km:n jälkeen kuumeilevat...

Hei...! Pitkästä aikaa täällä käväisemässä... Kesä mennyt matkoilla ja mökkeillessä, eli siis nettivapailla vyöhykkeillä :). Juuri palattiin parin viikon ulkomaanreissusta ja nyt jälleen töissä. Vauvapuuhat täysin jäissä, mutta nyt alkoi taas yritys... Jos en täällä aktiivisesti kirjoita, niin ainakin silloin tällöin käyn juttujanne lukemassa. Pitkäksi onkin raskautuneiden lista poissaollessani tullut, mikä on mahtavaa! ONNITTELUT kaikille plussanneille minulta myös! :flower: Ja erityisen iso halaus ja onnentoivotus Pulttikselle! :hug: Niin monet monet kerrat lohdutit masentunutta!!!
 
Pullenah Kiitos! Kyllä sitä varmaan tulee taas koneella pyörittyä enemmänkin, kun tulee syyshämärät...! Vauvahaaveet ei ole vielä mihinkään kuolleet, vaikka aikaa km:sta on jo kulunut nelisen kuukautta! Se tuntuu jotenkin kumman pitkältä ajalta! Vaikka ei tietenkään sitä ole... Mukavaa viikonloppua sullen ja kaikille muille myös toivotan!! Jospa vielä aurinkoa riittäis, edes hetkeksi =)
 
Malttamaton,upeita uutisia!!!! Onnittelut plussasta ja paljon liimaa pikkuisen näppeihin :D :heart: :heart:

RouvaRajatapaus,tervetuloa joukkoomme :hug: Pahoittelut keskenmenosta,onneksi teillä kuitenkin lohtua lapsosista :heart:

Angelinalle pidän peukkuja että plussa pärähtäis!!!!

Emik,tervetuloa kotimaahan :wave: ja pahoittelut tädistä... :hug:

Miikkis: Toi onkin mielenkiintosta,kun mulle lääkäri sanoi että ei voi estää ovista noi terot ja oon kuullu usealta taholta kumpaakin tietoa :eek: Ja siis nimenomaan kysyin,että jos ovulaatio ei ole tullut ennen kp15,mikä mun tapauksessa erittäin todennäköistä... ehkä se sitten on tapauskohtaista.
Meinaan nyt kuitenkin uskoa lekuriin,katotaan miten käy :/ Toivottavasti sulla nyt tärppäis ja menis raskaus loppuun asti,ettei tarvis enää hormonienkanssa pelleillä....

Epskeps: Tilasin tuolta mammaksilta tollasia liuskoja...varmaan ihan perperistä,mut en haluu kauheesti rahaa niihin syytää... Jos oikein tosi paikka tulee niin ehkä sitten panostan enemmän.
Hyvä kun kaikki paikat kunnossa =) Sulla ottiki oikein asiakseen lekuri...Minäkin vähän ootin että musta ois verta kupattu,mut ei se kyllä ollenkaan noin perusteellisesti tutkinu...siis meikän lekuri. Mutta sillä oli kyllä vähän sellanen henki siinä hommassa,että katotaan ensin et tarviiko ruveta tositoimiin =) Nyt vaan sitten ovista hyödyntämään!!!

Tää teki just voileipäkakkuja jääkaappiin "hautumaan". Nyt nukkumaan ja huomenna ne sukubailut :xmas:

Oikein hyvvee yötä!!!
 
Repa Mulle jäi kyllä tuosta gynestä tosi hyvä fiilis :) jos niin nyt voi sanoa :LOL: Mut se otti jotenkin tosissaan ja asiakseen auttaa parhaansa mukaan tässä raskautumisessa :) Mut tuo onkin lapsettomuushoitoihin erikoistunut paikka, et josko sekin sitten tekee sen, että oikeasti haluavat auttaa. Mut kyllä sitä melkein liikuttui kun se gyne sano, et hälle voi sitten soitella muutenkin jos tuntuu siltä.. :eek: :ashamed: :)
Testaillaan nyt sitten urakalla siellä ja täällä :D Toivottavasti testit toimivat kummallakin, tärppionnea sinnekin!! :heart:

Kentia :wave: Kiva kuulla sinustakin! =) Jo mä ehdin sut listoilta poistaa, mut kävin laittamassa jo takaisin ;) Hyvä se on välillä taukoa ottaa "vauvaprojektista", jatkaa sitten taas kun siltä tuntuu. Tärppionnea teillekin! :heart:
 



Haaveissa esikoinen

Irtosora..................KM 08/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Emppu78.................KM 06/07..............................KP 1/-
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 1/30
Risukasa.................KM 07/07...............................KP 4/-
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 8/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 13/28-40
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 16/28-29
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 18/28-35
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 23/36
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 25/28-35
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 25/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 30/28

Haaveissa toinen

EevaRouva.............KM 07/07
Amira......................KM 06/07
Sonja74..................KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
SadMam..................RK 06/07..............................KP 8/28-30
Emik 30v.................KM 06/07..............................KP 8/28-30
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 12/26-28
Beccy......................KM 06/07..............................KP 26/33
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 37/28-32

Haaveissa kolmas

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK 07/07
Luhtalemmikki ..........Enkelilapsi 12/06................KP -/26-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 13/28
Äitee2 28v.................KM 06/07............................KP 13/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07.............................KP 14/24-27
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 27/26-28

Haaveissa neljäs

MargeSimpson 24v LAHTI KM 07/06,10/06,enkelipoika 07/07 KP 28-25/29

Haaveissa kuudes

Rouva Rajatapaus...........KM 08/07

Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
Tonttutiina
Strömsö (ent.Hippula)
Puella
Pulttibois
Nasuliini
Mimmuli82
Malttamaton


:attn:
Huom! Nimenhuudon myötä listalta tippui muutama nimi. Se ei tarkoita kuitenkaan sitten etteikö takaisin pääsisi. Jos nimesi on pudonnut listalta, ilmoittaudu vain takaisin uudestaan! =)

 
Nyt vähän enemmän kommentointia kun eilen jäi vähän kesken kun mies pääs yllättää ja pitihän sitä ovista hyödyntää ;)

Rouva Rajatapaus pahoittelut km :hug: ja tervetuloa joukkoon mukaan.

Miikkis miulle lekuri sanoi jotta pitää aloittaa vasta oviksen jälkeen ja miulla on terot kierron 16-25pv mutta mie olen kuulostellu oman olon ennen kun aloitan ne.

Pullenah mulla on joskus ollu rinnat turpeet ennen tätiä mut yleensä raskauden alussa on turvoksissa.että +++++ :whistle:

Emik pahuksen täti kun ei tajunnu et menolippu oli muualle :hug:

EevaRouva toivottavasti se täti löytää tiensä sinne.

Epskeps :hug:

(.) kiitos kaikille ja ovista on todellakin hyödynnetty :ashamed: mies on ihan mahoton,mutta eihän se haittaa yhtään ;)
Muuten olossa ei mitään ihmeitä,normaali olo ja hormoonit kun jäi kaappiin niin kaikki epämiellyttävät sivuoireet on jääny pois
=) joten täällä ollaan hyvällä ja aurinkoisella tuulella tulee mitä tulee tästä kierrosta sen näkee sitten parin viikon päästä.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja nauttikaa elämästänne
:flower:

+++++++++++++ :whistle: kaikille
 
hurjasti onnea malttamaton ihanaa että pitkä odotus palkittiin :flower: =)

ja onnea myös mimmulille vahvistuneesta plussasta =)

epskeps ihanaa et meni käynti hyvin nyt vaan hommiin :D

angelina onnea matkaan bd bd =)

rouvarajatapaus tervetuloa ja pahoittelut :hug:

ja sitten mahtaisko joku osata arvailla et olikohan mulla ovista ollenkaan kun ei ollu juurikaan kipuja eikä limaa vaikka yleensä on molempia mut tänään kuitenkin tuli sitä vaaleenpunasta vähän et onkohan kaikki toivo menetetty,toivon kovasti että ei..................
 
Miikkis, Repa : mulla oli myös ensin käytössä Terot, mutta koska kierrot oli pitkiä, niin lääkäri sanoi mullekin, että Terot voi estää oviksen, jos se tulee niiden aloittamisen jälkeen. Joten Terot pois ja pelkillä Clomeilla mentiin ja näinhän se alkanut raskaus käynnistyikin. Clomi+Tero yhdistelmällä ei tapahtunut mitään. Mulla ei toimi ovistikut (koko ajan vahvaa plussaa näyttää ) joten en osaa aina sanoa oviksesta.. sen takia näin. Mutta hyvin toimi viimeksi ja samalla meiningillä jatketaan nyt, toivottavasti toimii tälläkin kertaa.

Rouvarajatapaus :hug: tervetuloa mahtavaan porukkaan!

ON: Ilmeisesti tänään on ensimmäisen virallisen yrityskierron ensimmäinen päivä! Jee.. Eli mulle saa vihdoin laittaa kp1/??? . Kierron pituutta on vaikea sanoa, olen viisaampi puolessa välissä, kun käyn kontrolliultrassa tarkistuttamassa mahdollisen oviksen. Mutta tällä mennään.. eli maanantaina ensimmäinen Clomifen nassuun ja kohti uusia seikkailuja. :D
 
kaikille onnen toivotuksista! Minulla on itsellä ihan superluottavainen olo, en tiedä miksi, jotenkin ehkä ajattelen ettei meille oikeasti voi enää käydä huonosti, kun on jo niin paljon tapahtunut. Mutta minä olenkin sitten ainoa, joka on luottavainen: mies, anoppi ja oma isä sitten ovat hermoraunioina ja ovat sitten eilisestä asti jankanneet, että toivottavasti kaikki nyt menee hyvin... Olen ollut niin kauheassa flunssassa ja yskässä viimeisen 2,5 vkoa, että jos on kerta päässyt kiinnittymään tässä yskimisen lomassa niin luulisi olevan tiukasti kiinni ;)

Toivotaan, että päästään kaikki pian siirtymään tuonne odotuspuolelle ja tämä km-lista muuttuisikin odotus-listaksi!
 
Pullenah, mukavaa kun kierto on tasaantunut!!!
Tuohon kysymykseesi.. mulle lääkäri määräsi ultran kp 14, kun oletetaan, että Clomifen toimisi ja kierron pituudeksi tulisi n. 30. Joten toi kp 13 on varmasti just hyvä hetki mennä tarkistuttamaan tilanne.
 
Epskeps: Noi on just parhaita gynejä, siis lapsettomuuteen erikoistuneet... Mun "oma" gyne olis,mut rahasyistä menin nyt tavalliselle. Mutta ens kerralla,jos näistä teroista ei ole apua,menen takas omalle...

Teroilijat :attn: : Voisko tulkita niin,että kun kp15 ens kierrossa alan syömään nappeja ja kierto siitä huolimatta venyis,niin se olis estäny oviksen? Ja jos se taas lyhentäis kierron niinkuin tarkotuskin,niin ois mahollista että oviskin ois tullu?
Se lekuri katto mua kyllä aika pitkään,kun kysyin tosta että nämäkö ei varmasti estä ovulaatiota jos se ei ole kerennyt tulla ennen sitä? Siis siihen malliin,että älä nyt hullujas puhu :LOL: Mut selvähän se,et jos kierrot edelleen venyy,niin turhahan niitä sitten on syödä....

Vois kokeilla yhen kierron ohjeiden mukaan ja toisen tikuttamalla ensin oviksen. Ja ymmärsin että sitten sen kierron pitäs mennä itekseen jo kohilleen,eli jos ei mene niin sitten se on selvä että oviksessa vika.

Eilen oltiin miehenkanssa "sillai" :LOL: ja tuntui vasemmassa munasarjassa arkuutta :eek: Ja muutenkin "tuntui" :/ Ja päivällä jomotteli,mut ei kovinkaan voimakkaasti.... oiskohan hyvä merkki? Musta kyse on samasta puolesta mikä ultrassa näky silloin kp15,silloin se ei ollu vielä tarpeeks iso,siis munarakkula...Mies on onneks ollu todella aktiivinen tässä kuussa,niinkuin lupaskin =) Ja mulle toi seksi maistuu aina,että mikäs tässä ollessa B)

Ja vielä Empulle onnea ekaan yrityskertaan!!!!Ja Pullenah,ihanaa kun kierto asettuu...se ois meikänkin toive!!!

Tää lähtee kohta kupille :D Tosin sivistyneesti pitää ottaa,kun koko suku paikalla :whistle: Huomenna jatkuu....
 
Repa kiitos :heart:
En ole mikään Tero-asiantuntija (siinä oliskin hyvä ammatti..) mutta kun söin Teroja ja vaikka kierrot lyheni normaaleiksi niin silti en ovuloinut. Mutta mulla onkin ongelmia sillä saralla.. joten tää ei tee sua hullua hurskaammaksi. =) Tuntuu, että jokaisen kroppa toimii ihan omalla tavallaan ja se mikä auttaa toista, ei välttämättä ole hyväksi toiselle..
Hauskaa kuppia! :D

Pullenah, toivotaan, että molemmilla päättyy kierto onnellisesti.. :heart:
 
Malttamattomalle tuhannet onnittelut plussaasta! :flower:
Ja kasapäin onnentoivotuksia jatkoon myös Angelinalle, toivotaan parasta!
Ja tervetuloa uusille, jaksamista ja voimia kurjaan olotilaan!

ON: Taisin tuossa taannoin nurista, että menkat eivät takuulla tule ajallaan, kun mitään oireita ei ole ollut. Noh, sitten ne taas tulivat eilen kuin puskasta (mikä tietysti on hyvä juttu), mutta epäilen silti, etten vieläkään ovuloinut....Josta innostuneena ajattelin vihdoin ottaa käyttöön keväällä saaneni Clomi-reseptin. Ohjeessa oli sanottu, että pitää ottaa kp 3.-7. mutta en voi vielä huomenna aloittaa, sillä maanantaina on verikokeita, jolloin ei saa muuta lääkitystä käyttää. Senpä takia teiltä kyselisinkin, tiedättekö, mikä ero on, jos ottaa 3.-7. pvä tai vasta 5.-9. päivä kiertoa? Joutuu varmaan kysymään lääkäriltäkin, mutta voisi jo nyt asennoitua, pääseekö pian aloittamaan kuurin...
Lisäksi: millaisia oireita olette saaneet clomikuurista? Ohjeissa ainakin varoitellaan niin kovasti, että tuskin uskaltaa edes aloittaa...Mulla määräys 1 tabl/päivä.
Kiitokset vastaajille jo etukäteen! Nyt siivoamaan...
 
Hormoniammattilainen taas äänessä.. :D
Elikkäs Kummi, erona on ainoastaan, että mahdollinen ovis saattaa tulla muutamaa päivää myöhemmin. Söin itse ensin 5-9pvä, mutta se muutettiin 3-7pvä. Jos sulla ei ole Teroja käytössä, niin ei varmaan tuosta ole mitään haittaa. Kuten edellisissä viesteissä oli puhetta, Terolut saattaa estää oviksen ja tolla 5-9pvä tyylillä ovis saattaisi olla liian myöhään, jos aloittaa Terolutin jo kp 15. Selitinkö yhtään järkeen käyväksi..?

Oireista.. lista näyttää hurjalta, mutta sitä ei kannata pelästyä.. söin ensin 1tabl/pvä ja nyt syön 1-2-1-2-1 ( se kierto missä onnistuin raskautumaan söin 2-1-2-1-2, mutta tolleen vähän pienennettynä lääkäri yrittää minimoida uudet kaksoset..) ja oireina näillä annostuksilla on ollut ajoittainen hikoilu (ne kuuluisat kuumat aallot), toisinaan univaikeudet, jano (joka varmaan johtuu tosta hikoilusta.. :) ) Ekalla kerralla oli hieman pahoinvointia, mutta sekin hyvin lievää. Älä huoli, oireiden kanssa pärjää. Tietysti joku voi saada koviakin oireita, mutta nuo on kai yleisimmät.
 
Kiitokset kaikille tervetulo-toivotuksista! :) Täällä on kyllä aktiivisia kirjoittajia, minen pysy perässä. ;)

Minäpä heitän sellaisen kysymyksen että kuinka pian keskenmenon jälkeen aloitte yrittämään uutta raskautta? Mulle annettiin ohjeeksi että sitten kun raskaustesti näyttää negaa voi alkaa yrittämään. Tuo lienee ihan normi ohje. En tosin tiedä olenko henkisesti toipunut, katsoo sitten. Mutta siis, miten muut ovat tehneet, toivottavasti ei ole liian henkilökohtainen kysymys. :)
 
stau kaikille!
valtavat onnittelut plussanneille :heart: !! hjuva hjuva =)
todella lämpimät tervetulotoivotukset tänne palstautuneille.. :hug: tyhmin klisee todella: ensi kerralla nappaa! Ja nyt kantsii tuulettaa päätään todella.. jos vain mahista. :|

En oikein jaksanut kirjottaa vähään aikaan vaikka oonkin lueskellut juttujanne.. se vaan välillä iskee niin kovaa tuo suru, kipu, ahdistus, pettymys..monta nimeä ikävälle tunteelle. Viimeks kun menkat alkoi ja viikon myöhässä se todella oli suuri pettymys. Tiedän että muilla voi olla eri mielipiteitä tyyliin: et eihän se nyt heti tärppää km:n jälkeen tai ettehän te edes oo yrittäneet kauaa tai mitä vaan..niistä mikään ei kuitenkaan mahdu mun päähäni, ainakaan lohtua tuomaan. Silloin kun on paha olla niin oon viihtynyt hunningolla... :LOL: ja ihan muita mietteitä jakanut ystävien kanssa kuin ko. aihetta..siksi että se tekee liian kipeetä puida sitä kenenkään kanssa juuri nyt ja siksi että kaikki (lähes) ystäväni ovat juuri raskaana tai saaneet pienen vauvan. Ainoa mielestäni kokemisen arvoinen asia tuossakin on, että se tunne, kuvataan sitä nyt menetykseksi tai suruksi niin on niin vahva, että tietää elävänsä. Tuntevansa. Sekin kuuluu rikkaaseen elämään.
 
Rouvarajatapaus, meille ei varsinaisia ohjeita edes annettu, mutta oliskohan ollut kolme viikkoa keskenmenosta, kun ajateltiin, että antaa mennä.. :) Varsinainen ensimmäinen yrityskierto alkaa nyt, kun vihdoin ekat menkat alkoi km:n jälkeen. Enemmänhän se kai on kiinni henkisestä puolesta, milloin kokee olevansa valmis. Meillä kuitenkin on sama mielipide miehen kanssa, että tätä oloa ei paranna kuin se odotettu vauva, joten saa tulla heti kun on tullakseen. Varsinkin kun sitä ensimmäistäkin raskautta odotettiin yli vuosi..
 
Tuo kyllä selvitti ajatuksiani. Mulla ei ole teroluteja ja tuo clomikuurikin annettiin vähän "varmuuden vuoksi", mutta kai sitä voi käyttää, kerta sellainen on kirjoitettu =) . Milloinkahan tuota ovista voisi sitten ruveta odottelemaan jos tuolla 5-9kp lähtee liikkeelle? Mulla kierto on keskimäärin 30-32pv... Noista oireista vielä; söitkö tabletteja illalla vai aamulla? Kumpi lienee vähemmän häiritsevä? Varsinkin kun univaikeuksia on muutenkin riittämiin...
 
Kummi, kiva, jos voin olla avuksi =)
Elikkäs mulla (tääkin on tietty varmaan hyvin yksilöllistä..) tolla kp 3-7 ovis oli jossain kp 16 paikkeilla ainakin silloin kun raskauduin. Mutta periaatteessahan se kai on n. 14 vrk ennen kuukautisten alkua, eli sulla varmaan siellä n.16-19 välillä.. Itselläni kun ne ovistestit ei toimi, niin en tiedä ikinä täysin varmasti..

Ja otan tabletit kello 15-17 suurinpiirtein, oon todennut, että kuumat aallot ym tulee sitten illan aikana ja aamuksi olen selvinnyt aika lailla täyspäiseksi taas ennen työpäivän alkua. =) Mutta jos kovasti on univaikeuksia, niin kannattaa varmaan ottaa aamulla, jos sitten ne ei enää niin häiritsisi unta.. tai tiiä sitä.. kokeilemalla kai selviää.
Tsemppiä!!!!
 
Joo, iltapäivällä voisi ajatella ottavansa, niin jaksaa töissä ja ehkä selviytyy sitten nukkumaankin kohtuullisen ajoissa. Clomit eivät siis erityisemmin muuta tuota omaa kiertoa?
Tänks vielä uudelleen.
 
No niin, vihdoin pääsin koneelle, kun mies malttoi lopettaa pelaamisen :kieh: Pikaisesti ehdin vain aiemmin käydä päivittelemässä noita teidän kiertopäiviä :)

Emppu78lle ilmeisesti onnittelut tädistä :flower: Toivottavasti jää viimeiseksi käynniksi pitkään pitkään aikaan ;)

Malttamaton hyvä kun sulla on luottavainen olo :) Mäkin uskon että teillä menee tällä kertaa kaikki hyvin ja ensi keväänä on pieni ihana nyytti sylissänne :heart:

Pullenah Ostin apteekista Acon Easy Prediction ovistestejä, sellaisia "kasettimallisia" johon pipetillä se pissi tiputetaan. Maksoi 5kpl pkt 19,90 ?
Sinällään tuntui tuo hinta hurjalta kun viime syksynä ostin 20 kpl paketin ovistestejä netistä 20 ?:lla.. :whistle:
Mä kävin eilen siellä gynellä kun oli kp 11 ja mun normaalikierto on 28pv. Eilen se munarakkula oli 13mm kokoinen. Et luultavasti sullakin kp 13 näkyisi siellä kasvamassa oleva munarakkula, toivottavasti ainakin :saint:

Repa Kyllä nyt näin jälkikäteen tuntui oikealta ratkaisulta mennä just tuonne gynelle eikä mille tahansa "rivi-gynelle". Tiedän että tuolla yritetään auttaa jos ei tää nyt ota onnistuakseen. :) Vaikka maksaahan tuo paljon eikä varaa oikeasti olisi :ashamed: Mut mitä sitä ei tekisi sen eteen että toisen lapsen saisi.. =)

RouvaRajatapaus Ekan km:n jälkeen sanottiin, että hyvä olisi yhdet menkat ainakin odottaa. No odotettiin ja raskauduin heti uudestaan, mutta se todettiin sitten tuulimunaksi. :'( Sen jälkeen lääkäri sanoi että nyt pitää odottaa kahdet kun on kaksi km:a ollut lähekkäin. Ja ne odotettiin plus yhdet menkat vielä lisäksi kun mun piti röntgenissä käydä eikä siellä sovi raskaana olla :/ Mutta mulle ei ole kertaakaan sanottu että pitäisi raskaustestiä tehdä km:n jälkeen!! Ihan ihmeissäni ole ollut täälläkin kun kaikille muille ilmeisesti on niin sanottu.. :eek: :ashamed: Mut hyvä se on antaa kehon palautua ja antaa ainakin niiden yksien menkkojen tulla. Onnea teille kovasti uuteen yritykseen



Mä olen kyllä vähän kateellinen (sillain positiivisella tavalla jos ymmärrätte) teille joilla mies on aktiivinen noissa petihommissa, kun tuo oma ukkokulta on vähän saamaton sillä saralla.. :ashamed: No nyt tuo on kaiken lisäksi kipee eikä oikein jaksa mitään ylipäätään tehdä, niin enpä tiedä miten tuon sais "tekemään miehen työn"
Kyllä sille äsken vähän jupisin, että maksoinko nyt turhaan gynekäynnistä et sain nähdä munarakkulan jolle ei ns. yritetä tehdä mitään.. :ashamed: Mut en kuulemma.. No katsotaan mitä tuleman pitää. Ehkä pitää yrittää sitten yhden kerran täsmäosumaa :LOL: Niin tuo esikoinenkin sai alkunsa.. :heart:

 
Epskeps: Kiitos! Kiva palailla tänne lueskelemaan, vaikka täällä näyttää olevan niin raju vauhti päällä, että meinaa kelkasta tippua :eek: !!! Muuten, kirjoitit tuosta miehesi "saamattomuudesta"... Sama juttu täällä. Luulen ymmärtäväni tasan tarkkaan mitä tarkoitat. Kun ovis lähestyy, tämä akka saa aina jännittää, millä päällä mies on, onko se töistä väsynyt vai ei (tekee iltavuoroja, jotka päättyy puoliltaöin). Painostaakaan ei saisi, siitä menee tunnelma takuulla pilalle, mutta minkäs teet, jos hermot kiristyy...! Ja stressata ei saisi, sehän ei ainakaan paranna raskautumismahdollisuuksia. Eli ei ole aina helppoa tälläkään saralla! ++++-onnea TÄSMÄOSUMALLE!!!! :D


Kummi: Söin clomeja alkuvuodesta parin kierron ajan. Mulla ne vaikutti jotenkin mielialoihin, eli olin jotenkin tavallista(kin) herkempi, mutta mitään muita oireita ei tullut. Jos ei oteta huomioon sitä, että ne pistivät munasarjat jylläämään niin, että oviksen aikoihin oli hillittömät kivut. Mutta ei näitä kipuja vielä yhdellä napilla per päivä tullut, vaan sitten, kun korotin annoksen kahteen. Joten etköhän voi aloittaa nappien nauttimisen :)

Itsellä jäljellä on vielä yksi satsi ja ajattelin popsia sen ensi hätiin seur. kierrossa. Jos se ei tehoa, niin sitten hakemaan uusia nappeja. On tehostetun toiminnan aika |O
 
Kummi Sen verran palasin tänne kommentoimaan noista clomeista. Tämä mikä täällä minun masussa nyt asustelee on meinaa saanut alkunsa clomien avustuksella. Kun syöt 1. krt clomeja, kannattaisi ehdottomasti käydä ultrassa kierron 9-12. päivä niin kuin yksityisellä on pakko. Julkisella puolella tätä ei toteuteta joka kierto (koska ultraus tottakai vie rahoja), mutta clomit nostavat monisikiöisyys riskiä todella paljon. Ja eri ihmiset reagoivat niihin eri tavalla, koska munaraskat reagoi eri tavalla stimuloiviin lääkkeisiin. Siinä mielessä näkisit ettei sinulla ole taipumusta hyperiin. Ja tuosta päivistä milloin niitä syödään, niin tosiaan kp 3-7 on yleisin, mutta 5-9 käytetään silloin jos limakalvot ovat ohuet. Clomithan ohentaa sitä. Siksi on myös hyvä käydä ultrassa, koska liian ohueen limakalvoon ei kiinnity, joten tylsä olisi jos turhaan söisi...Ja ovis yleensä aikaistuu clomien jatkuessa, koska keho reagoi helpommin lääkkeeseen. Itsellä 1. clomikierto ovis kp 18 ja tässä 2. clmikierrossa jo kp 12. Tsemppiä, mulle ei clomeista ainakaan tullut pahemmin sivuoireita vaikka sivuoirelista lääkepaketissa näytti hurjalta etukäteen. Ja se piti vielä lisätä vaikka kuulostaakin tyhmältä, mutta ultrasta on myös se positiivinen puoli, että jos sattuukin tärppäämään siitä kierrosta niin sitten on ainakin aikaisin mahdollinen ultrakuva. Vaikka onkin vaan follikkeli niin kyllä mä olen ainakin pistänyt talteen ja aion sen vauvakirjaan laittaa (siis jos sinne asti päästään).

Epskeps: Se siitä luottavaisuudesta... Soitin eilen siskolleni ja kerroin. Hän on lääkäri ja piti sitten vaihteeksi minulle tilastoshow km:ista. Yritin sanoa etten halua kuulla ihan oikeasti ja tulee vaan paha mieli, mutta hän vain jatkui ja lopulta puhelu päättyi minun itkuun. Tämä on sitten syy miksi olen tähän aikaan hereillä, olen koko yön nähnyt unta, että tämäkin raskaus sitten päättyy keskenmenoon. Ihan kun en ennestään tietäisi mitkä prosentit km:n on ja ihan kun osaisi varautua, että niinkin voi käydä. Positiivista on ainakin se, että oireet on todella paljon vahvemmat tällä kertaa. Jos se olisi joku merkki?!?

malttamaton&huhtihippu 5+2
 

Yhteistyössä