Km:n jälkeen kuumeilevat vol.2

Itselläni keskeytynyt km marraskuun alussa (11/07, rv. 20). Todettiin rakenneultrassa, että vauva on kuollut ja seuraavana päivänä synnytin pienen poikamme ja jouduin vielä kaavintaan. Alkuraskauden kärsin todella kovasta pahoinvoinnista: olin useita kertoja ja useita päiviä sairaalassa tiputuksessa, kun mikään ei pysynyt sisällä. Juuri kun aloin toipua pahoinvoinnista ja luottaa, että jatkossa kaikki sujuu paremmin, niin kävi näin!

Nyt kun pahin ja tuskaisin vaihe suremisessa on todennäköisesti ohitettu, olemme jo pikkuhiljaa alkaneet haaveilla uudesta raskaudesta. Kovasti haluaisimme kolmannen lapsen, tai voisiko oikeastaan sanoa neljännen, sillä onhan enkelipoikammekin meidän lapsemme... Kaksi tytärtä olen saanut suurena lahjana, jonka arvon nyt todella ymmärrän. Jälkitarkastus on vasta tammikuun alussa, yhdeksän viikkoa synnytyksestä, ja tuntuu, että on todella pitkä aika odottaa lääkärin lopullista "tuomiota" jatkosta ja mahdollisuuksista yrittää uudelleen. Toivottavasti tulevaisuus on valoisampi kaikille meille kovia kokeneille!
 
Mymmyryy, JJ-t ja surusydän...pahoittelut menetyksenne johdosta :'( :hug: Kovasti voimia teille kaikille ja tervetuloa tänne joukkoon purkamaan kaikkia mahdollisia tuntojanne, vaikka tosiaan aina se kirpaisee, kun uusia ilmoittautuu :/

Ja kutmulalle toivotaan möntin häviämistä :hug:

(.) Eipä tänne sen ihmeempää. Tuossa isännän kanssa mietittiin, että taidan testailla sittenkin tossa sunnuntaina, jotta saa sitten varmuuden asiasta ja uskaltaa lasin tai kaks viiniä joulupöydässä nauttia :whistle: Eilen oli maha ja selkä taas kipeä ja arvatkaapa vaan tuliko mieleen heti, että jos onkin tärpännyt ja taas tulee sama kohtalo :$ Iltaisin maha on, kuin ois nielaissut rantapallon :eek: ja kauhea väsymys oli eilenkin päällä...nukuin vaan kahet päikkärit pojan kanssa ja kymmeneltä meinasin jo ihan tilkahtaa yöunille :ashamed: ja nyt aamusta sitten sellainen öklö olo ja olevinaan rinnatkin kipiät :whistle: Täytyy kyllä sanoa, että oon kyllä tosi hyvä sitten näiden oireiden kehittelyssä ;)

jahas...kaipa sitä pitäs mennä pojalle aamupuurot tekemään :wave:
 
...blaah mulla alkoi nyt sit uudestaan valumaan...
taitaa olla tosiaan kaikki sit vielä sekasin. nyt olis km alusta menny 10 päivää...
muuten olo ok.

oon vieläkin niin pahoillani siitä mitä moni täällä on joutunut kokemaan... ite pääsin kuitenkin näin jälkeenpäin ajatellen helpolla....
:ashamed:

voimia ja jaksamista!!!

 
Kaa
Voi kun tänne on taas tullut uusia... Lämpimiä ajatuksia teille kaikille.

Pikainen tuumailu: Parin tunnin päästä onkin sitten tuo jälkitarkastus. Pitääkin muistaa kysyä, mitä ultrassa näkyy. En ole aikaisemmin tajunnutkaan sellaista... että lääkäri näkee ihan normiultrassakin limakalvon kunnon ja munasarjat. Kivaa! Täytyy udella missä mennään ja näkyykö pienen pientä munarakkulaa valmistumassa. :heart:

Lisää myöhemmin, mukavaa keskiviikkoa kaikille!
 
pahoittelut uusille :hug:

En kauheasti ole kirjoitellut, mutta käyn välillä lueskelemassa kyllä juttuja.

Mietin, että osaisikohan joku vastata sellaiseen asiaan, mitä mietin. Eli mulla on aika korkea hb, yleensä yli 150. Luin jostain että sekin voisi vaikuttaa noihin keskenmenojuttuihin. Aattelin vaan, että uskaltaiskohan sitä "oma-alotteisesti" lähtee syömään jotain mietoo disperiniä, ihan noin niinkuin varmuuden vuoksi? Tietääkö kukaan siitä jutusta, oiskohan jotain haittaa? Ennen esikoistahan kävin verenluovutuksessa säännöllisesti just ton hb:n takia ja viimisen kerran kävin sillon just ennen ku esikoinen sai alkunsa.
 
En ole minäkään liiemmin kommentoinu ja kirjoitellu tälle palstalle, olen kyllä lueskellut teidän juttujanne, :hug: kaikille uusille km:n kohdanneille.
Tapsu85, mulla sama ongelma, että hb on siellä 150:n kieppeillä. Se on kyllä aina ollut korkea ja olen saanut neljä ihanaa lasta, ei ainakaan minun kohdalla ole aikaisemmin pitänyt paikkaansa se, että ois tullu niitä keskenmenoja. En tiijä nyt vanhemmalla iällä sitten. Etkö nyt ole ajatellut käydä siellä verenluovutuksessa? Mulle on myös ehdotettu kuppausta, mikä myös ohentaa verta. Aion käydä nyt joulun jälkeen, jos en nyt plussaa. Kp on nyt 31/23-33. Aion testata aattona, jos ei se tätyli sitä ennen kerkiä :kieh:
Kyllähän se disperiini, primaspan ja kamferin tipat myös alentaa hb:tä ja lisää verenkiertoa. Mutta kun on vauva haaveissa niin en kyllä sen puolesta uskaltaisi niitä nyt kokeilla. ;)
Mukavaa Joulun odotusta kaikille :xmas:
 
:hug: Tapsu85, en ole ihan perillä näköjään tämän pinon jutuista :flower:
Ei se verenluovutus varmaan vielä sitten ole ajankohtainen. Oliko sulla raskaus miten pitkällä? Minä pelkään tehdä r-testiä, koska pelkään saavani taas km:n. Sen takia vähän viivyttelen. Yleensä olen tehnyt ennen tädin tulo päivää.
 
Kaa
... eli kävin tänään km:n jälkitarkastuksessa ja uutiset olivat hyviä. Kaikki on kunnossa, ihan kuin minulle ei olisi mitään tapahtunutkaan. =) Ei tulehduksia, kohtu ja munasarjat ovat oikeinkin priimakunnossa ja mikä parasta; minulla on ovulaatio meneillään! Hormonit ovat hyvin palautuneet suht normaaliin. Ja sain luvan yrittää raskautumista tästä ovulaatiosta. Vaikkakin olisi suositeltavaa odottaa, mutta lupa tuli silti. =) Ongelmana on vaan miehen kipeä selkä, ei oikein voi ihmeemmin pupustella. Pitää miettiä joku keino... :saint:
 
Kaa
Niin ja nyt kun ovulaatio on bongattu, voisi minulle laittaa tiedoiksi

kp 24/38 ja yk 1

Aloitan alusta ihan, ettei tule masennuksia noiden yrityskertojen kanssa. Kierron pituuden laskin tämän oviksen ajankohdasta, eli on ihan "tuulestatemmattu". :)
 
Kaa Hyvä, että jälkitarkastuksessa kaikki oli kunnossa.

Mymmyryy, Surusydän ja JJt :hug: Voimia teille kaikille. Ikävää, kun aina tulee uusia km:n kokeneita. Kylläpä surusydämellä on ollut rankkaa. :/

Katjuska-78 Olipa teidän pikkuiselle sattunut hurja tapaus. Onneksi ei käynyt pahemmin. Minäkin laskeskelin, että menkat pitäis alkaa jouluna. Mutta me ollaan myös menty ilman ehkäsyä, joten saa nähdä. Minä en kyllä varmaan uskalla edes vielä aikoihin testata.

Kaikille pieniä ilonhippusia ja joulumieltä. Koitetaan ottaa rauhallisesti ja nauttia elämän pienistäkin asioista, vaikka monella on suru sydämessä. Kyllä itsekin kaipaan esikoista, jota en koskaan saanut. Toivottavasti ensi vuosi on parempi vuosi. :hug:
 
moi

Täällä vietellään hieman matalalla mielellä tätä joulun odotusta.. Hiukan on vauva ajatuskin välillä unohtunut.. Olen väsynyt ja stressaan niin paljon että oksennus on koko ajan kurkussa. Eikä tämä voi olla todellakaan mikään raskausoire kerta luultavasti otollisimmat päivät on meneillään. Toivottavasti vaan mieli kohoais ja tämä paha olo menis pois. Jospa se tästä kun lauantaina loppuu työt ja pääsee joulun viettoon.
Ja nyt kun mieheltä leikattin tuo jalka ja lykätiin täyteen mömmöjä niin ei ainakaan vielä :whistle:

Surusydän, Mymmyryy ja JJt: Lämmin :hug: jokaiselle

Kaa:
Sieltähän tuli hyviä uutisia :D

Berry:
No jospa vuoto rupeis pikku hiljaa loppumaan.. eikö sulla oo jo ollu sitä vaikka kuinka pitkään?

Kaikille paljon paljon plussa onnea.. Mulla tosiaan hiukan jäänyt taka-alalle.. uudessa työpaikassa aloitan tammikuussa ja töitä on syyskuun loppuun..

Poika pahalla päällä joten taitaa pitää mennä.. Ei mies pysy sen perässä keppien kans :LOL:

Kaikille parempaan mieltä ystävät rakkaat!
 
Kaa hienoa että kaikki kunnossa "alakerrassa" :D Ei kun tilausta laittamaan ja keinojahan on monia joten miehenkin selkä säästyy ;)

Muuten, noita yrityskiertojahan ei ole tuohon listaan laitettu. Haluaiskohan porukka et nekin laitettaisiin? En vain kyllä tiedä miten ne tuohon enää mahtuis vaan..
Itse en niistä enää välitä, kun tässä on jo niin kauan yritetty.. :ashamed:

Pamu k voi kurja että alkoi taas vuotamaan :/ Toivottavasti pian tokenee eikä vuoda kauaa


Katjuska +++++++++++++++++++++ :whistle: :heart:

Danjuska rauhaisaa ja stressivapaata joulumieltä sulle ja paranemisia miehelle


ON Osteopaatilla käyty taas ja nyt on jotenkin niin ihana, raukea ja levollinen olo
kunpa tää nyt vaan kestäis. Ohjeistukseksi sain et pitää ottaa rauhallisesti eikä mieltä saa järkyttää. Toivon mukaan onnistuu. Alkaisi otolliset ajat olemaan käsillä, mut en osaa vieläkään päättää yritettäiskö vai ei.. mut en ota siitä nyt stressiä. Nyt menee niinkuin on mennäkseen.
 




Haaveissa esikoinen

JJ-t.........................KM 12/07
Vaimo85.................KM 11/07
Aili...........................KM 11/07
Juuliai......................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT.....................KM 09/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Nannukka................KM 04/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Julietta......................KM 09/07............................KP 6/28
Diodium...................KM 11/07..............................KP 6/30
Tinkatar...................RK 10/07...............................KP 23/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 23/20-38
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 24/-
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 25/38
Emppu78.................KM 06/07.............................KP 26/-
Siilura......................KM 10/07.............................KP 32/40(?)
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07............................KP 34/-

Haaveissa toinen

Fey.........................KM
Äippä0806..............KM 10/07
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
MyAngel.................Enkelipoika 06/07, KM 12/07
Tapsu85..................KM 09/07,12/07...................KP -/-
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.....KP 13/28
Danjuska................KM 08/07..............................KP 17/-
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 26/26-29
Dasale....................KM -/07, -/07.......................KP 29/23-28

Haaveissa kolmas

Mymmyry..................KM 12/07
Emunen....................KM 11/07
Katjuska-78 29v.......KM 11/07
Kutmula....................KM 11/07
Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
Orchid.....................enkelipoika 06/07..................KP -/28-30
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP -/-
Pamu k.....................KM 12/07.............................KP 7/-
Tuulenpuuska...........KM 02/06, 08/07..................KP 30/30-32

Haaveissa neljäs

Surusydän...........enkelipoika 11/07
Masukki08.................KM 11/07
Zelda.........................KM
Berry76.....................KM --/07...............................KP 47/-

Haaveissa viides

Viidettä haaveillen....KM 10/07
Tilly...........................KM --/07, 10/07

Haaveissa kuudes

Rouva Rajatapaus 34v..KM 08/07........................KP -/-


Haamuilijat


 
Rakkaat palstalaiset...

Ilmeisesti palaan taas lähtöruutuun. :'(

Parin tunnin päästä lääkäri, jolloin selviää miten tässä käy. Niin vahva tunne, että km tuli. Raskausoireet hävinnyt, jatkuvia vatsakipuja ja vuotoa. Olen yrittänyt sanoa miehelle, että varautuu nyt kaikkeen mahdolliseen, mutta hän hokee vaan "kaikki on hyvin, siellä se vauva kasvaa". En tiedä miten hän kestää sen jos pahin käy toteen. :'(
Ja juuri nyt tuntuu ettei oma pää kestä enää.
 
surusydän pahoittelut keskenmenostasi :hug:

Jemima Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Kaa Hienoja uutisia, tsemppiä yritykseen =)

pamu k Toivottavasti vuoto pian loppuisi :hug:

Danjuska Juu, keskenmenosta siis aikaa jo 2kk. Onneksi nyt näyttää, että vuoto on loppumassa, 2 päivää jo ollut ja vain siis vähän ruskehtavaa tulee välillä ja sitähän ei lasketa ;)

(.) Eli siis todellakin vuoto näyttäisi vihdoin, 9 viikon kestämisen jälkeen, loppuvan :D jippii!! Toivon todellakin ettei vuotaisi enää, mutta ilman sidettä en uskalla olla. Muutenkin oma vointi on varsin hyvä, mitä nyt väsyttää kamalasti, pienimmäisellä on kuume ja viime yönä ei juurikaan nukuttu. Epäilen, että saattais olla vaikka vauvarokko, sitä ei ole vielä sairastanut. Kuume kun ei tahdo lääkkeilläkään laskea, yli 38 koko ajan. Jos sitä on, niin vielä pari päivää ois kuumetta odotettavissa, toivottavasti ehtii jouluksi parantumaan.

 
surusydän pahoittelut keskenmenostasi :hug:

Jemima Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Kaa Hienoja uutisia, tsemppiä yritykseen =)

pamu k Toivottavasti vuoto pian loppuisi :hug:
lainasin vähän berryn tekstiä

Te joilla on kolme peräkkäistä kesken menoa niin mitä tutkimuksia silloin aletaan tutkiin? Itse ajattelin mennä kynelle kun vuoto loppuu ja selvitteleen mitä tässä nyt seuraavaksi pitäisi tehdä? itsellä olo alkaa helpottua ei enään ole niin paha olla kuin vähän aikaa sitten tuintui kuin joku oisi painanut jalalla keuhkojen päälle ja oli vaikea hengittää katse alkaa oleen nyt tulevaisuudessa ja uusi yritys mielessä.. itsellä kaikki kolme kesken menoa on tapahtunut alle 8 viikkoa :ashamed: minkä lainen on tuulimuna raskaus ja jos se menee kesken niin onko mitään hyytymiä tai sellaisia. itse ihmettelen tätä viimeisintä keskenmenoa kun vuoto on niin niukkaa kuin kuutautisten viimeisimmät päivät ja mitään hyytymiä ei ole tullut ja ultrassa kohtu oli tyhjä? raskaus oireitakaan ei oikeastaan ollut mitä nyt aivasti niin vihlasi mutta muuta ei ollutkaan? joka kerta ollut sponttaani kesken meno enkä ole ollut.. kohtu ollut tyhjä kun käynyt ulrassa. olisi kiva kuulla miten teillä muilla on menny jos on lapsia ennestään ja nyt kolme keskemenoa ikää itsellä 24v ja lapset 5 ja 3-vuotiaat. ja jos olette käyneet tutkimuksissa onko mitään syytä ollut miksi kolme keskenmenoa on tullut??
 
Voi voi voi, niin paljon taas särkyneitä sydämiä ja unelmia :'(
Pahoitteluni kaikille, että jouduitte kokemanne kokemaan, voima :hug:

Voih Jemina uskomatonta :'( Voimia ja bd ollaan että kaikki olisi hyvin siellä!!!

Epsu ihana nähdä että jakselet taas paremmin, tätähän tämä on muruseni meillä ollut, ylämäkeä ja alamäkeä koko vuosi. Toivon että uusi vuosi toisi uudet kujeet meille ;) :heart:

tonttuliina: mulla ei kolmannen jälkeen tutkimuksia käynnistetty ollenkaan koska yksi kemiallinen, yksi tuulimuna ja yksi kohdunilkoinen niin laskivat että vain yksi "raskaus" mennyt kesken, eli se eka. Mulla tuulimunassa tuli ihan hyytymä ulos, ihan kunnonkokoinen, se oli rv 7+ ja oli vajaa nyrkin kokoinen. Eli sen kyllä huomaa kun tulee ulos! Onko sun kaikki km kirjattu? Toivotaan että sie saat nopeammin avun kuin mie :wave:

(.) Eipä uutta, 1 aamu ja sit vasta uuden vuoden jälkeen töihin!!!
Tulen kyllä moikkailemaan, mutta tässä vaiheessa toivotan kaikille

:xmas: :xmas: AIVAN IHANAA JA RAUHAISAA JOULUNAIKAA :xmas: :xmas:
 
moih

täällä taas ihan raatona ja pinna tiukalla :headwall:
taidan karata koiran kans kohta lenkille.

Miikkis:
Oikein ihanaa joulua myös sinulle!!

Epsu: Sulla jatkukoon stressitön olotila!!! =)

Jemimalle
:hug: jospa kaikki olisi hyvin!

ei kai tässä kummepia.. nyt vaan pitäis saada oma mieli houkan kohoamaan.
 
Iltaa,onhan se surullista kun tällä palstalla meitä on niin monta. Itse menen päivä kerrallaan ja koko ajan helpottaa.. KAA onko sulla ollut jo yhdet menkat kun lääkäri antoi luvan uudelle yritykselle? Itse haluain yrittää heti tästä kierrosta, mutta onko se totta että on suuri riski saada toinen km jos ei anna kropan palautua edellisestä??
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja JJ-t:
Iltaa,onhan se surullista kun tällä palstalla meitä on niin monta. Itse menen päivä kerrallaan ja koko ajan helpottaa.. KAA onko sulla ollut jo yhdet menkat kun lääkäri antoi luvan uudelle yritykselle? Itse haluain yrittää heti tästä kierrosta, mutta onko se totta että on suuri riski saada toinen km jos ei anna kropan palautua edellisestä??

Hei ja suuret pahoittelut ja paljon lämpimiä ajatuksia sinulle. Kävin yksityisellä lääkärissä kolme ja puoli viikkoa kaavinnan jälkeen. Lääkäri kertoi kaiken olevan kunnossa, ei olisi uskonut minulle tälläistä tapahuneen, jollen olisi kertonut. Hormonitoiminnot ovat melkein normaalit, elimellisesti kaikki kunnossa (kohtu, munasarjat, limakalvot). Eli kaikki oli ok. Lääkäri kertoi, että olisi hyvä odottaa yhdet kuukautiset, mutta antoi luvan uuteen yrittämiseen jo ennen niitä. Minulla ei siis kuukautisia ole ollut vielä. Ymmärrän uuden km:n riskin ja tietoisesti otamme "raskautumisen" riskin tässä kuukautisia odotellessa. Tuo palautuminen on hyvin yksilöllistä keskenmenosta ja naisen omasta kropasta riiippuen. Lääkärin mukaan olen palautunut fyysisesti todella nopeasti ja olen jo melkeinpä "normaalitilassa". Eli tuleva näyttää miten käy. En ole pahoillani jos kuukautiset tulevat, ehkä parempi niin. Mutta riski uuden raskauden alkamisesta otetaan ennen sitä.
 

Yhteistyössä