KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Elviira Peukutetaan plussan puolesta! :wave:

Piijuska onnittelut menkoista! :D Nyt vain innolla hakemaan tärppiä seuraavasta kierrosta ;)

Sun rise Mahtavan pitkä pinna sulla tuohon odotteluun :D Toivottavasti sen plussan sieltä raapaset ruutuun :heart:

Harakanhattu sullekin plussatuulia! :wave:

silent Oih, onnittelut menkoista!! :D

Ninnatar Kiitos! onnea tarvitaan :)

Rinja onnittelut menkoista sullekin, nyt vain tärpin metsästykseen tässä kierrossa :)

Tiitu :( :hug:

Empuu ja sapfo Täälläkin "odotellaan" menkkoja viikonlopuksi/maanantaille.. :/

Marjutti ihanaa, kun ajattelet positiivisesti :)

Tänään repinyt alavatsaa/nivusia.. Huomenna taidan lentää/tipahtaa kunnolla persuksilleni, jos sitä ovista ei ole ollutkaan... (voihan olla, että tulokset tulee vasta ens viikolla)
 
pinpella Ensimmäinen selvitys varmaan olisi ultraääni, jolla selvitetään limakalvon paksuus. Käytännössä noin ovulaation aikoihin, jolloin limakalvo on paksuimmillaan. Kohtuun voi muodostua arpikudosta kaavinnan seurauksena (harvinaista, mutta mahdollista varsinkin 'kovakouraisessa' kaavinnassa), jolloin limakalvo ei paksuunnu normaalisti. Seurauksena kuukautiset jäävät niukoiksi. Jos ultran perusteella näyttää siltä, että limakalvon kanssa on ongelmia, niin seuraava askel on sonohysterografia (suolavesiruiskutus kohtuun ja ultraäänitutkimus samanaikaisesti) ja sitten hysterografia. Ehdottomasti kannattaa asia selvittää, koska sulla on takana kaavinta, ja sen jälkeen on tullut tunne, että kuukautisissa on jotain outoa.

Kaavinta voidaan imun lisäksi tehdä mekaanisesti 'raaputtamalla' kohtuonteloa instrumentilla. Siinä on suurempi riski kohtuvaurioihin, jos kaavitaan liian syvältä. Imukärjellä ei niin helposti saa vedettyä koko limakalvokerrosta pois.
 
Kiitos Tohtori Kanella mä vähän odottelinkin sinun kommenttiasi asiaan =) en muista kuka alkoi sua joskus tohtoriks alunperin nimittää :) No en mä sitte ihan väärin ollu tajunnut asiaa ja mulla jotenkin oli olo et sen voi tehdä tyyliin jotenkin raaputtamalla kanssa, mutta sen verran nopeasti netistä tietoa etsin et en sitte löytänyt muusta kuin imukaavinnasta tekstiä

Mitäs sulle nykyisin kuuluu, paljoa et ole täällä enää kirjoitellut, mut välillä jokunen kommentti tulee =)
 
Kiitoksia Kanella kun osasit hieman valottaa asiaa ja muutkin kellä oli kommentoitavaa asian suhteen.

Mun kaavinta aloitettiin imukaavintana, mutta huomattiin että teho on huono ja vaihettiin sitten isompaan putkeen. Vieläkään ei auttanut ja istukka ei irronnut, joten se jouduttiin jollain pihdeillä irrottamaan ennen kuin päästiin kunnolla suorittamaan kaavinta imemällä loppuun. Joten ajattelisin että riski limakalvon vaurioitumiseen olisi olemassa.

Elviiralle isot peukutukset!

 
Moikka vaan kaikille!

Ja onnea niille joiden menkat alkoivat, joskus sekin on hyvä asia :) nyt sitten vaan toivotaan että jatkossa niitä ei tulisi! Peukkuja kaikille jotka testaavat ja plussailevat lähipäivinä ;)


Itellä on kans ollu nyt tosi haikeet fiilikset...ehkä se on kun mulla olis alkanu mammaloma ihan näinä päivinä :( ja tänään näin yhtä ystävää jolla on samaan aikaan LA kun mulla olis ollu, ei paljon tehny mieli katsella sen mahaa, tai kysellä sen raskauskuulumisia. Pysyttelin vaan ihan normiasioiden jutustelussa. Ihme masis kyllä iskenyt päälle
:'(
Tuntuu että oviskin meni ihan hukkaan, pupuiltiin eilen vaan kerran....vaikka kertahan siihen riittää, mutta jotenkin haluaa varmistella ja nusauttaa muutaman kerran että edes joltain kerralta tärppäis. No ehkä illalla vielä sitten, kunhan herra saapuu pokerin peluusta, huoh......
 
Hei tytöt arvatkaas mitä!!!

Ei ruvennut sitten vieläkään menkkoja kuuluun(kp29/ 28-29) joten tein testin äsken. Ja niin innoissani siinä sähläsin että ei kyllä ihan ohjeiden mukaan mennyt ja ollut sitä 10sek, mutta siihen pamahti selvä haamu. Teen huomenna vielä aamusta uudestaan mutta ohhoh!!! Tuntuu siltä ettei uskalla yhtään vielä juhlia kun viimeksi kävi miten kävi mutta no katsotaan huomenna. Tuun sitten kyllä heti kertoon tänne että miten kävi. Otan kuvan siitä haamustakin niin voidaan sitten yhdessä päivitellä. Muistattekos kun sillon kerroin kuinka jyystettiin miehen kanssa koko viikko putkeen... tais tuottaa sitten tulosta... saas nähdä pysyykö matkassa. :heart:

Huomiseen!!
 
[/b]harakanhattu: pidetään peukkuja pystyssä että se haamu muuttuu ihan selväksi. jännittää jo sunkin puolesta, josko pääsisit jo odottajien puolelle :) tulehan kertomaan aamulla :hug:

Kävin tänään katsomassa ystäväni viikon ikäistä poikaa, ja täytyy myöntää että haikea fiilis tuli, itku pääsi kun tulin kotiin, meille ei sitten olekaan joulukuussa tulossa tuollaista pientä tuhisevaa kääröä :'( mutta positiivisuutta, kyllä uskon että meille kaikille se plussa vielä tulee aikanaan, mutta odottavan aikahan on tunnetusti pitkä :eek:

Omasta tilastani vielä sen verran että tänään on ollut hyvä päivä, ei ole ollut kipuilua selässä eikä mahassa( koputtaa puuta) eikä myöskään vuotoa, eli jospa se tästä nyt rauhottuisi :p
 
Harakanhattu Haamuonnittelut täältäkin :) Pidän peukkuja sulle huomista aamua aatellen :)

Marsa Toivotaan, että se plussa yllättää vielä meidät jokaisen. Itse kauhulla odotan syyskuuta, kun miehen veli ja hänen vaimo saavat lapsen.. Niin lähellä omaa laskettua-aikaa... :ashamed:
 
Harakanhattu ja Sun rise d =) b


:wave: Täällä on kans yks, jonka menkat olleet tosi niukat kaavinnasta lähtien. Ajattelin soittaa syksyllä ajan gynelle. Nyt kuitenkin ovisplussa hyödynnettynä. Toivotaan, että solut siellä parhaillaan jakaantuu ja että pikkuriikkinen onnistuu kiinnittyyn oikeaan paikkaan.
 
Onkohan olemassa mitään vitamiinia/ poppakonstia, jolla kierron sais lyhyemmäks tai ovulaatiota aikastettuun?
Lääkäriin ei tällä hetkellä jaksa lähtee juoksentelemaan, lämmöt nousee vasta noin viikko ennen kuukautisia ja kierto on 35-38päivää. Pelottaa, et jos se vika onkii noissa.
Onko kokemuksia???
 
HARAKANHATTU Varovainen :hug:Mullakin oli tästä km:stä aluksi vain haalea haamu mutta jo pari päivää myöhemmin testasin uudelleen ja silloin selvä+Huomista odotellen...

SILENT WHISPER Koitan nyt viikonloppuun odotella uudelleen testaamisen kanssa, ihan pettymyksen välttämiseksi.Vaikka pitkittynyt ovis mahdollista, en silti usko että olisin raskaana kun ei mitään oireita ja aina ennen on alussa tissit olleet kipeät.Nyt ei mitään tuntemuksia :/

ALISA Mulla myös pari ystävää saavat vauvat samoihin aikoihin kun mulla olisi ollut laskettu aika.Niiden vauvojen/lasten tapaaminen tulee olemaan varmasti aina omalla tavallaan raskasta koska aina nousee mieleen oma enkeli ja se kuinka vanha hän olisi, Jos....

Ei ole tosiaan vieläkään alkanut mutta olen ollut ärripurrina pitkästä aikaa koko illan joten ei vaikea arvata mistä mahtaa johtua.Eiköhän ne ala ihan lähipäivinä.Mieli ollut muutenkin tosi matala kun kävin tapaamassa viimeisillään olevaa ystävääni ja taas kerran oma syli tuntuu niin tyhjältä ja sydän täynnä surua.
 
tiitu monethan kertoo et plussakierrossa ei tuu kuivaa kautta, eli valkkaria valuu oviksen jälkeen paljonkin... olisko.. :D

harakanhattu onnittelut haamusta :heart:

tänään taas kuulin uusia raskausuutisia! jopa niitä satelee. huhhui |O miehen sukulaiset lisääntyy huimaa vauhtia :LOL:

mulla on huimannu muutamana päivänä. itseasiassa varmaan jo viikon. jotenki kumma olo.
alkaa vähän jo jännittää ku kp:t alkaa täyttyyn..

ja sit vähän nolo juttu, tissit on ollu parina iltana kummat, nännit nöpöttää melkeen koko ajan ja on jotenki tummat, siis vähän violetit! :eek: ei koko aikaa mut välillä olen tämmösenki havainnu.. :ashamed: kaikkeen sitä kiinnittääki huomiota :LOL:
 
Ovisjuttuja tässä mietin... osaisitteko valaista mulle asioita.... kun ma alkuillasta tuli plussa ovistestiin ja silloin mahassa pieniä nippailuja eikä muuta. Sitten ti päivästä tuli tissit kipeeksi (nännit) ja mahassa enemmän tuntemuksia.

Mulla tuo voimakas tissikipu liittyy jotenkin ovulaation. Osaatteko sanoa että siinä vaiheessa kun tissit kipeytyy, tarkoittaako se sitä että munasolu on jo irronnut? Eli voinko päätellä siitä että ovis tapahtui juuri eilen?

Tänään edelleen tissit kipeenä ja hirmuiset limat ja vatsaan sattuu edelleen. Mitä kipuiluja nää sitten vielä voisi olla?
 
hiphei!

täällä on lomailtu.. päivitelläänpä vähän tännekin.. eli nyt (torstain puolellahan tässä jo ollaan) kp10/28, ei harmita, ku ei tuota viime kiertoo saatu hyödynnettyäkää mitenkää.. :p muutenki nyt lomaillessa saanu heittää vauvajutut narikkaan vähäks aikaa.. katotaan miten tästä eteenpäin jatketaan..

onnittelut plussanneille ja plussatuulia niitä toivoville, eritoten kanssasisarilleni pitkänmatkalaisille!!
 
TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Rinja............................KM 04/09...........................KP 3/35
Silent whisper...............KM 05/09............................KP 3/
Ninnatar.......................KM 05/09............................KP 3/
Orion...........................KM 02/09............................KP 5/50
Perhosia.......................KM 01/09............................KP 6/28
JääKyynel.....................TM 05/09............................KP 9/30
Miukkari........................KM 02/09............................KP 13/26
tiitu87..........................KM 11/08, 03/09..................KP 20/29-30
Tupu76.........................KM 11/08, 04/09..................KP 21/33
Elviira-76......................RK 11/07.............................KP 24/28
Murmelin.......................KM 01/09............................KP 24/28-38
Empuuu.........................KM 09/08...........................KP 26/26-30
Alisa84.........................TM 05/09............................KP 26/26-32
marjutti86.....................KM 06/09.............................KP 29/
Sun Rise........................KM 10/08 ..........................KP 36/28-31
mely.............................KM 12/08............................KP 44/27-37
nanakuu........................KM 11/08
Hempukka87...................KM 12/08
MeaMimosa....................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.........................KM 04/09
Tash.............................KM 12/08, 05/09
mirzu.............................KM 04/09
Noella............................KM 04/09
papana77.......................KM 06/09
Liilia..............................KM 03/09



HAAVEISSA TOINEN



Sinimarja..........................TM 02/09...........................KP 3/25-34
Elwi.................................KM 11/08...........................KP 7/17-44
kellopeliappelsiini................TM 04/08, KM 05/09............KP 10/28
Annemaarit.......................KM 08/08...........................KP 16/24-28
Zalmiakki..........................KM 03/09...........................KP 18/32
AnnaStiina82.....................KM 12/08...........................KP 20/30
tillukas.............................KM 05/09...........................KP 22/31-35
nöttiäinen.........................RK 10/08, KM 05/09.............KP 31/
marsa22...........................KM 06/09
Nappula............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola..............................KU 03/09
tinttamaaria......................KU 08/08, KM 03/09
mama-L............................KM 04/09
jasimi...............................KM 01/09, 05/09



HAAVEISSA KOLMAS



pinpella............................KM 04/09...........................KP 3/27
Piijuska-78.......................KM 05/09............................KP 3/
Varanikki..........................KM 04/09............................KP 10/28
happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08...............KP 14/28-30
Sapfo..............................KM 05/09............................KP 20/33
senni11............................KM 06/09............................KP 26/
hämy10............................KM 07/06, 01/09..................KP 55/28-30
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Neiti-81............................KM 06/09



HAAVEISSA NELJÄS



Valkovuokko-72.................KM 05/09...........................KP 1/28-32
Sintsu78...........................KM 01/09...........................KP 21/30-33



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, kanella, meriaani, Eppuliini, maaliskuu, P-E, A-L-M, Eelis, zamoon, Spark, Adelade, MyAngelsMyHope





PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Marraskuu: linneaborealis-TYTTÖ, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki), tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu, nimbe, Nemu

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka)



 
Huomenta tytöt!

Ettepä arvaa, meninhän mie siihen tikkuun pissaamaan, vaikka vähän tokkurassa olinkin...
Anyway, NEGA???? :eek: Oon ihan järkyttynyt, kun eilenkin oli tissit todella kipeet ja raskaan tuntuset. Ihan ihmeellistä, koska oon kuvitellut jo olevani raskaana, mahaakin nipistelee. Tyhmää tällainen, ettei menkat ala ajoissa, et joutuu näin monta päivää ihmettelee kaikenmaailman oireita :/

Mut harakanhatulle parempaa onnea :D Onhan se haamukin jo plussa =)
 
Sun rise :eek: :hug: Onpas kummaa. Ehkäpä se sieltä vielä tulee se plussa.

Mä olen kanssa ihan hoomoilasena. Ovistestin tein huvikseni ja se näytti melkeinpä plussaa. WTF? Kp20/33 menossa. Ovisplussa tuli kp15. Onko se nyt ollut plussalla sitten koko tuon ajan. Anyways, on vahva tunne siitä että tämä kierto meni mettään kohisten.

Sentään jotain positiivistakin on täällä tapahtunut. Harakanhattu :flower: :flower:

Nappula - itse olen lukenut että helokkiöljyllä ja vehnänalkioöljyllä olisi suotuisia vaikutuksia naisen kierron säännöllistäjänä. En sitten tiedä lyhentäiskö kanssa. Mutta olen lukenut että pitkän kierron kanssa kamppailevat olisi saaneet lyhkäsempiä, saäännöllisiä kiertoja.

Tupu - en osaa sanoa miten tissikipu liittyy oviksen vaiheisiin mutta minusta tuntuu että sinulla oli ovis keskiviikkona jos sulla tuli limatkin ja voimakas kipu. Jos plussa oli ma-ilta ja siitä 12-48h sisällä tapahtuu ovis. Sittenhän tuo ke-sopisi kuvioon.

 
Alisa84 - Täällä peukut ja varpaat pystyssä että tulos on toivotunlainen!

Valkovuokko-72 - Voihan se alkuraskaus olla oireetonkin :)

Miukkari - eiköhän sen yhden kerran päivässä pitäisi riittää, eli ei se hukkaan mennyt B)

harakanhattu - IHANAA! Kyllä se siellä pysyy! Raskaana ennenkun toisin todistetaan, eikös se niin mennyt ;)

marsa22 - kyllä se siitä, hiljaa hyvä tulee =)

marjutti86 - eikös ainakin toi nännien tummuminen ole yksi raskausoire.

Tupu76 - En osaa sanoa tuohon että onko siinä vaiheessa munasolu jo irronnut? Mutta mulla sama homma, oviksesta menkkojen alkuun asti tissit TOSI kipeät! Jostain luin, että ovis on viimeisenä limaisena päivänä. Mut en tiiä pitääkö paikkansa??

Sun Rise - Mitä? Nega? Voi ei! Tee vielä uusi testi vaikka sunnuntaina, eihän sitä tiedä jos sulla tosiaan ne hormonit nousee hitaasti :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silent whisper:
Sapfo - hmmm.. eikös ovistesti saata näyttää plussaa jos on raskaana? :whistle:
Näin olen ymmärtänyt mutta kun se ovis oli vasta muutama päivä sitten eli eihän se ole kiinnittynytkään vielä raukka :eek: V***taa sikana. Tulispa jo menkat että saisi uuden kierron käyntiin.
 
Viime raskaudessa testasin vasta kp 44, laskin juuri :eek: Se voidaan jo luokitella sankariteoksi :D Mut tosiaan, kiertokin silloin sen 35 päivää. Eli menkat n. 8 päivää myöhässä, ja ihan näkyvä haamu tuli. Eli periaatteessa nytkin ois jo jotain näkyny kyl. Laskeudun maan pinnalle, huoh. :ashamed:
 

Yhteistyössä