KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Ninnatar mulla on nyt kumpaisissakin menkoissa km:n jälkeen ollu 1-2 päivää tuhruttelua, mut oon laskenu ekaks kiertopäiväks sen kun reilu vuoto alkaa. Mut loppuvat melkein kuin seinään, yks tuhrupäivä parin kunnon vuotopäivän jälkeen ja se on siinä.
Tulipas yksityiskohtainen selostus, sori. :ashamed:

Empuu miulla ei ole mitään tietoa meijän lähisuvun keskenmenoista/lapsettomuudesta. Ei oo kenenkään kans tullu koskaan puheeks. Aika "sikiäväistä" sukua löytyy kyllä niin isän kuin äidinkin puolelta, kun miun isänäidillä on 11 sisarusta, isälläni 5. Äidinisällä ja -äidilläkin muistaakseni liki 10 sisarusta, ja onhan miullakin siskoja 4. Miehelläkin 4 sisarusta, että melkein vois jo suurperheistä sanoa olevansa lähtöisin. ;)

Miukkari onpas outoa jos ei yhden tunnin takia voi joustaa. :eek:

A-L-M kyllähän se sikainfluenssa pikkasen mietityttää, etenkin siinä vaiheessa jos tässä onnistuu raskaaksi tulemaan :/ Toisaalta, en oo tavan influenssaakaan sairastanu ikinä, tavallista räkätautia vaan, joten en silleen osaa pelätä. Täällä susirajalla korven keskellä kun asutaan, niin tuo ei tunnu vielä ainakaan kovin isolta asialta.
Mut jos töissä olisin hoitoalalla, niin pelottais varmasti erilailla.

On: peittoja heiluteltu ahkerasti, toivotaan että jotain tulostakin syntyis. :whistle: Mies lähtee sunnuntaina 11päivän työreissulle, joten tulee pakollinen tauko hommailuihin... Toiveissa siis että tärppäis ennen sitä. :heart:

Paljon +++++++++++++++++++++ :whistle: :whistle: :whistle: kaikille!! :wave:
 
huh mikä yö takana, en meinannu saada unta sitten millän. pyörin ja ravasin vessassa, ainaki 4 kertaa piti käydä pissillä.
ja tissit (nännit) kipeytyny täälläkin! :wave: eilen illalla huomasin ja on ne vieläki. joskus viime raskaudessa tainnu olla viimeksi.. olisko sit jotain oviksen jälkeistä oireilua.
ainaki toivon et se olis nyt jo ollu, hyödynnetty on, toivottavasti tarpeeksi.. =)

suvun km:istä en tiiä onko äitillä ollu, sisko tuntuu saavan helposti lapsia. serkulla on 1 ollu, nyt oottaa ylin puolenvälin =) isoja perheitä on suvussa niin aika hedelmällistä väkeä kai =)

vähän niinku menkkaoloa täällä..... :snotty:
 
marjutti86 Jospa kuitenkin plussaoloa... :)

Suvun keskenmenoista en kauheasti tiedä. Äitillä ei ainakaan ole ollut, ja siskoja ei ole mulla eikä äitillä, eikä äidinäidilläkään, joten vaikea sanoa. Isäni suku on ainakin sikiävää sakkia. Mieheni taas tunki itsensä maailmaan kierukasta huolimatta ja ilman mitään ongelmia.

Olen ollut täältä vähän sivussa, mutta ei nyt poiskaan osaa olla. Toisaalta pitäisi olla stressaamatta ja murehtimatta, jospa vaikka se ovis tulisi viikonlopun tienoilla. Mutta jotain välivuotoa, tuhruilua on tullut taas eilen ja tänään aamulla, varmaan vaan tarkoittaa ettei toivoakaan mistään kunnon kierrosta...

:ashamed:
 
Äitini epäilee, että minun ja siskoni välissä olisi ollut yksi varhainen km, eihän niitä silloin mitenkään tutkittu. Aina on kuulemma raskaaksi tullut, kun lupa on annettu. Siskoni on poikansa vain pullauttanut laakista molemmat. Isänpuolen tädillä on viisi lasta ja siellä väleissä useampiakin keskenmenoja. Itselläni on endometrioosi, samoin äidillä ja yhdellä äidinpuolen serkulla, mutta kaikille on lapsia suotu.

Sikanuha mietityttää lähinnä siksi, että kuinka jaksaa, jos on alussa raskautta itse kipeenä ja lapsi (1½v) myös. Ja se, miten Tamiflu sitten lopulta vaikuttaisi alkioon/sikiöön. H1N1 kuulostaa kaikkineen aivan tavis-influenssalta, ei miltään erityisen rajulta, mutta eipä sitä silti kotiinsa tahtoisi.

).( Huimaus on ainakin tuplaten pahempaa kuin eilen, jolloin se oli tuplat edellispäivästä. Tissit aristaa, niukin kärsi mahallaan nukkua. Nenä on ihan tukossa. Jotain ounastavaa kuvotustakin on ilmassa. Empuuun "kannustavista" kirjoituksista huolimatta alkaa olla sellainen olo, että keväälle koittaa meille vauva tulla. Miehellekin jo uskalsin puhella.

Eilen iltapäivällä tuli tieto, että vanha pappamme oli nukkunut rauhassa pois. Kovasti on nyt kaikkea päässä pyörimässä: kuolema, muutto (->sisustus ;) ), todennäköinen raskaus ja esikoisen nouseva uhma. Ei käy elämä tylsäksi!
 
zanz nii en tiiä.. siltä kyllä tuntuu et tärppi vois käydäkkin, mut liikoja ei uskalla toivoa et ei pety sit niin kauheesti.. =) mut tosiaan alamahalla välillä semmosta 'tinnitusta' tai miten sen viisaasti kuvailis, eilen illalla oli sitä aikaa tunnustella ja tarkkailla kun uni ei tullu. pissattaa ja pierettää. :LOL: ja kahvi ällöttää mut juon pakolla tässä justiis :x tosin kahviällötystä on ollu ennenki ihan muuten vaan =)

tillukas sulla on kyllä kaikki alkuraskauteen viittaavia oireita, huimaus ja tukkonen olo varsinkin.. ;) oliskos se pääsiäisvauva tulossa? :D en nyt oikeen muista edes millon pääsiäinen on mut aika lähelle menis varmaan =)
halit :hug: papan poismenosta.
sisustusintoa täälläkin! alkukesästä oli viimeks tämmönen vimma, ihana alkaa nyt laitteleen syksysempiä sävyjä ja kynttilöitä kotiin... :heart:
 
Hmmm.. täällähän kuulostaisi siltä että paljon plussia tulossa :p toivottavasti oireet pitävät paikkansa ja elokuun plussalistasta tulee vähintään yhtä pitkä kuin heinäkuun listasta :) Mulla valitettavasti siirtyy vähintään syyskuulle..:(

Haleja tillukakselle :hug:
 
Tillukas Voi toivottavasti oireet olis sitä mitä toivotkin :) Lämmin osaanotto isovanhemman poismenon vuoksi :hug: Kurjia nuo suru-uutiset ovat, itellä kuoli keväällä oma mummo, hän oli jo 102v., mutta silti se kovasti suretti.

EMpuuu En osaa sanoa, onko suvussa ollut lapsettomuutta sen kummemmin, epäilen :/ Äidilläni on kuitenkin ollut tm.

Miukkari Aika outoa ettei voida töistä tuon vertaa joustaa :kieh: ihan varmasti oot joskus jääny esim. ylitöihin ja joustanu omalta osalta eli nyt olis työnantajan vuoro. :headwall:

ALM Ite en vielä osaa pelätä sikalunssaa, mutta jos se lähipiiriin tulee niin kylä varmasti mieli muuttuu. Itellä kurjaa, kun töissä joudun hoitamaan MRSA;ta, Clostridiumia ym. sairastavia.. No työt kohta loppuukin, mutta jatkoa ajatellen olis kyllä kiva välttää noita potilaita (varsinkin odotus vaiheessa, jos sellainen joskus vielä tulee).

Täällä kp2 , ihanaa!! Huomenna gyne soittaa (toivottavasti muistaa) ja yritän parhaalla mahdollisella tavalla taivutella häneltä uuden lääkkeen reseptin. Pitäkäähän peukkuja että onnistuu, muuten tulee kurja tauko tähän väliin.
 
Heips,

Mä oon päättänyt etten koukkuunnu nyt mihinkään vauvaan liittyvään, mutta huolestuttavan usein käyn täällä teidän juttuja lukemassa.

02/09 synnytin kuolleen tytön rv 41+2, kohdun sisäinen kätkytkuolema tuli papereihin.
Pari viikkoa sitten rv 10+0 todettiin, että sikiön kehitys oli loppunut viikolle 6.

Nyt mä oon hieman epätoivoinen. Ensimmäinen ajatus oli, että mä en kestä enää yhtään menetystä, mutta ehkä sittenkin vielä... joten luen itseni kuumeilijaksi. Meillä ei siis ennestään oo lapsia.

Mulla todettiin kohtukuoleman jälkeen APC-resistenssi, joka voi vaikuttaa keskenmenoihin eli niitä saattaa tulla. Äitellä on ollut 5 keskenmenoa ja on 4 lasta.

Tällä hetkellä taistelen sen ajatuksen kanssa, että pitääkö odottaa yhdet menkat vai ei.

Marie
 
Marie Aivan kamalia asioita olet joutunut kokemaan. Osanottoni ja pahoittelut! :'( Tuosta menkkojen odottamisesta - toiset odottaa, toiset ei. Me ei odotettu, mutta ei ole kyllä tärpännytkään. Tutustu ihan rauhassa tähän ketjuun ja ota osaa juttuihin omaan tahtiin! Voimia. :hug:
 
Heips,
Yritys ei ala vielä tässäkään kierrossa...kuumeilen siis päässäni, jos sallitaan.
Mutta näiden teidän juttujen lukeminen auttaa mua kestämän tän odotuksen.
Marie. Otan todella osaa. Kovia olet sinäkin kokenut. Minullakin on useita keskenmenoja takana, jotka aika pitkälle menneitä, joten luulen jotenkin ymmärtäväni tunteitasi.
Voimia ja uutta toivoa :flower: Sitä on aina.
 
Jännäilyä taas ilmassa... d =) b

Itsellä ei taaskaan ole mitään "oireita" ei niin yhtikäs mitään! Ja harmittaa jo valmiiksi :( Ku olen jotenkin varma et ne menkat taas alkaa viikonlopun aikaan.En ole edes viitsinyt mitään testejä enää ostaa...Vähän olen saanut ajatuksia muualle ja ei vauvajutut pyöri ihan koko aikaa mielessä.

Tuo tauti kyllä hiukan pelottaa :/ Meillä yhdellä lapsista on astmaa ja toinen on kans aika taipuvainen keuhkoputken tulehdukseen niin sais kyllä kaikenmaailman flunssat ja muut pöpöt pysyä poissa...

+++++++++++++++ :whistle: vielä lopuksi :D
 
Marie1981 :hug: Tervetuloa kuumeilemaan. Täällä on ihana porukka ajatuksia jakamassa sun kanssas.

O.N-ton kamala herätys tänä aamuna, kun näin unta että tein kaksi vahvasti positiivista r-testiä ja menin näyttämään niitä jollekin ja ne viivat olivat kadonneet molemmat :(

 
Marie1981 :hug: tervetuloa kuumeilemaan. Me ei odotettu ekoja menkkoja kun jatkettiin yritystä, tosin eipä kyllä tullu tärppiäkään.

Varanikki inhottava uni. :/

Peukut pystyssä odottelen teiän plussauutisia, ite en tiiä mitä tässä pitäs odottaa...
 
Hei kaikille!

Mun oli tarkoitus pitää palstataukoa kaiken kokemani jälkeen, mut en osaa pysyä täältä poissa.. :) Pääsisinkö siis joukkoonne toivomaan pikkukakkosta?

Mulla on 4 keskenmenoa taustalla (km 09/06, sit syntyi poika 12/07, km 10/08, tm 03/09 ja km 08/09). Maanantaina oli kaavinta tästä viimeisestä. Olo on hyvä ja kaikki meni muutenkin hyvin. Nyt keskenmenoja aletaan tutkia ja toivon, että löytyisi jokin ratkaisu, joka auttaisi mahdollista seuraavaa raskautta! Odotellaan nyt yksi kierto ja sit alkaa taas haaveilu ja toivominen... Joskin jo hieman epätoivon täytteinen mieliala, mutta katsotaan nyt kuinka käy...

Jotenkin koin tämän pinon omakseni, joten iloinen olen jos mukaanne pääsen! :)
 
Marie :hug: kaikesta kokemastasi. Täällä olet ihmisten joukossa,jotka todellakin ymmärtävät menetyksesi, Tervetuloa!

Minky Sinullekin :hug: Liian monta km on sullakin taustalla. Toivottavasti nyt niille löytyy joku syy, johon olisi hyvä lääkitys olemassa seuraavaa raskautta ajatellen!

Täällä taustaillaan vielä muutama päivä, menkat alkaa parinpäivän sisään,mikäli vanhat merkit paikkansa pitävät..

Kaikille tasapuolisesti haleja ja peukkuja ja plussia!!:heart:

:wave:
 
pari kertaa on nyt vihlassu nopeita liikkeitä tehdessä. repäisykipuja?

äsken mittasin huvikseen lämmöt, 36,1... mikshän nuin alhanen, pitäs varmaan olla enemmän jos munasulu ois irronnu tai ainaki hedelmöittyny.. :ashamed: plääh.

..tosin alkukierrosta oli jottain 35.9.

Marie :hug: mekään ei ekoja menkkoja odoteltu, mut ei tärppiä täälläkään.

 
12.8. KESKIVIIKKO




HAAVEISSA ESIKOINEN



Alisa84......................TM 05/09..........................KP 3/26-32 :flower:
Silent whisper...........KM 05/09..........................KP 6/29-32 :flower:
Ninnatar....................KM 05/09..........................KP 10/ :flower:
zanz..........................KM 07/09..........................KP 10/27-32 :flower:
Rinja..........................KM 04/09..........................KP 10/35
A-L-M.........................KM 04/09..........................KP 13/26-36 :flower:
Miukkari.....................KM 02/09..........................KP 23/26 :flower:
marjutti86.................KM 06/09...........................KP 26/33 :flower:
Empuuu.....................KM 09/08..........................KP 29/30 :flower:
Sun Rise....................KM 10/08 ..........................KP 33/28-37 :flower:
Orion.........................KM 02/09...........................KP 39/50 :flower:
Perhosia....................KM 01/09...........................KP 40/28
mely..........................KM 12/08...........................KP 75/27-37
nanakuu....................KM 11/08
Hempukka87.............KM 12/08
MeaMimosa...............KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.....................KM 04/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
mirzu.........................KM 04/09
Noella........................KM 04/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09 :flower:



HAAVEISSA TOINEN



Liilia...............................KM 03/09............................KP 9/27-30 :flower:
Elwi...............................KM 11/08.............................KP 13/17-44 :flower:
AnnaStiina82.................KM 12/08............................KP 20/30
Zalmiakki.......................KM 03/09............................KP 23/32 :flower:
tillukas...........................KM 05/09............................KP 24/31-35 :flower:
Unnukka75...................KM 07/09.............................KP 30/29-30 :flower:
nöttiäinen.....................RK 10/08, KM 05/09.............KP 34/31
Sinimarja......................TM 02/09..............................KP 37/25-34
marsa22........................KM 06/09 :flower:
Nappula.........................KU 10/08, KM 02/09 :flower:
pyrola............................KU 03/09
mama-L.........................KM 04/09
jasimi.............................KM 01/09, 05/09
Minky.............................KM 09/06, 10/08, 08/09 :flower:



HAAVEISSA KOLMAS



Piijuska-78...................KM 05/09...........................KP 9/29 :flower:
omenaruusu.................KM 10/01, 10/08, 07/09....KP 9/ :flower:
Adelade.......................TM 6/09..............................KP 14/26-30 :flower:
Varanikki......................KM 04/09...........................KP 19/26-28 :flower:
tikruliini........................KM, TM...............................KP 20/30-31
senni11........................KM 06/09...........................KP 21/30
hämy10........................KM 07/06, 01/09................KP 89/28-30
Neiti-81........................KM 06/09
Mymmyryy....................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09



HAAVEISSA NELJÄS



Valkovuokko-72............KM 05/09...........................KP 9/26-32 :flower:
Sintsu78.......................KM 01/09...........................KP 26/30-33 :flower:



HAAVEISSA VIIDES









TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco :flower: , meriaani, Eppuliini, P-E,
Eelis, zamoon, Spark, MyAngelsMyHope, Murmelin :flower: , Annemaarit :flower:



PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Marraskuu: linneaborealis-TYTTÖ,
Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu,
MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, happihyppy, papana77, Eelis, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Pinpella, Elviira-76



 
Voimahaleja Marie :hug: :hug: Ja suuret pahoittelut kokemistasi menetyksistä! Mekään ei odotettu ekoja menkkoja, mutta ei kyllä tärpännytkään.

Varanikki - hui mikä uni! mutta eikö oudot unetkin voi olla raskauden merkki :p

Tervetuloa Minky! Sinullekin paljon haleja ja jaksamisia! Toivottavasti keskenmenoille löytyy syy ja syyhyn hoito :)
 
Noista unista. Mä näin raskaanaollessani paljon seksiunia. :whistle: Viime öinen uni taasen ahdistaa - mies oli mukamas tehnyt lapsen siskoni kanssa ja siinä oli kaikkea muutakin ahdistavaa. |O Mä olen semmoinen, että unet vaikuttaa aika paljon mun mielialaan, tässä sitten mietiskelen koko päivän tuota typerää unta.
 
Ninnatar huomenna tosiaan se ultra, ja yritän muistaa kysyä =)

Tervetuloa uusille, ja ikävää että olette tänne joutuneet :hug:
Lomat alkaa olla nyt vietettynä, ja hirveesti on tullu grillailtua koko kesä että muutama ylimääräinen kilokin on "hypännyt" vyötäisille mukaan.. Peittojakin on ahkerasti heiluteltu että jospa sitä tulostakin alkais tulemaan..

Onko tietoa, voiko sitä raskautua vaikka tuota tuhru vuotoa onkin ollut säännöllisen epäsäännöllisesti siitä km saakka? niin, noh, huomennahan voin sitäkin kysellä siellä gynellä..
 
marsa22 Muakin kiinnostaa tuo, koska ennen ekoja km:n jälkeisiä menkkoja tuhrutti ja niiden jälkeekin. Viikonlopun tienoilla pitäisi kalenterin mukaan olla ovis, mutta epäilen vahvasti, koska sitä tuhrua tosiaan tulee säännöllisen epäsäännöllisesti.. :ashamed:

Minkylle ja Marielle :hug:

Ja tosiaan vielä unista, raskaana ollessa näin mitä oudompia unia, ja todellakin myös seksiunia. Yleensä en näe sellaisia enkä ainakaan muista nähneeni..
 
Marie Aivan kamalia asioita oot joutunut kokemaan :hug: Olen pahoillani :'(

Varanikki Kurja painajainen :(

Minky Tervetuloa mukaan :wave: Kamalia asioita olet sinäkin joutunut kokemaan :'( :hug: Toivottavasti apua löytyy, että saatte oman pienen nyytin käsivarsille.

Marsa Itellä ei ainakaan oo mitään tietoa tuosta tuhrutteluasiasta :/

On: Monien mutkien jälkeen gyne soitti. Ehdotin femaria uudeksi lääkkeeksi, mutta hän ei siihen lämmennyt, joten päädyttiin siis yhteistuumin pistoshoitoihin + clomeihin ja hommat alkaa tässä kierrossa :) Jotakin positiivista sentään. Maanantaina meen ultrattavaksi ja samalla opettavat pistelemään, mutta enköhän sen hallitse, kun piikkejä on tullu muille pisteltyä . Vähän jännittää, että tuleeko sitä vastetta noillakaan lääkkeillä, mutta yrittänyttähän ei laiteta. ;)
 

Yhteistyössä