KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN KESÄPINO

Huh huh, kylläpäs olette kerenneet yhden viikonlopun jälkeen turiseen :)

Onnittelut plussanneille :hug: :heart:

Täällä ei ilmeisesti sitten menkat alkaneetkaan, tai niin luulen..Osaako joku sanoa onko kohtutulehduksessa aina kuumetta? Itsellä perjantaina ja tänään juilinut masua ja selkää niin kuin menkat olisivat muttei vuotoa ole kuin pyyhkiessä. Onkohan nämä nyt niinkuin menkat vai viittaakohan tuohon kohtutulehdukseen? :ashamed: :headwall: Pitänee aamulla soittaa terveyskeskukseen.
 
Pikaisesti tulin päivittämään loman vieton keskeltä tilannettani eli kp3 olis tänään.
Kaikille haleja ja plussanneille suurenmoiset onnittelut!
Täytyy tulla paremmalla ajalla lukemaan teidän kuulumisia!
Aurinkoista kesää!
 
Onnea kaikille plussanneille! Itse teen huomen raskaustestin, koska menkat tosiaan myöhässä. En usko olevani raskaana tosiaan, mut pakko tehdä, et pääsen lääkäriin.
Jotenkin tosi raivostuttavaa, että menkat menneet sekaisin. No, eiköhän tämä selviä. Onko teilläkin ollut ihmeellisiä pikkumenkkoja tai myöhästymisiä keskenmenon jälkeen?
 
Tää kuukausihan lähti hyvin alkuun plussien merkeissä! Ja me muut tullaan perässä, eiks jeh? :)

Yrityksestä, muutamat lähipiiristä tietää km:sta ja toki olettavat että yritystä on päällä. Välillä ärsyttää jos huomaan että joku katsoo vatsanseutua...tai jos joku sattuu kysymään jotain. Onneks oon krooninen vatsaan sisään vetäjä, nyt ehkä vielä entistä tarkemmin ettei vaan vatsa näytä siltä että odottais :LOL: Mutta nyt on kyllä ite tajunnut olla kysymättä (en kyllä tiiä oonko aikasemminkaan kyselly) kenenkään lapsien hankkimisesta, kun tietää kuin inhottavaa se on.

Alan varmaan huomenna tikuttelee ovista, kp 10 olis huomenna. Tosin tänäänkin vois vähän treenailla ;)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille :flower:
 
Täällä myöhäisen km 5/09 kokenut äityli tahtoisi liittyä seuraanne :)
Ennestään meillä kolme eläväistä ja pikku enkelimme syntyi rv 20+ kohtutulehduksen ja sitä seuranneen vedenmenon vuoksi.

Ikää on jo sen verran että haluamme antaa uudelle raskaudelle mahdollisuuden emmekä jääneet odottelemaan vaikka suru menetyksestä läsnä joka päivä ja toipuminen vie varmasti pitkän, pitkän aikaa mutta ehkäpä ajan kanssa helpottaa.

Nyt on toinen kierto loppusuoralla tai itseasiassa jo kp 29 kun normaalisti kellon tarkkana 28.Tein eilen testin joka nega eli raskaana en taida olla ja km:n jäljiltä kierto saattaa olla normaalia pidempikin kun ekakin oli 32.
Miten teillä muilla?Onko kierto poikennut normaalista km:n jälkeen?Pitkäänkin?

Rinja Äskeiseen viitaten, mulla kierto taitaa myös olla jonkin verran sekaisin

Marsa22 Kohtutulehdus ei aina nosta kuumetta.Itselläni se oli kahteen kertaan em raskaudessa ja ekalla kerralla oli vain pientä lämpöä(joka selvisi vasta sairaalassa, ei tullut mieleenkään mitata kotona olon perusteella) mutta toisella oli jo reilusti yli 38.
 
Valkovuokko-72: kiitos kun valaisit asiaa, mittailin lämpöä niin ei ollut kuin 36,3 eli kuumeesta ei tietoakaan,mutta soitan aamulla terveyskeskukseen. Niin ja tervetuloa mukaan, pahoittelut menetyksestänne, toivottavasti pian pääset odottajien puolelle =)

Rinja Niin kuin jo aiemmin kirjoitin niin en ota itsekään selvää onkohan nämä nyt menkat vai mitä kummaa. Toivon kuitenkin sinne ++++ :hug:
 
Onnea plussista!

).( Johan oli taas ovis :x Pari kertaa piti käydä oksupoksu heittämässä, kun niin vihlaisi vatsasta. Siis aivan järkyttävät kivut. Ennen pimuakin kyllä yleensä tunsin ovulaation, mutta synnytyksen jälkeen ei kyllä ole jäänyt huomaamatta. Mutta arvioitu kierron pituus on nyt tässä kierrossa 31 pv.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tillukas:
Onnea plussista!

).( Johan oli taas ovis :x Pari kertaa piti käydä oksupoksu heittämässä, kun niin vihlaisi vatsasta. Siis aivan järkyttävät kivut. Ennen pimuakin kyllä yleensä tunsin ovulaation, mutta synnytyksen jälkeen ei kyllä ole jäänyt huomaamatta. Mutta arvioitu kierron pituus on nyt tässä kierrossa 31 pv.
Mulla oli viime kierto tuollainen kipukierto ja silloin nähtiin ultrassa että kystä oli puhjennut juuri ovulaation aikaan. Että jospa se olikin kysta?
 
Ninnatar - kuulostaa tutulta! Mulla nyt kp 38 eikä menkkoja kuulu.. Menkkakipuja myös ollut jo kohta pari viikkoa mutta mitään ei tule ulos. Paitsi pari hassua ruskeeta tippaa silloin tällöin. Mä en usko että tässä tilanteessa voi tulla raskaaksi..varmaan ekat kunnon menkat pitäisi ainakin tulla välissä! ÄRSYTTÄVÄÄ! Tuntuu että aika menee ihan hukkaan kun ei pääse kunnolla edes yrittämään :kieh:

Adelade - kauan sulla meni noihin ekoihin menkkoihin km:n jälkeen?

Perhosia - voi ei :( kuulostaapa oudolta :hug:
 
Valkovuokko-72 :hug: kokemastanne ja tervetuloa joukkoon, toivottavasti plussaatte pian

Sun Rise jokos oot testaillut =) täällä jo odotellaan tuloksia :whistle:

Rinjallakin oli testaus tänään d :) b

tillukas ohhoh, olipa sulla rajut kivut, toivottavasti tärppi on käynyt :)

Täällä ei tänään ihmeempiä, aurinko paistaa ja aika lämmintäkin on jo eli täytyy ottaa tästä kaikki ilo irti kun huomiseks on luvattu sadetta. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja paljon ++++++++++

:wave:
 
MAANANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Perhosia.......................KM 01/09............................KP 3/28
JääKyynel.....................TM 05/09............................KP 6/30
Miukkari........................KM 02/09............................KP 10/26
tiitu87..........................KM 11/08, 03/09..................KP 17/29-30
Tupu76.........................KM 11/08, 04/09..................KP 18/33
Elviira-76......................RK 11/07.............................KP 21/28
Murmelin.......................KM 01/09............................KP 21/28-38
Empuuu.........................KM 09/08...........................KP 23/26-30
Alisa84.........................TM 05/09............................KP 23/26-32
MLL..............................KM 11/08............................KP 26/26-32
marjutti86.....................KM 06/09.............................KP 26/
harakanhattu.................KM 04/09............................KP 27/28-31
Sun Rise........................KM 10/08 ..........................KP 33/28-31
Rinja.............................KM 04/09...........................KP 35/
mely.............................KM 12/08............................KP 41/27-37
Orion............................KM 02/09............................KP 52/50
Silent whisper................KM 05/09
nanakuu........................KM 11/08
Hempukka87...................KM 12/08
MeaMimosa....................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Alppiina.........................KM 04/09
Tash.............................KM 12/08, 05/09
mirzu.............................KM 04/09
Noella............................KM 04/09
papana77.......................KM 06/09
Ninnatar.........................KM 05/09



HAAVEISSA TOINEN



Elwi.................................KM 11/08...........................KP 4/17-44
marsa22...........................KM 06/09...........................KP 5/
Annemaarit.......................KM 08/08...........................KP 13/24-28
Zalmiakki..........................KM 03/09...........................KP 15/32
AnnaStiina82.....................KM 12/08...........................KP 17/30
tillukas.............................KM 05/09...........................KP 19/31-35
Sinimarja..........................TM 02/09...........................KP 25/27-34
nöttiäinen.........................RK 10/08, KM 05/09.............KP 28/
kellopeliappelsiini................TM 04/08, KM 05/09
Nappula............................KU 10/08, KM 02/09
pyrola..............................KU 03/09
tinttamaaria......................KU 08/08, KM 03/09
mama-L............................KM 04/09
jasimi...............................KM 01/09, 05/09



HAAVEISSA KOLMAS



Varanikki..........................KM 04/09............................KP 7/28
happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08...............KP 11/28-30
Sapfo..............................KM 05/09............................KP 17/33
senni11............................KM 06/09............................KP 23/
hämy10............................KM 07/06, 01/09..................KP 52/28-30
pinpella............................KM 04/09
Mymmyryy.................KM 12/07, 04/08, 07/08, 01/09
Piijuska-78........................KM 05/09
Neiti-81............................KM 06/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78...........................KM 01/09...........................KP 18/30-33
Valkovuokko-72.................KM 05/09...........................KP 29/28-32



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Filuuri, Unicco, catzu, pikku-pirpana, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu, maaliskuu, P-E, Nasu-85, A-L-M, Eelis, zamoon, Spark, Adelade, MyAngelsMyHope





PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:




2008

Marraskuu: linneaborealis-TYTTÖ, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123


2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki), tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), omenaruusu, nimbe

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope



 
En osaa päättää! :D Menkat ei oo vielä kuin puoli päivää myöhässä siitä mitä ne viime kierrossa oli, ja illalla tuntui aika voimakkaasti alaselässä, ja oli tissit hirmu kipeet. On sellainen olo et menkat alkaa, ja se negan testaus niin turhauttaa aina... Vasta nousin sängystä, eli pissillä en oo käynyt :whistle: Voisi sen ehkä huvikseen sit B) Ei tarvis enää miettiä ja jännittää.
 
Testasin, ja ensi näkemältä nega, mutta on siinä ihan todella hento haamu. Voihan olla, että jotain kiinnittymisyritystä ainakin on, kun on tuntenut selkeitä juttuja. Nyt sitten taas odotellaan. Onko pelkkä yritys kyseessä? Toi selkä minusta ounastelee pahasti niitä menkkoja.
Kesken menneessä raskaudessa jaksoin odottaa tosi pitkään ennenkuin testasin, Viikot oli jo 6+ ja silloinkaan plussa ei ollut vahvin mahdollinen. Eli ehkä mulla hormonit nousee vaan hitaasti, eikö vaan? :saint:
 
Sun Rise: toivotaan että sieltä se hento haamu vahvistuu, ei muuta kun uutta testiä tekemään jonkin ajan päästä :D Ja voihan se olla että hormonitaso nousee toisilla hitampaa, eihän se kummallista olisi.

Täällä käytiin lääkärissä, ei ollut kohtutulehdukseen viittaavaa, tulehdusarvokin oli alle 8. Eipä siis auta kun seurailla mihin suuntaa tämä lähtee menemään. Nyt lenkille, sateen jälkeen niin ihanan raikas ilma :)
 
Sun Rise - Onpas jännää! Odottele pari päivää ja tee sit uus jos menkat ei ala :) Mulla oli ainakin myös (siinä keskenmenneessä) raskaudessa alussa tosi haalea viiva, ja silti olin raskaana. Tein muutaman päivän päästä Clearbluen digitaalisen ja sit oli pakko uskoa :)

Mä en jaksa.. miksei ne menkat jo tule???? Jotenkin sellanen olo että ne ei ala vielä pitkään aikaan. Missä vaiheessa kannattaa mennä käymään lääkärissä? :|
 
Clearbluella testasin, ja on toi niin negan näköinen kuvassa, etten taija kehata laittaa :ashamed: Mut on siin silmillä havaittavasti haamu, on! Oon mie näillä negempiäkin saanu =) Joopa joo, nää on taas näitä... :kieh:
 
Huomenta tytöt!

Olihan tänne plussia tullu poissa ollessani. Onnea siitä/niistä :flower: :flower:

Reissu onnellisesti takana. Oltiin akka porukalla moottoripyörillä reissussa...ilves rallissa. Ukot sai jäädä kotiin ruikuttaan :p Oli kyllä mahtava reissu, mutt noi menkat vähä ärsytti, ku tollasissa tapahtumissa olis kivempi ilman niitä. Eiks oo aika kiva, eka urputan, ett koittas nyt alkaa ja sit ku ne alkaa, nii valitan siitäki. Mutt jos ne ois oikein kalenterin mukaan alkanu, nii ne ois loppunu jo ennen tota reissua.

Ja moni muute arpo sitä ett millaset menkat on ollu KM:n jälkeen. Mullaha oli tuulimuna ja jouduttiin tekeen lääkkeellinen tyhjennys. Kertaan vaan siks, ku eihä kaikki voi muistaa/tietää miten minun kohalla oli. Mulla kyllä menkkojen pituus oli suurinpiirtein sitä mitä ne aina on, mutt silti ne oli erilaiset. Ja mulla on yleensä menkkojen aikaan tissit kipeet, nyt ei ollu sitäkää. Jomotti ihan eri tavalla ku ennen ja toi vuoto toisaan oli ihan erilainen kuin ennen on ollu. Jääpi siis nähtäväksi, että millaset seuraavat on. Jos niitä tulee ;)

"Paasaan" minäkin TAAS tosta raskaustestistä. Vasta viime viikolla kirjotin siitä, mutt kertaus on opintojen äiti ;) Eli mullaki tosiaan muutama testi näytti tässä tuulimunassa eka monta haaleaa viivaa joka vahvistu vasta myöhemmin, varmaa parin viikon päästä tai jotain. En nyt muista tarkkaan.

Siinäpä näin hätäseen kommentit mitä tuli mieleen. En kohdistanu niitä kellekkää, ku en nyt muista kuka noista asioista puhu. Olitte nii järkyttävän paljon täällä paasannu viikonlopun aikana :D

Mutt nyt tää tytteli odottaa aikaa, ett pääsee tikuttelee. Toivottavasti tälläki kertaa bongaisin oviksen. Tässä tuulimunassahan mulla oli elämäni eka kertaa tikut käytössä ja ihan ekalla kertaa myös bongasin oviksen + tärppäs ekalla yrittämällä. Olispa nytkin yhtä hyvä tuuri.
 
Sapfo Eihän tietysti kystaakaan voi poissulkea suoriltaan, mutta tuollaisia ovulaatiot ovat minulla olleet viime lokakuulta saakka. Ne muutamat, joita on tullut. Eli olen joko alkanut harrastamaan kystia tai sitten vaan olen kipeä. Ovulaatiot siis aiheuttavat ensin 1-3 päivän alavatsakipuja (siedettäviä, mutta häiritseviä), kunnes ovulaatio tapahtuu ja muutaman tunnin kivut ovat järkyttävät. Kun iso kipu taittuu, koko kipu menee muutamassa tunnissa pois, kunnes viikon päästä alkaa kk-kipujen alkuenteet (tai alkuraskauskivut). Onpas kivaa olla nainen...

Onnea Sun Riselle. Kuulostaa sangen lupaavalle! Meillä on tuolla rattaissa päikyillä yksi haamu. Uutta testiä en tytöstä tehnyt ja sangen todelliselta tuo silti tuntuu ;)
 

Yhteistyössä