km:n jälkeen kuumeilevat...

Kysymys teille tietäjille :)

Kp 9 nyt menossa ja mun kiertopäivillähän oviksen ei pitäis vielä olla tulossa viikkoon mutta alavatsa nippailee ja on kuin pallo.. kierrot ei säännöllisiä joten aloin epilemään että josko sitttenkin?! ovistestit vasta tulossa joten en saa selvyyttä asiaan :/

mites tässä alkukierrossa onko jotain muuta joka aiheuttaisi voimakasta nippailua yms oireilua?

 
Paljon onnea Pulttiksellepaljon tarroja mukaan pienelle että pysyy matkassa loppuun asti.

Emppu78 :hug: hyvä että saitte asioihin selvyyttä ja noi clomit auttaa kyllä raskautumaan,miulla on kaksi clomi poikaa,nytkin pitäis syödä clomeja mut ollaan pietty nyt taukoa kun enää kolmeksi kierroksi on jäljellä clomeja jos ei nyt tärppää ni sitten taas jatkuu clomit.

Tinii voipi se ollakkin ovis nippailua etenkin jos siulla on kierto epäsäännölinen ni mikä ettei, mut muistakaa nyt sitten hyödyntää jos se vaikka onkin ovis ;)

(.) ei mitään ihmeitä,vihlasuja on ollu ja verensekaista limaa on välillä tullu mutta ei enää,sanoin ukollekkin et jos ei vuotoa olis ollu ni vois vannoa et olisin raskaana,yleensä vuoto kestää 7pv mut nyt vaan 5pv ja ekat päivät oli runsaat mutta sitten tuhrua joten mitä tää nyt sitten on?voisko joku viisaampi kertoa? oviskin on vasta tulossa,vai johtuuko nää vihlasut ja nipistelyt tulevasta oviksesta?en tiedä ,pitää odotella mitä aika tuopi tullessaan.
 
Ihania uutisia Pulttis, Onnea :flower:

Tiinii mulla oli ovis jo kp8 silloin kun tärppäsi tuo joka meni sit kesken. Joten voi hyvin olla ovisoireita. Tässä kierrossa taas nippaili ja nappaili noin 1.5 vko ennen kun ovulaatio todella tapahtui. Niin ja nyt se ovis oli kp20. Niin nää vaan voi vaihdella, ainakin mulla.

Äitee Mistäs sen tietäis vaikka olisit pieniin päin ;) Naapurilla kävi niin et oli yhdet niukat menkat, teki raskaustestinkin (apteekin oma) joka sit oli nega. Meni sit alkuraskauden ultraan joss iloinen yllätys et alkio oli 4 vkoa vanhempi. Eihän nää jutut niin harvinaisia oo, Kaikki varmaan tuntee jonkun jolla on näin käynyt. Oletko kokeillut kohdunnipukkaa? Mä olen nyt harjoitellut sen löytämään ja sehän pitäis kertoo aika paljon.
 
Kiitos kiti07 ja Äitee2 :heart:

On tää naisen elämä kyllä monimutkaista.. miettikää jos miehet joutuisivat käydä samoja juttuja läpi, miettiä erilaisia vihlaisuja, limoja ja vuotoja niin hulluksihan ne olisi tulleet kaikki eikä tähän maailmaan tulisi enää ainuttakaan lasta. :D

Niin, unohtui oman navan alusesta sen verran, että ultrassa näkyi kysta.. oli sitten sellasen lahjan jättänyt tämä km.. Ihmetellään nyt sitäkin, häviääkö vai pitääkö poistaa. Jos olisi jo perhe, niin voisin lahjoittaa koko vehkeen pois eniten tarjoavalle. Eipä tuosta ole kuin haittaa, ainakin välillä tuntuu siltä. :)
 
Pulttis! :flower:
Täällä ihmetellään edelleen pitkää kiertoa ilman oireita. Nyt kp27? eikä mistään mitää merkkejä...paitsi vähän parina päivänä ollut valkovuotoa. Tietääkö sitten menkkoja vai ovista, saa nähdä...
Emppu78: kiinnostuin tuosta sinun kysta-diagnoosista. Mullakin sanottiin ultrassa, että molemmilla puolilla näkyy jotkut 20mm:n kystat, mutta eivät kuulemma ole vaarallisia tms. Niiden poistosta jne ei puhuttu mitään enkä tajunnut kysyäkään. Saitko itse enemmän tietoa, ovatko vaarallisia, estävätkö jotain...?
 
Emppu78 hyvä että teillä lähti rattaat pyörimään, mulla on ihan positiivinen kutina teidän yrityksestä :D Ja tosi kiva että Väestöliitolla hommat toimii hyvin ja lääkäritkin on mukavia (koska sillä oikeasti on iso merkitys millaiset ihmiset sattuu vastaan hoitohenkilökunnasta!)! Niin ja toivotaan että se kysta häviää sen enempiä itsestään ilmoittelematta!

Tinii kannattaa vaan pöllytellä vaikka ihan sitten huvin ja urheilun kannalta ja kaiken varuiksi ;)

 
Kummi: elikkäs multa löytyi oikealta puolelta 4cm kysta, joka on siis ihan km:n seurauksena..sanoi, että usein tulee just tässä hormonimyräkässä kystia. Oli puhe, että saattaa kasvaa lisää tai sitten pysyy ennallaan tai puhkeaa itsestään pois.. seurataan sitä nyt. Mutta kuulemma puolisen vuotta seuranta-aika ja jos ei häviä itsestään niin sitten leikataan.
Ei ole vaarallista, kaikille kuulemma tulee jossain vaiheessa elämää, mutta sen sanoi, että saattaa mulla estää oikealta puolen munasolun irtoamisen. Mikä ei tietenkään ole kauhean hyvä juttu, kun ei ne mulla muutenkaan irtoa ilman apua. (pco). Mutta tosiaan saattaa puhjeta niin, ettei huomaa itse mitään tai sitten tuntuu hetkellinen kunnon kipu, joka sitten hellittää..

Tässä se info, mitä sain.. =)


Niin ja Stoppikselle iso kiitos ja hali, että jaksat olla niin positiivinen muille!!!!!
Toivon kaikkea parasta myös sulle! Lueskelin joku aika sitten sitä palstaa, kun kuumeiltiin ennen keskenmenoja ja sitten tammikuisia ja ajattelin, että aikamoista elämää...
 
Onnea plussauksista ihan mielettömästi..! :flower: :)

Niin, nyt pitäis olla jo kp 21-24, mutta kun ne menkat alkoi niin epäselvästi ja eilen oli niin tutut kivut (eli illalla pari tuntia, istuminen ja suorassa käveleminen sattuu yms. tuttua) niin tuli mieleen että oiskohan se ovis ollut vasta eilen... No, oli tai ei, mielettömästi mietityttää tulevaisuus... Mikä tahansa vaihtoehto pelottaa ja jännittää :/ mutta, kaikkeen ei voi itse vaikuttaa. Tulee mitä tulee... Mielenkiinnolla (ja jännityksellä ) odotan mitä tulevaisuus tuo, totuus kun on usein taruakin ihmeellisempää :xmas:
 
beccy mie eilen etin sen kohdunnipukan ja aikasta korkealla se on ja napakka,en meinannu ylettyä siihen ollenkaan mut eikös se tuleva oviskin vaikuta siihen?ajattelin vaan että oviksen pitäis alkaa kohta puolin kipuilla et josko olis sitten siihen liittyvää.

Pullenah :hug: kannattaa sinun kysellä jos pääsisit sinne gynelle ni saisit varmuuden itsellesi että missä mennään se rauhoittaa mieltä ja auttaa jaksamaan taas eteenpäin.

Tää ei nyt varsinaisesti kuulu tänne mutta kerron silti että saatiin vihdoinkin esikoiselle aika lasten urologille,sitä ollaan meinaan odotettu maaliskuusta lähtien ja nyt soittivat et maanantaina on aika,sais selvyyden tuon esikon asioihin ja tarviaako kives leikkauksella laskeuttaa vai onko jo laskeutunu.
 
Mitenkä täällä on nykyään koko ajan noita huoltokatkoja?! :eek: :kieh:

Emppu78 kiitos kauniista sanoista, tuli oikein lämpöinen olo, kuin olisi oikeasti halauksen saanut :hug: :heart: Itse en ole noita entisiä pinoja käynyt kurkkimassa, se on nyt katse ja toivo tiukasti tulevaan! :)

Pullenah jos sulla on noin kovia kipuja, niin ehdottaisin kyllä lääkärillä käyntiä, jospa vaikka selviäisi syy ja saisi avun - olisi sitten kivempi taas yrittää ilman niitä kipuja :hug:

MargeSimpson tuttua täälläkin, että kaikki vaihtoehdot mietityttää... Sitä niin haluaisi takaisin raskaaksi ja pelkää että ei onnistu, mutta jos niin sattuu joskus käymään, niin oi sitä pelon määrää silloinkin... :LOL: Nyt olen tässä viime aikoina itse asiassa vähän rauhoittunut enkä tällä hetkellä niinkään pelkää vaan ODOTAN kuumeisesti niitä menkkoja :D Ehtiihän sitä pelkäämään ihan riittävästi sitten joskus jos...
 
Löysin sitten yhen ovistestin jostain kumman jemmasta kotoa ja eihän se ovis sitten eilen onneksi ollut!
Peitot jäi pöllyttämättä kun oltiin vaan niin väsyjä että paistettiin lettuja ja mentiin nunnumaan :heart:

Viikonlopuksi lähden yksin äitini luokse joten jos sillon on ovis niin poljen vaikka pyörällä Hangosta Helsinkiinja takaisin ettei mokoma jää käyttämättä!! Pelottaa jo nyt että mun tuurilla se sattuu just tuolle ajalle :/
 



Haaveissa esikoinen

Irtosora..................KM 08/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Emppu78.................KM 06/07
Malttamaton.............KM 08/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Risukasa.................KM 07/07...............................KP 1/-
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 5/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 10/28-40
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 13/28-29
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 15/28-35
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 20/36
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 22/28-35
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 22/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 27/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 28/35

Haaveissa kakkonen

EevaRouva.............KM 07/07
Amira......................KM 06/07
Sonja74..................KM 07/07
SadMam..................RK 06/07..............................KP 5/28-30
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 9/26-28
Beccy......................KM 06/07..............................KP 23/33
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 34/28-32
Emik 30v.................KM 06/07..............................KP 35/28-30

Haaveissa kolmonen

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK 07/07
Luhtalemmikki ..........Enkelilapsi 12/06................KP -/26-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 10/28
Äitee2 28v.................KM 06/07............................KP 10/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07.............................KP 11/24-27
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 24/26-28

Haaveissa neljäs

MargeSimpson 24v LAHTI KM 07/06,10/06,enkelipoika 07/07 KP 25-22/29

Haamuilijat


Mimmuli82

Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
Tonttutiina
Strömsö (ent.Hippula)
Puella
Pulttibois
Nasuliini
 
N I M E N H U U T O!!! :attn: :attn: :attn:

Amira
Angelina
Aurinkoenergiaa
Beccy
EevaRouva
Eliisa80
Emik
Emppu78
Hiidi
Irtosora
Katherine
Kiti07
Kummi
Luhtalemmikki
MargeSimpson
Miikkis
Minda
Mimmuli82
Miukuli
Mymmelis
Nannukka
Nasuliini
Pelottaa
Puella
Pullenah
PulttiBois
Repa
Risukasa
SadMam
SatuKa
Sonja74
Stoppis
Tinii
Tuutikki
Äitee2

No niin, nyt ois tätä "nimenhuutoa" ollut viikon verran. Teen nyt niin, että poistan ne nimet tuosta isosta listasta jotka eivät tässä ole. Mutta sehän ei tarkoita sitä etteikö siihen listaan takaisin pääsisi!! Senkun vaan uudestaan ilmoittautumaan ellei ole jo odottajien puolelle päässyt!!!! :) :)

 
Äitee2 Meidän esikoinen on ollut siinä leikkauksessa. Minkä ikäinen poika teillä on..?

Olin kuvitellu että tässä kohta selviäis alkaako ne menkat viikonloppuna vai ei, mutta jos se ovis oli vasta toissapäivänä (voiko olla näin paljon myöhässä...?? ) niin eihän tässä vielä mitään saa selville |O pitäis vaan rauhassa jaksaa odotella, varmaankin sitä paljon parjattua tätiä :whistle: jotenkin en usko että tässä ihan heti tärppäis... Yritän kovasti ajatella kaikkea muuta ja "unohtaa" lapsitoiveet. Mut on se aika hankalaa, kun 1,5v on pikkuista toivottu ja koko ajan on mielessä että just nyt mulla pitäis oikeasti olla viimeiset viikot meneillään... :( *huokaus*
 
Plääh.. täällä edelleen kipeenä :snotty: On vaan kumma tauti kun ei ymmärrä lähteä!
Näissä flunssantuskissani en oikein ole jaksanut miettiä edes onko ovis tulossa vai ei.. :ashamed: Perjantaina menen gynelle, niin katsokoon hän sitten mikä on tilanne. Toivottavasti siellä follikkeli näkyisi.. :saint: Toivon myös että saisin valaistusta myös siihen, miksi menkat on niin runsaat ja miksi niitä hyytymiä tulee :/ Väkisinkin tässä on mieleen tullut että jotain on pielessä kun ei tässä raskaudu sitten millään :ashamed: :( Mut jospa tämä plussa-aalto täällä pyyhkäisisi minutkin mukaansa, kuten myös kaikki muutkin :heart:
 
Onnea plussanneille ihan kauheasti!!!!!!!!! :hug: :heart:
Ja pulttis, aivan järjettömän ihanaa, mulla oli ihan sellainen tunne tossa joku viikko sitten että nyt säki plussaat =) :heart:

Mä olen vähentänyt koneella oloa enkä ole oikein kuulumisia ehtinyt laittaa, sen verran olen koneella ollut että olen moderaattorin velvollisuudet hoitanut :saint:

Mut siis, tänään se maaginen rv 12+0 <3
Sydänääniä olen saanut miehen kanssa ihmetellä jo viikosta 9 tuolla kotidobblerilla ja neuvolatätikin sai ne kuulla perjantaina kun oli eka neuvola =)
Painoa oli tullut kauheesti, vaikka olenkin ollut enemmän ja vähemmän huonovointinen viime aikoina, silti vaaka armottomasti ilmoitti tulokseksi 58 ja mun toive siitä et paino pysyis alle 65 meni siinä!
Verenpaineet oli himpun oudot, yleensä kun ovat jopa raskaana todella hyvät!
Nyt siis 105/69
Mutta muuten on kaikki hyvin, ensi viikolla se ultra mikä pelottaa ihan kauheesti, koko ajan saa jotain pelätä!

Plussatuulia kaikille!!!!!!! :hug: :heart: :wave:
 
sipuli: Ihana kuulla, että kaikki on sujunut hyvin :heart: Elä siitä painosta niin välitä, pääasia että kaikki on kunnossa. Paljon tarrasukkia vieläkin lähettelen että myös loppu sujuisi hyvin :hug:
Ja varmasti ultrassa selviää että hyvin voidaan ja mennään eteenpäin. Tiedän että tämä on helpommin sanottu kuin tehty, mutta koita olla murehtimatta liikaa :hug: Toivottavasti saadaan kaikki kipsutella perässä odottajien puolelle :heart:

Epskeps: voi sinnuu... koitahan parantua siellä! Kuulostaa kamalan sitkeälle "hyppykupalle"!! ;) Menisi nyt ohi niin pääsisitte hieman pöllyttelemään peittoja ;)
 
Oon tässä töiden lomassa kuulostellut noita alakerran tuntemuksia ja elänyt pienessä toivossa, että jokos jo ja KYLLÄ! Hän on täällä tänään! Enpä olekaan koskaan näin tyytyväinen ollut tädin tupsahtamisesta. Suuret kiitokset kaikille, jotka sitä tännepäin hätistelivät! :flower: Eli uusi kierto ja uudet kujeet. Toisaalta helpottavaa, että nyt pääsee yrittämään uudelleen mutta toisaalta takaraivossa kolkuttaa myös pelko ja ahdistus - tästäkö se joka kuukautinen pettyminen sitten alkaa? Siis mikä ikuinen pessimisti?! :snotty: Nyt sitä optimistisuutta pitää kyllä alkaa jostain kaivaa ja suunnata vain luottavaisin mielin eteenpäin. Positiivista tässä nyt kuitenkin on se, että kroppa käynnistyi km:sta itsekseen, toisin kuin pelkäsin.

-Risukasa kp1, jei :wave:
 
Pidäthän minut vielä listalla... Olen vain viime aikoina pyörinyt enemmän tuolla lapsettomuuspalstalla, kun km:sta alkaa olla niin turkasen kauan, mutta en siis halua vielä luopua ja tavoitteenani on saada minut tuolta listalta plussanneihin, koska ensimmäisiä täällä taisin olla ja vieläkin pisimpään täällä roikkunut ilman tärppiä km:n jälkeen.

Tilanne on tällä hetkellä erittäin sekava. Nyt menossa kp 32 ja ovis oli jo aikoja sitten eli kp 12 munarakkula oli 22mm, joten irroitettiin. Luget lopetin hieman etuajassa eli viimeinen to, mutta menkat ei ole siis vieläkään alkaneet. Juuri soittelin Felicitakseen ja kehoittivat testaamaan, koska viimeistä lugesta pitäisi mennä muutama pvä, että alkaa. En vaan haluaisi testata ja nähdä negatiivista testiä. Mitään oireita ei meinaa ole, mahaa on vihlonut 4 pvä aina välillä, joten viittaisi tulevaan vuotoon. Rinnat ei ole kipeät yhtään ja valkkaria ei ole normaalia enempää, joten kai menkat on vaan sieltä tulossa. Mutta tulisi nyt nopeasti niin pääsisi IVF:n...
 
Risukasa jee :D onnittelut tädistä! Oon kyllä pikku-hiukkasen kadekin, kun haluisin itsellekin :wave: Ja jätä ne ahdistukset nyt sinne takaraivon nurkkaan ja positiivisesti vaan eteenpäin! ;)

malttamaton ehkäpä se on nyt kuule +++++ Ei mullakaan ikinä mitään ihme oireita ole ollut plussista, joten bd bd :wave: Kyllä pikkuisen yllyttäsin testaamaan :D
 
Risukasa: onnittelut tädistä (niin hassulta kuin se kuulostaakin :LOL: ) Niinkuin sanoit :uusi kierto ja uudet kujeet ;) Nyt vaan sata lasiin :wave:

malttamaton: yhdyn stoppiksen kanssa siihen, että elä pidä meitä jännityksessä.. Lupaavalle kuulostaa. +++++ puhkun :whistle: jotta saadaan sinut lisättyä tänne tulleeseen plussa-aaltoon :heart: Toivotaan todella että sen aika olisi nyt :hug: Mie kanssa edelleen täällä kärvistelen ja lugejen kanssa tappelen :ashamed:
 
Malttamaton ehdin sut jo poistaa listalta, anteeksi :ashamed: mutta kävin laittamassa jo takaisin :) Toivottavasti teidän vauvaprojektinne pian tuottaa hedelmää, ties vaikka siellä jo pienen ihmisen alku olisi kasvamassa :heart: Voimia ja jaksamista sinne hoitojen keskelle jos ne vielä jatkuvat
Itse olen menossa Felicitakseen perjantaina. Tosin ihan "vain" gynetarkastukseen. Ajattelin että jos on jotain häikkää, niin parempi olla paikassa jossa on tietoa ja taitoa.

Risukasalle onnittelut tädistä :flower: Olkoot tämä vain vihoviimeinen kerta sen punarättitättärän vierailua ainakaan vuoteen!!! Vai mitä..? ;)

Miikkis, kiitos :) Joskohan tämä tästä. Nyt jo hitusen parempi olo. Ei tässä olotilassa ole oikein peittoja tehny mieli ees pöllytellä :snotty: :ashamed: Mut jospa tästä vielä innoistuisi..


Sipuli :wave: Kiva kun tulit meitä moikkaamaan :) Ja aivan ihana kun olette pienen sydänääniä saaneet siellä kuunnella jo monta viikkoa
Tulethan sitten kertomaan ultrakuulumisetkin? Ihan varmasti kaikki on hyvin pikkuisella :heart:
 
Pullenah, suosittelen myös lämpimästi sitä lääkärikäyntiä.. Mulla ei tosiaan ole tää kysta ainakaan vielä aiheuttanut mitään oireita, muutenkaan km:n jälkeen ei ole ollut kipuja tms. Mutta kuten lääkäri sanoi, kystat voi puhjeta itsestään ja kadota, mutta se puhkeaminen voi tuntua kunnon kipuna jonkun aikaa. Ja noista yksityisten hinnoista, Väestöliitolla lääkärikäynti+ultra köyhdyttää n. 108,- kerta. Toivottavasti saat pian selvyyden!!!

Risukasa, Onnea tädistä!!! Niin hullulta kuulostaa, mutta onnea onnea!!! :D
 

Yhteistyössä