Moikka pitkästä aikaa!
En ole oikein ehtinyt/jaksanut viime aikoina tänne kirjoitella, on ollut paljon kaikkea muuta. Se onkin toisaalta ihan hyvä, ei ole ollut mahdollisuutta jäädä liikaa tätä murehtimaan. Oikeastaan olen toipunut aika hyvin, ensin olin ihan kamalan surullinen, mutta nyt enää vain vähän haikea olo. Täällä olen kumminkin käynyt teidän ahkerasti kuulumisia lukemassa
Pahoittelut kaikille uusille ja niilllle jotka ovat toistamiseen tänne joutuneet... Keskenmeno on kyllä surullinen juttu. Nyt sen oikeastaan vasta kunnolla tajuaa, kun on itse sen joutunut kokemaan. Se tuntuu jotenkin niin epäoikeudenmukaiselta, että miksi? Ja niin turhalta jotenkin.
Omia kluulumisia: Jälkitarkastuksessa kävin tällä viikolla ja lääkäri totesi kaiken olevan kunnossa, sanoi että kuukautisia saattaa joutua vielä muutaman viikon odottamaan. Lääkäri myös suositteli, että odottaisimme kahdet kuukautiset ennen seuraavaa raskausyritystä, ihan vaan sen takia, että mieli ehtisi varmasti toipua ja että keho löytäisi oman rytminsä. Sanoin lääkärille, että itse ajattelen niin, etten halua niin pitkään odottaa ja lääkäri oli sitä mieltä, että se on ihan ok, hän vaan kertoi huomenneensa, että keskenmeno on semmoinen juttu, joka kannattaisi käsitellä kunnolla läpi. Muutenkin oli oikein kiva lääkäri. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että pelkkä polykystinen munasarja (jollaiseksi toinen munasarjani keskenmenon toteamisen yhteydessä todettiin) ei vielä tarkoita mitään, kun minulla ei ole muita oireita ja varsinkin, koska kuukautiseni ovat (ainakin ennen keskenmenoa) olleet suurin piirtein säännölliset. Toisaalta kuitenkin pelotta, että jos raskaaksi tuleminen onkin jatkossa vaikeaa ja muutenkin uusi raskaus tuntuu tosi pelottavalta, mitä jos taas käy näin... että jos syy onkin jossain omassa elimistössä, ja sitä aletaan tutkia vasta kolmen keskenmenon jälkeen. Huh. No etukäteen murehtimalla ei kyllä voita mitään. Että uusi yritys alkaa sitten ekojen kuukautisten jälkeen. Tosin ei me kyllä nytkään mitään ehkäisyä varsinaisesti olla käytetty, mutta en kyllä usko, että vielä tärppäisi.
Tänään lähdetään joulunviettoon, joten varmaan viikko menee ennen kuin taas tietokoneen ääreen pääsen. Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille teille :hug: