KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

heips, jee täällä aloitettu vauvan hankkimis projekti jo :LOL:
tuli muuten mieleen että onko mitään ihme vaaraa jos on juonut paljon energia juomia ennen raskautta tai rasskauden aikana , mulla on kauhea himo niihin kun enm juo muuta kofeiinipitoista , tuli tällainenki ajatus mieleen että voiko aiheuttaa jotain sikiölle, ymmärtäissin ettei suositella raskaana oleville sen takia että niissä on sitä kofeiinia, mutta onko niissä jotain myrkkyjä joita ei sen takia suositell ?

:eek:


 
Jenkeissä ei suositella edes kahvia odottaville kofeiinipitoisuuden vuoksi, joten kannattaa kyllä olla tosi varovainen noiden juomien kanssa. Jotkut maketusaineet ovat kielletty odottajilta, joten pitäisi tarkistaa ettei niitä vain ole noissa juomissa.
 
Alisa84 Täällä jännitetään myös kanssasi d =) b
myös omasta puoletsa ja kaikien muiden piinailijoiden.Toivottavasti tulee paaaljooon plussia :p

).( ovis tikku näytti plussaa la.Mies oli viihteellä la ja su oli niiin krapulasa ja hammas särkyinen ettei jaksanu touhuilla mitään :kieh: Ja mä olin niin kiukkunen, et kysyin jo -et lopetetaanko me koko vauvan yrittäminen...? Toinen hiukan suuttui :ashamed: On vaan niin turhautunut olo ku ei tapahdu mitään! Peittoja heiluteltin pe ja ma aamulla.Saa nähdä riittikö tuo...
Minusta tulee ihan kauhee aina välillä :headwall:
 
Uusia on taas tullut mukaan, :hug: kaikille! Kurjaa, että koko ajan pinoon tulee lisää porukkaa ja aina jollekin sattuu vaan noita keskenmenoja, on se niin väärin :(

Halauksia myös kaikille tarvitseville, kaikille joilla on alkanu taas menkat tai jotka on muuten alamaissa.

Ninnatar mä oon kans miettinyt tuota tädin alkuperää, eli mistä on lähtenyt tuo niin hauska sanonta??

sintsu78 tiedän tunteen, itsellä kans tilanne että yritän oletetun oviksen aikaan saada miestä sänkyyn ja eihän se sit yleensä tietenkään onnistu. Ja sit turhauttaa niin vietävästi, ärsyttää ja harmittaa ja masentaa että taas uusi kuukausi odotettava uutta yritystä. Ihme pakkomielle tästä raskautumisesta tullukkin!

oma ).( Sitä kuuluisaa tätiä odotellessa... Taas ollu pari viikkoa niin surkea olo etten oo jaksanu kirjoitella. Tuntuu siltä että kroppa on sit kuitenki km:n jälkeen täysin sekaisin, pari viikkoa ollu ihme jomotuksia alavatsalla, varsinki tossa vasemmalla ja nyt pari päivää aika kovaakin jomottelua. Varmaan huomenna tai to viimeistään täti kurvaa paikalle. Nyt oon jo asennoitunu siihen nii ei tunnu niin pahalta, jos sit ensi kierrossa vaikka... Pitänee ne ovistikut vihdoin viimein tilata nii tietää tuleeko edes mitään ovista. No kyllä tää tästä.

 
Alisa84 Menossa on pp 5 tai 6. En ole ihan varma, kumpana ovis oli; to vai pe. Jotain hailua tuntemusta on, mutta ainahan sitä kaikenlaista luulee. Kattellaan. Pikkupimun kanssa aamupäivällä pakattiin verhoja, pöytäliinoja ja kirjoja, siinä touhussa pysyy ajatukset kurissa.
 
Murmelin Toivottavasti se ovisplussa vielä pärähtäis ruutuun :) Tiedän tuon epätoivoisen tunteen ja harmituksen :hug:

Ninnatar Kiitos! :D Itsekin olen aika malttamaton tämän asian suhteen :x :whistle: Täällä sama juttu, että tikuttelun kans meni hermot, kun mitään tulosta ei tullut. Kurjaa! Tuo täti lause juontaa englannin kielisistä sanoista, mutta en vain muista nyt niitä.

Sintsu Voi, sullakin piinapäivät menossa :D Kyllä tuon luulis riittävän. Jos ovistikku plussa la, nii munis irtoo su ja elää sen vuorokauden, joten hyvin riittää :D Tsemppiä piinaaviin viikkoihin ;)

Unnukka :hug: Toivottavasti ne tuntemukset olis jotain ihan muuta kuin tädin tuntemuksia.

Täällä pikkusen vihlonu kummaltakin puolelta alavatsaa, läheltä nivusia.. Menee kuitenkin mielikuvituksen piikkiin. Mietin, että irroittikohan pregnyl molemmat munasolut? Toivon niin, jotta olis kaksinkertainen mahollisuus tulla raskaaksi. Aika matelee :headwall: Ens viikon ke sais testiä tehä.
 
Huisi: Ei noista energiajuomista ole mitään haittaa, kunhan rajoitat/lopetat sitten kun tiedät tärpänneen. Alkuraskaudesta ei mitkään äitin nauttimat myrkyt pääse alkiolle (miettikääs nyt kaikkia ihmisiä jotka ovat nauttineet alkoholiakin ihan reippaasti ennen kuin tietävät raskaudesta) ja en ole koskaan kuullut että voisi vaikuttaa raskautumiseen negatiivisesti (mikä voisi olla se ainoa haitta ennen raskautta). Itse lipittelin 1,5l pepsiä päivittäin ennenkuin tiesin odottavani esikoista, sitten vähän rajoittelin. Kahvia en ole koskaan juonutkaan. Nuo perus kolajuomat ovat toki ehkä vähän "terveellisempiä" kun niissä ei ole muita piristeitä kofeiinin lisäksi toisin kuin noissa energiajuomissa. Luulenpa, että ne varoitukset tulee nimenomaan niistä guaranoista yms. koska kofeiinia saa järjen rajoissa kuitenkin nauttia.

Täällä onneksi maistuu seksi :D , paremmin kuin piiitkään aikaan. Vähän hukassa ollaan nyt tämä alku kyllä kun en ei ole mitään hajua milloin pitäisi tulla ovulaatio tai seuraavat menkat. Ehkä parempikin niin, ei pysty sillä tavalla laskemaan ja stressaamaan. Katsotaan nyt sitten milloin tule täti kylään :LOL: vai tuleeko ollenkaan :heart: (toivossa on hyvä elää ).
 
8.9. TIISTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 3/29-32
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 5/28
zanz..........................KM 07/09..............................KP 9/27-32
Rinja..........................KM 04/09.............................KP 11/26
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 15/
Murmelin....................KM 1/09...............................KP 19/28-38
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 26/26
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 27/33
Alisa84......................TM 05/09..............................KP 30/26-32
Orion.........................KM 02/09.............................KP 66/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
viirukissa...................KM, TM 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
n11na........................KM 09/09
Nasuli82....................KM 08/09




HAAVEISSA TOINEN



Sinimarja....................TM 02/09.............................KP 13/25-34
Zalmiakki....................KM 03/09.............................KP 18/
tillukas........................KM 05/09............................KP 20/31-35
Nappula......................KU 10/08, KM 02/09............KP 27/
Unnukka75.................KM 07/09.............................KP 28/29-30
marsa22.....................KM 06/09
Huisi...........................KM 08/09
Repa...........................KM 02/07, TM 08/09
Minky..........................KM 09/06, 10/08, TM 03/09, KM 08/09
Annemari-76...............KM 11/06, 09/09
Millenia.......................KM 08/09




HAAVEISSA KOLMAS



Piijuska-78................KM 05/09..............................KP 8/29
pinpella.....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09..KP 9/



HAAVEISSA NELJÄS



Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 35/26-32
Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09................KP 20/27-34



HAAVEISSA VIIDES









TAUSTALLA:

Unicco, Annemaarit, omenaruusu, Liilia



PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:



2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy, papana77, Eelis, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade




 
Huisi - eikai millään mitä syö/juo ennen plussaa pitäisi olla mitään väliä..?

sintsu78 - eiköhän ne pe ja ma riittänyt :) simpat saattaa elää vaikka kuinka monta päivää!

Unnukka75 - toivottavasti täti ei tulekaan ja aloitat syyskuun plussapinon :)

Alisa84 - sulla pitkä viikko edessä ++++ :whistle:

Omaan napaan ei mitään uuttaa.. menkkojen loppumista odotellessa..
 
Täällä kanssa vauva touhut päästy alottamaan :whistle: Nyt vaan touhutaan ja touhutaan :LOL: ja toivotaan parasta!!!! Yhtään en kyllä osaa sanoa koska olis ovulaatio, enkä vielä oikein tahtois tuhlata ovulaatio testejä koska koko ovulaatiota ei vielä välttämättä ole... elikkä me ei km jälkee odotettu ysiäkään kuukautisia vaan alettiin heti tosi toimiin :D
 
Mä kävin tänään Kättärillä. Ei ollutkaan kohtu viel tyjentynyt. Otin kloo 17 tyhjennysläääkkeet, mutta edelleen odottelen.. ei mitään oo tapahtunu. Onko kenelläkään kokemusta.. cytotec 0,2 mg tabletit, 2 kpl. Toivottavasti ei mee yö ihan valvoessa...
 
Silent Tuo kuva, jonka tohon listan alkuun laitoit, kuvaa mua ja mun tunteita aika hyvin :LOL: Sanos muuta.. oikein piinaviikko :D

N11na Toivottavasti touhuaminen tuottaa tulosta :whistle: :D

Annmari Sillon, kun mulla kohtu tyhjennettiin, laitoin kaksi tablettia aamulla ja illalla yhentoista aikaan kivut oli pahimmillaan. Toivottavasti, et joudu kauaa kärvistelemään :hug: Liikunnan, esim. kävelyn, on sanottu edesauttavan tyhjentymistä.
 
heips, tänään oli jotenki tosi huono päivä, onko muilla keskenmeno vaikuttanut hormooneihin, on ihme mielialanvaihteluita, keskenmenosta siis tulevana sunnuntaina kaksi viikkoa, ja tuntuu että hormoonit ottanut vallan ?! Olen ollut esikoisellekkin todella hermostunut pienistä asioista ja nyt vielä esikoisen uhma tähän menetyksen kanssa samaan syssyyn , huoh. Toivottavasti tasaantuu olot ja plussa pärähtäisi testiin, monet varmaan sanoisi ja sanookin että kannattaisiko käsitellä ensin menetys ja sitten vasta yrittää uutta, mutta itse haluan näin että heti uutta vaan , teenköhän oikein ? :eek:

mutta kohta nukkumaan , josko huominen olisi parempi ja saisi ton menetyksen jo taaksepäin ajatuksissa ,

iltoja kaikille :heart:
 
[/b] Annmari-76 Mulla kokemuksena cytoteceistä että aamulla klo 7 laitoin neljä kappaletta ja klo 9 piti olla osastolla. Vuotoa alkoi himpun verran tulemaan osastolle päästyäni ja vasta iltapäivällä joskus 13-14 väilillä vuoto oli todella runsasta.. Toivon että saat kohdun nyt tyhjäksi, itsekkin odottelen parin viikon päähän uutta ultraa jolla tarkastetaan tilanne, ja mikäli siellä vielä on jotain jäämiä, ne otetaan tähystyksessä pois. Harmittelen vain kun en sillon heti kun paljastui ettei kohtu edellenkään ole tyhjä km jälkeen sitä etten vaatinut suorilta että olisivat tehneet sen tähystyksen, tää odottaminen on hermoja raastavaa :headwall: |O
 
Mulla takana 2 lääkkeellistä tyhjennystä. Ekassa laitoin 4 nappia emättimeen aamulla ja illalla klo 20.30 vuoto alkoi vasta kävelylenkin jälkeen. Vuoto oli todella suurta ja kivut sen mukaiset. Toisella kerralla käskettiin laittamaan 2 tablettia illalla ja 2 aamulla. Tuolla metodilla ei tullut mitään ulos. Tuo toinen olikin sellainen lisätyhjennys, koska ultrassa ei oltu aivan varmoja, että onko siellä edelleen jotakin. Ei sitten tainnut olla mitään, tai se oli niin pientä, että en havainnut silmällä, koska pohjalla oli kuitenkin pientä tuhruvuotoa vielä ensimmäisestäkin tyhjennyksestä.

Tsemppiä ja jaksamista näihin tyhjennyksiin. Mitä muuten tuo tähystys juttu tarkoittaa?
 
Pietään peukkuja piinailijoille! =)

Voi kun pääsis pian iteki piinailemaan tai edes oikeesti yrittämään. :attn: Ihan turhauttavaa ku mitään ei tapahdu. Omaa syytähän se tietty on. :kieh: Pitää toivoa, että apua tulis jo pelkästään ruokavalion korjaamisesta, sais rueta yrittään jo ennen ku painoa pudonnu reilusti.
 
Huomenta! Kiitos kommenteista. Illan aikana alkoi pieni vuoto, mutta ei ole mitenkään runsasta. Lähden nyt tuonne pihalle puuhastelemaan, ikkunanpesua ja jos vähän pientä kävelylenkkiä tekisin. Vein tytön hoitoon että voin rauhassa olla tän vuodon kanssa tänään. Toivottavasti tulis kaikki ulos tän päivän aikana. Mutta mun tuurilla tähän menee monta päivää. Jos ei ala vaikuttamaan ni soitettava kai sitten sinne Kättärille että onko liian mietoja lääkkeitä tms.
 
Annmari: Mulla meni tuulimunan tyhjennys cytoteceillä hyvin. Sain aamulla ekat lääkkeet ja jo parin tunnin päästä alkoi kova vuoto ja sit päivällä ultrattiin ja tyhjä oli kohtu. Edellisesä keskeytyneessä keskenmenossa sain myös lääkkeet aamulla ja vuoto alkoi kovana ja ihan järjettömiä hyytymiä tuli ulos. Sain vielä pariin otteeseen lääkettä ja vuoto alkoi sit jo hiipumaan ja ajattelin et kaikki oli tullu pihalle. Ultratessa huomattiin, et ei ollut kohtu tyhjentynyt kokonaan. Sain lisää cytoteciä seuraavaksi päiväksi kotiin, mutta ei niillä ollut mitään tehoa ja seuraavana päivänä kaavittiin sitten. Lääkärit sanoi siinävaiheessa että turha antaa lisää lääkkeitä kun eivät tehoa...Toivottavasti sulla alkaa vaikuttaa ja säästyt kaavinnalta! :)

 
Miukkarille pahoittelut ja jaksamisia taas uuteen kiertoon.

Annmari: Itse pelkäsin kanssa, ettei tyhjene itsestään kun mulla vuoto oli loppunut ultrausta edellisenä päivänä ja siellä vielä näkyi pussi. Menin sitten pitkälle lenkille tytön kanssa sinä iltapäivänä niin tiputtelu alkoi uudestaan. Verta tuli tosi vähän ja luulin ettei tyhjentynyt kokonaan, mutta niin se vaan tyhjää seuraavana viikkona näytti. Elikkäs tuo reipas kävely taisi mulla kanssa auttaa.

Noita teidän tyhjennyskertomuksia lukiessa on kyllä tosi onnellinen olo, että itse pääsi näin vähällä ja heti yrittämään uudestaan. Toivottavasti kaikki muutkin pääsevät hommiin pian. N11na: ei meilläkään odotettu tosiaan yhtään. Kaavinnan jälkeen on kait hyvä odottaa ne yhdet menkat jotta limakalvot korjaantuvat mutta muussa tapauksessa ei ole mitään kunnollisia syitä. Että "takaisin hevosen selkään vaan". Itsestä ainakin tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta tällä hetkellä.
 
Kiitoksia tukemisesta :D Ehkä mä nyt siten vaan yritän ottaa rauhassa :snotty: ja odottelen tuleekohan se täti...toivotavasti ei.

Mulla on ollu ihan spontaani km. ja itsellä kans pelko ettei kaikki tule pois niinku kuuluu...ja oliko tarpeeksi vuotoo tai sillon ku alkoi niin oliko liian paljon :| mut kaikki meni kuitenki niinku kuulu.Onneksi.Nyt viimmeks oli vaan normi menkkojen verran mut se raskaushormoni arvot laski niin nopeesti et uskon et kaikki tuli pois.Sehän menikin niin alussa kesken et en oikein tiiä oliko ns.kemiallinen...ku ei keritty ku viikko iloita...

Sitä mä kans ihmettelin ku kävin siellä lääkärillä niin hän sanoi, et ne ei noin alussa keskenmenneisiin kiinnitä huomioo...Ku ite jännään jo sitä et meneekö kaikki kesken :headwall: mut tuo oli kyllä sitä mieltä, et ku ollaan näin nuoria ja kummallakaan ei ole taipumusta lapsettomuuteen ja mulla on jo aikasemmin lapsii niin ei pitäis olla huolissaan...
Mut oleppas sitte hermoilemetta...mies yrittää ja onnistuukin? odottamaan menettämättä järkeään tosin ku minä :ashamed:

:hug: vielä kaikille. sekä +++++++++++ :whistle:
 
Ajattelin kysellä täältä... Meillä todettiin keskeytynyt km viimeviikolla (rv:t piti olla 10+4 mutta raskaus oli keskeytynyt jo viikolla 7) ja yrityksestä huolimatta vuoto ei lääkkeillä alkanut. Maanantaina suoritettiin kaavinta nukutuksessa. Maanantaina operaation jälkeen tuli vähän runsaammin vuotoa vessareissuilla, mutta sen jälkeen ei oikeastaan mitään. Ihan pientä tuhruttelua. Miten on, kauankohan niitä ekoja menkkoja saa odotella...? Kauheeta, jos menee joku 6 tai 8 viikkoa... Siihen saakka ainakin ehkäistään - en kestäisi tulla heti uudestaan raskaaksi, jos sekin sitten menisi kesken vaan siksi ettei kohtu ole ehtinyt toipumaan riittävästi.

Kauan kestää, että kaikki raskaushormonit yms poistuvat elimistöstä? Pitääkö tehdä raskaustesti jossain vaiheessa ja tarkistaa näyttääkö negaa...? Jälkitarkastus omassa tk:ssa 3-4 viikon kuluttua, mitä siihen kuuluu...?

Kyllä nyt on mieli maassa, mutta kyllä se kai tästä. Ei tähän suruun auta kyllä mikään muu kuin uusi raskaus mahdollisimman pian. :'(
 
Paljon voimahaleja kaikille sitä tarvitseville!!! Olin jo luullu päässeeni aika hyvin yli tästä keskenmenosta, mutta tänään ollu vähän mieli taas maassa. Kävin tunnin verran tuolla pururadalla rivakasti kävelemässä, että jos tuo kohtu pian kokonaan tyhjenisi. Soitin Kättärillekin tuossa ap, kertoi että jollei nyt huomiseen aamuun mennessä tyhjene niin menisin hakemaan lisää lääkettä.
Nyt olen sitten kuluttanut päivää siivoten ja reseptikirjoja lueskellen - ensi viikon la+su on tyttäremme 2v-juhlat ja jos nyt leipoisin jo jotain pikkuhlijaa pakkaseen.

Paljon plussatuulia teille joilla on kriittiset päivät menossa, ja teillä joilla ovulaatioaika - peitot heilumaan :D ! Mä kans ootan niiiiiiiiin että pääsisin jo pian sen ovulaation bongaamaan.
 
9.9. KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



Miukkari.....................KM 02/09..............................KP 2/26
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 4/29-32
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 6/28
zanz..........................KM 07/09..............................KP 10/27-32
Rinja..........................KM 04/09.............................KP 12/26
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 16/
Murmelin....................KM 1/09...............................KP 20/28-38
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 28/33
Alisa84......................TM 05/09..............................KP 31/26-32
Orion.........................KM 02/09.............................KP 67/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
viirukissa...................KM, TM 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
n11na........................KM 09/09
Nasuli82....................KM 08/09




HAAVEISSA TOINEN



Sinimarja....................TM 02/09.............................KP 14/25-34
Zalmiakki....................KM 03/09.............................KP 19/
tillukas........................KM 05/09............................KP 21/31-35
Nappula......................KU 10/08, KM 02/09............KP 28/
Unnukka75.................KM 07/09.............................KP 29/29-30
marsa22.....................KM 06/09
Huisi...........................KM 08/09
Repa...........................KM 02/07, TM 08/09
Minky..........................KM 09/06, 10/08, TM 03/09, KM 08/09
Annemari-76...............KM 11/06, 09/09
Millenia.......................KM 08/09




HAAVEISSA KOLMAS



Piijuska-78................KM 05/09..............................KP 9/29
pinpella.....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09..KP 10/



HAAVEISSA NELJÄS



Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 36/26-32
Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09................KP 21/27-34



HAAVEISSA VIIDES









TAUSTALLA:

Unicco, Annemaarit, omenaruusu, Liilia



PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:



2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy, papana77, Eelis, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade




[/quote]

 

Yhteistyössä