km:n jälkeen kuumeilevat...

Lohduttavaa kuulla, etten ole ikävine tunteineni yksin. Voin vaan kuvitella sen tuskan määrän, kun ystävä ilmoittaa saavansa lapsen samoihin aikoihin, kun sinunkin olisi pitänyt saada. Kirpaisee varmasti syvältä. :hug:
Mullakin on tässä kp 15 menossa ja samaan malliin ollaan jatkettu... Eli yritys on päällä kuitenkin... En vaan halua luovuttaa, vaikka pelottaakin, että mitä jos... Mies sanoo, että parempi kun ei ajattele tuollaisia asioita, mutta vaikea olla ajattelematta, kun vauva-ajatus ja keskenmeno pyörii päässä vieläkin ikävänä.
Onneksi tyttäreni,mulle maailman tärkein, jaksaa pitää ajatukset tässä arjen pyörityksessä, niin saa välillä muuta ajateltavaa. Töissäkin on onneksi ollut niin kiire tällä viikolla, ettei sielläkään ajatus ole päässyt samalla tavalla harhailemaan kuin viime viikolla...
Minulla vaan on tuo ovulaatio sellainen, etten sitä itse tunnista... Lääkekaapissa on kyllä noita ovistikkuja, jotka ostin vähän aikaa sitten... Jotenkin tuntuu, että jos rupean niitten kanssa touhuamaan, niin se menee liikaa semmoiseksi suorittamiseksi ja hermoiluksi... Onko sulla kokemuksia niistä aikaisemmin????
Ihanaa, että täältä saa tätä vertaistukea, etten märehdi näitä asioita yksin pienessä mielessäni. Olen nimittäin huomannut, etten millään jaksaisi soitella ystävieni kanssa tai nähdä heitä, kun he ei tiedä ja sitten on ollut vaan semmoinen väsynyt ja haluton fiilis. Kaipa se sitten on normaalia hormonien ja tunnemyllerrysten heittelemistä...
Onneksi tuo kevätaurinko paistaa täydeltä terältä ja saa nauttia ihanan keväisistä ilmoista... =)
 
Lohduttavaa kuulla, etten ole ikävine tunteineni yksin. Voin vaan kuvitella sen tuskan määrän, kun ystävä ilmoittaa saavansa lapsen samoihin aikoihin, kun sinunkin olisi pitänyt saada. Kirpaisee varmasti syvältä. :hug:
Mullakin on tässä kp 15 menossa ja samaan malliin ollaan jatkettu... Eli yritys on päällä kuitenkin... En vaan halua luovuttaa, vaikka pelottaakin, että mitä jos... Mies sanoo, että parempi kun ei ajattele tuollaisia asioita, mutta vaikea olla ajattelematta, kun vauva-ajatus ja keskenmeno pyörii päässä vieläkin ikävänä.
Onneksi tyttäreni,mulle maailman tärkein, jaksaa pitää ajatukset tässä arjen pyörityksessä, niin saa välillä muuta ajateltavaa. Töissäkin on onneksi ollut niin kiire tällä viikolla, ettei sielläkään ajatus ole päässyt samalla tavalla harhailemaan kuin viime viikolla...
Minulla vaan on tuo ovulaatio sellainen, etten sitä itse tunnista... Lääkekaapissa on kyllä noita ovistikkuja, jotka ostin vähän aikaa sitten... Jotenkin tuntuu, että jos rupean niitten kanssa touhuamaan, niin se menee liikaa semmoiseksi suorittamiseksi ja hermoiluksi... Onko sulla kokemuksia niistä aikaisemmin????
Ihanaa, että täältä saa tätä vertaistukea, etten märehdi näitä asioita yksin pienessä mielessäni. Olen nimittäin huomannut, etten millään jaksaisi soitella ystävieni kanssa tai nähdä heitä, kun he ei tiedä ja sitten on ollut vaan semmoinen väsynyt ja haluton fiilis. Kaipa se sitten on normaalia hormonien ja tunnemyllerrysten heittelemistä...
Onneksi tuo kevätaurinko paistaa täydeltä terältä ja saa nauttia ihanan keväisistä ilmoista... =)
 
Riikkuli: Mehän mennään aika samoissa kp:ssä, mikä on sun kierron pituus normaalisti? Onko teillä kauankin yritystä ollut pikkukakkosen suhteen?
Mä oon tikutellut ovista muutamissa kierroissa, varsinkin ennen raskautumista (se ainut kiero kun en tikuttanut).
Se on kyllä niiin totta että siinä tulee sellainen tekemisen meninki ja paine vaikka ajatteleekin että ei tässä mitään...
Itsekin meinasin etten tässä kierrossa tikuta, ja muutenkin sanotaan että heti km jälkeen ei kannatta tikuttaa, tiedä sitten syytä siihen.
Mulla kanssa ovis sellainen, että normaalisti vaikea sanoa milloin on ilman ovistestejä. Siksi juonkin greippimehua, joka saa limat liikkeelle, eli oviksen aikana limat lisääntyy, se on ainoa mistä ehkä tunnistan.
Tosi hienoa että siulla on ihana tytär, varmasti on silmänilo ;)
Toivotaan että me kaikki haluajat saataisiin vielä tämän vuoden puolella ikiomat nyytit :heart:
 
Miikkis: Hymyillen luin tuota sun tekstiä... :) Greippimehua olen juonut nyt kaksi kuukautta... Raskauduin siis heti greigreippimehun juonnin aloittamisesta. Lisäksi km:n jälkeen olen jatkanut tätä mehun juomista. Päivittäin juon kaksi isoa lasillista. Jotenkin tuntuu niin samalle noi meidän tän hetkiset tilanteet...
Elikkäs, mulla on ollu vauvakuume jo viime keväästä, mutta mies on näyttänyt punaista valoa. No, syksyn aikana hänkin lämpesi sitten ajatukselle ja niinpä lolakuussa kävin otattamassa hormonikierukan pois. Siitä asti on vauva saanut tulla. Mulla kierukan jälkeen ollut aika säännöllinen kierto,29-30 päivää. Tosin tossa tammikuussa alkoi tiputteluvuoto jo neljä päivää ennen kuukautisia ja olenkin miettiny, ett onkohan sillä jotain tekemistä tän mun keskenmenon kanssa, kun sanotaan, että tiputteluvuoto ennen kuukautisia johtuu keltarauhashormonin vajavaisuudesta... Sitä vaan miettii kaikkia mahdollisia syitä...
Onko teillä ollut kauan yritys päällä? Toivotaan todella, että kaikilla täällä tärppää ja saatais ne pikku nyytit kainaloon jossain vaiheessa...
Niin ja vielä siitä oviksesta... En vaan tunnista sitä, vaikka mehua juotu jo viime kierrossa. Ainut mikä viittasi ehkä ovikseen oli se, että rinnat oli silloin kp 17 mailla kipeet ja se kipeys jatkuikin sitten siihen plussan tekemiseen asti ja siitä eteenpäin...
Kylläpä on mukavaa, kun on joku jonka kanssa vaihtaa näitäkin kokemuksia... =)
 
Miikkis: Kävinkin lukemassa noita aikaisempia tarinoita ja siellä olikin sun tarina ja kuinka kauan teillä yritystä takana... :( Sitä suuremmalla syyllä nostan hattua teille. Tosi hienoa, että kaiken kokemasi ja yrittämisen jälkeen jaksat olla kiinnostunut vielä muiden kokemuksista... :hug: Toivon sulle sydämestäni plussatuulia ja puhallankin niitä heti täältä näin... :heart: Eikös nyt varmaan olisikin aika otollinen ajankohta... =)
 
Heipähei!

Tervetuloa riikkuli :hug:
Mulla oli kanssa sellanen fiilis että en halua nähä ketään tai ylipäätänsä tehdä yhtään mitään silloin kun asia oli "uunituore". Mä jotenkin ajattelin niin,et jos alan elämään normaalisti (niinkuin mitään ei ois tapahtunut) arkea eteenpäin,niin olisin lopullisesti myöntänyt sen keskenmenon ja sen että sille ei voi enää mitään. Eli en ikäänkuin halunnut palata entiseen,vaikka toki tiesin että pakkohan se on,eikä sitä saa peruutettua vaikka kuinka hautautuisin tänne neljän seinän sisälle. Mut silloin vain tuntu siltä. Sit iski sellanen "en p..kele luovuta" asenne ja sillä mennään, km:stä reilu kuukausi aikaa. Kyllä sitä vieläkin ajattelee ja varmaan aina tulee muistamaan,mut nyt kun päästiin uuten yritykseen olo paljon parempi :) Ja on todella ollu hepottavaa että tästä asiasta on päässyt tänne puhumaan...

Kp:stä mitään hajua,mut oviksen tosiaan olin huomaavinani tossa 1.5 viikkoa sitte ja edelleen rinnat arkoina,se on aika outoa mulle. Oviksen oon aina tunnistanu,mulla on tosi voimakkaat tuntemukset.
Nyt sitte venataan niitä menkkoja tai uutta ihmettä,vaikka en siihen taida tosissani uskoa :p

Kyllä riikkuli tästä vielä noustaan ja se vauva kaikille saadaan :heart:
Muille kanssa plussatuulia+++ :whistle:
 
Heippa! :wave:

Saiskos sitä liittyä tänne teidän seuraanne? Mulla oli keskenmeno joulukuussa :'( Se huomattiin rv 8+5 ja sikiö (tai alkio) oli menehtynyt jo reilu viikkoa aiemmin. Kävin sitten kaavinnassa, josta näytin ensin toipuvan hyvin noin fyysisesti, kunnes sitten 4 päivää sen jälkeen tuli kovat kivut ja tulehdushan mulle oli sitten tullut. Sitä sitten 2 viikkoa hoidettiin vahvoilla antibiooteilla. Menkat tulivat sitten noin 4 vkoa kaavinnan jälkeen ja siitä uudesta kierrosta sitten heti tärppäsi.

En kuitenkaan osannut hirveästi plussasta iloita, jotenkin oli vaan sellainen tunne, ettei tässä uskalla iloita.. ja kuinkas sitten kävikään.. :( Rv 6+4 alkoi tuhruvuoto, seuraavana päivänä kävin polilla tarkistuttamassa tilanteen ja lääkäri katsoi ultralla ja totesi että tuulimunaraskaus on kyseessä. :'( Sain lääkkeellisen tyhjennyksen ja tästä on nyt vajaa 2 viikkoa aikaa.

Lääkäri mulle tuolloin sanoi, että nyt pitää odottaa kahdet menkat ennen uutta yritystä. Ei vaan mitenkään malttaisi odottaa, vaikka järki sanoo, että hyvä olisi antaa kohdun nyt toipua kun kaksi epäonnistunutta raskautta on peräjälkeen ollut ja on ollut myös se paha tulehdus. Sitä myös tuntee itsensä jotenkin epäonnistuneeksi. Esikoinen (4v) sai alkunsa niin helposti ja nyt tuntuu ettei me toista lasta saada sitten millään. :'( Pitäisi nyt tässä sitten se pari kolme kuukautta odotella.. tuntuu aika niin pitkältä.

No tässä minun tarinani lyhyesti. Toivon teille kaikille paljon onnea ja varsinkin sitä onnistunutta raskautta ja vauvaa :) :heart:
 
Huomenta tytöt :wave:

Tervetuloa uudet :flower:

Riikkuli: no, onhan tuota yritystä kerennyt kertymään, mutta siinä mielessä olen tosi happy, et on kuiteskin mahdollista saavuttaa raskautuminen, koska sitäkin on tässä ehtinyt epäillä!!!
Niinhän sitä sanotaan että km jälkeen on kroppa otollinen ja varsinkin kun oli sponttaaninen km niin ei tarvitse odotella, kyllähän sitä ollaan halittu aika ahkeraan, joten pitää vain toivoa!
Meillä siis syödään sinkkiä, foolihappoa ja D-vitamiinia kimpassa, lisäksi mulla jättihelokkikapselit (jotka ovat muuten auttaneet hiuksiin tosi kivasti!!!) ja tietenkin greippimehua. Juotko Valion mehua?

Eilen sain kopion sairaskertomuksesta km ultrasta ja siinä sanotaan vaikka mitä, ja luulen et yx sana viittaa endoon, en ole varma. Mut mixköhän lääkäri ei sanonut polilla mitään tästä?? ois pitänyt lukea lääkärix niin ymmärtäis.. :ashamed:


Ainii.. aamulämpö tänään 35,09, en malttanut olla testaamatta ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 09:32 Miikkis kirjoitti:
Eilen sain kopion sairaskertomuksesta km ultrasta ja siinä sanotaan vaikka mitä, ja luulen et yx sana viittaa endoon, en ole varma. Mut mixköhän lääkäri ei sanonut polilla mitään tästä?? ois pitänyt lukea lääkärix niin ymmärtäis.. :ashamed:
Lukiko siinä Endometrium: Abortus? Noin luki mun sairaalasta saamassa lapussa. Eikä minusta tuo tarkoita endometrioosia.. voin kyllä olla väärässäkin.. :/ Minusta se tarkoittaa kohdun limakalvoa tms. Toisessa saamassani lapussa luki Abortus inhibitus eli keskeytynyt keskenmeno.. :(
 
Miikkis, mulla luki gynen sairaskertomuksessa keskenmenon jälkeen kaiken muun sepustuksen seassa "endometrium säännöllinen ja paksuus 11,9mm". Itse oletan tämän tarkoittavan kohdun limakalvoa. Mutta kun lääkäri en ole, niin varmuuttakaan ei asiasta ole. Mutta tuskin sullakaan endometrioosia on, eiköhän lääkäri olisi asiasta sanonut. Elä huolehdi turhia. :)
 
Repa: Ihanaa, että joku muukin on kokenut tuon kamalan syrjäytymisfiiliksen... Mulla olis huomenna syöminki-ilta entisten työkavereiden kanssa ja tiedän, että kaksi heistä yrittää myös lasta. Juuri puoli tuntia sitten sanoin miehelleni, ettei oikein jaksa mennä.Jotenkin kai pelkään kuulevani niitä niin ihania vauvauutisia. Ihanaahan se olisi, mutta pelkään omaa reaktiotani. Toivon sulle paljon plussatuulia ja aion pysytellä tällä palstalla vaihtamassa kuulumisia. Tämä on tosi hyvä palsta...

Miikkis: Juu, valion greippimehua litkin... Hampaat varmaan tykkää tosi hyvää. :) Eipä enää osaa lopettaakaan, kun on niin hapanta. Joo, ja täälläkin syödään mustaherukka-tyrnimarja omegakapseleita... Kaikki hössötys raskautumisen eteen siis sallittua... Juu, ja sitten haksahdin noihin ovistikkuihin eilen... Eilen tuli haalea viiva ja tänään ei viivaa ollenkaan... Eli mahtoiko ovikseni siis olla jo... =) Täälläkin on paljon halittu, kun kerta luvan sai... Ja onhan se mukavaa muutenkin... =)

Kyllä tämä varmaan tästä... Tuntuu, että nauroinihan aidosti tänään töissä ensimmäisen kerran keskenmenon jälkeen. Jäin sitä ihan itsekin tuossa töitten jälkeen mietimään, että ihanaa kun nauru kuitenkin on vielä tallella... Eli kyllä me tästä noustaan... :hug:
 
PERJANTAI :D
No onpa apea ilma tänään, pari päivää on ollut tosi kaunista Lahdes, mutta tänään on tollainen kökkö ilma :(

No.. Epskeps ja Viuhtis: siinä oli se sana endometrium, että on selkeäpiireteinen ja jotain.. kökkö kun taas jäi se lippunen kotiin :/
Illalla tuun kertoo, että mitä siinä sanasta sanaan sanotaan ;)

Riikkuli: Olen täysin samaa mieltä että kaikki on sallittua sodassa ja rakkaudessa, vaikka sitä yrittää ajatella että tässä kierrossa ei sitten hömpötetä, niinpä niin!!! Jostain luin että jotain hapanta olisi hyvä syödä/juoda muutenkin koska pitää tuon happamuustilan hyvänä kohdussa. Jos maaperän happamuudessa on ongelmia, niin munasolu ei pakolla kiinnity, vaikka olisikin hedelmöittynyt!! Tää oli mulle meinaa uutta.
Se voi olla että sulla ovis oli jo, tänään sulla kp joku 17? Sullahan oli säännöllinen kierto? Kuiteskin ovis voi olla myöhempään kuin kierron puolessa välissä..
Kuiteskin, se että onko viivoja tai ei, niin ei kannata luotta, koska vain sillä on väliä kun viivat ovat tasavahvat tai että testiviiva on vahvempi, pidetään peukkuja!!! Ei muuta kuin lisää halimista!

Aamulla miehen omat pilsut loppui ja annoin omia, Raskausajan monivitamiinia, niin naureskeli, että kohta sillä on hyvät ovislimat ja mulla simpat :LOL: Oli muutes oikeasti naurussa pitelemistä! Puhui ekaa kertaa ovislimoista :)
Aamulämpö oli tänään 35,5 joten eilen oli alhaisin. Kivutkin ovat helpottaneet joten täytyy nyt vkonlopun aikana varmistella aika hyvin ;)
 
Täällä kans yksi odottelee tärppiä.. Keskenmeno on aika tuore mutta hirveä halu olis taas odottaa lasta,jospa sais vielä elävänä syliin. Tammikuussa lähti väkisin syntymään meidän pikkuinen rv.20+ Yhtäkkiä alko tosi kovat supistukset eikä niitä saatu piikeillä loppumaan. Täydellinen pikkumies synty liian aikasin pystyäkseen elämään. Miksi?
Syytä ei saatu selville, istukkaperäisenä pidetään. Jälkivuoto kesti pari viikkoa ja kahdet menkat on ollu tapahtuneen jälkeen, kädet kyynärpäitä myöten ristissä jospa seuraavat jättäis jo tulematta...
Lämmin halaus ja osanottoni kaikille keskenmenon kokeneille.
Iloista kesän odotusta!!
 
Heipsan!!! Voi ku on tylsä sää...harmaata vaan :/ just ku tänään on vapaapäivä niin on tällasta! Täällä alkoi sitten ekat menkat eilen keskenmenon jälkeen. Ei siis tärppiä tullut...no en niin älyttömän pettynyt ole, koska nythän vasta lääkärin antamien ohjeiden mukaan saa alkaa yrittää uudelleen. Tänään siis kp 2/36. Hui kauheeta mitä edelliselle kirjoittajalle oli tapahtunut, en muista nimimerkkiä mutta iso voima :hug: sinulle.

Mukavaa perjantain jatkoa!
 
pikaiset terkut kaikille että hyvin voidaan..
jotenkin mieli tosi pirteä ja ajatukset muualla kuin tapahtuneessa. =)

ehkä tuo aurinko saa pään sekaisin B)
joten ei kun ihanaa perjantaita kaikille ja mukavaa v-loppua :wave:

:hug:
 
Mulla on ollu oikein kunnon masisviikko. Tuntuu että oon itkeny joka ikinen ilta. Oonkohan mie saanu toisen kesenmenon ku mulla on ihan samanlainen olo kuin silloin. Tää vois kyllä olla teoriassa mahdollistakin kun menkat oli reilusti myöhässä ja sen jälkeen alkoivat aluksi tiputtelulla ja sen jälkeen ryöppys ihan kuin keskenmenossa. Nyt vielä on samanlaiset kivutki ja mielialat on ihan sekaisin.

Mie oon jotenkikoko tän vauvahaaveilun ajan ollu kauheen tyytyväinen ku oon miesvaltaisella alalla ja työpaikan keski-ikä on yli 50. Siitä huolimatta tuntuu että niitä vauvakuvia saa katsella koko ajan. Itku on ollu herkässä kun mummot ja papat esittelee uusien lastenlasten kuvia. Eikö misään saa olla enää rauhassa \|O
 
Hyvät viikonloput itse kullekkin :wave:

Ellenille iso :hug: Suru on ollut varmasti mittaamaton kun tuossa vaiheessa joutuu vauvasta luopumaan :( Uskon että ensikerralla kaikki päättyy onnellisesti :heart:

Viia,Oliko ekat menkat km:n jälkeen? Eikös sitä sanota,et ne voi olla kivuliaammat ja runsaammat kuin normaalisti... voihan se tietty olla se toinenkin vaihtoehto :( Lähetän täältä sulle positiivista energiaa :hug: Koeta jaksaatätä p...skaa,kyl se aurinkokin vielä paistaa :heart:

Täällä edessä romanttinen viikonloppu,joten laittelen pillit loppuviikoks pussiin,palataan ma!
Voimia kaikille ja plussapuhuria :)
 
Ei ollut ensimmäiset, vaan jos oikein lasken niin kolmannet. Edelliset tulivat vanhan kierronpituuden mukaisesti ja olivat kuten ennen keskenmenoakin joten siksi ihmettelen. Tänään on onneksi parempi päivä, eikä kaupungilla vastaan tulevat vauvat saaneet minua heti tolaltaan. Itse asiassa jopa hymyilin eräällä vaunuista tapittavalle nappisilmälle :)

Uskomatonta miten tämä voi vaikuttaa joka päiväiseen elämään näin voimakkaasti ja pitkään.
 
Miikkis: Kyllä, kaikki sallittua tässä sodassa varsinkin. Tänään olin katsomassa ystäväni vauvaa... Voi että oli niin suloinen... Eilen päätin sitten kuitenkin raahautua sinne syöminki-iltaan ja onneksi menin, sillä oli tosi mukavaa. Ilta venyi huomattavasti pidempään kuin olin suunnitellut... =)
Kp 18 menossa ja tässä nyt odotellaan niitä ovistuntemuksia ja limoja... Tosin kierto voi varmaan näin km:n jälkeen olla ihan sekaisin. Täytyykin varmaan alkaa sitä hapanta syömään oikein urakalla. Maanantaina täytyy varmaankin hakea kassillinen sitruunoita. :) Nyt jo tuli karvas maku suuhun pelkästä ajatuksestakin.

Kivaa viikonlopun jatkoa kaikille teille! =)
 
Mie vannoin etten ikinä lähtis kokeilemaan mitään poppakonseja raskautumiseen, eli ei ovulaatiotestejä(no ne kyllä taitaa olla oikeesti hyödyllisiä joilleki), ei ylimääräisiä vitamiineja ja luontaistuotteita, ei jumppaliikkeitä tai muutakaan sellaista. Ja nyt jääkaapissa on jo toinen purkillinen greippimehua menossa... :ashamed: Seisoin viikko sitten kaupan mehuhyllyllä ja huomasin appelsiini- verigreippimehupurkin ja mietin että ei siitä varmaan haittaakaan olisi. Tosin perustelen tätä itselleni ensisijaisesti sillä että se on äärettömän hyvää :p
 
Viia: Niin se vaan taitaa monella mennä. Minä en todellakaan olisi itsestäni kuuna päivänä uskonut, että haksahtaisin näihin raskauden edistämisjuttuihin, mutta kuinkas kävikään. Greippimehusta tullut osa päivittäistä elämääni. =) Lisäksi kaikki vitamiinijutut ja muut hömpötykset kovassa käytössä. Kyllä se vauvakuume vaan on niin kova, että sitä on valmis tekemään mitä tahansa. Tässä olen omaa kroppaani nyt pari päivää kuulostellut. Sitä ovista siis ilmeisesti odottelen, mutta kun en vaan osaa sitä tunnistaa...
Kyllä näitä juttuja lukiessani toivon meille kaikille sitä pienokaista sydämeni pohjasta... Kyllä meillä kaikilla vaan on ihan mieletön pienokaisen kaipuu... :hug:
 
Joopa joo, tosi mukava viikonloppu täällä kun pari päivää menkkoihin ja tänään vessassa käydessäni huomasin että tuli ihan pikkuisen jotain resehtavaa vuotoa, siis oikeesti vain pari tippaa mut kuitenkin! Mä olin jo ihan varma että nyt on tärpännyt kun viime viikolla vatsa oli ihan turvoksissa ja ihmeellisiä tuntemuksia muutenkin.
Taidan vaan kehittää kaiken... :( Jotenkin en voi käsittää miksi en tulisi heti raskaaksi kun ennen keskenmenoakin tulin jo toisella kierrolla. Malttamattomuus on RAIVOSTUTTAVAA ja vielä ärsyttävämpääon etten pysty rajoittamaan näitä tunteitani. Miten ihmeessä vois vaan elää elämää normaalisti, ja antaa vauvan tulla jos on tullakseen?? Ilman että koko ajan miettii "oikeita" päiviä tulla raskaaksi ja kuuntelee kroppaansa kun mikäkin mielipuoli. Aaargh! Pitää oikeasti saada muuta mietittävää... :(
 
Heippa!
löysin teidän pinon nyt vasta:) toivottavasti ootte vielä aktiivisesti pystyssä, tai vielä toivottavampaa että ootte plussaillut tms:)
Mulla keskeytynyt keskenmeno rv 13, lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen vielä kaavinta.. tää tapahtui tammikuun lopussa.. menkkoja olen odottanut kuin kuuta nousevaa, nyt olisi kp 52 jos tuosta kaavinnasta lasketaan..mutta mutta..
olen kyllä tätä oloani kovasti ihmetellyt kun ei se ole oikein normaali, närästää (mua ei ikinä närästä), etoo, rinnat on arat jne..
luin ton teidän keskustelun ja heräsin yhteen asiaan, jos lasketaan kaavinta kp 1 ja sen mukaan laskettaisiin, niin ovis ois ollut just niihin aikoihin kun aloitettiin petihommat taas, ilman ehkäisyä..mä en oo pitänyt sitä ees vaihtoehtona, että olisin voinut tulla raskaaksi jo..
enkä varmasti olekkaan, en usko siihen:) mutta pieni hämmentyneisyys iski, ihan pakko testata varmuudenvuoksi, sitten on kyllä pakko soitella jo gynelle että saisin ne menkat joskus..
"mukavaa" löytää kohtalontovereita, vaikka näin ikävästä aiheesta..
:hug: kaikille ja iloisia kevätpäiviä, vaikka takatalvi näyttikin iskevän..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.03.2007 klo 09:56 Miikkis kirjoitti:
No.. Epskeps ja Viuhtis: siinä oli se sana endometrium, että on selkeäpiireteinen ja jotain.. kökkö kun taas jäi se lippunen kotiin :/
Illalla tuun kertoo, että mitä siinä sanasta sanaan sanotaan ;)
Miikkis, tuuhan nyt kertomaan mitä siinä luki sanatarkasti ;) Jos endometrium eli kohdun limakalvo on selkeäpiirteinen niin tuskin siellä endometrioosia on. Vaikka eipä sitä voikaan todeta kuin lapraskopialla (vai miten se nyt kirjoitetaan) varmuudella. Näin olen ainakin ymmärtänyt. Mutta eiköhän sulla ole kaikki ihan ok siellä kohdussa. Toivotaan niin ainakin :)

Itse täällä jatkan menkkojen odottamista.. ja pitää sitten vielä ne toisetkin odottaa ennen kuin yrittämään päästään, näin se lääkäri käski. :/ Ei vaan millään malttais.. :headwall: Onneksi tuo lääkkeellisen jälkeinen vuoto ei kestänyt sitä 2-4 viikkoa mitä "lupailivat" polilla, vaan vain 1,5 vkoa.

:hug: kaikille keskenmenon kokeneille. Ellenille iso voima :hug: :( Varmasti todella rankka kokemus :hug: Nyt kaikki kesää kohti toiveikkaina, eikö vain :) :heart:
 
Hei hei!

tervetuloa vieras :wave:

Se on taaaaas maanantai, oon jotenkin tosi apealla tuulella ja väsyttääkin niin maan vietävästi :snotty:

En sitten vkonloppuna päässyt koneelle kun taasen ?#¤%&""#? troijalainen iski meidän koneeseen, tää on siis jo 3 muutamassa kuukaudessa!! Sen vannon että jos joskus saan tietää yhdenkin joka näitä tehtailee, niin saakeli naulaan sen korvista puuhun, jonka juurella on muurahaisperä!!!!!!!

No, rauhoitutaampas.. ;)
Se lappunen taas jäi kotiin, mutta suomentelin lääkärikirjasta niitä epämääräisiä sanoja..
eli siin oli että UÄ:ssa nähdään ohut, viivamainen ehdometrioosi eli kohdun limakalvo, jee!!
mut ei niin jee juttu oli dg kohdalla eli ovum abortivum eli tuulimuna :'(
eli meidän vauvaa ei ole koskaan ollutkaan..

Tänään kp jotain eli kait 22, limat olleet hieman kadoksissa.. ennemminkin oli jotain kp 14 tuntemuksia..
Muutama vaaleanpunainen viiru tuli vkonlopun aikana valkovuodon mukana mutta eipä juuri muuta, tänään tuntunut hieman nippailua oikealla puolella, nivusissa asti..
No kierto oli ennen km 32-37 välillä joten päiviä pitäisi olla vielä kierrossa jäljellä, mutta voihan se kierto olla sekaisin km jälkeen..
 

Yhteistyössä