Km:n jälkeen kuumeilevat vol. 4

Kyllä työpäivät vievät näin yhtäkkiä mehut pois! :D Tosin kuljin eka kerran pyörällä 14km mennen-tullen ja olin saunalla asiakkaitamme auttamassa pukuhuoneen puolella, oli aikas kuumaa hommaa! :headwall: Kiva , kun kuitenkin menee aika nopsaan, kun menee töihin , odottaa, että pääsee kotiin ja illat aivan hurahtavat silmissä.

Kiitos Onnitteluista, kun pääsen näin nopsaan jälkitarkastukseen! :flower: Parempi katsoa tässä alussa, ettei ja toivottavasti ei ole jäänyt mitään ylimääräistä kohtuun!Ultralla selviää. :heart: Kovasti toivon jo menkkoja, vähän kuin olisi ollut ovis, alavatsa silleen nippaili eilispvn ja tänään rinnat taas vähän silleen kipeet kuin oviksen jälkeen ovat. :heart: Jospa ne menkat kahden viikon sisällä tulisi! :saint: Empä ole vuosiin odotellut menkkoja, mutta nyt kyllä niin teen! :D

Plussatuulia kaikille jännäilijöille puhaltelen hirmuisesti! :heart: ++++++++++++ :whistle:

Nyt menen vähän kuntosali juttuja tekemään ja sitten telkkarin pariin! :)

Heippa taas kaikille! :heart: :wave:
 
heipparallaa!

onnittelut plussanneille :flower:
ja :hug: tänne "joutuneille", mutta tervetuloa mukaan joukkoon mahtavaan.

(.) olimme viikonlopun vaunulla nettipimennossa. lauantaina siellä oli lasten talvirieha ja lapset nauttivat mm. makkaraa, munkkia, mehua, hevosen ja mönkijän kyydistä, illalla perhesaunassa ja klo20 olivat jo unten mailla :D
tänään olin omalla lääkärillä ja menen huomanna labraan. epäili jäkimmäisen km:n johtuvan kohtutulehduksesta johon söin antibiootti kuurin about rv 6-7. ja ensimmäinen olisi ollut vain huonoa tuuria. samalla kyselin km riskejä jos raskautuu heti perään niin niitä ei kuulemma ole. ei ole sen todenäköisempää että kesken menisi vaikka tulisin heti raskaaksi kuin että odotamme moonikset taikka parit, ainut on että näkee mihin kierto tasoittuu (jos tasoittuu...). joten harjoituksia jatketaan :whistle: luulimme kohtutulehdus kierteen johtuvan kuparikierukasta joka poistetttiin viime syksynä, mutta jokin bakteerikanta ilmeisemmin sekaisin joka tulehduttaa. pyysin jotain kloriten tapaista "teho bakteerin tappajaa" mutta en saanut reseptiä siihen ;)
muutoin oviksen odotus meiningeissä. tosin lapset sairaina ja nukkuvat vuoron perään sängyssämme joten ruuhkaa tuppaa olemaan |O

masukki
 
Voi Orchid kunpa teidän pikkukoira selviäisi hyvin leikkauksesta
Onko hänet ihan pakko leikata? Eikö sitä kohtutulehdusta voisi hoitaa kuten meillä ihmisilläkin, antibiooteilla..? Kamalaa ajatella jos itellekin oltais tehty kohdun poisto sen ekan km:n jälkeen kun sen tulehduksen sain :eek: :(

Yritän malttia pitää näissä oireiden kehittelyissä, mutta onhan sitä nyt jotain oiretta olevinaan
Rintavarustusta aristaa jonkin verran, ilmavaivoja (mut koskapa niitä ei olisi :whistle: :ashamed: ) , valkkaria tulee... tämmösii nyt ainakin. En vaan tiiä onko tuo valkkarikaan muutakaan kuin merkki tädin lähestymisestä :/ Argh! |O No jatketaan piinailua..


Millos Orchid meinasit tikkuun kusasta?
 
iltoja

poikaa toin nukkumaan niin vielä poikkesin..

kiitos kaikille jaksuista, :hug:

JJt: Toivottavasti saisit itsellesi pian ajan jonnekkin niin tulisi selvyyttä asiaan! :hug:'

Orchid:
Toivottavasti pikku koiruuksen leikkaus onnistuu!

Itse olisin jo perjantaille saanut ajan yksityisen gynelle mutta ajattelin odottaa menkat alta pois ja soittelen sitten uudetsaan aikaa kun niin nopeasti tuntui aika löytyvän. On kyllä saatu samaiseen paikkaan tosi nopeasti aika myös silloin kun pojalla allergia testit ym. ihovaivat ruettiin kunnolla selvittämään.

mut nyt plussa tuulia teille ystävät rakkaat ja tulen välistä aina kuulumiset lukemaan :wave:
 
Epskeps hyi sinua... :D Noin ikäviä tekstejä tänne laitat!! :snotty: Sellainen varovainen positiivisuus olis hyvästä! Toki niitä menee kesken ja tulee sellaisiakin inhottavia tilanteita kuin minulla että se oli jo pitkään siellä... jos ne menee kesken ennen kuin huomaakaan niin sittenhän menee. Suurin osa on normaaleja ja onnistuneita raskauksia. Pakko se on ajatella niin, eihän tästä muuten mitään tule!! :'(

Nyt tää menee nukkumaan ja orientoituu huomiseen reissuun! Eli olen viikon verran pois ja ulkomailla!! JEE! Plussailkaahan sillä välillä kovasti! Ja Epskeps - ihan varmana vauvaa pukkaa!!! :D :hug:
 
ElinaMaria niin no tuollaista ikävää tekstiähän tuolla on, mutta toisaalta muistutuksena meille siitä ettei me km:n kokeneet olla epänormaaleja tai viallisia, vaikka siltä saattaa välillä tuntuakin. Olisihan ihanaa kun ei tuollaista ikävää ja surullista asiaa kenellekään koskaan tapahtuisi, mut silloin se elämä taitaisi olla liian täydellistä.. :ashamed:

Joten elellään likat vaan toivossa ja uskossa että meille ne pienet nyytit suodaan, joka ikiselle!! :heart: :heart: :heart:
 



Haaveissa esikoinen

*Frizzante................KM 01/08
*Samary...................KM 10/07
*Kvart över...............KM 01/08
*ElinaMaria..............RK 01/08
Vaimo85.................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
ToukoMuru..............KM 11/07
*Valssu.....................KM 09/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
*Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 3/30-32
*Katherine...............KM 06/07.................................KP 8/28-33
*Aili...........................KM 11/07..............................KP 11/-
*Tuizu 32v Nurmijärvi..KM 08/07..........................KP 13/24-30
*Emppu78.................KM 06/07.............................KP 14/-
Betania...................KM 06/07..............................KP 15/28
*Riine.......................KM 10/07..............................KP 17/34
*Diodium...................KM 11/07..............................KP 19/29
*Julietta......................KM 09/07............................KP 40/40
*JJ-t...........................KM 12/07.............................KP 49/30

Haaveissa toinen

*Fey....................KM 3/07,9/07, 2/08
*Minni-07...............KM 10/07
*AinoAmanda........KM 9/06, 8/07, 2/08
*Säde82..................KM 01/08
*Leinikki 28v.............KM 12/04, 01/08
*Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Kotirokki.................KM 10/07
Smigul.....................KM 09/07
*Myymä....................KM 09/07
Kentia.....................KM 04/07
Mariq......................KU 07/07.............................KP -/29-36
*Sonja74..................KM 07/07..............................KP 12/26-29
*Nti Kesäheinä.........KM 01/08...............................KP 13/-
*Erzi.........................KM 08/07..............................KP 20/33-35
*Helmitaustailija.......KM 10/07.............................KP 22/29
*Ansku07.................KM 01/08..............................KP 22/-
*Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 24/26-32
*Danjuska................KM 08/07..............................KP 28/32

Haaveissa kolmas

*Äittä-67....................KM 02/08
*Daizz........................KM 09/07, 01/08
Elriina.......................KM 10/07
*Singa........................KM 10/07
MissMaisa.................KM 09/07.............................KP -/27
*Jonttu79..................KM 01/08.............................KP 1/29
*Pamu k.....................KM 12/07, 01/08..................KP 10/28
*Sus soo.....................KM 02/05,01/08...................KP 12/-
*Kutmula....................KM 11/07.............................KP 20/28
*Mymmyryy.................KM 12/07............................KP 24/30
*Orchid................enkelipoika 06/07..............KP 24-25/27-30
*Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 28/30-32

Haaveissa neljäs

*Muumiska...............KM 02/08
*Mimuli........................KM 08/07, 02/08
*Rouva Pikkumyy........KM 02/08
Zelda.........................KM
*Surusydän...........Enkelipoika 11/07.....................KP 8/26
*Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 10/26
*Masukki08............. KM 9/05,11/07, 2/08.............KP 16/30-39

Haaveissa kuudes

*Lumi-Marja 35v..KM 4/98,5/99,11/04, 2/08,enkelityttö-92

Haamuilijat

Julietta
Säde82


PS- *-merkityt ovat niitä jotka ovat ilmoittautuneet nimenhuudossa :D
 
Epskeps, musta toi sun laittama linkki oli oikein lämmittävä! Että tätä käy monille ja me ei olla mitään erityistapauksia. Ja että suuri osa raskauksista kuitenkin päättyy hyvin!

Tätä asiaa on varmaan ennenkin täällä käsitelty, mutta mikä on tuntunut teistä ikävimmältä, mitä ihmiset ovat sanoneet keskenmenonne jälkeen?

Mulle kävi just, että kun kerroin tutulle keskenmenostamme hän valitteli kyllä tapahtunutta, mutta jatkoi, että ei voi ymmärtää miltä se tuntuu koska itse ei ole sitä ikinä kokenut. Vaikka on jopa ehdoin tahdoin lisännyt riskiä istukkabiopsialla kahdessa raskaudessa ei silti ne ole menneet kesken. Heille kun on tärkeää, että lapsi on terve.

Olin vähän että HÄH!?! Ja alkoi samantien harmittamaan, että sanoin asiasta yhtään mitään. Ei varmaan tarkoittanut loukata, mutta ikävältä tuo tuntui. En tiedä oonko vaan herkkänahkainen tästä asiasta nyt vai mitä, mutta ei ollut mukava kommentti.

Tein muuten eilen negatestin kun halusin juoda oluen. Oletetusta oviksesta olisi nyt n. 9 päivää, että eihän siinä mitään olisi näkynytkään. Halusin kuitenkin varmistaa. Viime raskaudessa join kaksi kertaa (jouluna ja uutenavuonna) puoli lasia viiniä ruuan kanssa, olen päättänyt että seuraavassa en kyllä ota tippaakaan! Enkä syö mitään juustoa, paitsi edamia!

Vielä omaa napaa sen verran, että kuviteltuja oireita on taas alkanut löytymään... Jano ja pissahätä on koko ajan, lämmöt on korkealla (siis sehän ei johdu flunssasta :p ), tänään etoi "matkapahoinvointisesti" ja iho kukkii. :LOL:

Niin ja mun mies on työmatkalla niin mulla on iltaisin hyvää aikaa tarkkailla mikroskooppimaisesti itseäni! Just kun olin päättänyt, että otan nyt tämän kuumeen kanssa rennosti!
 
Kvart över hyvä että noin ajattelet tuosta linkistä :)

Pahimpia asioita mitä ihmiset ovat mulle sanoneet.. no oikeastaan ne pahimmat sanomiset on tulleet sellaisilta ihmisiltä jotka eivät ole tienneet niistä (km). Yksikin ihminen, jota en edes tunne, on kaverini kolleega (apteekissa, olimme kaikki 3 siellä samaan aikaan sattumalta), kysyi hakiessani antibiootteja ensimmäisen km:n jälkeiseen tulehdukseen, että onko poikani ainokaiseni, sanoin kyllä, siihen vastasi että pyydähän tuota X:ä neuvomaan miten niitä lapsia tehdään lisää (kaverillani 2 lasta). :eek: |O :ashamed: :'( Se lausahdus veti kyllä "ilmat pihalle", kuin ois puukko isketty suoraan sydämeen. En ees pystynyt siihen mitään sanomaan, vaan pojan kanssa häivyttiin ulos. Kaverini tiesi keskenmenostani, hän sitten "valisti" tätä kolleegaansa, kun tämä oli ihmetelly miksi yks kaks vaan häivyin. Että tämmöinen tapaus.. :(
Sitten on näitä kyselijöitä, että "eikös se ois jo korkea aika tehdä(!!!!!) se toinen lapsi, eihän siitä muuten ole teidän esikoiselle seuraa".. :eek: |O Juu helvattu tehtäis jos osattais kerpele! |O
Ja sitten tietty nää "tavalliset" ja niin riipaisevat kommentit: "luonto karsii vialliset", "hyvä kun meni heti alussa kesken"... jne :'(
Ikävää on myös se, että jos itsestä tuntuu että haluaa asiasta puhua, toinen ei halua kuunnella, ohittaa vaan asian jollain tyhjänpäiväisyydellä. :ashamed:

Mutta onneksi minulla on teidät!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 

Mä vaan nyt ihan pikasesti tulin kertoon et mä en todennäköisestikkään katoa vielä pitkään aikaan tästä ketjusta. Tein eilen negatestin, mut pieni mahdollisuus on et tein sen liian aikasten kun eilen oli siirrosta 11 päivää. Mut erittäin todennäköisesti se näytti totuuden. Luget pitää vuodon pois mut selässä juilii siihen malliin et menkat tulee heti kun vaan luget lopettaa. Teen varmaankin huomenna uusintatestin
 
Eilen illalla mun rakkaan pikkukoiran kunto huononi dramaattisesti, lähettiin heti pieneläinsairaalaan... mutta pikkuinen nukahti ikiuneen mun sylissä 5minuuttia ennen sairaalaa
ei vaan taas sanat riitä kertomaan miltä tuntuu


Jouduin istumaan siellä kuolleen koirani kanssa odotustilassa puol tuntii ennenku pääsin hiljaseen huoneeseen puhdistamaan itseni ja odottamaan lääkäriä, sain pikkusen mukaan kotiin ku haluan sen haudata lokakuussa kuolleen emonsa viereen meidän kesäpaikalle pohjoseen


Nyt ei jaksa muuta
oli vaan pakko johonkin purkaa tätä oloa.

Fiiliksistä päätellen vielä tätikin odottelee jo tossa nurkan takana, joten hiljaseks vetää nyt todella. Kolme raskasta menetystä vajaan vuoden sisällä
eikö jo olis mun aika saada ilonkin kyyneleitä vuodattaa...
 
Huomenta!
Orchid: olen kovasti pahoillani, että pikku koirasi menehtyi. Ymmärrän tunteensi täysin. Voimia sinulle. Vuosi sitten pitkäikäinen kissamme nukkui ikuiseen uneen ja vieläkin kaipaan häntä. Hän oli omapäinen katti, jolla oli ihmeellisiä tapoja, mutta oli myös tosi fiksu. Hän nautti aina auringosta kanssani ja joi kaffeet terassilla seuranani. Lapsetkin sanovat aina välillä, että tuolla se Nessu-vainaa pilven reunalta meitä katselee. Meillä on kyllä muitakin kissoja, mutta tuota persoonaa en unohda koskaan. Helppoa ei luopuminen ollut, vaikka korkea ikä ja sairastelu antoivat viitteitä tulevasta.

Epskeps: minusta myös tuo linkki oli ihan asiaa. Ja pahimpaan varautuvana ihmisenä olen lukenut samaisesta aiheesta paljonkin, ehkä liikaakin.

Itse olen välillä kyllä aika masentunut tämän keskenmenon kanssa, enkä tiedä tulevaisuudessa jaksaisinko tätä enää lävitse käydä kolmatta kertaa perätysten - nyt on vaan semmonen tunne. Osittain varmaan johtuu siitä, kun kohdussa saattaa olla vielä jotakin jäämiä ja en tiedä kuinka kauan tää oikein jatkuu, ennenkuin kaikki on taas ok. Ehkä sitten se päivä taas paistaa kirkkaammin.

Tein eilen raskaustestin ja hailakka plussa siinä vielä oli. Kuinka kauan teillä on näkynyt plussa lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen? Mulla siitä on kohta kaksi viikkoa. Rouva Pikkumyy: oletko tehnyt raskaustestiä? Viimeksi mulle kyllä sanottiin, että kaikki voi olla ok, ja tuo plussa voi näkyä kauankin.

Tuo on totta, että ihmiset kommentoivat keskenmenoon kyllä ajattelemattomasti. Mulla kun on noita lapsia jo, niin ihmiset saattavat sanoa, että sulla on jo kotona niin paljon lapsia. Totta, että kaikkia rakastan valtavasti ja olen onnellinen heistä, mutta silti se ei tuota menetyksen ja epäonnistumisen tuskaa poista.

Pari asiaa olen yrittänyt laittaa kuntoon, kun täällä pohjamudissa nyt välillä olen. Olen aloittanut laihduttamaan ylimääräisiä kilojani, jotka ovat kertyneet viime kesästä. Ja olen löytänyt jumpan ilon, jopa niin, että ajattelin laittaa rahojani likoon kuukausi korttiin oikein jumppasalille. Muuten liikun kyllä joka päivä vähintään tunnin (kävelyä), se kirkastaa ajatuksia.

Kaikille haamuilijoille ja plussajännääjille kuitenkin toivotaan parasta täältäkin päin.
 
Orchid olen niin kovin pahoillani puolestasi! Itku tuli minullekin. :hug: :hug: Tunteesi ovat minulle kovin tuttuja, itselläni puolen vuoden sisään km (yritystä sitä ennen jo 2,5 v), kahden rakkaan koiran menetys ja rakkaan serkkuni syöpätaistelu. Kaikista rakkaimman koirani menetin vajaa kaksi viikkoa sitten ystävänpäivän iltana, kotona sydänkohtaukseen, vieressä onneksi sain olla, eikä ollut kovia tuskia rakkaalla. Kokemuksesta sanon, että vanha klisee aika parantaa pitää paikkansa, mikään muu kuin sureminen ja aika ei auta rakkaan lemmikin menettämisessä. :'( :heart:
 
Orchid- :'( Voi, olen pahoillani koirasi menehtymisestä :hug: Kovasti voimia sinulle :hug:

samary Vielä on toivoa db


++++++++++++++++ :whistle: pian testaaville!

(.) Ei oikeastaan mitään kerrottavaa täällä, kuopus on taas kahtena yönä valvottanut, joten hieman on väsynyt fiilis |O Huomenna se lääkärineuvola, joten kuulee verikokeiden tulokset. Omassa kropassa ei mitään tuntemuksia vielä oviksesta. Eilen mulla oli mahassa aivan järkyttävä myllerrys menossa, siis ilmavaivoja :x Ihan kuin ois joku siellä potkiskellut. Kieltämättä tuli mieleen, paljonko ois nyt viikkoja menossa :/

Mulla on sama asenne kuin kvart överillä, eli sitten kun testi on plussaa, yritän kyllä välttää kaikkia mitä suositellaan vältettäväksi. Ja ilman siideriä/olutta pärjään kyllä muutenkin, mutta raskausaikana varsinkin ei tulis mieleenkään juoda.
 
Orchid, itku tuli silmään kun luin kirjoituksesi :'( :'( Siis ihan kamalaa! Ei oo reilua, että sinua nyt näin koitellaan! Koiran kuolema on aina ihan kamala asia, perheenjäsenhän se on siinä kuin muutkin! Paljon voimia sinne!

Mimuli, mulla näytti haamun myös vielä tasan kaksi viikkoa tyhjennyksen jälkeen. Sitten en testannutkaan, kunnes toissapäivänä (34 päivää ) ja nyt tuli ihan puhdas nega. Toivotaan, että kummatkin vielä ne takas plussiksi muutetaan!

Ja plussatuulia muillekin jännäilijöille! :heart:
 
AinoAmanda
Orchid, vilpiton pahoitteluni! :'( :hug: :hug:

Samary, josko se plussa sielta viela tulisi.. Peukut ja varpaat pystyssa! +++++++ :whistle:

Noihin pahimpiin kommentteihin KM jalkeen.. Itsella nousi karvat pystyyn kun eras tyokaveri, joka itse oli samassa tilanteessa kuin itse hetkea aiemmin (ts. raskaana, takana keskenmeno ja kotona pikkuinen) sanoi, etta "saattaa ollakin parempi jos lapsia on vaan yksi, niin voi antaa kaiken huomion sille ainokaiselle". Tiedan, etta han vain kommentoi asioita, mitka omassa paassaan silla hetkella liikkuivat, mutta minusta se kuullosti silta, etta han heti ajatteli, etta me ei koskaan sita toista saada.

(.) Pahoinvointia aika kroonisesti viime paivat, rinnat todella kipeat, itkuherkka.. Kaikki raskausoireet tapoilla paalla. Plussaakin katsoin joku paiva sitten ja niin vahva viiva tuli, etta levisi yli rajojen.. Yritan pitaa jalkoja maassa eli mielessa sen mita siella ultrassa oli (ts. ei ollut) viime viikolla, mutta totta kai pienen pieni toivo yrittaa sitkeasti nostaa paataan vaikka kuinka epatodennakoinen tilanne. Huomenna selviaa. Siihen asti taytyy kai yrittaa ajatella muuta..

Plussapuhureita ++++++++++ :whistle: kaikille! Lohtu- tai muutenvaan-halaus kaikille sellaista kaipaaville :hug:!

 
Orchid, olen todella pahoillani puolestasi!! Koiran, tai rakkaan lemmikin menetys on tosi surullista ja todellakin perheenjäsenen menetys. Itse suren vieläkin rakkaan koirani 4 vuoden takaista kuolemaa, sitä tulee ikävä ihan samalla tavalla kuin jotain ihmistäkin. Yritä ajatella, että koirallasi on nyt hyvä olla, ei kipuja. Ei se kyllä paljoa auta, tiedän. Iso :hug:

Pikaisesti nyt vain omaa napaa, tulen myöhemmin kommentoimaan pidemmästi.. Piina-aika edessä, nyt jo jännittää tuliko tärppiä vai ei. Toivon niin kovasti...Tänään, noin tunnin päästä saan lopulta kuulla siitä työpaikasta, mutta nyt jo tiedän, etten sitä saanut. Olisivat kyllä hieman muulla tapaa ilmoittaneet mulle. Olen 99,9% varma etten sitä saanut. No, yritän ajatella pettymyksestä huolimatta että tälläkin on joku tarkoituksensa. Ehkei meidän ollutkaan vielä tarkoitus muuttaa Suomeen takaisin, ehkä jotain parempaa ja mulle sopivampaa sitten tulee eteen. Silti, onhan se karvas pettymys ja jotenkin nöyryyttävää, kun alalla moni tietää että olen sitä paikkaa hakenut. Täytyy taas vain niellä...

Voi kun sydämestäni toivon meille kaikille valoisampaa kevättä ja paljon plussia!!Me kaikki ansaitsisimme nyt vaihteeksi positiivisia uutisia!
 
orchid voimia :hug:

mut voi poistaa haamuilijoista :'( eilen oli vielä hailakampi haamu,kuin maanantaina ja tänää ei mitään näkynyt...vaaleanpunaista tuli paperiin aamulla,joten tiedän että menkat alkaa päivällä. Parempi näin sitten nämä ovat ekat menkat km:n jälkeen nyt pääsee kunnolla yrittää =) ja laskemaan kiertopäiviä oikeesti :heart:
 
Orchid, voimia, sinulle tosi paljon.
mulla on ollu 10 vuotiaasta koira, ja viimeinen nukkui ikiuneen vuosi sitten, aika tarkalleen...
onneks ovat olleet molemmat koiruudet pitkäikäisiä, 14,5 vuotta yhteisiä muistoja.

jonttu, laitoin jo jollekin aiemminkin nää Gynen sanat viimeks :"nykyajan testit ovat niin herkkiä että voivat antaa plussan hedelmöityksestä vaikka kiinnittymistä ei tapahtuisikaan".
voimahalit. :hug:
 

Yhteistyössä