km:n jälkeen kuumeilevat...

Pakkohan se oli teiän juttuja tulla tiiraileen kun toi ukkokulta jätti mut illaks yksin, on jalkapallokavereittensa kans saunomassa...

stoppis tervetuloa ja pahoittelut, on varmasti tosi rankka kokemus, koitahan jaksaa, se on kyllä totta että lapset pakottaa katsomaan eteenpäin siitä surusta ja lohduttaa ihan vaan olemassaolollaan :hug:

kiti07 sanoko se lääkäri että johtuuko se noista tuhruista se ettet viä ovuloi? Et mahtaako mullaki olla turhat toiveet täällä, meinaan mitä nää mun kivut sit on jos ei sitä kun tänään jo on jomottanu selkää ja mahaa ihan kun ois tärppiajat alkamassa,pitäs kyl olla ehkä vasta tiistaina kun nyt on vasta kp 10 vaikka kyl toi keskenmennytkin tärppäs kp 11, ota juu näistäkin nyt selvää, sekoo pää kun kokoajan näitä miettii :/

repa hui kun jänskättää, mul on joka raskauden alussa ollu selvät menkkaoireet ja kivut mut ei vaan oo alkanu ja maha sekasin kans, täällä peukut pystyssä aamua varten :D

illanjatkoja
 
Kiitokset suuret onnitteluista, olo on jotenni epätodellinen.. mutta kunnes toisin todistetaan olen onnellinen tilanteesta ja odottelen kevätkäärylettä :D ja oon tosi kiitollinen että tästä alkaneesta raskaudesta.

Repa .. oii sä kuulosta kyllä siltä että mäkin voisin panna pari lanttia likoon siittä että sullakin on emämunis tavannut pikku-ukkoja :kieh:
mie tuun het aamulla tarkistaa että saisin kuulla sunkin ilouutiset :hug:

VUODOISTA jo ensimmäisen km:n jälkeen vuotoni muuttuivat hetkellisesti "oudoiksi" siis pari kiertoa meni vekslauksissa..
eli välillä kesti 4pv ja seuraavaks 6pv alko runsaana loppu välillä ja alko uudelleen yms.. .. mun muistini mukaan isohkoja klönttejä en oo saanut aikaseksi kuin keskenmenojen yhteydessä.. ja sillo on tuntunut että pala sisukaluja on tipahtanut samalla.. :x yöks..

STOPPIS tervetuloa joukkoomme :hug: joka kuukausi täältä useat "pääsevät poiskin" joten myö kaikki ollaan täällä vaan käymässä. sillä asenteella..

Pulttis.. älä huoli :hug: mie oon ihan varma että sinnekin ne viivat pamahtaa tikkuun .. ottaa vaan oman aikasa.
mutta elä luovuta.

Onko minulla kanssa ystäviä ajatuksesta että nykyään yhden tai useamman raskauden mennessä kesken on oppinut oikeasti arvostamaan hedelmällisyyttään, uutta alkavaa raskautta, lapsia ja hyvää perhettä??

Soitan kyl het maanantaina sille gynelleni että milloin vois aikaisintaan tutkia sydänääniä ultralla.
edellisessä käytiin 8+3 eka kerran voisko sitä aiemmin??

näihin tunteisiin.. mie lähen haaveilemaan :heart: :heart:
 
suppis kyl mä oon ainakin alkanu suhtautua kaikkiin asioihin paljon nöyremmin ja varsinkin noihin lapsiini, kyllä on monet kerrat tullu ihmeteltyä miten ne on noin ihanina ja ehjinä saatu tänne meille ja tää menetys on lähentäny mua ja miestäkin siis ei vaan tuu otettua asioita enää itsestäänselvyytenä..

sydänäänet voi näkyä hyvällä ultralaitteella jo viikolla 6 mut varmasti näkyy ainakin 7 viikolla =)
 
Ihanaa Suppis!! Onnea oikein paljon!! :flower: :heart:
Tulin just töistä ja oli pakko käydä katsomassa mitä tänne kuuluu. Huomenna sitten Repaa onnitellaan! ;) Peukut pystyssä!
Tämä lähtee nukkumaan. Huomenna taas töihin. Täällä on muuten heitetty toiveet kaivoon tältä kierrolta.. :/ Turha edes haaveilla. Ei mitään oireita ja huomenna on jo kp29/32!!
 

[color=olive
]

Haaveissa esikoinen


Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP -/23-32
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 1/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 3/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 4/35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 9/26-30
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 11/17-35
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 16/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 17/28-40
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 17/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06..............................KP 24/32
Haikara 23v OULU...KM 05/07..............................KP 29/32
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 31/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 31/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 34/28-35

Haaveissa kakkonen

Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 8/28-32
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 10/28
SadMam..................RK 06/07..............................KP 11/28-34
Emik........................KM 06/07..............................KP 11/28-30

Haaveissa kolmonen

Stoppis.....................RK - /07
Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 8/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07............................KP 11/27-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 12/28
Äitee2 28v.................KM 06/07.............................KP 20/28-30
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 25/26-31


Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07
Puella.......................KM 05/07.............................KP 12/28


Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76


 
...se tänään het aamusta (lauantai) tuli koputteleen ja väkisin änkes kylään, arvaatte varmaan kenestä puhun :/ ei siis taida vielä tämä kroppa olla entisensä kun kierto on ennen ollu 34pvä ja nyt tuli vasta 23 täyteen. Jotenki oli kyllä semmonen fiilis aiemmin ettei tässä vielä oo tärpänny vaikka kuinka oon kuumeillu...ehkä juurikin liikaa sitä tekemisen makua :(
Ja noista menkkaoiresta kun on nyt ollu puhetta ni niis mun ekoissa km jälkeisissä menkoissa alko oireet samalla kun menin aamulla vessaan ja huomasin tuhrut housussa. Oireet oli tosi lievät ja vuotokin enimmäkseen tuhruilua. Mutta nyt perjantaina sit alko illemmalla ihme polttelu alavatsas ja piti oikein ottaa 30min "päikkärit" että helpottas..koko illan sit kuitenkin kipotteli ja varmuudeks vielä sekstailtiinkin että jos oliskin sattunu oleen myöhänen ovis tai jotai? Aamulla sit menin vessaa ja tadaa olikin housuissa vähän rusehtavaa, siitäpä se onkin sit runsastunu ja pyyhkiessä tulee paperiin kunnolla verta ja ohuita hyytymäriekaleita. Vatsas tuntuu kun olis tiiliskivi painolastina.
Onkos muilla toi kierto heittäny tollai ja onko ollu väliaikasta vai palautuuko mahdollisesti vielä entiselleen?

Epskeps: Mites se kiertopäivä nyt tuohon listaan merkitään? Jääkö sinne tuo 1/34 vai meneekö uusiks koko kierto 1/23...Mina en tieta :D

Tulipas nyt omaa napaa kerrakseen. Mut sainpahan tänään sukujuhlissa taas kattella serkun kaksos-masua ja kyllä se helvetisti laittaa ahdistaan :'(

Iloisempiin asioihin eli Suppis :hug: :heart: ihana ylläri, paljon onnea odotukseen :flower:

Repaaaa, tutkalla pysyn minäkin ja toivottavasti saadaan aamulla kirjotella onnitteluviestejä lisää :heart:

Stoppis ja Sonja :hug: tervetuloa. Voimia näihin synkkiin päiviin ja vielä se aurinko tänne meille kaikille paistaa!
 
suppikselle: ekana isot onnitteluhalit!!!!!!! :hug: ja isoveikalle myös, eikös se niin ollut että teillä oli jo poika? miestäsi saat sitten ITSE onnitella.. ;) wau, kun mukava juttu! p.s ne "oireesi" antavat nyt toivoa täälläkin.. (turhaa tosin luulen ma) mua kans nimittäin väsyttänyt aika lailla vaikka koko yön nukun hyvin ja sit on PIENI kuvotus syömisen jälkeen.. no joo saa taas nauraa mun vainoharhaisuudelle :LOL: teille ei muuta kuin :heart: :lliset onnittelut!

stoppis: samaa minultakin.. :hug: pahoittelut kurjasta kokemuksesta. Että noinkin voi käydä sitten.. voi itku. Miten paljon mahtuukaan kaikkea ikävää tuohon ihanaan asiaan.. alkaa tuntua todella harvinaiselta ilolta tuo "onnistunut" raskaus kun näitä täällä lukee mitä ihmisille tapahtuu.. tottakai olet tervetullut joukkoomme! :heart:
sonja: voimia sinulle!! Täältä niitä saa, mutta se ei juuri nyt taida lohduttaa.. täytyy vain uskoa että vielä elämä hymyilee oikein aurinkoisesti. Toki nyt on aika surra ja antaa itselle lupa kaikkiin tunteisiin.tsemppiä!! :heart:

kysymys niille joilla"välivuotoa": siis minäkin olen ihan ymmälläni, mitä tuo oikein on, kun nyt kierto 16-17päivä ja eilen tuli rusehtavaa vuotoa, mitä ei ikinä ennen ole tullut ja pelästyin jo et nytkö menkat alkaa vaik edellisistä vast pari viikkoa! ONKO OLEMASSA OVULAATIOsta johtuvaa vuotoa?? ei kai liene merkki tulehduksesta? Kipuja ei kai oo.. sellasta menkkamaista jomotusta vaan välillä.. vAI ONKO kierto yksinkertasesti niin sekasin että tulee mitä tulee km:n jälkeen.. taitaa ovulaatiotoiveet olla mennytä tältä kierrolta.. :'(

ja huomanna alkaa työtkin :eek: apua huudan minä! Tahtois pian mammalomalle... tää on yhtä :headwall: kun toivosta kaivoon menee nämä tuntemukset. Mutta joo.. sunnuntainjatkoja..
 
Katherine: On olemassa oviksesta johtuvaa vuotoa,itellänikin joskus ollut....

Noh,valitettavasti ei onnitella Repaa tänään... Testi näytti negaa,mammaksin normaali. Siihen tuli vaan punainen piste testi kohdalle,outoa,onko jollekkin muulle tullut sellasta? Tietty kontrolliviiva tuli kans,et ei kai viallinen kuitenkaan...

Tuloshan ei ihmetytä jos ajattelee ettei juuri olla paneskeltu tässä kierossa,mutta nää mahajomotukset nyt kyllä rupes huolestuttamaan..Eikä sillon ilmeisesti ollut ovista kun sen olin tuntevinani :ashamed: Aina ennen pitäny paikkansa.

Rukoilen sitä tätiä saapuvaks,ja samalla mietin että ostaisko ovistestejä yhden kierron ajaks ikäänkuin tutkimusmateriaaliks lekurikäyntiä varten vai varaisko heti ajan yksityiseltä kun palkkapäivä koittaa...Normaaliahan tää ei voi olla,ainakaan jos kierto vielä tästä pitkittyy,nythän jos alkais ois vielä normaalin rajoissa. Nännit on kipeet niinkuin aina menkkoja ennen,et kaikki viittais siihen et pitäs alkaa tai ois jo pitäny. Ehkä alitajuntasesti oon ajatuksillani pitänyt sen poissa ja se nyt tulis...argh,mutta nää hurjat pms oireet :eek: Oonko piloilla?

Puhaltakaa se hiivatun täti tänne!!! :kieh:
 
Repa älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Ei ole vielä toivo menetetty, vasta sitten kun se täti tulee. Tsemppiä!

Stoppis tervetuloa joukkoon :hug: Kamala kokemus sinulla, ei voi olla kuin suunta ylöspäin.

Gatsu pahoittelut tädin vierailusta. Kierto voi olla km:n jälkeen sekaisin. Mutta jospa tämä olisi viimeinen tädin vierailu pitkään aikaa.

Täällä ovis tuloillaan. (Vaikka enhän minä päiviä laske :) ) Harmi vaan kun miehen loma loppui, jää vähemmän pupuiluaikaa. Esikoisen konfirmaatio on myös ensi sunnuntaina, pitäis kai sinnekin jotain laitella. No eiköhän me jostain vähän aikaa löydetä. :p

Hyvää sunnuntaita kaikille, ja monta plussaa ensi viikolla!
 
Gatsu pahoittelut tädin johdosta :( :hug: On se vaan kumma että kylään tulee vaikka ei oo kutsuttu! |O Paljon tärppionnea tähän uuteen kiertoon!! :heart: Mä merkkaan ne sun kp:t tuohon listaan ihan miten itse haluat :D Jos sun normaalikierto on 34 pv niin pidetäänkö se siinä?

Puella täällä kans ovis lähenee ja sen kyllä huomaa ;) :p Himotusaste sen kun nousee koko ajan :LOL:

Repa Olen tosi pahoillani negasta :( :hug: Mulla viime syksynä venyi yksi kierto 6 pv yli normaalin. Ajattelin sen johtuvan siitä, että sitä plussaa niin kovin toivoin.. :ashamed: Jospa sullakin ois vaan semmoisesta kyse..? Toivottavasti pian tilanne selviää.

Katherine mä noista ovisvuodoista täällä kirjoittelinkin mun viime oviksen aikaan eli kohta 4 vkoa sitten. Multa tuli sekstailujen jälkeen pientä vuotoa ja just ovisaikaan, et ei se mitään muutakaan voinut olla. Sitä ovisvuotoa tulee ennen ja jälkeen oviksen ja varmaan sen aikanakin, mut ainakin ennen ja jälkeen, sen muistan jostain lukeneeni. (oisko perhesuunnittelun sivuilta) :)
 
Gatsu: ensiks tätipahoittelut :hug: ! sitten tuosta kierron pituudesta, mulla kaavinnasta meni 5pv eka menkkoihin (ne oli vaan sellaiset tuhruvuodot ja kesti tasan 1pv) ja siitä sitten 16pv eteenpäin tuli ihan normit menkat...kipujen ja paineen tunteen kanssa ja kesti normit 3pv ja ihan kivan runsaat oli! eli normisti mulla on kierto 28pv ja ekojen ja toisien menkkojen väli VAIN 16pv...

Toivottavasti nyt ei sitten tuu ollenkaan vuoteen!!!

Nyt pitäis Pupuilla oikein olan takaa 4pv... ;) harmi vaan on ukko koko ajan töissä... :/
Pitää hyökätä yöllä kimppuun :kieh: :kieh:
täällä siis omanapa : tuntemuksia oviksesta alkaa tulla ihan niinkuin normaalistikin.. :D
 
Heipähei! Olen kotiutunut kesälomareissusta ja tulin vaan pikaisesti ilmoittautumaan. Täytyy ottaa jossakin vaiheessa urakaksi lukea viimeisimmät kuulumiset. Mun tiedot voi siis päivittää, eli tänään sunnuntaina kp 9.
 



Haaveissa esikoinen


Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP -/23-32
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 2/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 4/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 5/35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 10/26-30
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 12/17-35
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 17/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 18/28-40
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 18/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06..............................KP 25/32
Haikara 23v OULU...KM 05/07..............................KP 30/32
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 32/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 32/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 35/28-35

Haaveissa kakkonen

Sonja74
Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 9/28-32
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 11/28
SadMam..................RK 06/07..............................KP 12/28-34
Emik........................KM 06/07..............................KP 12/28-30

Haaveissa kolmonen

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK - /07
Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 1/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 9/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07............................KP 12/27-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 13/28
Äitee2 28v.................KM 06/07.............................KP 21/28-30



Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07
Puella.......................KM 05/07.............................KP 13/28


Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
 
Tervetuloa takaisin lomareissulta Miikku :wave: Harmi että täti lomallakin tuli käymään, olisi sekin saanut lomaa ottaa! Kokonaiseksi vuodeksi! Vai mitä ;)

Aurinkoenergiaa meillä näyttäs kierto menevän suht samaa tahtia. Sä olet vaan pari päivää edellä =) Pupuillahan tässä pitäis joo, mutta saa nähdä miten tuo ukko jaksaa työpäivän jälkeen :/ Mut jospa tuon sais innostumaan hyvän asian eteen :D :p
Ovistuntemuksia ei vielä ole mut huomen onkin vasta kp 11. Luultavasti taas keskiviikkona (kp 13) alkaa tuntumaan. Sitä odotellessa.. :whistle:
 
Jaahas ystäväiset, kyllä mä nyt niin suunnittelin että lahtaan sen tätin ja jätän tonne perämettään mätäneen että ei kannata huolestua, sitä ei pitäs enää näkyä :D

Epskeps Juu hyvä, pidetään tosta 34 mun kohdalla vielä kiinni...vaikka ei kait sillä niin väliä kun tää "kierto" kestää sit sinne ens vuoden puolelle ;)

Repa Toivonkipinöitä sinkoan sinne päin että se plussa kumminkin vielä ilmestyis =)

Vielä loppukaneettina omasta navasta (tai siis persauksesta), että hyvin vuotaa! Kyllä nää nyt on just semmoset mihin oon tottunutkin kerran kuussa...ne ensimmäiset km jälkeiset oli kyllä jotku ihan eri hommelit.
Greppimehua kävin hakemassa ja miestäkin jo valmensin että nyt sit aletaan peuhaileen joka toinen päivä :D katsotaan miten onnistutaan!
 
Heipähei!

Tunkeutuisin tänne teidän joukkoon! Olen nyt keskiviikosta tai torstaista asti kahlannut noita teidän kirjoituksia ihan alusta asti, kovasti olen päättänyt kaikki läpi lukea, mutta nyt päätin tässä kesken kaiken tänne kumminkin kirjoitella. Jonkin verran noiden 40 sivun aikana olen teitä oppinut "tuntemaan", joten uskon että otatte uuden surullisen joukkoonne ihanaan mielellänne.

Meillä siis tausta sellainen, että ollaan molemmat 22v, minä ja avomies siis, ja ensimmäistä lasta yritetään. Lopetin e-pillerien syömisen tammikuussa, mies oli silloin vielä intissä, joten periaatteessa meillä kai tärppäsi ihan ekasta kerrasta kun siemenet olivat munasolun luona oikeaan aikaan, eli tuossa maaliskuun lopulla.

Keskenmenon olen siis joutunut nyt itsekin kokemaan, kaikennäköistä on tähän raskauteen mahtunut, mutta kuitenkin kaikki ollut hyvin. Pientä veristä vuotoa ollut vähän väliä, siis sellaista rusehtavanpunaista valkovuotoa, vain parina kertana juhannuksen aikoihin housutkin menivät punaisiksi ja silloin suuntasinkin kättärin päivystykseen. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja sikiö näytti vastaavan viikkojaan eli tuolloin 13+2. Vuodotkin sitten loppuivat muutama päivä sen jälkeen. Sanoi niiden johtuvan joko verestävästä limakalvosta kohdunsuun luona tai sitten istukasta joka sijaitsi aivan kohdunsuulla.

Nyt sitten sunnuntaina 22.7. aloin saamaan aaltoilevaa alavatsa särkyä, en ymmärtänyt sitä "miksikään", se jatkui yön yli ja heräilinkin niihin kipuihin muutamaan otteeseen, sama jatkui maanantaina ja illalla menin taas päivystykseen, sillä tuttava sanoi niiden kipujen todennäköisesti olevan supistuksia. Ensimmäistä kertaa raskaana olevana en niitä sellaisiksi tajunnut. Kätilö totesi sikiön kuolleen viikolle 14+4, vaikka tuona maanantaina 23.7. oli viikkoja kasassa jo 17+2. Siellä meidän vauva oli ultralaitteen näytöllä elottomana lysyssä. :(

Aika lääkkeelliseen tyhjennykseen järjestyi vasta keskiviikolle ja minulle sanottiin, että voin jäädä heti osastolle jos haluan, mutta en kestänyt ajatusta olla yksin sairaalassa odottamassa keskiviikkoon asti, joten sanoin haluavani mennä kotiin rakkaani kanssa. Kätilö sanoi, että saan tulla koska tahansa takaisin sairaalaan, jos minusta sille tuntuu.

Yöllä en saanut nukutuksi, pelkäsin lapsen syntyvän kotiimme ja olin muutenkin kauhusta kankea kun jouduin kantamaan kuollutta lastamme sisälläni. Aamulla veljen vaimon kanssa juteltuani (kätilö myös) lähdin takaisin sairaalaan, supistukset tulivat 10 min välein ja jouduin odottamaan lääkäriin pääsyä tunnin ajan. Onneksi pääsin makuupaikalle odottamaan, kivut äityivät sellaisiksi että luulin kuolevani, supistukset tulivat ihan putkenaan. Lääkäri määräsi minut siirrettäväksi osastolle, minne minut sängyllä kuljetettiin, koska kävelemään minusta ei ollut.

Loppuen lopuksi pieni ihmeemme syntyi tiistaina 24.7. klo 11.15, (kamala kokemus, pelkäsin kamalasti) kaikki tuli kerralla ulos paitsi pari pientä palaa istukkaa. Pieni (hieman kättäni pienempi) avaruusolion näköinen lapsemme isoine päineen ja hoikkine pitkine vartaloineen (niinkuin noilla viikoilla yleensä) oli kuulemma selkeästi sairas. Pääsin yöksi kotiin ja aamulla palasin tarkastukseen ja "jouduin" kaavintaan, oli ehkä helpoin osio koko asiassa. Kiitos kaavinnan kivutkin loppuivat.

Nyt alle viikko tapahtumista elämä menee ylös ja alas. Menetys oli suuri, vähän väliä itkettää, vaikka olenkin kiitollinen että luonto teki tehtävänsä eikä antanut hänen kärsiä, emmekä me joutuneet tekemään tuota vaikeaa päätöstä! Koitan kuitenkin vaihtelevalla menestyksellä suunnata katseeni tulevaan, ja uusi vauvakuume jo polttelee. Mies vaan haluaisi odottaa, minä en, paitsi sen mitä lääkäri käski. Jotenkin en edes osaa vielä pelätä uutta raskautta, ajattelen sen vain parantavan näitä haavoja.


Tässä siis tämä meidän tarina, pitkästi lyhyesti.
 
huomenta.
miukuli :hug: voimia paljon
lomalta palaaville takaisin tulo toivotus. :flower:

omapersaus: mun mutu-tunne oli perseestä. tänään täti tuli paikalle ja kierto taitaa vakiintua taas siihen 26-28(joka on liian lyhyt, tuntuu, et koko ajan täti kuvioissa). :kieh: :kieh:
ennen keskenmenoa oltu ukon kans kolme kertaa ilman ehkäsyä ja kolme raskautta ja nyt ollaan jo neljä :LOL: ja ei mitään. tää on mulle itsekkäälle pikku hölmölle ihan hyvä opetus, et kaikki ei ole niin itsestään selvää.(sanoin, etten tädin ilmestyessä tippuisi korkealta, mut kyllä mä mätkähdin aika kovaa kuitenki).
miks musta on tullu niin kärsimätön??emmä oo mikään kärsivällisyyden perikuva ollu koskaan, mut emmä ennen oo kuullu mitää menkat-pakko puuhailla-odotus-odotus-odotus-jne...-kelloamun sisällä. kamala kello.
Oliko hyvä vuodatus. hyvä :D
lomailijoille ihanaa alkavaa lomaviikkoa ja ne, joilla arkialkanu niin energiapotku ja jännääjille ++++++++++++++
terveisin 1kp/26-28
 
huomenta=)
miukuli: todella surullinen tarina. :hug: kiva kun jaksoit kirjoittaa noin yksityiskohtasesti, itse mielelläni luen..jotenkin sitä heti sitten "oppii" tuntemaan.. =) paljon voimia sulle ja olen samaa mieltä: uusi raskaus vaalentaa haavat.. toivottavasti pian tärppää!! :heart:
hiidi: :heart: sinullekin.. kurja pask...tuo täti!! Kyllä mä ainakin korkealta putoan aina jos ei tärppi käy oli sit miten vaan oireillu tai ei.. ja eihän me mitään opetuksia tarvita! JA kyllä saa mun mielestä "heti" toivoakin tärpin tulevan, tämä kello (joo löytyy munkin sisältä) on ihan syvältä!! yhtä odotusta ja puuhastelua.. (mikä on tosin vielä maistunut tosi hyvältä, mutta pelkään aikaa kun tulee: nyt ois pakko, hyvät päivät)

Hitto tätä arkeen palaamista.. kohta pitäs töihin lähteä, viis viikkoo lomaa takana ja nyt päin pläsiä se iskee:ARGHKI!! :kieh:
( okei joo kaikilla ei yhtään lomaa, osanottoni, mutta jotenkin e.v.v.k tää töihin palaaminen.. vaikka ihana duunipaikka onkin)
no paree lähtee pärstää laittaan ettei duunikaverit pelästy mikä pultsari sieltä puskee ;)
viikon alkua kaikille!! :wave:
 
Voi Stoppis ja miukuli :( tosi isot voimahalukset teille.. koittakaa nyt jaksaa yksi päivä kerrallaan.. Täällä ollaan jos meitä tarvitaan!

Suppikselle ja pikkuselle tarrasukkia sylin täydeltä :heart:

Itsellä taitaa ovis olla nurkilla ja eilen tuntukin nippailua masussa.. Toissa päivänä pistettiin tilausta ja tänään hyökkään miehen kimppuun kun tulen kotio töistä! Eilen ovis testillä testiviiva melkein yhtä voimakas kuin kontrolliviiva mutta maha kyllä kertoi että ainakin lähellä ollaan.. Outoa sinänsä koska laskin että viime kierron pituuden mukaan olisi ovis vasta ens viikonloppuna..

Oli muuten kiva ja rentouttava viikonloppu :) Nyt taas töissä joka ei niin rentouttavaa.. Mutta eiköhän tämä tästä! Taitaa oviksen bongailu olla piristänyt minua kun ei masenna yhtään.. tällä hetkellä..
 
Miukuli lämmin :hug: sinulle, ja tervetuloa joukkoomme. Se on hyvä kun kirjoittaa kokemuksistaan, se auttaa kummasti. Itsellänikin synnytys vielä niin tuoreessa muistissa... :ashamed:

Hiidi pahoittelut tädistä :headwall: olisi saanut pysyä poissa!

Omaan napaan ei kurjuutta kummempaa.... Tuli tuossa viikonloppuna taas pitkästä aikaa suurtakin suurempi itku poikamme haudalla :'( Onneksi olin siellä yksin, ei muita näkynyt koko hautausmaalla. Niinpä sain purkaa tunteeni kunnolla, ja sen jälkeen oli jotenkin kevyempi olo.

Murehdin vaan koko ajan, että miten pikkuisemme pärjää tuolla jossakin? Pelkään että hän ikävöi äitiä ja isää, ja itkee kun ei pääse meidän luokse... Kun menettää vanhemman ihmisen, sitä ei niinkään murehdi miten hän pärjää kun tietää että kaikki on hyvin. Mutta tuollaista pikkuruista n. 600g painavaa enkeliä kyllä tulee murehdittua koko ajan. En tiedä ymmärrättekö mitä tarkoitan... Hankala selittää :ashamed:

Mä oon ihan puulla päähän lyötynä tän ovikseni kans. Vielä eilenkin oli aivan kamalaa alamahakipua, kesti 2h... Alamahanippailut alkovat yli viikko sitten, ja on joka päivä tuntunut. Olen ymmärtänyt että ennen ovulaatiota voi olla ns. "kasvukipuja", mutta onko kipuja sillä hetkellä kun munasolu irtoaa..... Hmmmmm.. :snotty: Miettii kovasti tätä biologiaa..... :p

Nyt alkaa vähän tuntumaan jo lomakuumetta... Kolmen viikon kuluttua suuntaamme nokkamme kohti Turkkia. Ihana päästä kauas pois lämpöiseen, saa miehenikin vähän huilata töiltään.

Maanantain jatkoja tytskyt! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Reissusta palattu ja olette näköjään kerinny kirjoittaa ihan kiitettävän määrän =)

Sonja,Stoppis ja Miukuli :hug: ja pahoittelut että olette km joutuneet kokemaan ja tervetuloa joukkoon mahtavaan.Täältä olen itse tukea saanut ja yritän sitä myös muille antaa.

Pulttibois aika hurjalta kuulostaa tuo,toivottavasti rupeaa helpottaa ja saat selvyyden että mistä moinen oikein johtuu.

Suppis76 Suuren suuret onnittelut ja paljon tarroja pienelle matkaan jotta mukana pysyy sinne kevääseen :heart: :flower:

(.)Olo on jotenkin omituinen,mahassa on vihlontaa ja painon tunnetta,tissit on kipeet,väsyttää koko ajan,itkettää ja naurattaa vuorotellen ja suussa maistuu metalli,ruuan jälkeen tulee öklö olo ja vessassa saapi ravata koko ajan,mahaa myös turvottaa välillä enemmän ja välillä vähemmän, mutta oireet varmaan ennakoi lähentyviä menkkoja kun eipä tässä montaa päivää niihin enää ole.En oikein jaksa uskoa muuhunkaan mutta tottakai toivon että jotain mukavaa olisi tapahtunut.

Pakko tännekkin laittaa et mein nuorimmaisen maksa on kunnossa,ultrauksessa ei vikaa löytynyt,verikoe vastauksia viel odotetaan.
 
Miukuli Olen todella pahoillani puolestanne :'( :hug: Olet hyvin lämpimästi tullut tänne meidän joukkoomme :heart: Voimia ja jaksamista sulle kovasti :hug:

Hiidi Pahoittelut tädistä :hug: Että se ei sitten millään usko ettei tän pinon naisille ole kylään tulemista! |O Hirmuisesti tärppionnea tähän uuteen kiertoon! :heart:

Tiniille miehenkaato onnea ;) Täällä kans ovis kolkuttelee nurkilla. Joten eiköhän oteta tärpit tästä kierrosta! :D :heart:

Pelottaa :'( :hug:

Äitee2 Iso plussapuhallus sinne!! +++++++++++++ :whistle: Kyllä noi oireet sais tarkoittaa vaan sitä että pieni masuasukki on mukana matkassa :heart:

Katherine Jaksuja töihin paluuseen! =)

O.N Omaan napaan ei edelleen niin mitään, sitä ovista vaan ootellessa ja toivoessa, että ukko jaksaa oman osuutensa tehdä.. :p
 

Yhteistyössä