km:n jälkeen kuumeilevat...

Haikara Paljon, paljon onnea! :flower: Hienoa aina kun joku täällä plussaa. Antaa toivoa meille muillekin. On se kummallista miten voi iloita jonkun toisen raskautumisesta näin paljon. Varmaan jos joku kaveri kertois plussanneensa, ei se tuntuis niin hyvältä kun täällä. Tuntuu että täällä se on jotenkin enemmän ansaittu ja arvostettu. Muita mitenkään väheksymättä, jos nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.

Repa Tsemppiä sulle! :hug: Tästä ei ole kun suunta ylöspäin!

Eilen sitten kellistin miehen kuten lupasin. Heti kun se tuli töistä! Ja sitten jätin sen vähäksi aikaa päikkäreille, että jaksaa illalla uudestaan ja niinhän jaksoi! :LOL: Nyt on sitten olo kuin omenalla, punaiset posket ja siemeniä sisällä! :p
 
Liittyisin mukaan listalle, jos sopii. Mulla tuulimuna 07/07 ja haaveissa esikoinen...

-Mouse-

Alkuperäinen kirjoittaja Epskeps:



Haaveissa esikoinen

Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP -/23-32
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 4/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 6/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 7/35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 12/26-30
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 14/17-35
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 19/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 20/28-40
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 20/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06..............................KP 27/32
Haikara 23v OULU...KM 05/07..............................KP 32/32
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 34/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 34/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 37/28-35

Haaveissa kakkonen

Sonja74..................KM 07/07
Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 11/28-32
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 13/28
SadMam..................RK 06/07..............................KP 14/28-34
Emik........................KM 06/07..............................KP 14/28-30

Haaveissa kolmonen

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK - /07
Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 3/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 11/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07............................KP 14/27-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 15/28
Äitee2 28v.................KM 06/07.............................KP 23/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07
Puella.......................KM 05/07.............................KP 15/28


Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76




 
HIRMUISESTI ONNEA!! :hug: :heart: :hug:
Toki sua ja miestäsi pelottaa ihan todella, mutta yrittäkää kuitenkin jotenkin saada nautittua asiasta. Itselläni alamaha,- ja selkäkivut olivat jotain aivan kaameaa päivänä jolloin plussasin. Ne oli paljon paljon vahvempia kuin menkkojen aikaan.

Itse juuri eilen puhuin mieheni kanssa siitä että mitä jos tulisin raskaaksi... Tiedän pelkääväni ihan hulluna vähintään siihen rakenneultraan asti. En osaa keskenmenoa pelätä, enkä ajatella että rv 12 jälkeen ollaan turvallisilla vesillä, vaan pelkään niskapoimu-ultraa ja rakenneultraa yli kaiken :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Mutta pitäisi ottaa vaan ilo irti tulevasta raskaudesta, ja yrittää olla panikoimatta koska stressihormoni ei tod. ole hyväksi uudelle tulokkaalle. Ja panikoimalla ei tee kuin pahaa itselle ja suolapähkinälle... Ei auta vaikka kuinka hermoilee, se on vain niin tosi asia että itse ei osaa eikä pysty tekemään yhtään mitään, sitä on vain niin nöyränä että mitä tällä kertaa annetaan :ashamed: Olen miettinyt että mitä jos joudun toistekkin keskeyttämään raskauden rakenneultran jälkeen, ja synnyttää vauvan joka on jo niin valmiinnäköinen... Sekoaisin varmasti, lopullisesti. En millään jaksaisi käydä tätä kaikkea h.lvettiä läpi uudelleen ja laskea vauvaa hautaan. Anteeksi vuodatus, kai minä yritän vain tsempata itseäni valmistumaan henkisesti siihen tulevaan plussaan, tulee se sitten muutamien kuukausien tai vuosien päästä.

Pulttis On tosi mahtava lähteä reissuun, ihanan lämpöiseen
=) Ei olla Turkissa ennen käyty, Rodos, Tunisia, Mallorca ja Bulgaria on tullut nähtyä. Vanhempani kävivät keväällä Turkissa ja ihastuivat todella :) Oottekos te ennen käyneet sielläpäin?

Emik Koskas te suuntaatte etelän lämpöön? On tosi ihana päästä hetkeksi muualle kauas pois. Pois sellaisten ihmisten eli tuntemattomien luota jotka tietävät mitä olemme joutuneet läpikäymään. Täällä kun saa varautua että kun kauppaankin menee, niin joku puolituttu voi tulla sanomaan osanottonsa, ja niin moni vain katsoo säälivästi päälle... Eipähän tule sääliviä katseita Turkissa :eek:

Repa :hug: :hug: :hug:

Aurinkoenergiaa :hug: :hug: :hug:

Jane70 toivotaan parasta!! Hoidahan itsesi kuntoon, se on nyt ensisijaisen tärkeää :heart: :heart: :heart:

Jälkivuodosta oli ollut puhetta. Itse en menettänyt itse synnytyksessä paljoakaan verta, mutta istukan käsin irroituksessa olinkin menettänyt ihan tajuttoman määrän. Tai ei istukka irronnut siellä leikkaussalissakaan suunnitelman mukaan, vaan se oltiin jouduttu pala palalta kaapimaan :headwall: Verta olin menettänyt rutkasti, koska Hb oli kaavinnan jälkeen 90. Mulla sanottiin jälkivuodon kestävän 1-2viikkoa, mutta veristä sellaista kesti 2 viikkoa, ja sen jälkeen vesivärimäistä vaaleanpunaista kesti vielä viikon. Ekat menkat olikin sitten niin tajuttoman kipeet ja runsaat, että olin varma että vuodan kuiviin :eek:

Eilen illallla oli taas tosi kipee alamaha vasemmalta puolen. Aaaaaargh :headwall: ärsyttää että mikä sielä on :x Joka päivä jo kohta 2 viikon ajan nippaillut mahaa muutaman kerran päivästä. Nooh, eiköhän tuo joskus selviä. Nyt saakin vain jännätä että koska seuraavat menkat alkaa, että kuinka pitkäksi/lyhyeksi kierto menee. Toivottavasti tulis ajallaan..... :|

Peitot heilumaan, eli go girls joilla on otollinen aika =) Ja plussatuulia kaikille +++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:
 
Minäkin liittyisin seuraanne. Tuonne kakkosesta kuumeilevien kasaan. :wave:

Olen käynyt tarinoitanne lukemassa omaa surutyötä tehdessäni.
Tammikuisista tipahdin. La oli 2.1. (Valitettavasti meitä vanhoja listatuttuja on täällä muutama). Kiihkeästi odotettu np-ultra osoittautuikin surun päiväksi :'( . Siinä vaiheessa diagnoosi oli tuulimuna ja minulle tehtiin lääketieteellinen keskeytys sairaalassa 14.6. Tyhjentymisen kanssa oli ongelmia ja erään tutkimuksen yhteydessä gyne sanoi sikiöpussin tulleen ulos ja lähetti sen patologille. Seuraavana päivänä tulin käskystä paastoten osastolle ultrattavaksi - koska kaavintaa harkittiin. Edelleen kohdussa näkyi tiivistymiä, mutta lääkärit halusivat säästää kohtua ja jättää kaavinnan tekemättä. Lähdin kotiin vuotamaan.

Verta tuli 1,5 vkoa runsaasti. Kesä-heinäkuun vaihteessa oli hetki rauhallista, kunnes 3 vkoa kaavinnasta eräänä päivänä verta alkoi tulla kuin napista painamalla. Kesken kesälomareissun farkut olivat nilkkoihin asti veressä ja mukana olleen kylpypyyhkeenkin imukyky meinasi loppua. Piipaana sairaalaan ja siellä verta ja hyytymiä tuli lisää. Jälleen ultra ja jotain sisällä killui sitkeästi. Sain verta hyydyttäviä lääkkeitä ja passituksen kotiin.

Vuotoa jatkui siitä reilun viikon. Sitten neljän päivän tauko ja taas alkoi. Hcg-arvo oli 29. Sain ajan gynen polille viikon päähän ja nyt eilettäin arvo oli enää 11. Mutta, patologin lausunto paljasti, ettei kyseessä olekaan ollut tuulimuna, vaan mukana oli "sikiön osia". Joten, nyt saimme taas uutta käsiteltävää/surtavaa. Edelleen kohdussa jotain tiivistymää, mutta ei enää vuotoa - toistaiseksi!... Seuraavan mahdollisen vuodon tultua kiireesti taas yhteyttä polille... Epäilen jo, mahtaako tämä ikinä loppua. Kontrolliaika lokakuun lopussa.

Kiukuttaa se, että koko kesä on mennyt vuotojen kanssa ja kroppa ei kai vieläkään ole edellistä raskautta täysin unohtanut :snotty:

Mutta haaveet uudesta pienestä elämästä jo elävät :) .
 
ONNEA HAIKARA!!! :heart: :heart: Tarrasukkia pienele matkaan ja tietusti saat olla täällä niin pitkään kun siltä tuntuu ainakin minun puolestani :)

Tervetuloa Amira ja pahoittelut suuresta menetyksestäsi :/

Minä taas tupsahdin töihin.. mistäköhän löytäisin motivaatiota?
Ovulaatio mielessä koko aika.. tilaus jäi eilen väsyneenä laittamatta mutta toissapäiväinen taitaa vielä olla voimassa :p Tänään sitten taas!

Pikkuisesta haaveillaan koko aika eikä se mitenkään auta tätä töissä jaksamista kun tuntuu ettei aika valu millään eteeenpäin..
 



Haaveissa esikoinen

Mouse.....................KM 07/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP -/23-32
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 1/28-35
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 4/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 6/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 7/35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 12/26-30
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 19/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 20/28-40
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 20/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06..............................KP 27/32
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 34/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 34/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 37/28-35

Haaveissa kakkonen

EevaRouva.............KM 07/07
Amira......................KM 06/07
Sonja74..................KM 07/07
Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 11/28-32
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 13/28
SadMam..................RK 06/07..............................KP 14/28-34
Emik........................KM 06/07..............................KP 14/28-30

Haaveissa kolmonen

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK 07/07
Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 3/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 11/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07............................KP 14/27-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 15/28
Äitee2 28v.................KM 06/07.............................KP 23/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07
Puella.......................KM 05/07.............................KP 15/28


Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
 
ONNEA HAIKARA!!!! :flower: :flower: :) :) :heart: :heart: Aivan mielettömän ihanaa! =) Hirmuisesti tarrasukkia pikkuiselle masumatkaajalle!! :heart:

Mouse ja Amira Olen kovasti pahoillani että tekin olette joutuneet keskenmenon kokemaan :( Olette kumpainenkin tänne lämpimästi tervetulleita :hug: :heart:

O.N Joopati joo..Meillä ei tää "vauvaprojekti" nyt etenene taas mihinkään :ashamed: Mies on töistä niin väsynyt ettei hänestä ole mihinkään ja meidän esikoinenkin nyt "sotkee" noita miehenkaatoyrityksiäkin kun on tullut meidän väliin nukkumaan nyt parina yönä.. Toista pelottaa kun sade rummuttaa niin kovin ikkunalautoja :/ Mut onneksi tässä on vielä ovikseen aikaan, sen pitäisi tuossa perjantain tietämillä olla vasta. Et sitten ei kun täsmäosuma vaan :LOL: Saihan tuo esikoinenkin alkunsa kertalaakista.. :p
Et onnea vaan niille joilla tuo miehenkaato onnistuu tuosta noin vaan. Täällä se ei niin helppoa tunnu taaskaan olevan.. :/ :ashamed:
Aurinkoenergiaa onhan se ihan hyvin jo yhdestikin jo päivässä saa :) Täällä kun ei saatu yhdestikään..
 
Onnea Haikara, ihania uutisia! Varmasti pelottaa, mutta yritä olla stressaamatta (juu ehkä helpommin sanottu kuin tehty)! :hug:

Amira, tervetuloa ja pahoitteluni, olet joutunut aikamoisen mankelin läpikäymään :hug: Valitettavasti täällä tosiaan näitä tammikuisista tuttuja nimiä on :(
Myös Mouselle pahoitteluni ja tervetuloa joukkoon.

miukuli, mehän ollaan aika samoissa siis, kun sulla oli kaavinta viime ke ja mulla viime to. sullahan oli vähän pitemmällä, mutta synnyttää saatiin molemmat :'(

Itellä tänään parempi päivä, meinasin jopa kirjastoon lähteä :LOL: Vähän en oikein tiennyt että olisiko iloinen vai surullinen, kun tiukat farkut mahtui päälle :ashamed:

Sonja74 mä en ole vielä soittanut neuvolaan, mietin just, että olisiko tieto mennyt, kun allekirjoitin sellaisen lupalapun. Vai pitääkö sinne myös itse soittaa... Pitäisi myös soittaa sitä jälkitarkastus-aikaa. Tuntuu aika lailla vaihtelevan tuokin jälkitarkastus asia - minulle sanottiin että 3 viikon päähän kaavinnasta, toisilla tuntuu olleen paljon myöhemmin? Ja sekin tuntuu vaihtelevan kovasti, että mitä siellä tehdään: osalla on ultraus ja osalla vaan joku pissatesti :eek: No itse ainakin tarviin sen hempan kontrolloimisen, kun tippui alle sadan :/ Toivottavasti nousee sillä Kräuten*jotain*saftilla, olen sitä ottanut väliin tupla-annoksenkin ja se on ihan :x

Pelottaa onko sulla kontrolloitu tuota hemppaa? Ja käskivätkö syömään rautaa? Meille siis lääkäri sanoi että aloittaa raudan, mutta ei sanonut minkälaista ja kuinka paljon tms. Eli omin päin ajattelin kokeilla tuota litkua, kun mulla ei kakkosen odotuksessa Obsidan auttanut mitään.

No niin tulihan juttua... Niin mulle voi tuohon listaan laittaa RK 07/07. Kuukautisia odotellessa, vitsi en oo kyllä ikinä ennen niitä odottanut :LOL: Eilen jo mietin, että entäs jos ei odottaisikaan niitä, mutta en kyllä uskalla olla odottamattakaan...
 
Ai niin sellaista piti vielä tilittämäni, että jotenkin tämän keskeytyksen jälkeen pelottaa hirveesti, että en saa enää lapsia :( Kaikki kolme raskautta ovat alkaneet heti kun on toivottu, mutta nyt jotenkin pelkään tosi paljon, että se ei enää onnistukaan. Vaikka kyllähän sen luulisi vielä onnistuvan, mutta ihan järjetön pelko on jostain syystä. Ja varmasti on piinaa sitten ekojen kuukautisten jälkeen odottaa niitä toisia... Ja just se, että jos sitten raskaus alkaisikin, niin kestääkö se...

Ainakaan tällaista sikiökalvon kuroumaa ei pitäisi sattua kenellekään kahta, niin harvinaista on (lääkäri 20-vuotisella urallaa nähnyt pari tällaista). Mutta niin paljon kaikkea muuta voi mennä vikaan.

Joo, tuskinpa olen ainut joka tällaisen kokemuksen jälkeen tällaisia aatoksia hautoo, mutta ei voi mitään.
 
Kiitos tervetulotoivotuksista :) ...ja pahoitteluni ja osaanottoni teille kaikille.

Stoppis: Ai niin sellaista piti vielä tilittämäni, että jotenkin tämän keskeytyksen jälkeen pelottaa hirveesti, että en saa enää lapsia Kaikki kolme raskautta ovat alkaneet heti kun on toivottu, mutta nyt jotenkin pelkään tosi paljon, että se ei enää onnistukaan. Vaikka kyllähän sen luulisi vielä onnistuvan, mutta ihan järjetön pelko on jostain syystä. Ja varmasti on piinaa sitten ekojen kuukautisten jälkeen odottaa niitä toisia... Ja just se, että jos sitten raskaus alkaisikin, niin kestääkö se...
Pelontunteesta kärsin minäkin. Pakko vaan luottaa, että se tilastotappio ei osuis kohdalle montaa kertaa. Tsemppiä meille kaikille sen suhteen :) .

Hb:stä juttelitte. Mä olen kitannut kesän juuri sitä Kräuterblutsaftia. Eihän se mitään herkkua ole, mutta noiden kertomieni vuotojenkin jälkeen mun Hb oli eilen 132. Heh, olisikohan kesällä lohtusyöpöttelyn mehevillä medium -pihveilläkin osuutta asiaan :p

Ja Haikaralle onnitteluni! :flower:
 
Haikara vautsi vau ja iso onnittelu :hug: koittakaa kuitenkin nauttiakkin pelosta huolimatta =)

mäkin eilen just aattelin et miten ihmeessä oikeesti enää ultraan uskaltaa mennä sit kun ja jos viä siis pääsee, kauheeta ja silti toivon sinne pääseväni jos ymmärrätte =)

repa :hug: koitahan jaksella

mouse ja amira lämpöiset tervetulotoivotukset ja pahoittelut

epskeps meillä kans on välillä vaikeeta tuo miehenkaato ja varsinkin kun mä ehdotan jotain niin sit on aina joku syy miks ei huvita kuka muka väittää et naiset pihtailee, kyl se tääläkin tuntuu monella toisinpäin olevan :D no onneks se on sellasta vaihtelevaa, välillä enemmän välillä vähemmän

pitiköhän jotain muuta kommentida niin emik mua kyl kans hirvittää toi antibioottien määrä mitä on syötetty, enää tän kuurin jälkeen en kyl suostu ottaan vaan saa lääkärit keksiä jotain muuta, kumminkin syksy on tulossa kaikkine räkätauteineen ja sit on taas varmaan pojalla useempi tulehdus..

 
Haikara Suuret onnittelut plussasta! =)
Mouse ja Amira Tervetuloa mukaan ja pahoitteluni :hug:

Arvatkaapa kuinka kävi sen mun eilisen lattioiden pesun kanssa.. Kun suljin tietokoneen ajattelin et vähäsen aikaa makoilen tuossa sängyllä no kuinka ollakaan minä nukahdin :/ Mies oli tullut töistä kotiin klo 12 ja ajatellut et pesen ne lattiat sit aamulla. Siis meille tuli tänään aamulla käymässä asunnonvälittäjä tekemään arviota tästä asunnosta. No aamulla sit heräsin klo9 ja välittäjän kanssa oltiin sovittu et tulee kymmenen maissa.Tuli pikkasen kiire :eek: Ikinä ennen en ole pessyt/siivonnut noin nopeesti. :whistle:
No kuitenkin,vielä ei laitettu asuntoa myyntiin,mut kuitenkin käydään perjantaina katsomassa kolmea taloa =)
Tahtoo niin omakotitalon |O
Molemmat lapset on päiväunilla ja ajattelin et kohta meen katsomaan yhden elokuvan ja syön suklaata :p
 
Voi Haikara minkä teit :hug: Onnea kovasti odotukseen, ja liimaa pikkaselle että pysyy kyydissä.

Mua väsyttää niin ihanasti että :heart: mittää muutapa ei oikeestaan ookkaan, vähä tissejä aristaa mutta tosi vähän.
ja joka toinen päivä olen testiä tehnyt uusiksi aamulla ja jos se oli tumma jo silloin niin se viiva tummuu koko ajan mikä on siis ihanan lohduttavaa tietää odotellessa ensimmäistä ultraa jonka varasin 13 päivälle eli 1 puolentoistaviikonpäähän ... aika pitkä aika outtaa... :|

mouse ja amira
tervetuloa palstalle juttelemaan ja jännäämään. kyllä täältä sitten pääsee aina poisakkin .

Repa YRITÄ JAKSAA :hug:

ja oliko kuka joka sanoi että uusi raskaus pelottaa..
aivan satavarmana, ja minä myös pelkään.
mutta ku itte ei voi tehä mittää muuta kuin raskautua ja toivoa että kaikki menee hyvin ja noudattaa terveellistä elämäntapaa.
kun itte elelee oikein niin ei voi sitte syyttää itseään mistään.
mie elin pienosessa pelossa koko esikon raskaus ajan ja niin varmaan sitten tätäkin .. :ashamed:
 
Hei,

saanko liittyä joukkoon, vaikka keskeytynyt keskenmeno saatiin vasta eilen hoidettua loppuun. Tässä vähän taustaa:

Esikoinen sai alkunsa todella helposti, toisessa kierrossa ja syntyi helposti sujuneen raskauden jälkeen sektiolla 05/06. Uutta vauvaa aloimme toivomaan ja yrittämään imetyksen loputtua 01/07. Kierrot palautuivat heti säännöllisiksi (28pvää ) . Plussa tuli toukokuun lopussa, mutta alusta asti oloni oli ihmeellisen epävarma verrattuna esikoisen odotukseen. Kävimme alkuraskauden ultrassa 7+3, jossa osottautui alkion vastaavan vain viikkoa 6. Vaikka lääkäri vakuutti kaiken olevan varmasti hyvin (syke näkyi), oloni jäi epävarmaksi, koska olin todella varma hedelmöittymisajankohdasta.

Oireet eivät alkaneet missään vaiheessa, mutta tuossa 10 viikon tienoilla aloimme kertoa ihmisille, koska voin kaikin puolin hyvin, ei kipuja, vuotoja, oireita, ei mitään. Päivittäin kyllä valitin, ettei tunnu raskaana olevalta. Ja näin unia, joissa menin synnyttämään, mutta minulla ei ollut mahaa ja sairaalassa kävi ilmi, etten ollut raskaana, vaikka olin luullut olevani 10kk.

Maanantaina menimme np-ultraan ja samantien kun antura osui kohdunsuulle, näin ison, tyjän kohdun. Ei vauvaa. Alkio oli menehtynyt varmaan heti melkein sen varhaisultran jälkeen, lääkäri näki kohdussa pienen pienen kuolleen alkion. Kohtu oli jatkanut kasvuaan normaalissa tahdissa vastaten viikkojani eli 13+2. Olin jo muutamana päivänä joutunut mammahousut vetämään jalkaan. Eilen olin lääkkeellisessä keskeytyksessä ja kaikki meni hyvin. Vuosin eilen aivan järkyttävän paljon ja isoja klimppejä tuli monia, osa housuun, osa pönttöön. Yö meni hyvin ja tänään vuoto muistuttaa normaaleja kuukautisia.

Olemme soitelleet ja tekstailleet ystäville tilanteesta, jotenkin se on antanut mielenrauhaa kun tietää, ettei kukaan luule meidän enää odottavan. Uutta raskautta toivomme vaikka heti, mutta pelkään kovasti, että kestää pitkään ennenkuin hormonitoiminta palautuu entiselleen...
 
Kiitos rakkaat ihmiset voimahaleista ja kannustuksesta,tulee tarpeeseen :heart:

Haikara:Todella paljon onnea plussasta ja vaikka se pelko siellä persiissä onkin,niin uskon että kaikki menee tällä kertaa hyvin :heart: :heart:

Aurinkoenergiaa,tiedän tunteen... :hug:

Niin ja mouse ja amira,pahoittelut km:n takia :hug: Mukavaa että päätitte tulla tänne meidän terapiaryhmään :)

Sonja,kyselit miten neuvolassa suhtauduttu keskenmenoon...jouduin kanssa perumaan ajan silloin ja täti oli todella pahoillaan,sanoi että voin tulla juttelemaan jos haluan asiasta ja suositteli myös netissä tuki sivuilla käymistä...et mukava neuvolan täti varmaan ihan henkilökohtasestikkin sitten kun joskus sinne pääsen.

Oma napa: Menkoista ei haisuakaan ja en aijo niitä ruveta odottelemaankaan jos ei tällä viikolla suostu alkamaan,vaan marssin sinne lekurille. ja muutenkin kun on jo kolmas kierto pitkänä :kieh:
Varmistustestin teen perjantaina,mutta lähinnä siks että voi lekurille sanoa testanneensa. huono olo oli taas töissä,en tiedä voisko johtua stressistä,kun työ tällä hetkellä aika vaativaa ja hektistä ja sitten päälle vielä tämä... ja tosta seksielämästä sen verran että mulla se vasta kuollutta onkin,ei nähä hädintuskin ollenkaan miehen kanssa kun tuun kotiin niin hää lähtee töihin jne....No niinkuin Puella sanoi,ei tätä muualle pääse kuin ylöspäin...tää vuosi on ollu niiiin megaper.eestä,ettei oo tosikaan...kiitos ja anteeks,Repa vaikenee... :wave:
 
Voimia EevaRouva :heart:

Olet todella tervetullut tänne ja suuret pahoittelut menetyksestänne :/

Tänne on viimeaikoina tullut aikamonta sellaista joilla on ollut jo odotukset pidemmällä ja huih miten kova tiputus tuossa vaiheessa onkin kun joudutaankin takas lähtöviivalle...

Minulle saa muuten kirjoitella privaa jos joku tarvii juttukumppania..
 
Eevarouva :hug: Pahoitteletun kokemasi johdosta... ilman muuta saat liittyä joukkoomme :heart:
Ikäväähän se on noiden hormonien armoilla olla,mullakin kaikki ollu sekasin km:stä lähtien ja se sentään tapahtu jo helmikuussa...toivotaan että sun omas palaa ruotuun nopeasti ja pikkuhiljaa voitte alkaa haaveilemaan taas vauvasta :hug:
 
Ihan ensiksi ONNEE HAIKARA PLUSSASTA! :heart: Ymmärrän että teitä pelottaa, ja nyt kun olen asiaa alkanut miettimään, niin muakin kyllä sittenkin pelottaa se uusi raskaus... :/ Miksi mikään ei voi pysyä samana, vaan pitää yhtenä päivänä ajatella toista ja toisena toista?! En tykkää muutoksista :LOL:

Sonja74 Soitin tossa jo perjantaina neuvolaan ja peruin ajan, koska mulla olisi ollut seuraava neuvola 31.7. Tänään soitin sitten ajanvarauksen kehoittamana sille omalle neuvolatätille ja varasin ajan jälkitarkastukseen. Mulle se täti sanoi, et luonto teki tehtävänsä (kerroin et lapsi oli sairas) ihan ystävällisesti sanoi, enkä edes pahastunut, koska kiitollinen olen oikeastaan, ymmärrätte varmaa mitä tarkoitan. :) Mun laskettu aika oli papereissa 1.1.08, mutta koska ultrissa oli sekavuuksia, niin käytännössä se la oli 29.12.07, mutta eihän sitä mihinkään papereihin enää muutettu. Täti kysyi kanssa et pitikö olla lääkärin vai terveydenhoitajan tekemä jälkitarkastus, sanoin et ei ne musta siel sairaalassa maininneet, joten nyt on sitten terkkarille varattu se jt 24.8.

Tervettuloa joukkoon mahtavaan Mouse, EevaRouva ja Amira ja lämmin osanotto suruunne. Vaikka aihe onkin ikävä, niin tämä pino ja sen ihmiset on aivan mahtavia ja uskon että saatte täältä sitä tukea ja turvaa. :)

Stoppis toi sun kokemasi oli kyllä ihan kauheeta luettevaa. :'( Lämmin rutistus sinulle ja jaksamisia! Koitetaan uskoa että nämä tilastontäytöt on tässä meidän kaikkien kohdalta!

Repa musta kyl tuntuu et siul on papunen masussa, tuli vaan semmonen vahva fiilis. :heart:

ON se mies tosiaan lähti eilen ja aika ikävis merkeis taas, tuli kränää. :( Ärsyttää kun täs joutuu pakosti oottelee, kun pitäs ensin tulla ne yhdet menkat ja siitä huolimatta on kauhee vauvakuume ja tuntuu et aika ei mee yhtää eteenpäin! Aargh. :kieh: No joo, ei sen kummempia tänne...


Tsemppiä kaikille!


*muoks* Ja tosiaan kun se raskaus oli jo sen verran pitkällä, niin tuntuu tosi vaikeelle ajatella et pitäs alkaa taas kaikki alusta, ja oottaa et ensin tulee papunen ja sit et se viel kasvaa.... :( Muutenki raskaanakin ollessa se odottavan aika oli NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN pitkä..... Yhyy.
 
Stoppis Joo oon käynyt mittauttamassa Hb:tä, se nousi eka reilussa viikossa lukemaan 96, ja nyt on 132. Oon syönyt koko ajan Obsidania 2tbl/vrk. Jos se olis laskenut 85 asti, olisin saanut verta, mutta onneksi ei niin alas mennyt. Nyt vähensin raudan 1tbl/vrk. Sanoivat että varmasti nyt taas vähän laskee lukema, mutta pitäis pärjätä tällä annostuksella. Se on just kun Hb laskee romahduksella, niin elimistön omat rautavarastot on niin vähissä että oikeasti en voi niin hyvin kuin tuo 130 antaa ymmärtää. Silmissä mustenee yhä välillä ja huippaakin. Mutta parempaan suuntaan ollaan koko ajan menossa!

Tervetuloa Amira ja EevaRouva pahoittelut että tänne jouduitte tulemaan, mutta täältä saa tukea :hug:
 
moikka!

Huh huh kun tuntuu tuo työntekö rankalta näin kolmen päivän jälkeen.. :snotty: vaikka toisaalta on intoa jo alkanut tulemaan pääkoppaan, kaikkea aikansa: lomalla oli huisin mukavaa ja aluksi kun työt alkoi ei ois ollut kiinnostusta, mutta kyllä se kiva työ vaan vie mennessään ja kivat ihmiset = ) nyt lomaltapaluu tuntuu mukavalta vaikka täälläkin siitä marisisin ettei jaksais töihin taas palata!

haikaralle onnittelut! Huippu juttu! :flower:
eevarouva :hug: en tiedä mitä muuta sanoisin.. voimia.

Mulla on nyt siitä oletetusta ovulaatiosta ( noin 5päivää sitten) vuotanut koko ajan jotain ihmeellistä..en tiedä onko vanhaa verta? sellasta ruskeenpuoleista tuppaa olemaan.. ehkä värjäytynyttä valkkaria.. eipä paljoa tule, mutta täytyy kuitenkin pöksyt suojata. En halua uskoa tulehdukseen, koska ei ole pahanhajuista tai ei ole kipujakaan,muuta kun selkä-ja vatsa"jomotusta" tasasesti... aiemmin ei ole ollut mulla mitään vuotoa keskellä kiertoa. Varmaan km:n jälkeen keho sekaisin ja limakalvot falskaa..niin kai sieltä jotain tippuu sitten. Mielelläni kuulisin jos jollain asiasta kokemusta? taitaa tässä tovi mennä ennenkuin kroppa taas alkaa pelaamaan normaalisti..

Jospa sitä jaksain urheilemaan lähteä näin elokuun ensimmäisen kunniaksi.. tiedä tuota kyllä kun niin VÄSYTTÄÄ!! ( no kaksi aamuvuoroa, niin ihmekös tuo..)
stoppis: kurja ja kamala juttu, mutta luotetaan siihen ettei meitä enää kahdesti potkita syystä eikä toisesta!! mietin kyllä itse samaa.. että jokin toinen mahd. tulevassa raskaudessa menee mönkään vaikka näytteenottoon en enää minäkään taatusti mene! ( asiasta kirjoitin aiemmin) huoh.. voikohan se onnistua jos päättää olla yksinkertaisesti PELKÄÄMÄTTÄ? :LOL: ( joo aion yrittää minäkin!)
 

Yhteistyössä