KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Alkuperäinen kirjoittaja Valkovuokko-72:
Mistä te ootte ovistikkuja tilanneet, haluaako joku suositella mistä saisi edullisia ja nopeasti?
Mä tilasin kotitesti.fi:stä ja tuli heti seuraavana päivänä. :)

Elwi Saisitko motivaatiota liikumiseen ja painonpudotukseen siitä, että jos on ollut vähän liikakiloja, niin laihtuneena saattaa raskautua helpommin. :) Mä olen alkanut lenkkeilemään, koitan vähän laihtua. Keskenmenon jälkeen kiloja on kertynyt muutama. :ashamed:

Empuu: tuota olen miettinyt, että oisko laihdutuksella vaikutusta raskautumiseen. Olen kuitenkin painoindeksin mukaan normaalipainoinen, mutta omasta mielestä muutaman kilon pudotus (3-5kg) olisi paikallaan...ja etenkin se kiinteytyminen ois paikallaan :D
Päivisin tulee pyöräiltyä 15km kun käyn töissä pyöräillen ja heitän tytön matkan varrella päiväkotiin. Mutta siihen se sitten jääkin, tai ainakin nyt viime aikoina olen voinut tuudittautua vähän siihen, etteihän tässä tarvii enään liikkua kun on hyötyliikunnan muodossa liikkunut... :ashamed: :ashamed:
Ois kyllä kivaa aloittaa joku ihan uusi harrastus. Odottelen tässä kohta ilmestyvää kansanopiston kurssitarjontaa, jospa sieltä bongais jonkun eksoottisen jutun, vaikka rivitanssin :D (vaakamamboa kun jo harrastan ;) :LOL: )

Elwi :hug: Mulla kans kova yritys saada muuta mietittävää.Tuntuu vaan niin vahvalta ne toiveet vauvasta ,et vaikka kuin yrittäis "unohtaa" niin ei onnistu :ashamed:

Laihdutus projekti alkoi ennen ku lähettiin reissuun ja kariutu saman tien ku auto starttasi pihasta...Ja pari kiloo tuli reissussa vaan lisää :headwall: mut jos nyt ku ollaan kotia päästy.
Kovasti olen myös yrittäny häitä suunnitella ja järkkää mutku on vähän sellainen olo et mä haluun lykätä niitä jos en oo nyt raskaana! Sitten vasta juhlitaan ku meillä on vauva...jos sittte juhlitaan ikinä :'(
Salillakin aloin käymään ja sinne menen nyt taas kun vaan pääsee.Ja tallilla onneksi kaikki murheet haihtuu, mut siellä ei voi aina olla..
Tälläisena ressaantuneena ei ainakaan mitään tapahdu :headwall:
Tää viikko kaks ennen menkkoja on niin hirveitä!

Elwi No joo, tuon vaakamamboilun nyt aikankin luulisi liikuntakeinona vaikuttavan postiiivisesti raskautumiseen. :whistle: :LOL: Ja kerta jos normaalipainoinen olet, niin ei sun kannata mitään stressiä ottaakaan liikunnasta. :)

sintsu78 Mulla iskee yleensä epätoivo menkkojen aikana ja uudestaan ovulaation aikoihin. Silloin tuntuu, että mikään ei koskaan tule onnistumaan. :ashamed: Miten nämä raskautumisasiat OIKEESTI voi unohtaa?! Voisko joku viisaampi kertoa? |O Mä en mielestäni edes stressaa, aika rennosti otetaan, vaikka ajattelenkin näitä asioita päivittäin. Miten ajatukset muka saa muualle?

Halusin tulla tännekin kertomaan, että kaikesta tuhruttelusta huolimatta ultrassa näkyi selvästi pikkuisen syke. Raskaus siis jatkuu, vaikka kovasti uutta keskenmenoa / kohdunulkoista pelkäsin.

Plussahellettä kaikille!
:heart: Happis 5+6

Terveiset taustalta ja onnittelut kaikille plussanneille! Muille kovasti tsemppiä!!!

Uskallan ehkä nyt vihdoin sanoa ääneen, että plussa tuli juhannusviikolla. Tänään ultrassa ötökkä oli jo 39 mm ja niskaturvotusta 0,6 mm. Nyt sitten odotellaan seulan tuloksia, hälyttää kuulemma 50 % tämänikäisistä...

Ihana kuulla Happis ettäkaikki on hyvin! :hug:

Ja Kanella, mahtava yllätys sulle jos kelle toivoo hyviä uutisia!
:hug:

Nyt vain kummallekin kovasti liimaanaulojaniittejäjeesusteippiänippusiteitä mitäniitänytoliskaan matkaan! Ja ihan kaikille muillekkin tietysti!

Alkaa kaikki vanhat tutut olemaan sitten plussanneissa tai vauvautuneissa, mutta ikävä kyllä uusia tulee.

Mitäköhän itse keksisi pitäisköhän tehdä aamukampa lokakuun 1.päivää odotellessa, montakohan päivää sinne on?

Mä olen myös innostununut tässä kesällä vähän lenkkeilystä. Kuinka pitkiä matkoja te juoksette? Mulla on niin huono kunto että olen jo 20 minuutin jälkeen ihan puhki :)

Alisa - Kirjoittelit tuolla, että työkaverisi on rv5 ja on jo kertonut siitä kaikille. Mulla on myös monta kaveria jotka ovat kertoneet raskaudesta heti ja tietenkin raskaus mennyt hyvin loppuun asti.. itse yritin (ainakin töissä ) salailla ja keskenhän se meni. Ymmärrän hyvin miltä susta tuntuu, kun sanoit että kuulut niihin harvoihin valittuihin jotka eivät tietenkään voi onnistua :|

).( Mahaa juilii siihen malliin että menkat alkaa kunnolla varmaan parin päivän sisällä.. Miten nämä menkkojen ensi päivät on aina niin masentavia??? Sanoin miehellenikin tänään, että tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta että joskus olisin vielä raskaana ja että se menisi vielä loppuun asti! Blääähh.. Alkaisi nyt edes noi menkat kunnolla niin saisi kerättyä itsensä taas uuteen kiertoon!

Onko muuten teillä muilla tiputteluvuotoa ennen menkkoja? Mulla aina noin 2-4 pv ennen kun hanat aukeaa kunnolla. Sehän saattaa tarkoittaa että keltarauhanen on "huono" tai jotain? Mietin vaan, olisiko se mun keskenmeno (rv9) voinut johtua siitä? Vai onko rv9 jo niin "pitkällä", ettei toi asia vaikuta siihen enään? Oon siis tässä pohdiskellut, että pitäisiköhän tota tiputtelua tutkia nyt, ennenkun joskus (toivottavasti) raskaudun uudelleen? Ettei vaan uusi km tule siitä syystä! Ja eikös siihen ole olemassa joku lääke? Kiitos jos joku jaksaa vastata :wave:

Plussatuulia muruset +++++++++++ :whistle:

Annemaarit Teilläkin pitkä aika menny km:sta :hug:

Valkovuokko Mää oon tilannu mammaks.fi:ltä ja kotitesti.Fi:ltä . Molemmat hyviä, edullisia ja nopeasti lähettävät tilauksensa.

Elwi :hug: Tuttu tunne. :( Täällä ainakin yksi, joka joutuu syyskuun pinoon. Seuraava kierto tulee menemään harakoille, kun en todennäköisesti saa lääkkeitä vaihdettua ja ovista ei silloin tuu. :ashamed:

Happihyppy Ihania uutisia, onneksi olkoon! :heart: Varmasti todella huojentavaa :hug:

Kanella Onnittelut myös sinne plussasta! :flower:

Unicco Se päivä on mun synttäripäivä :D Hyvä päivä ;)

Silent Kiitos :hug: Mulla ei oo tiputtelua, mut sellasta tuhruttelua eka menkka päivä.

On: Verikokeiden tuloksia en saanut vielä (vaikka tuloksen jo tiedänkin).. Ens viikolla vasta saan tietää eli lääkkeitä ei ehditä vaihtaa ennen uutta kiertoa.. Tuleva kierto menee sitten ihan pyllylleen :'( Menkkoja odottelen lauantailla.

Silent Whisper mulla ei ole tiputtelua, mut yks tai kaks päivää ennen menkkojen alkua on ollu sellaista tuhruttelua. Siitä onkin hyvä ennustaa tädin tulo :whistle:
Olipas tästäkin ihan hurjasti apua kysymykseesi... :ashamed:

7.8. PERJANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Silent whisper...........KM 05/09..........................KP 1/29-32 :flower:
Ninnatar....................KM 05/09..........................KP 5/ :flower:
zanz..........................KM 07/09..........................KP 5/27-32 :flower:
Rinja..........................KM 04/09..........................KP 5/35
A-L-M.........................KM 04/09..........................KP 8/26-36 :flower:
Miukkari.....................KM 02/09..........................KP 18/26 :flower:
marjutti86.................KM 06/09...........................KP 21/33 :flower:
Empuuu.....................KM 09/08..........................KP 24/30 :flower:
Alisa84......................TM 05/09...........................KP 28/26-32 :flower:
Sun Rise....................KM 10/08 ..........................KP 28/28-37 :flower:
Orion.........................KM 02/09...........................KP 34/50 :flower:
Perhosia....................KM 01/09...........................KP 35/28
mely...........................KM 12/08..........................KP 71/27-37
nanakuu....................KM 11/08
Hempukka87.............KM 12/08
MeaMimosa...............KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.....................KM 04/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
mirzu.........................KM 04/09
Noella........................KM 04/09
Hupu07......................KU 04/09, KM 07/09

HAAVEISSA TOINEN

Liilia...............................KM 03/09............................KP 4/27-30 :flower:
Elwi...............................KM 11/08.............................KP 8/17-44 :flower:
AnnaStiina82.................KM 12/08............................KP 15/30
Zalmiakki.......................KM 03/09............................KP 18/32
tillukas...........................KM 05/09............................KP 19/31-35 :flower:
Unnukka75...................KM 07/09.............................KP 25/29-30 :flower:
nöttiäinen.....................RK 10/08, KM 05/09.............KP 29/31
Sinimarja......................TM 02/09..............................KP 32/25-34
marsa22........................KM 06/09 :flower:
Nappula.........................KU 10/08, KM 02/09 :flower:
pyrola............................KU 03/09
mama-L.........................KM 04/09
jasimi.............................KM 01/09, 05/09

HAAVEISSA KOLMAS

Piijuska-78...................KM 05/09...........................KP 4/29 :flower:
omenaruusu.................KM 10/01, 10/08, 07/09....KP 4/ :flower:
Adelade.......................TM 6/09..............................KP 9/26-30 :flower:
Varanikki......................KM 04/09...........................KP 14/26-28 :flower:
tikruliini........................KM, TM...............................KP 15/30-31
senni11........................KM 06/09...........................KP 16/30
hämy10........................KM 07/06, 01/09................KP 84/28-30
Neiti-81........................KM 06/09
Mymmyryy....................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09

HAAVEISSA NELJÄS

Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 4/26-32 :flower:
Sintsu78.......................KM 01/09...........................KP 21/30-33 :flower:

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco :flower: , meriaani, Eppuliini, P-E,
Eelis, zamoon, Spark, MyAngelsMyHope, Murmelin :flower: , Annemaarit :flower:

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2008

Marraskuu: linneaborealis-TYTTÖ,
Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu,
MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy, papana77, Eelis, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Pinpella, Elviira-76

Onnea kanella!! :heart: :D
Ihania uutisia!!

Ja hyvä että happiksella kaikki hyvin!

Ninnatar kyllä mä taisin ne tuhrutkin kiertopäiviks
laskea, aika selkeesti niitten mukaan alko seuraavatkin.
Mulla saatto tuhru kestää ensin 4pv ja sitte pari päivää
oli pakko istua kotosalla pytyllä kun lorina vaan kävi,
sitte tais yks päivä olla niukempaa ja loppua siihen...
Noin 5-7pv oli vuodon kesto sillon...
Ja sitte kolmannet menkat km:n jälkeen kestikin vaan 3pv
oli kumman niukat...ja neljänsiä ei sitten oo tullutkaan...

Olen mukana syyspinossa, jos en ole raskautuneissa.

Marjutin kanssa niin moni asia menee yksiin. Kierron vaihe, pitkä kierto ja se, etä keskenmennyt olisi kohtsillään puolessa. Itseasiassa se olisi puolessa kahden viikon päästä. Nyt vaan kaikki sormet-varpaat-nenät-kädet ristiin, että silloin testattaisiin plussaa...

).( Joko tulossa on ennätyslyhyt kierto (29pv) tai sitten ovista odotellaan edelleen ja tulossa onkin hugepitkä. Enemmän epäilen edellistä. Vielä en osaa sanoa, jatkuuko elämä tässä pinossa vai siirrynkö eteenpäin. Kattellaan...

Tosi huoletta on tämä kierto mennyt kaikkinensa, kun mies on ollut lomalla ja samalla arvottu, missä asumme syksyllä. Tämä katto on myyty ja uusi katto on vahvasti kiikarissa syrjemmältä. Ei ole siis todellakaan ehtinyt miettimään asiaa.

Pikkupirpanamme kanssa tavoite on saavutettu ja 1½-vuoden neuvolaan menee tutiton tyttö. Muutaman illan huusi ja siinä se. Jess!! Taas selätetään hammaspeikkoa!

Hei vaan kaikille :wave:

Miulle saa myös laittaa :flower: :n. Taukoilu on tuntunut hyvältä, ja on auttanut työntämään kuumeilua taka-alalle. Launtaina meille muutti kaksi chihuahuaa, rouva 8v. ja poika 4,5v. Lasten hoidossa on siis mennyt tämä viikko, eikä ole vauvoja ehtinyt ajatella. Päinvastoin tässä saa vähän sitä esimakua sentäs. Kahtena ekana yönä ei rouva saanut nukuttua, ja piti rauhoitella. Vauvat ei taida ihan näin nopeesti tottua vaan :D Ensi viikolla alkaa työt, ja surettaa kun ensi kesään on niin pitkä aika taas :(

Hassun automaattisesti osasin kuitenkin hakeutua tänne lukemaan juuri näinä päivinä, eli kello on selkärangassa selkeesti! Nyt en mieti sitä enempää kuitenkaan, vaan keskityn tähän omaan arkeen. Koko ensi viikko aikaa menkkojen alkaa, enkä jaksa niin kauaa stressata. Kahden viikon päästä aikaisintaan rupean ihmettelemään, tämä on lupaus (yritys).

Paljon onnea kaikille plussanneille, joita on PALJON!!! :eek: :flower: :heart:
Halaukset kaikille muille niitä tarvitseville :hug:

tillukas mullakin ovisoireiden perusteella ennätyslyhyt kierto :D 29-30 päivää veikkaisin. luulet et ovis oli alkuviikosta.. tai sit mua on huijattu. huomioin myös sen et se voi olla viel eessäpäin, tasaseen tahtiin saa mies mua kellistellä :LOL:
plussaa tosiaan toivotaan :heart: :heart: :heart:

alko vähän nolottaankin ku mies töistä tullessaan kysy et mitä olen puuhannu ja heti perään "vauvasivuilla surffaillu päivän" :LOL: :ashamed: puolustauduin et en koko päivää!! :D

pahotin vähän mielen ku mies tokas pilke silmässä et on masu vähän päässy kasvamaan mulla. ei tarkottanu sitä pahalla ja pyyteli anteeksi kun loukkaannuin. tiiän et kilo-kaks on km:n jälkeen tullu, liikunta on jääny huomattavasti vähemmälle ja herkut maistunu aivan liikaa! pitäs ryhdistäytyä.

huomenna hääjuhliin! =)

----> apua just tuli mieleen ku tuon kirjotin et oon unohtanu ostaa sukkikset!!! :kieh: viel just kerkeis kauppaan! voi että ku pitää olla tämmönen hutelo.

marjutti Täällä kans km:n jälkeen herkut maistuneet ja muutama kilo tulut, vaikka olen liikkunut entiseen tahtiin :ashamed: Nyt pitäs saada otettua itteä niskasta kiinni ja vähentää herkuttelua.

On: Tänään soitin verikokeen tuloksista ja kuten arvata saattoi, niin ovista ei ole tullut eikä ollut :'( Jälleen kerran kroppani ja lääkkeet ovat pettäneet minut. Alkaa tuntua tämä vauvan teko ihan mahdottomalta kun kroppa ei toimi ollenkaan :'( Olen jo vakavissani miettinyt netti pimentoa ja talviunta, kun tuntuu ettei tästä hommasta enää mitään tule.. Kuume on valtava, mutta kun kroppa ei toimi niin mahikset on nolla. :(
Keskiviikolle sain soittoajan gynelle ja toivon, että hän suostuu kirjottamaan lääkereseptin uuteen lääkkeeseen (femariin) ja jos se ei toimi niin siirryn kalliisiin pistoshoitoihin... :( Ahistaa ajatella niin pitkälle... Anteeksi valitusvirsi. Huomiseksi odottelen menkkoja.

Yhteistyössä