km:n jälkeen kuumeilevat...

Hei!

Nyt pikana tässä vaan, eli tulee pelkkää omaa napaa:

Voiko olla että ovis tulee näin pian tuon keskenmenon, synnytyksen ja kaavinnan jälkeen? Pientä vuotoa tuli siis jo kauemmin, 22.7. alkoi supistukset, sikiö syntyi 24.7. ja kaavinta 25.7., eilen oli ensimmäinen päivä kun ei tullut enää jälkivuotoa (muutenkin se oli melkeen olematonta kaavinnan jälkeen) ja sitte tuli semmoista tosi paksua limaa/valkkaria, teki seksiä mieli niin paljon että järki meinas lähtee :LOL: ja alapää tuntui kosteelle! Tänäänkin alapää tuntuu viel semmoselle jännälle, liukkaalle. ;)

Nojoo, kertokaa jos osaatte auttaa! Eli oisko tuo voinu johtua oviksesta?

-miukuli-
 
No niin, nyt sitten jos kirjoittelisi vähän enemmän ajan kanssa.

Tyhmänä kysyn että mitä tuo bd tarkoittaa? :whistle:

Katherine, älä nyt loukkaannu tästä, mutta nauroin eilen ihan maha kippurassa tuolle sinun lääkärikokemuksellesi, (jotain piristystä munkin päivään) ymmärrän että se on tuntunut silloin pahalle, mutta tuo oli silti aikamoista tilannekomiikkaa että sinä kysyt siitä mahdollisuudesta, että olisiko istukkatutkimus voinut aiheuttaa km ja toinen alkaa puhumaan klamydiasta! Voi kielimuurit :LOL: :ashamed:

Noista raskaustesteistä...sillon kun itse plussasin, niin kävin kaverin digitaalisella mittarilla testaamassa (se oli itse jo raskaana joten testit olisivat vanhentuneet ja menneet hukkaan hänellä, lisäksi ei malttanut odottaa kuulla tulosta niin piti pika pikaa mennä sen luo ;)), olisikohan ollut ClearBlue, ja se oli musta ainakin tosi selkeä, siihen tuli melkeen heti selkeä + merkki siihen ruutuun, ja se on useampikäyttöinenkin, kai siihen voi ostaa semmoisen täyttöpakkauksen niitä liuskoja? En kyllä tiedä, mutta tyhmälle kuulostaa jos pitää aina kun liuskat loppuu ostaa uusi kone.

Stoppis mulla sikiö syntyi ihan itsestään ja jouduin sitten seuraavana päivänä kaavintaan vielä, koska kohtuun jäi pari palaa istukkaa, eikä ne tulleet sitten lääkkeilläkään pois. Kaavinta oli mulle helpottava kokemus, koska sen jälkeen ei enää mullakaan ollut mitään kipuja ja vuotokin oli ihan mitätöntä, joskin sitä tuli 5 päivää (paperissa luki et sitä voi tulla 1-6 päivää kaavinnan jälkeen). Eli ihan hyvin sinäkin olet voinut päästä niin helpolla. :) Loppuarviossa sanottiin et menetin sen kaavinnan aikana noin 250ml verta.

Nasuliini mullekin tuli tänään postia! Tosin sieltä tuli vau*kirjan semmoinen Vauvan synnytys-kirja jonka sai ilmaiseksi ja pari vaippaa, peppupyyhkeitä ja vauvan ensisävelet-cd. Kornia. No mut ei se mitään, onneksi mua ei noi vauvatavarat mitä ollaan esim saatu muilta haittaa yhtään, ei ne tee kipeetä, saavat ootella sitten sitä seuraavaa tulokasta. Myöskin yhdestä kaupasta soitettii tänää, kun olin varannu semmoista raskausajan hoitoöljyä (mikä estää raskausarpien tuloa), koska se on aina loppu sieltä putiikista, ne kysyi et olenko jo saanut sitä. Sanoin et en ja en oikeen enää tarviikaa...

Puella ja Epskeps munkin olisi tehnyt mieli pöllyttää miehen kanssa oikeen kunnolla peittoja, mutta mies on ollu jo pitkään kipee (ei ihme ku tekee ihan hullua työpäivää eikä lepää, syöny 2 penisiliini kuuria, tänää kävi lääkäris ja sai vahvat antibiootit, sillä on alkava keuhkoputkentulehdus, kurkunpääntulehdus ja limakalvot tukossa) ja ei oikee jaksa mitää, lisäksi ei oo ehkäsyy (mua ei kyl haittaa, mutku se haluis odottaa vähän aikaa) ja sitte pitäs niitä ekoja kuukautisia ootella... ni ei sitte tullu mitää eilen saatua, omatunto ois tavallaa kolkuttanu jos ois sekstattu ja oiski käyny (mulle toivottu) vahinko, kun se ei taida siihe viel valmis olla, en haluu pakottaa eikä saakkaa.

).( Mä en pelkää sitä raskautta, mutta olen ihan tosissaan miettinyt, et mikä sillä meidän vauvalla oli, kun se kuulemma selkeesti ei ollut terve. Niitä patologin tutkimuksia pitää ootta 24.9. asti, sillon päästään kuulemaan, ja eihän sieltä siltikään mitään välttämättä löydy! :( Olen miettiny, et voiko se olla jotain toistuvaa...vaikka eihän se sano et jos kerran on sairas lapsi, et se seuraava ois kanssa, mutta mutta... Se on oikeestaa ainoo mikä mietityttää siinä seuraavassa raskaudessa! Alkuraskautta mun ei tartte sillai pelkää enempää ku viimeksikään, koska pääsin kumminkin jo niille "turvallisille viikoille" raskaudessa, ennenku tuli km. Ja noilla viikoilla se km riski on jo niin pieni tai siis harvinaista, et sitäkää ei sillai osaa pelkää. No, pitää ajatella, et nyt pitäs ne tilastot olla sit jo hallussa?!?

Meillä on tossa tosiaan vielä kahdet häät ensikuussa tiedossa, nyt voinkin sitten laittaa päälleni sen ylioppilasjuhliini teetetyn thaisilkistä tehdyn tummanturkoosin kokopitkän mekon. Raskaana en siihen mahtunu, ja kun pääsee näistä parista kilosta mitkä toi raskaus toi niin sit se on taas bueno, vielä vähän tiukka reisien/lantion kohalta.

Tuolla teillä oli ollut aiemmin jotain gallupia, voiisin siihen vastata:

Olen siis 22v ja mies myös 22v, minä kotosin täältä pks ja mies kotoisin Varkaudesta. Tavattiin 1.7.2005, mies toi tavaroitaan jo muutamaa päivää myöhemmin mun kämpille, nopea liikkeissään! :D Siitä 2kk päästä vuokrattii isompi asunto ja muutettii siis virallisesti yhteen, siellä asuttii 9kk kun ostettiin tää asunto missä nyt asutaan (mun äidiltä ja isäpuolelta, olen asunu tääl iteki lapsena), talo rakennettu 1994 ja tääl asunu siis vaan minä perheineen ja nyt minä ja mies. Ollaan siis suurvelallisia ja naimisissa pankin kanssa, asutaan siis Helsingissä, neliöitä 84m2. Kihloihin mentiin vuosipäivänä 1.7.2006 ja tammikuussa päätettiin antaa perheelisäyksen tulla, raskauduinkin sitten aika pian. Minä olen tosiaan töissä tarjoilijana (opiskelin sen ammatin oppisopimuksella, valmistuin just toukokuusa), nyt haen muita töitä. Mies on kivirakentaja, töissä veljensä firmassa. Tuo sen työ on ollut aikamoinen rasite meidän suhteelle, sen veli muutti joulukuussa 2005 Rovaniemelle (sen avovaimo sieltä kotosin) ja nyt ne niiden työt on sitte useimmiten siellä Roi:ssa tai Oulussa tai ties missä! En siis todellakaan nää mun miestä kovin usein. :| (Senkin takia vähän mietityttää et koska mä pääsen uudestaa raskaaksi, kun se tänään joutuu taas lähtee pohjosee, enkä tiedä koska se sitten tulee seuraavaksi takas)! Ei siis pääse juurikaa laittaa uutta tilausta eteenpäin! :( 2006 huhtikuusta lähtien se oli koko ajan pois, muutamaa viikonloppua lukuunottamatta, oli Lempäälässä ja Rovikses töissä, työt loppu joulukuussa, intti alkoi tammikuussa. Nyt se on sitte ollu huhtikuusta asti koko ajan melkee Oulus tai Rovikses, nähtiin viimeksi juhannuksena ja sen jälkeen vasta pari viikkoa sitte ku se pääsi Helsinkii töihin muutamaks viikoks ku mul meinas hajoo pää, onneks tuliki, muuten oisin ollu yksin tääl tän km kanssa! Ja tosiaa tänää lähtee taas Roi:hin, nään sen viel ens vkloppuna mut sitte ei ookkaa tietoo koska tulee seuraavan kerran kotiin!

Anteeks tää vuodatus, suorastaan vaan v*tuttaa toi sen työ...monesta syystä.
 
Ja Äiteellä oli kuulemma hausta kokemus appiukon kanssa. :) Mulla on kanssa aivan ihanat appivanhemmat. Miehen isä soitti viime keskiviikkona kun olin päässy sieltä sairaalasta, kovasti sanoi mulle lohdutuksen sanoja ja ITKI itsekin siellä puhelimessa, kun niin kovin surullinen oli meidän puolesta. Hän odotti ihan älyttömästi tätä meidän lasta, vaikka heillä lastenlapsia jo onkin, viimeksikin kun nähtiin paijasi heti masua ja kysyi miten siellä menee! :) Hän pitää musta ihan älyttömästi, molemmat (miehen äitikin) aina sanoo kertoneensa millon kellekin että "kun toi meidän **** on niin upee ja ihana". Lämmittää kyllä mieltä tommoiset appivanhemmat ihan älyttömästi!
 
Äh mikä sadepäivä, ei oo oikeen mitään järkevää saanu aikaseks, vaikka aamupäivällä kyl käytiin lääkärissä kun tuo pikkumies huusi yöllä ja paljon ja korvatulehdushan se taas oli, no toivottavasti lääkkeet auttaa, jos ei meinaan nyt lähde niin varmaan täytyy puhkasta, on ollu niin monta peräkkäin...

miukuli ei mitenkään ihanteellisen kuulonen toi sun miehen työ, jaksamista varmasti vaatii ja ikäväkin kai vaivaa....toivottavasti on oikeaan aikaan paikalla sit kun uudelleen uskallatte yrittää =)

Mites muuten muut joilla jo on lapsia, onnistutte ajottaan nää yrityshetket kun meillä ainakin välillä tuntuu olevan kaikenmoista nukkumisvaikeutta ym. ja jos ei lapset häiritse niin ite ollaan niin väsyneitä, että se jää kyl useimmiten meillä niihin pariin kertaan, täytyy vaan toivoo että osuu oikeeseen hetkeen....
ja meil just on yleensä niin päin kans et mies juoksee suurinpiirtein karkuun ja minä perässä, vaikka nyt onneks ollaan kyl molemmat yritetty yhdessä aktiivisesti kun nyt haluttais onnistua pian

nyt täytys vääntäytyä tästä lättytaikinaa tekemään et jotain sadepäivänpiristystä ees saadaan :wave:
 
Epskeps! Sanoit jääneesi koukkuun Heroesiin! Mä katoin kans kaikki jo miehen kans mitä siitä on ilmestyny missään. Täytyy sanoa, et sitä sarjaa ei todellakaan jaksais katsoa kerran viikossa, niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hitaasti se juttu siinä etenee, mutta tollain kun voi kattoa monta jaksoa ihan peräjälkeen, niin sillain se oli musta kyllä ihan hyvä!

Lostia tuijotin sillon ekan tuotantokauden kokonaan yhden saikun aikana, toista tuotantokautta ladattiin kanssa netistä mut sit se vaan jotenki jäi, en siis ole katsonut kuin sen ekan tuotantokauden, telkasta en seuraa mitään.
 
Olen täs muuten miettiny, et sillain voi olla vähän helpompi olla uudestaa sitte raskaana, vaikka tää ensimmäinen ikävästi päättykin, mutta kumminki vähän tietää mitä on odotettavissa. Ehkä se synnytyskin sit on helpompi henkisesti, kun on sen jo kerran tavallaan kokenu, vaikka täysiaikaisen ja elossaolevan lapsen synnytys onki ihan erilaista, mut tietää kumminki vähän et miten homma etenee!
 
miukulilla juttua riittää :D hyvä niin!
Tulisipa tähänkin pinoon pian paljon plussauutisia ja siitä sitten onnistuneita raskauksia.
Kovasti täällä ootellaan ja tsemppaillaan :)

minä täällä töissä vielä raadan.. plääh.. voisiko vähempää kiinnostaa!
Kohta kotio tekemään ruokaa ja vajoomaan sohvan syövereihin.. Pitäis siivotakkin jossain välissä kun huomenna taas kaheksaan asti töissä..

Eipä ole ovistesteistä tilanne valaistunut joten ehkäpä sitä tilausta nyt vaan normaalisti laitetaan menemään ja sit taas jännäillään B)
Nyt kuitenkin enempi luottaisin vatsan nippailuihin kuin epämääräisiin haamuviivoihin.. Aion tässä loppu viikosta kyllä vielä testailla etten vain missais sitä ovista sitten..

Tänään oma napa ollut kuin jalkapallo, hassuja tunteita masussa yms, limoissa ei oikeen mitään huomattavaa muutosta.. kauheeta tällanen koko aikanen laskeminen ja kyttääminen! Ei oo ihme jos ei masuasukki uskalla tulla kun tällä tavalla sitä painostetaan..

Tsemppiä kanssasisaret :heart:
 
nyt olisi PAKKO ONNISTUA sillä kutsu munasarjakystan poistoon tuli. Hitsi jossei plussia tule nyt (kp 21/28) niin vauvansaani siirtyy aikaisintaan ens loppukesäksi. Kyllä aika menee hitaasti kun näitä kierron päiviä laskee mutta nopeasti sirtyy kuukaudet aina vain kauemmas jos laskee vauvan mahdollisia syntymäaikoja....

Muutenkin tuntuu kauhealta taas joutua sairaalaan kun km oli juhannusviikolla ja ei haluaisi taas joutua osastolle...yök.

 
luin kaikkien viestit mut en tajuu mitään,pää on tyhjä...

En oo tehny uusinta testiä,en usko että se mitään hödyttäis. Ehkä loppuviikosta vois vielä varmistaa....

Menkkoja ei kuulu,ei ees tunnu siltä,mitä nyt nänninpäät vähän arat,nekin heikosti...

Just kuulin että pikkuserkku raskaana jälleen ekasta yrityksestä pillereiden jälkeen ja vaikka oon ilonen hänen puolesta,niin oon vaan itkeny ja itkeny....
:'(
Yritän olla hampaat irvessä positiivinen mut tää kun muuttuu hankalemmaks ja hankalemmaks,niin alkaa hymy hyytymään :ashamed:

Soitan ens viikolla gynelle, saa kattoo oisko tarvetta tsekata noi hormoniarvot tai jotain...

Te keillä se endo oli,en enää muista (just nyt ei raksuta missään eikä mikään) onko sille tehtävissä mitään muuta kuin yrittää raskautua ja kuinka paljon se vaikeuttaa sitä...jos joku vois kertoilla mitä lääkärit on asiasta tuumannu diagnosisoidessaan tämmösen.

Oon niin väsynyt tähän... :ashamed:
 
Voi Repa :hug: Sulla on nyt huono olla, mutta älä nyt vajoa ihan masennukseen!! Kyllä se päivä sullekkin vielä koittaa, varmasti :heart:
Mulla on edelleen endoepäily päällä, sekin voi selittää sen, miksi en tule helposti raskaaksi. Mulle ei suositeltu niitä kunnon tutkimuksia (ultra on tehty), koska se gyne sanoi että se voi toisaalta vaikeuttaa sit raskaaksi tuloa vielä entisestään, tai jopa kokonaan :/ En sit tiedä mitä ihmettä se sillä tarkoitti, mutta sanoi että vaikka mulla on selvät oireet, niin olen kuitenkin tullut raskaaksi, vaikka keskenmenoon päättyivätkin, niin paras parannus olisi juuri se uusi raskaus. Mutta miten hitossa se sit saadaan tapahtumaan, argh :headwall: Helpommin sanottu kun tehty.
 
Pullenah eiku meille sanottii et yhet menkat kannattais odottaa, mut et ei sekään vaarallista oo vaikkei odottaisi. Ei meillä vielä yritys oo päällä, haluisin kyl, seksiäkin kun tekee niin paljon mieli, mut ehkä se on oman henkisen hyvinvoinnin takii parempi totella lääkärii, ja odottaa kun mieskin sitä kerran haluaa, ettei tuu sit "huono omatunto". Mulla siis synnytys käynnistyi itestään ja lapsi syntyi spontaanisti. Kaavinta tehtiin ja sen jälkee kaikki kivut hävis ja tosi niukkaa vuotoa tuli 5 päivää. Supistukset mulla alkoi siis 22.7., lapsi syntyi 24.7. ja tuo kaavinta oli 25.7. Tänään siis synnytyksestä tasan viikko.

Tosi samanlaisia ajatuksia meillä siis ja aika samanalainen kokemuskin. Helppo samaistua. Oletko vm. -85? Kun ihanku oisin jostai lukenu sun kirjottaneen et oot 24v?
 
Kokemuksesta en osaa sanoa, mut kun noita teidän juttujanne oon lukenu, niin on kyl aika varma et se eilinen himotus ja kauhean paksu valkovuoto (roikkui oikeen vanana haaruksista) :LOL: :LOL: oli niitä ovulaatio juttuja, koska tänään ihan hetken ajan nippasi oikean munasarjan kohdalta ja nyt tuntui et housut on märät ja kun menin vessaan, niin paperiin tuli ihan älytönmäärä semmoista ihan kirkasta limaa (aavistuksen vaaleanpunaista, varmaan sitä ovulointivuotoa?) Lima oli just semmosta ku Miikkiskin niin osuvasti kuvasi seksinjälkeiseksi simppavuodoksi, vaan kun ei olla seksiä harrastettu, niin mitä muuta se muka voisi olla ku ovulaatio?
 
eliisa80:kyllä meilläkin toi yrittäminen tai tilaisuuden tekeminen yrittämiselle on aika työn takana. joko muksut nukkuu välissä tai ja kävelevät huoneesta toiseen unissaan ja heräilyn takia. päivällä ei vois kuvitellakkaan ja ku talo on saatu hiljaiseksi nii on itse ihan loppu. lisäks mun mies tekee aina välillä pitempiä työmatkoja, ja tässäkin kierrossa on just ovis-viikon pois(ovis tapahtuis jotenkin kiusallaan keskelle viikkoa, ettei oikein pystyis mitenkään sumplimaan). yritä siinä sitten :kieh:
repatätiä edes kehiin, ettei aika pysähty niitä odotellessa. mutta niinhän se on et jos niitä ei kuullu niin sitten se vaan tehtävä uus testi. siihen ++++++ tai seuraavaan kiertoon ++++, mutta kyllä sä sen plussan vielä saat.

itselläkin aina niin vaikeaa alkaa seuraava kierto, tuntuu et taas kauempana se raskaus ja vauva, vaikka kyse on kuitenkin päivistä ja viikoista. ei lopullisesta päätöksestä. miks se on niin vaikeaa????ja iloita muiden raskaus uutisista? tänään mun ystävä sanoi, et jätti pillerit pois. aloin hätä päissäni laskea, et nyt sil kierto puoles välis ja ehkä saatais ilo uutisia samoihin aikoihin. melekin alkoi jännittää jo nyt, mut sitten muistin, et ai niin mun mies on tärppiviikon poissa kuvioista. ja kas, mua pures valmmiks harmittaa että jos mun ystävällä tärppääkin heti. sain pilattua hyvän päivän tällä tehokkaalla mietintä hetkellä kaverin kahvipöydässä. :headwall: :headwall:
voimatuulia kaikille
 
Heipsistä!
Teen tietokoneella töitä, joten käyn työpäivän aikana aina lukemassa kuulumisia mutta niitä on niin paljon aina että aika menee siihen lukemiseen eikä itse kirjoittamiseen jää enää aikaa.. töitäkin kun pitää välillä tehdä.. (mikä on mun mielestä kyllä AIVAN väärin. mulla olis paljon tärkeämpääkin tekemistä, hih) Eikä vähiten niitä juttuja kertoile Miukuli (Tervetuloa vaan!) Sulla tuota jutunjuurta riittää ja kiva niin!

Suppikselle aivan superhyperisot onnitteluhalit! Aivan mahtava juttu. Perästä tullaan täältä kaikki satavarmana! Ja kiva kun Pikkupeikko käyt kurkkimassa. Luot meihin ihanasti toivoa!

Hmtadaidaidaaaa.. luulenpas vaan että Äitee: "You have hit the jackpot" elikkäs olet niinsanotusti raskautunut!! Tirskis.. Ja sinua, Haikara, en onnittele, vaan hymyilen täällä piilossa sisäisesti ja salaa, ja pidän sormet ja korvat ja varpaat pystyssä että viiva vahvistuu!

Voi sinnuu, Repa - muruliini! Varmasti kaikki järjestyy. Noita synkkiä hetkiä tulee, mutta asioilla on aina tapana järjestyä. Voimahaleja sinne!

Stoppikselle myös paljon lohduttavia ajatuksia. Itke, itke, itke! Itku helpottaa. Itse itkin ensimmäiset neljä päivää putkeen ja senkin jälkeen saatoin purskahtaa itkuun vaikka kaupan kassalla. Suru ei väisty mutta se helpottaa. Aika tekee tehtävänsä. Mutta nyt ei tarvitse olla vahva. Saa ja pitää surra ja itkeä.

Pulttibois ja Pelottaa: samassa veneessä ollaan. Tai siis että.. teidän veneenne menee Turkkiin ja minun vene Kreikkaan. Mutta sinne suunnalle kuitenkin! Eikös ole ihanaa kun voi laulaa "vielä on kesää jäljellä.." Tuo reissaaminen piristää ihanasti ja vie ajatuksia pois myös näistä arjen kommervenkeistä... (Eikä tässä nyt ollut tarkoitus teille muille näytellä pitkää nenää.. anteeksi jos siltä tuntui!)

Eliisalle piti vielä sellaista sanoa, että suosittelen lämpimästi korvien putkitusta! Meidän tyttö sai ekat putket kun ikää oli 7 kk ja se oli aivan mahtava juttu. Sen jälkeen ei saanut ainuttakaan flunssaa tms.tautia lähes vuoteen! Vastustuskyky oli hyvä kun ei oltu tuupattu täyteen antibiootteja. Suosittelen siis ;)

Jane: kerroit että mietit sitä mihin vauvan tod.näk. laskettu aika menee.. ymmärrän täysin! Itse mietin ja itkeä tihrustan koko ajan sitä, miten suureksi lasten ikäero kasvaa ja miten heistä ei ole toisilleen seuraa jne. (Esikoiseni on nyt 3v.) Mutta hoidat nyt itsesi kuntoon niin kyllä se vauva tulee sulle sitten kun se on tarkoitettu. Näin se menee. Ja oma terveys kuntoon ensin. Haleja sinne!

Pikkuisen vielä omaa napaa..
Soitin sitten gynelleni eilen kun ihmettelin sitä tiputteluvuotoa. Hän sanoi, että kyseessä saattaa olla hyvinkin pitkittyneet menkat. Hän merkitsi mulle kuukautisten kestoksi 10 päivää siitä huolimatta että välissä oli vuodottomia päiviäkin. Sanoi, että on ihan normaalia, mutta jos vuoto vielä jatkuu niin sitten menen hänelle tarkastukseen. Llauantain (eli tuon 10.päivän) jälkeen ei ole tullut enää mitään tuhruja kolmeen päivään joten toivotaan ettei mitään enää tulekaan eli nyt sitten seuraavaksi sitten vaan ovuloidaan ja tullaan uudestaan raskaaksi ;) Nyt on jo kiertopäivä 13 menossa eikä ovistesti-liuskoissa näy kuin yksi viiva. MUTTA mietin tässä sitä että tuosta keskeytyneestä raskaudesta ovuloin vasta kp 17 joten ehkä sitten kuitenkin on toivoa vielä tässä kierrossa.

POSITIVE THINKING, GIRLS!!

ps. Miehenkellistys kunniaan! Me ollaan siinä ammattilaisia :LOL: :LOL:
 
Täällä on tunteet katossa. Välillä tuntuu, että "jes, mää oon varppina raskaana" ja välillä "ei hitto, taas juilii vatsassa. Täti tulee!". Oon tuota testiä nyt tutkaillut koko päivän. Mielestäni sen väri ei ole muuttunut ja voiko se heti muuttua kun se 5 min. tulee täyteen?
Kyllä se on niin hailakka haamu, että en uskalla sanoa juuta enkä jaata. oon katsonut sitä pimeässä, kaukaa, läheltä, valossa yms.. Enemmän luottaisin nyt aamulämpöihin ja tuntemuksiin kuin tuohon ns. roskishaamuun. Tuntuu, että saa juosta vessassa heti kun juo jotain, mutta sehän voi olla psykologista, eikö voikin? On ollut jotenkin tätimäinen olo koko päivän. Huomisaamun lämmöt varmaan kertoo totuuden. Pitäis huomenna tai viimestään torstaina alkaa menkat. Mulla vaan on aina alkanut tiputtelemalla ja nyt ei ole tuhruillut. Tänään tuli hieman valkkaria ensimmäistä kertaa oviksen jälkeen. Pelkäsin jo, että nyt se on menoa. Miehelle en haamusta kertont. Haluan tällä kertaa olla 100% varma ennen kuin kerron kellekkään (paitsi teille). Naureskeli vaan kun tukun kassajonosta juoksin vessaan. Sanoi, että oletko taas raskaana. :LOL: Nauroin, että ihan kuin meillä olis jo 10 lasta kun tuommoisia kyselet. "Ei taas!"
Kiitoksia teille kaikille kannustuksesta. Jotenkin on vaan sellainen fiilis, että ei tällä kertaa tärpännyt. Eka clomikierto km:n jälkeen, joten ei voi olla mahiksia heti.
p.s. selkää ja päätä vähän särkee tätimäisesti.. finni ja tuhruilu puuttuu.. (toistaiseksi)
 
Joo, siis mä yleisestikin ottaen olen todella puhelias ihminen, ja nyt kun olen vielä ollut kotona vaan kaiket päivät yksinäni, eikä sillai tee mieli puhua kellekään ees puhelimessa, niin jonnekin ne ajatukset on pakko purkaa. Tänne siis teille virtuaalisiskot, joku sanoiki et tää on vähän niinku päiväkirja mitä muut saa lukea ja kommentoida ja päin vastoin. Musta hyvin sanottu!

Kävin äsken lukee niitä mainitsemianne PeSun sivuja, ja silmiin osui tää:

Keskenmenon kokeneen ystävälle

Vältä seuraavia lausahduksia:

"No sehän oli vasta niin alussa"
"Eihän se edes ollut vauva vielä tossa vaiheessa"
"Sehän oli vaan pari solua noin aikasessa vaiheessa"
"Te ootte vielä nuoria, onhan teillä aikaa yrittää uudelleen"
"Parempihan se oli nyt kuin myöhemmin"
"Kyllä luonto poistaa vialliset"
"Teidän aika ei ollut vielä saada lapsia"
"Kyllä te vielä saatte tällasen koliikkivauvan itekin - haluutsä tän lainaksi pariks päiväksi?"
"Kyllä sulla nyt jo pitäis olla parempi olo"
"Kyllä mä tiedän miltä susta tuntuu" (silloin jos et ole itse vastaavaa kokenut)
"Kyllä se siitä nopeesti ohi menee"
"Älä itke"
"Aika parantaa"
"Se oli Jumalan tahto"

Tee mielummin jotain seuraavista:

Älä karta keskenmenon kokenutta.
Kuuntele. Kerro, että jos haluat puhua siitä niin kuuntelet.
Sano, että olet pahoillasi.
Lähetä kortti tms. osoittaaksesi että välität.


Uskomatonta, että jopa niiltä jotka on saaneet keskenmenon, ja muiltakin, niin olen lähes kaikilta joiden kanssa olen keskustellut kuullut tota et "te ootte viel nii nuoria, onha teil aikaa" ja on kyllä ärsyttänyt aika paljon! Mur. Onhan meillä aikaa joo, mut mä haluan sen lapsen just nyt heti enkä vasta myöhemmin, eli ei lohduta! :eek:

Myös nää on ollut yleisiä kommentteja:
"Kyllä se siitä nopeesti ohi menee"
"Teidän aika ei ollut vielä saada lapsia"
"Parempihan se oli nyt kuin myöhemmin"
"Aika parantaa"

Siis tottahan noi on kaikki, mut ei niitä halua kuulla surun keskellä. Moni onki sanonu sit kans et ei osaa sanoo mitää. Oon sanonuki et ei tarvitsekaan, riittää ku kuuntelet.

Semmosta tuli tältä moottoriturvalta taas. :p
 
mies on sitten päättänyt ottaa elämän tehtäväksi- vihdoinkin- lisääntymisen :p :whistle:
herätti mut viime yönäkin. nyt lähti juuri pesemään autoa ja sanoi kellistävänsä mut kun tulee, nukun tai en.. :LOL:
no, en mä yhtään vastaan laita, pankoon puhki koko akan :LOL: :LOL: ainakin ei ole yrityksen puutetta ollut. toivottavasti jaksaa vaan vielä v-loppuun saakka jolloin laskureiden mukaan ovis olisi.. ;) :p *en mä päiviä laske, en..* :D

oikein hyvää yötä kaikille.. mulla outoja oireita vaan koko ajan, mahaa nippailee ja närästää- ihan kuin ennen menkkoja tai plussaa. ja kumpaakaan se ei voi kaiketi olla.. :xmas:
mennyt ihan sekaisin koko pulttis :saint:
 
Siis nämä sadepäivät on aivan hirveitä :/ On jotenkin niin synkkää ja lapset on ollut aivan mahdottomalla päällä koko päivän. No toivotaan et huomenna olis aurinkoisempi päivä ja päästäis pihalle B)
Miukuli Kyllä varmaan on rankkaa tuo miehesi työ. Meillä mies meinasi lähteä pääkaupunkiseudulle töihin tuossa parisen vuotta sitten mut onneksi ei lähtenyt =) Mut sit meni yötöihin ja se ei sopinut meidän perheelle sitten ollenkaan :/ Mies lähti joka ilta klo 21 ja tuli seuraavana päivänä siinä klo 11-13. joka päivä oli ylitöitä. Kyllä meinasi välillä itse olla niin väsyksissä kun piti yrittää olla lasten kanssa hiljaa et mies saa nukkua. Poitsukin oli tosi surullinen kun isä ei ehtinyt/jaksanut enää leikkiä. No onneksi tuota yötyötä ei ollut kuin 3 kuukautta sit mies vaihtoi työpaikkaa.

Minä kävin tänään ostamassa Greippimehua vaikka meillä nyt ei vielä yritystä olekaan, mut juon nyt kuitenkin :D Sit yks tuttava sanoi et hän oli syönyt salaattia kun olivat yrittäneet heidän esikoistaan. Joku oli sanonut et sekin auttaisi.Ennen en ole kyllä salaatista kuullut.
Mies alkoi nauramaan kun sanoin et seuraavien menkkojen jälkeen en syö enää mitään muuta kuin salaattia ja juon greippimehua :LOL:
Kävin tänään puntarissa ja aivan säikähdin kun huomasin et viikon aikana oli paino tippunut melkein 3 kiloa :eek: Kieltämättä en ole oikeastaan syönyt kunnon ruokaa koko viikolla ei vai ole ollut oikein nälkä. :/
No tänään sit söin päivällä oikein kunnon aterian ja kyllä tuli ähky olo. Olis varmaan pitänyt aloittaa vähän vähemmällä.
Nyt taidan mennä pesemään lattioita kun molemmat lapset nukkuu =) Tai onhan ne jo tunnin verran nukkunut mut mä oon surffaillut täällä palstalla :ashamed:
Haikara: toivotaan et viiva vahvistuisi =)
 
Tulen tuolta maalismasuista kurkkimaan mitä teille kuuluu...
Ihanaa, on tullu jo plussia mun jälkeen, ISO :hug: ja onnittelut Tyynexille ja Suppikselle!! Tyynex onki tuolla maalismasuissa mun kanssa. Millos Suppiksella laskettu aika? Tulepas ainakin tonne km:n jälkeen plussanneiden pinoon!!

Mun pitäis ens viikolla tai sitä seuraavalla varata ja mennä sinne varhaisultraan tarkistamaan että masusta löytyy tällä kertaa jotain elämää, mut kauheesti sekin pelottaa...

Haikara pidän peukut pystyssä että sun haamuviivas vahvistuis oikeen kunnon viivaksi. Mäkin sain 2 haamua ennen kun testasin vahvan viivan, eiköhän se siitä tummu! :heart:

++++++++++++++ :whistle: kaikille puhaltelen!!!

Halaukset kaikille, ootte ollu niin ihania!!

-Ninni ja Nimetön 7+1 :heart: :heart: -
 



Haaveissa esikoinen

Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP -/23-32
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 4/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 6/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 7/35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 12/26-30
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 14/17-35
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 19/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 20/28-40
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 20/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06..............................KP 27/32
Haikara 23v OULU...KM 05/07..............................KP 32/32
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 34/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 34/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 37/28-35

Haaveissa kakkonen

Sonja74..................KM 07/07
Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 11/28-32
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 13/28
SadMam..................RK 06/07..............................KP 14/28-34
Emik........................KM 06/07..............................KP 14/28-30

Haaveissa kolmonen

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK - /07
Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 3/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 11/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07............................KP 14/27-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 15/28
Äitee2 28v.................KM 06/07.............................KP 23/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07
Puella.......................KM 05/07.............................KP 15/28


Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76


 
Moi kaikki!

Miten teillä neuvolassa suhtauduttiin keskenmenoonne? Soitin ite tänään neuvolaan kertoakseni raskauteni osoittautumisesta tuulimunaksi ja peruakseni seuraavan ajan. Oma neuvolantätini oli ollut pitkään poissa ja olin käynyt alkukäynnit kahden muun hoitajan luona enkä ollenkaan tämä oman 'tätini' luona. Nyt tämä oma terkkani oli sitten palannut ja hänen suurin kiinnostuksena tuntui olevan se, että saa varmasti nyt ylös mitä aikoja minun piti perua. Itse perumisen syyhyn eli keskenmenoon hän vain totesi, että 'tälläistä joskus sattuu, toivottavasti ensi kerralla on parempi onni'. Niinhän se asia tietty on, mutta ois hää mielestäni voinut edes vähän pahoitella ja kysyä miten voin.

Naistenklinikan ja Kätilöopiston työntekijät, jotka tuulimunan totesivat ja tyhjennyksen suorittivat, olivat erittäin ihania ja heistä jäi niin hyvä mieli ja nyt tämä oma neuvolantäti osoittautui sitten näin tylyksi. Kerran olen nähnyt esikoisen neuvolakäynnillä, mutta nyt tuli semmoinen olo, että jos vielä tulen raskaaksi niin en halua hänen luokseen...

Mä luulin, että mulla on olosuhteisiin nähden oikein hyväkin olo, mutta nyt tämä neuvolantäti jäi harmittamaan yllättävänkin paljon.

Miukuli Sullakin siis oli tammivauva tulossa :hug: Meidän oli eka tarkoitus aloittaa yritys vasta myöhemmin, että saatais kevätvauva kun esikoinen syntyi helmikuussa pakkasten keskelle niin aateltiin, että keväällä olisi helpompaa niin pääsis ulos yms. Mutta sitten mietittiin, että ei niitä vauvoja niin vaan tehtailla ja annettiin vauvalle lupa tulla jo tuossa toukokuussa. Tulinkin sitten yllätyksekseni ihan samantien raskaaksi, mutta... No, lopun tiedättekin eli vauvoja ei todellakaan 'tehdä' vaan niitä saadaan!

Nyt sitten vaan rupes mietityttämään tämä oman kropan toiminta. Mitäs jos kestää ikuisuuden ennenkuin tämä vuoto loppuu ja milloin ne ekat kuukautiset tulee ja millaiset ne on ja mitäs jos en tulekaan uudestaan raskaaksi... Tuttuja ajatuksia varmaan teille kaikille, ja siksi tämä lista tuntuu jotenkin niin hyvältä. Repalle iso :hug: ja uskoa iloisempiin aikoihin! Ja kaikille niitä lämpöisiä plussatuulia =) !
 
Huomenta kanssasisaret! Mulla meni yö vähän huonosti nukutessa. Päätin, että jos aamulämmöt on koholla teen testin digitaalisella. No heräsin jo 45 min. ennen kuin kello soi. Koko yön näin unta menkoista ja selkääkin särki ja närästi. Siis ei voi olla totta! Positiivinen! Olen jotenkin hämillään. Pelottaa, että tämäkin menee kesken enkä uskalla vielä iloita. En edes miestä herättänyt. Mutta niin vaan ne mun kauheet ovistuntemukset yms. teki tehtävänsä. Odotan rauhassa (joopa joo). Mietin, että milloin kerron mihelle. Tekis mieli mennä herättämään, mutta toisaalta tekisi mieli kertoa vasta myöhemmin. Auttakee mua!!
Koko ajan oli tunne, että menkat alkaa... se haamu mut sai testaamaan ja nämä aamulämmöt.
 
hei vaan kaikille, niin uusille kuin vanhoillekin :hug:

Onnex olkoon Haikara!!!!!!! paljon tarrasukkia!!!!

eilen sitten oli ovis...en kyllä hokannu limoja, mutta kivut oli aivan järkyt!

ja se strippaus...no sitä ei ollu...kyllä on simppojen kanssa tehty temppuja, mutta eilen sitten vaikka kuin olisin halunnu ni yhesti vaan sain...
mie en ymmärrä...ukko kyllä puhuu koko ajan että "tehdään" vauvaa mutta kun ovulaatio tulee niin..... sitten on tekosyitä miksei jaksa...
Itkin eilisen illan/alkuyön ku mies antoi kirjaimellisesti pakit! :'(
tuntuu että vaan silloin on jotain ku mies haluaa, mutta silloin ku mie ni ei! :'(

anteeksi vuodatus! :'(
 
No kävin sen miehen sit herättään. Hän on yhtä peloissaan kuin minäkin ja päätettiin nyt olla hehkuttamatta yhtään ja jos kesken menee niin menee. Sille me ei mitään voida. Saanko jäädä tänne roikkumaan? On jotenkin niin "outo" olo.. :ashamed: Ehkä tää ei olekaan oikea raskaus vaan esim. kemiallinen tai tuulimuna...
 

Yhteistyössä