toivon sydämestäni meille kaikille :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja sasuma:
Mitä mieltä te olette tuosta että keskenmenon jälkeen odottaa yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä? Onko se ns.pakollista? :whistle:
Ei vaan millään jaksaisi odottaa niin kauaa uutta yritystä kunhan tää lääkkeellisen poiston vuoto nyt vaan loppuis....
en osaa lääkkeellisestä sanoa, mutta mun spontaanit keskenmenot ei ole kyllä vaatineet yhtään odottelua. Lääkäri siis sanoi mulle, että ei ole mitään syytä odottaa.. saitko minkäläiset ohjeet itse?
 
Pikana Sasumalle: eli mulle sanottiin, että lääkkeellisen jälkeen ei tarvitse odottaa, joskin on epätodennäköistä, että ennen ekoja luomumenkkoja tärppää. Kaavinnan jälkeen taas pitäisi odottaa ne yhdet menkat, jotta kohdun limakalvo ehtii normalisoitua. Ilmeisesti siinä on vaara, että alkio kiinnittyy jotenkin liian syvälle, jos se limakalvo ei ole vielä parantunut kaavinnan jäljiltä ja siitä voi olla sitten jotain haittaa.

Muille vilkutukset ja tsempitykset!
 
Iltaa!

Tulin vaan huikkimaan, että vaikka vielä ei ole paljoa kerrottavaa kun mitään ei tapahdu niin elän täällä ihan täysillä teidän mukana ja luen päivittäin kuulumisia. Ja tietysti jännäilen ja harmittelen ja iloitsen kanssanne.

Täällä vuoto on nyt ilmeisesti loppunut. Tänään tuli lääkkeellisestä km:n hoidosta siis 3 viikkoa ja viimeiset 3-4 päivää ei ole tullut yhtään enää verestävää vuotoa. Valkkaria vaan.

Menkkoja siis odottelen minäkin nyt kuumeisesti, niin kuin tiedätte. Niitä ekoja km jälkeen, voi että voiko niitä näin kovasti odottaakaan :LOL:

Mietiskelen nyt sellaista kans, että kun ei ollut mitään puhetta osastolla siitä, että koska voisi yrittää uudestaan ja pitäisikö odottaa yhdet menkat vai mitä? Jälkitarkastukseen en ole vieläkään saanut aikaa, se lienee maaliskuun alussa tai ihan tän kuun lopussa. Voiko olla, että pitää odottaa se tarkastus kuitenkin, jos siellä vaikka olisikin jotain tietoa vauvan kuolinsyystä/kehityshäiriöistä tai jotain, joka vaikuttais sit siihen, että voiko ylipäänsä yrittää uudestaan... Kovasti haluttais seuraavaan yritykseen heti kun vaan menkat suvaitsee saapua, mutta mitenköhän on?

En edes tiedä kannattaako mun tätä kirjoittaa, mutta teen sen kuitenkin, kun muuten on niin hölmö olo ja mieltäni vaivaa. Tässä oiva aasinsilta asiaan: Meillä siis saattoi jäädä se uudelleen yrittämisestä puhuminen osastolla siitä syystäkin kun ei tarvinnut tuosta ehkäisyasiasta puhua, molemmat kun puolisoni kanssa naisia ollaan. Siispä halusin nyt tämän asian tässä kertoa teille näin. Ja koti-inssillä (tai klinikalla) jatketaan yrityksiä. Esikoinen meillä on IVF-tuotos. Meillä vaan vaihdettiin hoidettavaa kesken prosessin, sillä minä halusin raskaaksi ja puolisoni siis luovutti munasolut. Sama isä olisi tulevalla pikkukakkosellakin kuin esikoisella ja tämä keskenmennyt raskaus alkoi koti-inseminaatiolla.

Joku varmaan haluaa jo teilata mut, mutta en halunnut "valehdellakaan" eli puhua miehestäni tai peitonheilutuksista, kun sellainen ei meillä liity näihin lapsentekopuuhiin :)

Noh, toivottavasti saan jatkaa kuumeilua täällä kanssanne.

Tsemppiä kovasti kaikille! Ja niitä plussia kehiin!!
 
:wave: Heipat kaikille!
Tulin lähinnä tsekkaamaan kiertopäivät, kun tämä kierto meni mitä todennäköisimmin ohitse.
Mulla on jouduttu tekemään kaavinta esikoisen synnytyksen jälkeen ja jokaisen kolmen keskenmenon jälkeen. Lisäksi olen aina vuodellut kaavinnankin jälkeen, nyt viimeksi 6vkoa. Mulla kohtu on jotenkin laiska tyhjenemään, istukkakaan ei ole tullut itsestään ekassa, eikä tässä enkelipojan synnytyksessä. Kuitenkaan mitään erikoista ei ole todettu. :ashamed:
Mun kohdussa on lisäksi aavistuksen herttamainen muoto, ei kuitenkaan väliseinää. Sen on todettu joissain tapauksissa vaikeuttavan asioita, mutta mulle lääkäri kehotti ymmärtämään, että esikoinen ei loikkis tuossa, jos se haittaisi. Tämä siis tuohon kaavintaan liittyen.

Onnittelut kaikille onnen kohdanneille, kyllä sitä plussatikkua kovasti kaipailen minäkin.
:hug: Heille, joilla ei suju tällä hetkellä.
Tyttö vai poika- asiaan: En enää osaa toivoa mitään muuta, kuin loppuun asti menevää raskautta ja vauvaa. Aika paljon on matkan varrella kriteereitä tippunut sivuun. Tyttö meillä siis on 3,5v ja enkelipoikanen.
ON: Ei mitään oireita, jos ei paria pahanolonkohtausta lasketa. En kyllä ole edes asennoitunut piinailemaan, vaan odottelen, et tulis täysi hyvä kierto ja sitten uuteen.

:heart:
 

Yhteistyössä