Heippa kaikille! Minäkin voisin tulla uuteen pinoon vielä mukaan, vaikka taustalla lymyilenkin
Tämä viikko on jotenkin ollut erityisen vaikea. (sorry, että heti kärkeen vaan omaa napaa) Osa syy on varmaan se, että loma loppui ja arki alkoikin sitten niin rytinällä. Esikoinen jää päiväkotiin aamuisin taistelujen jälkeen ja talouden pyörittäminen yksin tällä viikolla on tuntunut ylitsepääsemättömän vaikealta (mies iltavuorossa tämän viikon). Kaiken kukkuraksi "vauvattomuus" tai ylipäätään tämä yrittäminen stressaa. Km:stä nyt 9kk aikaa. Yhdellä tutulla oli 3 pvn ero lasketussa ajassa kun yhtäaikaa toisillemme raskauksista kerrottiin. No, meillä meni sitten miten meni ja nyt tuntuu erittäin vaikealta kuulla tuttavan kuulumisia, miten heillä lähtenyt vauvan kanssa arki sujumaan yms. Meillä kun on vielä samanikäiset esikoisetkin, vain 1kk ikäerolla.
Juttelimme mieheni kanssa viime viikonloppuna pitkään näistä kaikista asioista ja hän sanoi, että on ollut minusta huolissaan. Välillä kun tuo menkkojen ilmaantuminen on tuntunut niin raskaalta ja osittain varmaan olen ollut alakuloinenkin. Sovimme, että yritettäisiin keksiä nyt uusia projekteja ja suunnitelmia, jotta vauva-ajatukset saataisiin taka-alalle. Mutta eipä se olekaan sitten niin helppoa! Tällä viikolla olin niin ajatellut, että nyt alkaa terveelliset elämäntavat ja jospa sais kilojakin karistettua ja sitä kautta paremman mielen ja ajatukset pois vauvaprojektista. Ja P.... sanon vaan... olen tähän masentavaan olotilaan ja ketutukseen vaan syönyt kaikkia mahdollisia herkkuja kaapista enkä mitään liikunnallista ole saanut aikaiseksi. Uuden harrastuksen löytäminen tuntuu vaikealta, varsinkin kun pitää sovittaa miehen työvuorojen mukaan asiat jos lasta ei saa aina mummolaan hoitoon.
Kylläpäs taas voi ottaa aivoon ja masentaa nämä asiat! Sorry vaan tämä valitus ja omanapaisuus, tuntuu, ettei tällä hetkellä kukaan muu voi tajuta näitä mun ajatuksia kuin te siellä...
Ihanaa kuitenkin, että näitä plussia on sadellut täällä palstalla. Niistä olen todella onnellinen :heart:
Blaah, kaipa se on haettava kuppi kahvia että nämä ajatukset tästä selkeytyy. pitäis kai sitä töitäkin tänään tehdä
=)
aurinkoista päivää kaikille!