KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

Tulenpas minäkin tänne mukaan sitten. Toista lasta ehdittiin kovasti odotella pari viikkoa tuossa elokuussa, kun se loppupuolella paljastuikin tuulimunaksi. Kontrolliultra oli tuossa 1. päivä ja kohtu näytti tyhjentyneen hyvin itsestään ja siitä sitten aloitettiinkin heti seuraavan teko samana iltana :D.

Apeat oli fiilikset kun vuoto alkoi ja supisteli, ja siitä muutaman päivän päästä kun pääsi ultraan eikä siellä näkynyt kuin pienenpieni pussi. Vuoto alkoi 6+0 ja ultraus oli 6+3. Mutta kuitenkin oli jotenkin helpompi ajatella että se oli "vain" tuulimuna ja ei tosiaan ehtinyt edetä kovin pitkälle. Ja nyt kontrollin jälkeen on suht hyvät fiilikset ilmassa, uutta yritystä vain. Onniteltiin itseämme myös siitä, että esikoista odottaessa oltiin ihan pihalla kaikesta ja raskaus oli muutenkin edennyt jo yhdeksännelle viikolle ennen kuin edes huomattiin :whistle:. Nyt tämä kesken meneminen ei pistänyt niin maahan, kun saa tuota meidän pikkuprinsessaa kuitenkin katsella joka päivä.

Pahoittelut vielä muille saman (ja kamalamman) kokeneille.

heipsistä, se olisi kohta vietävä tyttö hoitoon ja itse iltaan töihin , siellä näkee niin paljon odottavaia äitejä ja pieniä vauvoja aaargh, tuskin ne laittaa mitään inhotuksen tunteita pintaan, toivon kovasti. Olen aina tykännyt vauvoista ja ihaillut odottavia äitejä sen masun takia, en tiedä miksi :saint:

lääkärin kanssa viestittelin , menen huomenna aamusta kumminkin katsoo että kaikki on kunnossa ja ettei ollut mitään hiivaa tai muutakaan tulehdusta päällä viime raskaudessa, kun omasta mielestäni oireilin . Ja saa samalla nähdä tuon kohdun tilanteen :$

mukavaa torstai päivää kaikille tasapuolisesti :D

Hei, en tiedä olenko vielä uusia tervehtinyt :wave: Tervetuloa ja :hug:

Minulla muistaakseni kesti reilu pariviikkoo vuoden vaihteessa olleessa km:ssa vuoto.Ja nyt kun ei kerinnyt kunnolla raskaus alkamaankaan niin vuoto oli melkein ku ois ollu menkat...

Mä kans kävin eilen kirpputorilla ja siellä niitä masukumpuja aina onkin.Ja en tiedä miks just nyt mut veti mielen aika haikeeksi :| Vaikka yleensä mä kuitenkin olen iloinen toisten puolesta kun ei se ole meiltä pois.On ihanampi iloita kuin olla katkera vaikka välillä koville ottaakin :ashamed:

Täällä edelleen ovista odotellaan.Vois olla jo! Lapset on lähdössä viikonlopuksi hoitoon ja meillä on kuitenki kaikkee tohinaa ja menoa niin et tuo miehen kaato on aina sillon vaikeempaa :headwall: Niin siks vois olla jo!

Me ollaan täällä raskauduttu ihan "sattumalta" tähän mennessä. Nyt kun tarkoitus olisi kunnolla yrittää, niin joku voisi kertoa noista ovisten seuraamisista sun muista. Nyt heti km:n jälkeen ei varmaan ole mitään selkeää aikaa. Tuosta tuulimunasta kyllä huomas heti että tärppäsi, harmi vaan että sattui olemaan huono munasolu :(. Tiesin että kierron puoliväli oli sinä vkl ku hommailtiin (meilläkään ei harrasteta mitenkään jokapäiväisesti kun ollaan laiskoja ja tuo pikkuesikoinen toimii välillä aika tehokkaana siveyspoliisina) ja sitten seuraava vkl tuli pientä tiputteluvuotoa, mikä oli selkästi kiinnittymisestä johtuvaa.

Jotkut käyttää ihan niitä ovulaatiotestejä? Paljonko semmoiset maksaa ja testataanko nekin vain niinä päivinä kun luulisi ovulaation olevan vai joka päiväkö? :D Oon ihan pihalla. Pitäisi kai olla kiitollinen, että on onnistunut ihan stressaamatta tämä raskautuminen aikaisemmin.

Itse tilasin juuri elämäni ensimmäiset ovulaatiotestit, koska omasta mielestäni mulla ei ole ollut ovulaatiota toukokuisen tuulimunan jälkeen. Saas nähdä osaanko niitä käyttää. Tulevat ehkä jo huomenna.

Edullisimmaksi bongasin www.kotitesti.fi jossa 14 testiä maksoi 12,90 eur. Ei tullut toimituskuluja koska tilaus oli yli 10 eur. Olisihan niitä ollut sellaisiakin paketteja, joissa mukana myös raskaustestejä, mutta ainakin minulle tällä hetkellä ykköstilalla on ylipäätään oviksen bongaus. Viimeksi raskausoireet olivat niin vahvoja, että tietäisin heti olevani raskaana ilman testejäkin jos niikseen olisi, joten tähän häntään en tarvitse raskaustestejä.

Heipähei.

Täytyy minunkin tunnustaa et pienen kateudenpiston tunnen sydämessäni kun kuulen näitä raskausuutisia,vaikka ilonen olenkin asianomaisten puolesta.... :ashamed:

Yrittäminen,Miähän tulin ennen esikkoo kolmannessa kierrossa raskaaks eli mun mielestä aika helposti,mutta sit kun meni kesken niin sainkin odottaa reilut puolivuotta |O Nyt tää tuulimuna alko "vahingossa",yhdestä ainoosta mahollisesta kerrasta,mut en silti elättele toiveita et uus alkais yhtä helpolla :/
Miä aijon jatkossakin koittaa raskautua yrittämällä kierron keskivaiheilla...tietty jos kierrot on pahasti sekasin niin niistä testeistäkin vois olla apuu,mut kokeilen ensin ihan ilman =)

Mulla alkoi sit tänään verinen vuoto. Ja kättärillä ois siis ti se aika. mutta jospa nyt tulis ennen sitä kaikki vaan ulos. saas nähdä millanen yö edessä,että meneekö koko yö siteitä vaihdellessa... ja onneks löytyy muovitettua lakanaa kaapista.

Elviira Aijaa :) Toivottavasti sun uni ja mun neliapilat tuottaa onnea ;) :D

viirukissa, marsa ja adelade Kiitos!! Peukutuksia tarvitaan :wave:

Millenia Tervetuloa mukaan :wave: Ja pahoittelut kokemastasi. :hug:

Annmari Eikä!! Iso hali :hug: :'(

Täällä vihdoin pp1 (piinapäivä ) :D

Mulla nyt jo viikon kestäny vuoto ja olen aivan totaallisen kypsä tähän vuotamiseen!!! Itse kans tilasin ovistikkuja netistä oikein kunnolla =) Nyt vaan malttamattomana odottaa, että pääsis niitä käyttämään :whistle: Tiistaina aika äippäpolille. Tuntuu kököltä mennä sinne koska se lääkäri on mies, eikä sieltä viksuimmasta päästä todellakaan!! Se laukoo kaiken näköstä.. :LOL: Alkaisin mielelläni uutta yrittämään ku sais siihen ees mahdollisuuden :p

täällä kanssa mietin tota ovisjuttua, mulla on ollut aina sellainen mututuntuma että nyt hommiin , ja se on ollut aina viikko pari menkoista ja on siis onnistunut ne kaksi kertaa mitkä halusinki B)

mutta en o ikinä ymmärtänyt noita ovistestejä, mä aattelin heiluttaa nyt koko syyskuun vaan peittoja sanoo mies mitä tahansa :LOL:

josko yksikin kerta riittäisi oikealla kohdalla :heart:

mulla on tosiaan huomenna aamulla oman yksityisen gynen kanssa aika ja katotaan onko kohtu tyhjä, tänään muuttunut jo haaleeksi vuoto joten toivon että ensi viikolla alkaa tositoimi. :D

onkohan ketjussa ollut ketään kuka olisi tullut heti ennen seuraavaia menkkoja jo raskaaksi, itse malttamattomana tiedustelen , lääkäri sanoi jo viimeksi huhtikuussa kontrollissa että hankipas ehläisy kuntoon ellet halua lapsia . :) joten taidanpa kysästä huomenna samaa näkyykö hormooneissa jotain plussan tynkää, eli hedelmällisyydessä, en tiedä mistä ne sen näkee sillä ultralla mutta se helpotti silloin mieltä kun tosissaan halusin saada vauvan kesän jälkeen , nyt vaan toiveet korkealla että oikeanlainen munasolu matkalla :D

tsemiä kaikille tasapuolisesti ja :hug: uusille

huisi

4.9. PERJANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

zanz..........................KM 07/09..............................KP 5/27-32
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 11/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 12/28
Murmelin....................KM 1/09...............................KP 15/28-38
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 22/26
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 23/33
Alisa84......................TM 05/09..............................KP 26/26-32
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 29/29-32
Rinja..........................KM 04/09.............................KP 34/35
Orion.........................KM 02/09.............................KP 62/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
viirukissa...................KM, TM 07/09
n11na........................KM 09/09

HAAVEISSA TOINEN

Sinimarja....................TM 02/09.............................KP 8/25-34
Zalmiakki....................KM 03/09.............................KP 14/
tillukas........................KM 05/09............................KP 16/31-35
Nappula......................KU 10/08, KM 02/09............KP 23/
Unnukka75.................KM 07/09.............................KP 24/29-30
marsa22.....................KM 06/09
Huisi...........................KM 08/09
Repa...........................KM 02/07, TM 08/09
Minky..........................KM 09/06, 10/08, TM 03/09, KM 08/09
Annemari-76...............KM 11/06, 09/09
Millenia.......................KM 08/09

HAAVEISSA KOLMAS

Piijuska-78................KM 05/09..............................KP 5/29
pinpella.....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09

HAAVEISSA NELJÄS

Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 31/26-32
Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09................KP 16/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Unicco, Annemaarit, omenaruusu, Liilia

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy, papana77, Eelis, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Millenia,tervetuloa jakamaan ajatuksia meidän kanssa :hug:

Annmari :kieh: :hug: Jaksuja....

Ei täällä oikeestaan kummempia,vuottoo edelleen hyvin niukasti ja just sellasta ruskeeta limaa :x Loppuis jo ja sit menkat heti perään niin sillä selvä...

Tervetuloa uudet!

Jälkivuodosta on ollut juttua. Toukokuun km (6+0) aloitti tuhruilun maanantaina, torstaina tuli itse keskenmeno t o d e l l a runsaan vuodon kera, runsasta vuotoa oli muutama tunti. Sen jälkeen vuotoa kesti maanantaihin eli kaikkinensa viikon. Runsas oli sellaista, että yöside riitti vartin-puoli tuntia, sen jälkeen vuoto oli kuin kuukautisissa, mutta lyhyempi.

).( Nipistelee. Ovulaatio? Ehkä. Tänään mennään tekemään kauppakirjat, keskiviikkona myytiin tämä virallisesti. Muuttoon noin kolme viikkoa, maksimissaan. Jännittää.

Hei muuten, mullahan tässä kierrossa luteaaliaika (oviksesta tuhrun alkuun) oli vain 7 vrk. Eikö sen pidä olla vähintään 10 vrk että raskaus voisi alkaa? Eli jos olen ymmärtänyt oikein, mun kroppa ei tuota tarpeeksi keltarauhashormonia. Olisikohan keskenmenokin voinut johtua siitä??

Anyways, eikö tähän "vaivaan" ole joku lääke? Lugesteron vai mikä se oli? Ajattelin varata ajan gynelle ja puhua tästä asiasta. Toivottavasti ottavat mut vakavasti vaikka ei ollakaan keskenmenon jälkeen ehditty vuotta yrittämään. Mielellään kuulisin jos jollain teistä on tietoa/kokemusta tästä asiasta?

Ja sorry omanapaisuus, vaivaa vaan tämä asia niin paljon :ashamed:

Heippa kaikille tasapuolisesti ja uusille tervetuloa mukaan!

Alisalle pidän peukkuja, jotta nyt tärppäisi kun on edes se mahdollisuus.

Itse olin eilen siellä kaavinnassa, joten tänään on sit kai kp 2. Onhan se kiva käydä siellä ottamassa 20 minuutin tirsat ja maksaa siitä lystistä 84?.

Kyselin siltä toimenpiteen tekevältä gyneltä siitä limakalvon paksuudesta kaavinnan jälkeen. Jos joku muistaa niin pähkäilin silloin alkukesästä sitä, että voiko sen edellisen kaavinnan jälkeen olla limis liian ohut raskautumiseen kun menkat kesti vain 1-2 päivää. Sovittiin nyt sitten, että jos seuraavat kahdet menkat ovat yhtä niukat niin pääsen sinne polille kierron puolivälin tienoilla ultraan jossa tarkastetaan, että se limis on se mitä pitää (kuulemma kolmikerroksinen).

Itseä ei haittaa muut kun ne raskaanolevat jotka ovat tulleet vahingossa raskaaksi (se kirpaisee) ja ne tutut jotka tietävät meidän tilanteen ja silti kehtaavat valittaa minulle kuinka raskasta raskaana oleminen on.

Sairaalassa eilen taas törmäsin raivostuttavaan asenteeseen jossa suruani mitätöitiin. Olen kuulemma vielä nuori ja minulla on jo kaksi lasta, joten joidenkin mielestä en ilmeisesti saisi surra yhtä paljon näitä menetyksiämme kuin joku neljäkymppinen lapseton. Minusta sillä, että me haluamme lapset suhtkoht nuorina ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että me suremme näitä menetyksiämme.

Silent Whisper,En tiiä varsinaisesti tosta keltarauhasjutusta,mut mene ihmeessä jollekkin gynelle keskustelemaan aiheesta. Miä menin ekan km:n jälkeen kun oltiin puolivuotta yrittetty ja mun kierto oli ihan sekasin,liian pitkä. Sainkin terolut reseptin mut olinkin just siinä kierrossa raskaaksi tullut =) Kyl ne tollaset hormonijutskat ohjaa urilleen vaikkei vuotta olis yritettykään =)

Pinpella,Harmi et jouduit vähättelyn uhriks...näinhän se on et aina joku muistuttaa et huonominkin vois olla ja ikäänkuin syyllistää surusta :/ Mut tosiasia on et itselle se ei oo pikkujuttu... :hug:

Huisi Sullahan tulee hikinen syyskuu ;) :LOL:

Tillukas Toivottavasti se on ovis joka siellä kolkuttelee :)

Silent Onpa kurjaa, jos menkat alkamassa :( Surullista :hug: Juu, luget on ne, jotka luteaalivaihetta pidentävät. Ota ihmeessä asia puheeksi.

Pinpella Kiitos! =) Kovasti voimia ja jaksuja oman asiasi kanssa :hug: On ne ihmiset outoja, miten kukaan voi vähätellä toisten surua :(

Pp2 täällä :D Huomaatteko, tää tyttö on ihan pikkusen innoissaan jo siitä, että on päässy piinapäiviin asti :) Km:n jälkeen eka mahdollisuus raskautua uudestaan :p

:wave: Heippa kaikki!

Ompas teillä upea uusi pino täällä!

Ja valitettavasti uusia suru-uutisen kokeneita myös
tullut... :hug:

Ja vielä erikoishali pinpellalle! :hug:

Kovasti on peukut pystyssä että plussat ropisee ja tämä
pino jää historiaan...itekkin täällä vuoden majailin...ja oli
aivan ihanaa saada tukea huoliin ja murheisiin...
SUURI KIITOS kaikille siitä! :heart:

Lupasin tulla uutisia joskus pistämään, ja nyt olis sitten
sen aika...elikkäs np-ultrassa oli kaikki hyvin...
Jospa tällä kertaa onnistaisi.. :)

Toivon todella etten pahoittanut kenenkään mieltä pistäytymällä...

Nyt on tainnut sitten kohtu tyhjentyä kokonaan. Enää semmosta perus menkkamaista vuotoa. Alkuviikosta Kättärille ultraan vielä ja toivonmukaan kohdusta on kaikki tullut ulos ja kaikki ois kunnossa - voisimme alkaa siten odottomaan otollista aikaa taas peittojen heiluttelulle :D

täällä käytiin eilen lääkärillä , omalla sellaisella , ja kerrankin toivoin että kohtu oli tyhjä ja niin se sitten olikin :D

ultralla katsoi että kaikki kunnossa , vuotoa vielä näkyi ja kohdun suu auki jne. mutta kun vuoto vihdoin loppuisi kokonaan , pääsisi saunaan ja peittojen väliin :LOL:

mulle sanottiin lohdutukseksi että niin monella näitä käy välissä kuin välissä useamman lapsen kanssa :(

mutta silloin varhaisultrassa kun kävin , vastasi alkio viikkoja 6+4 kun menkkojen mukaan piti olla 7+5, niin silloin oli jo jotain pielessä niinkuin aavistelin , mutta kun syke näkyi luulin olevani turvassa ikäviltä uutisilta.

Kun sitten vuoto alkoi viikon päästä varhaisultrasta, olli alkio kerennyt kasvaa vielä 5 milliä, eli kuollessaan kokoa oli äippäpolin mukaan noin sentti, ja niillä viikoilla 8+6 pitäisi olla jo yli kaksi senttiä, eli minun alkio olisi ollut viallinen :'(

onko täällä muita malttamattomia ketkä haluaisi jo plussailla syyskuun lopulla, mulla kierto menee niin että aina kuun lopussa on menkat , joten aika tarkka kierto varmaan on tallella kun keskenmeno alkoi menkkapäivänä,
täällä ei muuta tällä erää, kun että tää lähtee tänään parantaa maailmaa viihteelle tän surun takia :saint:

muksaa viikonloppua kaikille

tinttamaarialle tsemppiä eteenpäin, voiko olisin jo siellä kun sinäkin .... :hug:

5.9. LAUANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

zanz..........................KM 07/09..............................KP 6/27-32
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 12/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 13/28
Murmelin....................KM 1/09...............................KP 16/28-38
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 23/26
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 24/33
Alisa84......................TM 05/09..............................KP 27/26-32
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 30/29-32
Rinja..........................KM 04/09.............................KP 35/35
Orion.........................KM 02/09.............................KP 63/50
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
viirukissa...................KM, TM 07/09
n11na........................KM 09/09

HAAVEISSA TOINEN

Sinimarja....................TM 02/09.............................KP 10/25-34
Zalmiakki....................KM 03/09.............................KP 15/
tillukas........................KM 05/09............................KP 17/31-35
Nappula......................KU 10/08, KM 02/09............KP 24/
Unnukka75.................KM 07/09.............................KP 25/29-30
marsa22.....................KM 06/09
Huisi...........................KM 08/09
Repa...........................KM 02/07, TM 08/09
Minky..........................KM 09/06, 10/08, TM 03/09, KM 08/09
Annemari-76...............KM 11/06, 09/09
Millenia.......................KM 08/09

HAAVEISSA KOLMAS

Piijuska-78................KM 05/09..............................KP 6/29
pinpella.....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09..KP 3/

HAAVEISSA NELJÄS

Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 32/26-32
Sintsu78.......................KM 01/09, 08/09................KP 17/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Unicco, Annemaarit, omenaruusu, Liilia

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy, papana77, Eelis, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Yhteistyössä