km:n jälkeen kuumeilevat...


[color=navy blue]

Haaveissa esikoinen

Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP -/23-32
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 3/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 5/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 6/35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 11/26-30
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 13/17-35
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 18/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 19/28-40
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 19/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06..............................KP 26/32
Haikara 23v OULU...KM 05/07..............................KP 31/32
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 33/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 33/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 36/28-35

Haaveissa kakkonen

Sonja74..................KM 07/07
Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 10/28-32
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 12/28
SadMam..................RK 06/07..............................KP 13/28-34
Emik........................KM 06/07..............................KP 13/28-30

Haaveissa kolmonen

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK - /07
Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 2/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 10/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07............................KP 13/27-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 14/28
Äitee2 28v.................KM 06/07.............................KP 22/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07
Puella.......................KM 05/07.............................KP 14/28


Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76


 
tervetuloa uusille! Lämmin, Suuri :hug: km vuoksi! Kyllä se on niin Rankka kokemus, josta ei tiedä tuon taivaallista jos ei oo itte kokenu.... :hug:

Epskeps: juu kiva jännäillä sitte kahen viikon päästä, joko plussatuulet meille puhaltelevat!!!! +++++++++++ :whistle:

mie ainakin aion tänäänkin ukon kellistää....vaikka kovasti se tuolla olkkarissa istuu nenu kiinni ruudussa...ajattelin että josko strippais telkun eessä... :LOL:

hieman on noita ovis tuntemuksia tuolla vasemmalla puolen!
mutta luulen että varsinaisesti vasta keskiviikkona on sitte ovis..ku ei nää vielä ihan sellaisia ole...
Kysyisinpä vielä sitä että vaikuttaako se GREIPPIMEHU oviskipuihin kovenevassa määrin???

Olen nimittäin normisti aika kipeä oviksen aikoihin, niin pitääköhän nyt sitten turvautua särkylääkkeisii asti???

Mutta nyt Epskeps: Pupuilemaan ankarasti!!!! ;) ;)
:LOL:
 
iltaa kaikille..

ajattelin tulla taas näyttäytymään ja ilmaista olemassa oloni :D
kovasti täällä odotellaan siis edelleen ekoja menkkoja.. kaavinnasta on aikaa nyt sitten tänään kolme viikkoa ja nyt jo ollaan kärsimättömiä odotellessa uutta mahdollisuutta. :heart: :heart: olitiin tänään kyläilemässä parhaan ja rakkaimman (maailman tärkeimmän) ystäväni luona. hänellä alkaa olemaan lähellä synnärille lähtö n. 6 vkoa jäljellä :x ja kaikkein parhainta tässä on se että pyysi meitä kummiksi tälle pikkuiselle :heart: sekä se että pyysi mua mukaan synnytykseen. katotaan mitkä kammot saan kun itsellä ei kokemusta ole asiasta, toisin kun ystäväni menee toistaan jo synnyttämään.

voi sitä vauvakuumetta mikä meille tulee lisää kun pikkuinen "a-tyyppi" on siinä sylissä..ihan kun muutenkin olis malttamaton :D
eipä siinä muuta.. kuullaan taas ja aurinkoisia jatkoja kaikille

..ja tietenkin osanottoni kaikille pikkuisensa menettäneille :hug:
sekä suunnattomat onnen toivotukset kaikille plussanneille, en ole hetkeen seurannutkaan kenelle tämä onni on suotu mutta ihan vilpittömät onnittelut teille :hug:
 
Repa pidän sullekin peukkuja et uusi työpaikka löytys. Jos sellaista siis etsit. On kamalaa mennä päivä toisensa perään pilaamaan hyväkin päivä sellaiseen työpaikkaa missä ei viihdy. Tiedän tunteen.

Nasuliini olin itse kanssa tosi herkkä sen ensimmäisen kolmanneksen aikana, mielialat vaihteli tosi paljon. Luulen tai tiedän et se on suurin syy miksi mies ei nyt heti haluais uutta raskautta, sanoi ettei jaksaisi nyt heti perään uutta kierrosta mun mielialoja, mutta mutta, katotaan...

En tiedä, mutta onko se seuraava raskaus "helpompi", kun tietää mitä tuleman pitää verrattuna siihen ihka ensimmäiseen?

Pullenah85 ymmärsinkö nyt oikein, että sinäkin sitten jouduit synnyttämään sen pienokaisesi? Minulla on nyt ollut tuo sama fiilis, että en halua nähdä enkä tavata ketään. Olen vain ollut turvasssa täällä omassa kodissa tekemättä yhtään mitään.

Katherine joo se mun pomo on nainen, ja toisaalta en edes ollut kovin yllättynyt, vaikka se pahalle tuntuikin. Hän ei todellakaan ole kovin hyvä työskentelemään ihmisten kanssa. Juttelin tänään yhden tutun kanssa joka ei tosiaan ole läheinen, tänään oikeasti tuntui että joku todellla osasi sanoa niitä oikeita sanoja! Oli pahoillaan ja kertoi et lapsemme on hyvässä paikassa missä on aina hauskaa ja että hän ajattelee meitä äitinä ja isänä ja että on ylpeä meistä yms. se tuntui hyvälle. :)

Pelottaa joo soitin ihan liittoonkin asti ja he sanoivat että tuo lomaviikko tosiaan tuhoutuu, että jos sairasloma alkaa ennen lomaa ja menee päällekkäin, niin silloin loma siirtyy, mutta jos sairasloma alkaa kesken loman, niin karenssiaika on 7 päivää ennenkuin loma siirtyy. Eli kun mulla oli vaan enää se 1 viikko lomaa jäljellä niin se siitä.

Epskeps kiitos listauksesta. :)

ON osasto: Tiedättekö, mulla on nyt just tänään ekaa kertaa ton km jälkee oikeesti iloinen ja onnellinen olo! Ihana tunne! Kyllä mä viime viikollakin nauroin ja hymyilin, mut se tuntu semmoiselle teeskentelylle, pinnalliselle, ei siis aidolle ilolle. Ehkä tämä tästä tosiaan alkaa helpottamaan ja pitäisi muistaa tosiaan se, mitä joku teistä sanoikin, että vaikka on surullinen niin ei ole mitään väärää välillä iloita, pitää antaa siihen lupa itselleen.

Olen tehnyt myös erään mielenkiintoisen huomion: ehdottomuuteni on aika lailla karissut tämän km kokemuksen jälkeen. Huomasin sen eilen.

Jälkivuotokin on loppunu! Tänää ollu ekapäivä kun ei oo tullu mitään, tosin ei mulla sen kaavinnan jälkeen (viime ke) ole tullutkaan paljoa vuotoa, mut nyt se vähäkin on loppunu! Ja seksiä tekee mieli ihan kauheesti. Yhyy.
 
Pikkupeikko85 Juu, sieltä tammikuisistahan minä tipuin. Ihana, että olet nyt päässyt näin pitkälle vaikka rankkaa raskausaikasi taitaa olla ollutkin. Jaksamisia loppuraskauteen!

Kiitos Epskeps kun lisäsit minutkin listaan! En näköjään taaskaan osannut kertoa tarpeeksi tietoja eli mulla siis tuulimunaraskaus 07/07.

Plussaa toivon kaikille!
 
Aurinkoenergiaa mukavia strippailuja sinne teille vaan! ;) Mun miehest ei ole tänään ainakaan mihinkään :ashamed: Tuohon sohvalle se simahti jo reilu tunti sitten.. :/ Mut jospa sen sais huomenna tekemään miehen työn :LOL:

Miukuli sun viesteistä on huomannu sellaisen positiivisuuden lisääntymisen joka viestissä. Varmaan sunkin oloasi on helpottanut, että olet saanut purkaa ajatuksiasi ja tuntojasi tänne. Vaikka me ollaan periaatteessa kaikki tuntemattomia toisillemme ja anonyymejä, meitä yhdistää surulliset kokemukset ja niiden kokemusten pohjalta ymmärrämme toisiamme ja osaamme asettua toisen asemaan ja tukea ja kannustaa. On ihana kuulla, että voit jo paremmin :) :hug:

Sonja74 teen korjaukset listaan. Teitä uusia on tullut (valitettavan :( ) paljon ja olen mennyt vähän sekaisin noista tiedoista. Hyvä on sitten huomautella jos tietoja puuttuu tai on jotain väärin laitettu. Mä sitten korjailen. =)

Pikkupeikko, kiva kun kävit meitä kurkkimassa! :wave: Me ollaan täältä kovasti tulossa sinne odottajien puolelle kans. Onnellista odotusta sinulle :heart:
 
Epskeps joo eiköhän se parempi olo ala jo pikku hiljaa tulla useammin kylään ja se pahin olo alkaa vähentyä, vaikka kyllä nytkin meinaa tulla välillä itku kun luen noita teidän aikaisempia viestejä, kun tulee niin kova ikävä sitä omaa pientä ja myötätunto teitä kohtaan!

On oikeasti ihan uskomatonta, että miten näinkin ikävän asian yhdistämät ihmiset pystyvät silti olemaan niin positiivisia ja kannustavia. Ihan uskomattoman lämmin ilmapiiri täällä leijuu. Kyllä tää on semmosta terapiaa jotta!

Sonja74 minä en ole näillä keskustelupalstoilla aikaisemmin kirjoittanut ennenkuin nyt tuon km saatuani. Itsellänikin oli la tammikuussa, tarkemmin 1.1.08! :D Jotenkin samaistun sinuun hyvin kun samalle kuulle tuo la olisi sijouttunut, vaikka kokemuksemme kovin erilaisia olikin.

Kamalaa ajatella et nyt alkaisi varmaan jo potkut kohta tuntua jos olisi edelleen raskaana...viikkoja olisi nyt 18+2.

Kiitos kaikille kumminkin antamastanne tuesta! Tiedätte kyllä itse varmasti kuinka paljon tämä palsta auttaa!
 
Repa teitkö uusintatestin?toivottavasti saat iloisia uutisia siitä. :hug:

Aurinkoenergiaa onnistuiko strippaus?suostuko mies luopumaan töllöstä? =)

Miukuli :hug: ja olen huomannut saman että viesteissäsi on pikkuhiljaa positiivisuus kasvanut.Mie mietin kanssa et missä vaiheessa olisin nyt menossa vaikka sainkin km aikasemmilla viikoilla kuin sie mutta nyt olisin jo niin sanotusti turvallisilla viikoilla jos kaikki olisi menny hyvin.

(.)olo on outo,väsymystä ja öllötystä ja yks mikä ärsyttää ihan kauheesti mie en voi nukkua mahallaan kun tissit on niin kipeet.Mut jotenkin tuudittaudun siihen et täti se porhaltaa paikalle ens viikolla kun eihän nyt voi ekasta kierrosta km jälkeen tulla raskaaks kun en ole aikasemminkaan tullu ekasta kierrosta vaan niitä on tarvittu useampia.
 
miukuli hyvä jos löysit esittäjän/biisin nimen. se on vaan julmetun ihana biisi tai varsinkin ne sanat- ne kolahtaa.

mä olen jotenkin niin uppoutunut muiden ja itseni asioihin että en tiedä onko tänne uusia tullut, jos niin huonosti on käynyt niin sydämellisesti tervetuloa minunkin puolestani :hug: ja tädin kiusaksi saaneille kanssa :hug: - työnnetään ne tädit sinne mistä ne on tullutkin :kieh:
ja plussathan on aina ihania- varsinkin tässä pinossa :D

mä jotenkin levottomasti nukuin yöllä, luin eilen mitäs nyt puolella kamalan jutun ja oma km tuli mieleen. näinpä mä sitten unessa synnytin uudestaan meidän kolmosen :eek: :'( :ashamed: ja se tuntui niin aidolta, olin jotenkin ihan siinä hetkessä mukana täysillä.
hurja olo ollut nyt aamun ja jotenkin sitä sekoaa enemmän vaan kun laskettu uhkaavasti lähenee :ashamed:
onneksi turkin matka edessä, tosin siitä voi tulla painajainen kaikkine klimppeineen jos täti eksyy paikalle :x :x ekan viikon saisin olla rauhassa, joten toivokaahan plussaa niin saan viettää toisen lomani viikon ilman tätiä myös B)

täällä sataa, ei tee mieli ulos. joten täytyy juoda lisää kahvia ja notlua netissä kun lapset katsoo tuhkimoa :D

aurinkoenergia miten meni strippaus? :LOL: mä taidan vetästä sellaisen kortin kanssa hihasta ensi kerralla..
jätän verhot auki ja vedän valot olkkariin täysillä päälle niin että naapurit näkee, mies ihan varmasti pikaisesti kiiruhtaa makkariin että saa mut pois hyllymästä :LOL:
*toteuttaa tuon tänään vaikka* :LOL:

ja pikkupeikolle oikein kovasti onnea hyvin menneestä raskaudesta, kiva kun käyt täällä niin mekin tai ainakin minä saan toivoa että myös pian itsekin siirtyisi kaiken jälkeen onnellisesti odotuspuolelle. tai ainakin toivossa on hyvä elää :D
 
Pikkupeikolle kaikkea hyvää :heart: :heart:

Oi, itse sain tuntea pikkuisemme liikkeet yli kahden kuukauden ajan. Ne oli niiiiiiiiiiiiiin ihania!! Tahtois taas tuntea pikkupotkuja! Meillä pieni alkoi ilmoittamaan itsestään rv 14.

Täällä on peitot heiluneet aika ahkerasti =) Mies tuumasi eilen nukkumaan mennessä, että viimeksi peitot heilu lauantaina, joten kohta alkaa tulemaan vieroitusoireita :LOL: Ja niinpä asia korjattiin äkkiä =) Ihmeellistä tämä alamahakipu, se tulee pari kertaa päivässä vasemmalle puolen.... Jos ei jälkitarkastuksessa oltaisi ultrattu, niin kyllä pelottaisi että mitä siellä kohdussa vielä on... :eek:

Voi Pulttis itse näin myös viime yönä unta synnytyksestä.... Tosi kamalaa kun uniin tulee se tuska, ikävä ja kipu, mutta en sitten kuitenkaan siinä lastamme nähnyt... Aamulla menin heti ekana katsomaan vauvamme valokuvia ja sain jotenkin rauhallisemman mielen. Mihinkäspäin Turkkia matkaatte, ja koska? Meillä lähtö Kemeriin 21.8.

++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle: KAIKILLE!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pelottaa:
Voi Pulttis itse näin myös viime yönä unta synnytyksestä.... Tosi kamalaa kun uniin tulee se tuska, ikävä ja kipu, mutta en sitten kuitenkaan siinä lastamme nähnyt... Aamulla menin heti ekana katsomaan vauvamme valokuvia ja sain jotenkin rauhallisemman mielen. Mihinkäspäin Turkkia matkaatte, ja koska? Meillä lähtö Kemeriin 21.8.
siinä unessa olin jotenkin kaikesta huolimatta niin huojentunut. en tiedä miksi, kai ymmärsin kuitenkin että se oli tapahtunut jo tms. vaikea selittää sitä tunnetta mikä unessa oli..
alanyaan lähdetään 11 yön päästä B) B) ihan huippua :D lapset kovasti odottaa jo matkaa. ja kyllä onkin ihana päästä täältä sateesta takuuvarmaan helteeseen B)
oletteko aikaisemmin käyneet turkissa?

 
Täällä on kp 31/31-32 menossa ja enhän mää malttanut sitä testiä olla tekemättä kun aamulämmöt oli vielä 37,1. Parempi kun en olisi tehnyt. Ensin siinä mietin, että millä teen (meikällä sellainen testivarasto :LOL: ) ja päädyin mammaksin puikkoon (paksu). No otappa selvää taas. Haamujen haamu! En ole ennen näilläkään tehnyt, joten en tiedä onko se viivan paikka, joten EI SAA ONNITELLA!! Tosiaanki se näyttää ihan viivanpaikalta. Sellainen haamu. Älkääkä mua haamuilijoihinkaan pistäkö. Se on niin kova pala tippua sieltä sitten. :'( Tiedän, että täti tulee tänään tai huomenna. Jos ei tule niin testaan torstaina, mutta kyllä juilii siihen malliin taas. Oli jo päässyt unohtuun miltä se tätin tulo tuntuu...
:ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Haikara:
Täällä on kp 31/31-32 menossa ja enhän mää malttanut sitä testiä olla tekemättä kun aamulämmöt oli vielä 37,1. Parempi kun en olisi tehnyt. Ensin siinä mietin, että millä teen (meikällä sellainen testivarasto :LOL: ) ja päädyin mammaksin puikkoon (paksu). No otappa selvää taas. Haamujen haamu! En ole ennen näilläkään tehnyt, joten en tiedä onko se viivan paikka, joten EI SAA ONNITELLA!! Tosiaanki se näyttää ihan viivanpaikalta. Sellainen haamu. Älkääkä mua haamuilijoihinkaan pistäkö. Se on niin kova pala tippua sieltä sitten. :'( Tiedän, että täti tulee tänään tai huomenna. Jos ei tule niin testaan torstaina, mutta kyllä juilii siihen malliin taas. Oli jo päässyt unohtuun miltä se tätin tulo tuntuu...
:ashamed:
onnittelen silti varovaisesti.. :flower: :whistle:
olisi huippua saada plussia :heart:
 
Siis se voi olla kuviteltu haamu!!! :headwall: Niin hailakka se on! Älkää pliis onnitelko. Mää en halua tippua katolta... :ashamed:
siis kun pistää kauemmas niin kyllä näkyy, että jotain on, mutta tiiä sit. Onko kokemuksia haamunegoista?
 
Kiitos teille kaikille, täällä on jotenkin tosi ihana ilmapiiri - ihana huomata, että te ootte jo päässeet elämässä eteenpäin, ehkä siis minäkin jossain vaiheessa.

Keskeytyksestä vasta 5 päivää :eek: voiko olla totta, tuntuu että aikaa olisi mennyt jo kauemmin! Voi kyllä johtua siitä, että en ole paljon kotoa liikahtanut, ei jotenkin pysty vielä kohtaamaan ihmisiä :( Mielialat vaihtelee turtumuksesta ihan normaaliin ja sitten siihen lohduttomaan suruun. :'( Tuo suru tuli oikeastaan vasta pari päivää tapahtuneen jälkeen, olin kai fyysisesti alkuun sen verran heikkona, että se oli enemmänkin sitä olon tarkkailua. Lapset kyllä pitää kiinni elämässä, mutta on pitänyt käydä välillä vessassa itkemässä, kun en halua lapsille ruveta selittämään mitään, kun ei heille oltu vauvasta vielä kerrottu. Ja usein illalla tulee sellainen ryöppy :'( Mutta kaipa se siitä. En yleensä itke juurikaan, mutta nyt tuntuu että nämä itkut on pakko itkeä pois.

Jälkivuodosta
Mulla on jälkivuoto ollut varsin niukkaa (siis synnytyksen jälkeen kaavittiin) ja se oli jo osastolta lähtiessä vaaleanpunaista ei niinkään kunnolla veristä, ja oikeastaan sitä oli vaan 3 päivää, sen jälkeen ei ole housuun asti tullut, tietty pyyhkiessä löytyy (nyt jo enemmänkin ruskean kellertävää limaa). Onko se ihan normaalia että noin vähän tulee? Ohjeissa sanotaan että vuotoa voi tulla 5-10 pvää. Kipujakaan ei ole ollut missään vaiheessa tms. Pääsinkö näin helpolla tuon suhteen? En kyllä vuotoja tosiaan kaipaakaan, kun sitä verta meni ihan kiitettävästi siellä sairaalassa...

Tämä oli nyt aivan täysin omaa napaa :ashamed:
Kiitos teille, olette ihania!
 
Haikara minäkin kyllä varovasti onnittelisin. Plussa se on haamukin! Meidänkin haamu on jo 8v. :)

Kaikille uusille lämmin tervetulotoivotus. Kyllä sieltä epätoivon alhosta vielä noustaan. Vaikka välillä voi ja tuleekin takapakkia, niin suunta ylöspäin. Ja kaikkihan me täältä vielä tuonne odottajien puolelle päästään.

Äitee2 voisinpa panna rahaa likoon ettet täällä enää kauan notku! Matkustaja näyttäis olevan mukana!

Itsellä alkais ovispäivät olemaan käsillä. Eilen ei miehestä ollut mihinkään, kun oli ensimmäisen lomanjälkeisen työpäivän jälkeen niin poikki. Mutta tänään aion kyllä sen kaataa, vaikka väkisin! :LOL:

Plussia, plussia kaikille heti tänne nyt!
 
heibsis kaikille :D
mua kiinnostas ny sellanen asia että ootteko yrittäny bongailla ovista aamulämpöjä mittaamalla. onko onnannu?onko menny oppikirjojen mukaan, lämmön pudotus juuri ennen ovista ja oviksen jälkeen pieni nousu?tuo vaan tulis halvemmaksi kuin noi tikut... =)
 
Puella sulla sitten samat ihan samat mietteet kuin mullakin :LOL: Mies eilen simahti sohvalle, joten ei siitä ollut mihinkään :kieh: Mut tänään saa kyllä tehdä miehen työn! :p

Jane70 enpä tiedä onko niin herkkää testiä olemassa joka viikkoa ennen näyttäisi positiivisen tuloksen :/ Herkimmät testit mitä tiedän on 10mIu/mL HcG ja niilläkin yleensä kannattaa testata vasta sinä päivänä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Joissakin testeissä sanotaan että voi 3pv ennen menkkojen alkua testata. Malttia vaan sinne.. ;)

Stoppis Lämmin :hug: sinulle! Itke pois suru ja paha olo, se helpottaa :heart: Voimia ja jaksamista sulle kovasti!! :hug:

Äitee2 Sulla on kyllä niin hyvät oireet että kyllä täytyy olla masumatkaajan kyydissä! :heart: ++++++++++++++ :whistle: :heart:
 
Meillä mies kävi eilen mun kimppuun kun nukahdin sohvalle tultuani töistä :p

Ihuna mies :heart:

Tänään ovistestissä entistä laimeempi viiva joten olenkohan jo sitten ohittanut oviksen?? Auttakaa te joilla on noista kokemuksia.. Testasin siis kaks MELKEEN yhtä tummaa viivaa kuin kontrolliviiva eilen ja toissapäivänä ja nyt sitten ihan haalea haamu.. Laskujen mukaan ovis vasta viikonloppuna mutta voi hyvin heitelläkin.. Inhottavaa kun ei tiedä yhtään missä mennään :/
 

Yhteistyössä