KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT 2009

Liityn tuohon kateuskeskusteluun myös. Kyllä se on tuttu tunne valitettavasti myös täällä. Vuosien varella sitä on kokenut useamman kerran. Meillä kun minä olisin palavasti halunnut vauvan jo pari vuotta ennen miestä. Joten erityisesti silloin kateus iski, kun itse ei ollut päässyt edes yritysvaiheeseen. Nyt keskenmenon jälkeen se ilmenee ehkä niin, että toivoo, että kukaan lähipiiristä ei nyt tulisi raskaaksi ennen minua.

Menkat täällä edelleen lorisee. Vuotoa on todellakin runsaasti, kuten ekoissa kaavinnan jälkeisissä kuulemma yleensä. Yösiteillä mennään päivätkin. Toivottavasti pian on ohi tämä ja pääsee siishen kierron mukavaan vaiheeseen tuolla makkarissa. :whistle: Greippimehua aloin juomaan. Kaikki konstit kun pitää ottaa käyttöön. =)

tinttamaarialle onnea plussasta, siitä se vahvistuu!! :flower:

voisko joku mua viisaampi kertoa mitä toi km vaikuttaa kiertoon. kun itse järkeilin että kun en ehtinyt kuin reilun viikon olla tietoisesti raskaana eli km oli tosi varhainen että se ei sit kauheasti myöskään sotkis mun kiertoani :kieh: mutta nyt olen tuhrunnut kohta viikon ja nyt sekin olis taas ainakin hetkellisesti melkein olematonta se tuhru. Kiertopäivät nyt ei ihmeesti kerro mitään, sillä niiden mukaan menkat vois alkaa vaikka huomenna eikä olis oikeestaan ees myöhässä... mut toi tuhruaminen ihmetyttää...syön teroluteja koska tuhrusin hiukan myös ennen km mut nyt tää vaan tuntuu kestävän ja kestävän ja eikös terojen pitäis periaatteessa vähentää tuhruumista???? Se vaihtoehto että olisin raskautunu tuntuu häviävän pieneltä koska olen tehny nyt jo kolme nega-testiä... mikä juttu tää nyt on??

tinttamaarialle onnea plussasta :flower: Eiköhän se viiva siitä vahvistu =)

Tuosta kateudesta, mä olen selvinnyt sillä tavoin helpolla että kaveripiirissä ei vielä juuri vauvoista haaveilla. Nyt on yksi ystävä joka on alkanut lasta toivomaan, mutta mitään plussauutisia en siis ole saanut tässä kuulla. Onkin aika vaikea sanoa miten niihin suhtautuisi jos kohdalle sattuisi. Kyllä se varmaan ottaisi päähän jos joku kaveri plussaisi yk1 ja itsellä olisi vuosi tahkomista takana. Jos joku mulle ihan tuntematon saa vauvan niin se ei kyllä mua liikauta millään tavalla.

Ainoat plussauutiset mitä on tullut vastaan on tullut täällä palstalla ja niistä en vielä ole varsinaista kateutta tuntenut. Joku puhui että täältä pitäisi päästä lähtemään tulojärjestyksessä ja olen mä kyllä siinä samaa mieltä. Kyllä mä mielummin suon sen plussan jollekin vuoden täällä olleelle kun parin kuukauden visiitin tehneelle.
Mutta ne plussat tulee siinä järjestyksessä kuin on tullakseen ja jokainen plussa on ilouutinen. :flower: Enkä mä täällä ole kenenkään plussasta kateutta tuntenut.

Enempi se on tuolla odotuspuolella tullut se kateuden tunne kun sieltä nytkin sai taas samat ihmiset poistua heinäkuisten pinosta, joilla oli jo keskenmenoja takana. Että miksi ne samat ihmiset taas joutuu kärsimään.

Se mikä mua täällä kuumeilijoissa välillä risoo on se kun joku kehtaa valittaa että nyt on sitten ekaa kertaa yk2 ja aina ennen on heti tärpännyt ja on tää kamalaa tää kun kestää... hohhoijaa. Täällä kuitenkin on monia joilla yritystä on takana vaikka vuosi, joten vähän suhteellisuudentajua sitä välillä toivoisi. Pari kuukautta ei vaan mitenkään päin tarkasteltuna ole pitkä aika, vaikka se kuinka siltä tuntuisi.

Meillä on tärpännyt ekan kerran yk4 ja sitten toinen 9 kuukautta ekan keskenmenon jälkeen, joka sitten sekin meni kesken. Kokolailla vuoden olen kans täällä roikkunut ja esikoista on yritetty 1,5 vuotta. Jotenkin sit risoo jos joku on yrittänyt jo 2 kuukautta ja kehtaa valittaa siitä :headwall:

Vaikka en tunne muiden plussista kateutta, olen mä aina astetta iloisempi sellaisen plussasta, joka on ollut pitkään täällä, ja vielä iloisempi jos tämä toivoo esikoista.
Vaikka sitä nyyttiä toivoo kaikille niin ainakin mulla niin sydäntä raastaa se että mä haluan vain olla äiti. Ne jotka äitejä jo ovat ansaitsevat ihan yhtä lailla uuden lapsen, mutta jotenkin sitä pitää silti tärkeämpänä että kaikille suotaisiin edes se yksi.

Mitäs muuta... mä olen nyt sitten reissussa jonkin aikaa enkä pariin viikkoon käy pyörähtämässä, plussailkaahan sillä välin ahkerasti... =)

annuli-nannuli piti vielä sanoa, että ainakin mulla km on molemmilla kerroilla heittänyt koko kropan ihan sekaisin pidemmäksi aikaa.

-Meritähti-

Kateutta on täälläkin koettu.. :ashamed: Ennen joulua, jolloin itsekin olin vielä onnellisesti raskaana pikkuveli tyttöystävineen ilmoitti kesäkuussa syntyvästä vauvasta, ja nyt tämän keskenmenon jälkeen isosisko, lähes itkukurkussa ilmoitti olevansa taaas raskaana, neljättä odottaa, nuorin täytti juuri yksi.. sisko kyllä sanoi, että antaisin tän kyllä sulle,jos se olis mahdollista... enemmän se kyllä aiheutti epätoivon tunnetta mulle, miks kaikki muut lähipiirissä onnistuu, ja melkein kerrasta, kun mulla tää on niin vaikeeta.. Olin kyllä aidosti onnellinenkin siskon puolesta, mutta kyllä se pisto kovasti sydämen pohjassa tuntui ikävälle.. Muut ne tekee vauvoja ja me enkeleitä :( Taas saa sukulaiset aihetta alkaa uteleen, että ettekös te jo ala niitä lapsia tekeen.. en yhtään takaa sanojani,jos joku suustaan jotaiin sen suuntaista mulle tulee laukoon... Kylläpäs helpotti tää vuodatus :)

Jälkivuotoo edelleen..loppuis jo.. tänään tuli aika klöntti jotain mitälie-kudoslköntti.. toivottavasti oli viimeinen pala.. ensperjantaina on jälkitarkastus..kai mun tuurilla todetaan,ettei kohtu ookaan tyhjentyny ja kaavinta edessä.. toivottavasti olis ees sen verran tuuria, ettei siihen tarttis enää ryhtyä..

Paljon on asioita mielessä, että miten jatkossa, clomeja mä en kovin mielellään ottaisi uudelleen käyttöön, kun mistä sitäkään sit tietää, kuinka paljon niillä on osuutta keskenmenoon.. mutta jos ei muuten ovuloi, niin voi hemmetti.. Otin yhetyttä täälläpäin olevaan homeopaattiin, ja hän kyllä kovasti suositteli kokeilemista, on kai paljon onnistuneita lapsettomia hoidettu homeopatian avulla, ja jotenkin mä siihen voisin vaikka uskoakin..aikaa en viä saanut varattua, jos ton jälkitarkastuksen jälkeen sit varais.. jotain on kumminkin kokeiltava, pää ei kestä taas yli vuoden raskautumisodottelua.. mä niin olin ajatellu saavani ekan lapsen ennen ku täytän kolmekymmentä..nyt rupee oleen jo myöhäistä, kun se rajapyykki tulee vastaan jo maraskuussa..

tittamaarialle varovaiset onnittelut :heart: :heart: Tän palstan plussista en ole tuntenut kateutta, jokainen täällä rypevä on sen plussansa ansainnu :flower:

tinttamaarialle varovaiset onnittelut :flower:

:attn: mun nimi on nyt vahingossa kahteen kertaan listalla =)

Mä oon joskus käynyt homeopaatilla, taitaa olla muutama vuosi aikaa. Mä sain osaan "vaivoistani" avun osaan en. Voi tietty olla että olis kaikki lähteneet jos olisin jatkanut käyntejä, mut tulin silloin raskaaksi ja en sitte enää mennyt sinne. En muista enää että miten pitkään kävin siellä, mutta muutamaan otteeseen olin. Sen muistan ainakin että menkkoihin sain joskus syödä monta 600 buranaa päivässä kun olin niin kipeenä ja silti sattui selkään ja mahaan, mutta homeopaatin "lääkkeillä" pääsin eroon buranasta. Joskus voi olla että joudun ottamaan yhden särkylääkkeen, mutta aika harvoin ja tosiaan riittää se yks eikä tarvii ottaa kolmee päivässä (eikä sekään riitänyt).

Mies kävi just kysymässä että lähdetäänkö jonnekin pitsalle vähän ajan päästä, kivaa =)

Mulla piti olla huomenna vapaa päivä mutta lupauduin menemään töihin kun porukkaa on sairaslomalla, toivottavasti päivä menee sitte mukavasti, no on ainakin eri ihmiset töissä, kun menen tavallaan eri vuoroon kuin yleensä eli on enemmän puheltavaa kun harvemmin samassa vuorossa ollaan

Mukavaa sunnuntaita kaikille :wave: :)

Korjasin virheeni, oli muitakin juttuja... näin siinä käy, kun silmät ristissä tekee :kieh:

Käytiin katsomassa elokuva "The Wrestler", vai mikä sen nimi oli... Anyway, oli tosi hyvä ja koskettava, suosittelen kaikille. Sama ohjaaja vissiin kuin Unelmien sielunmessussa. Samanlaista elämän makua oli. Epäröin hiukan, kun aiheena oli vapaapainija, mutta mies vakuutteli, että on ehdolla niin moniin palkintoihin.

Muuta ei tänne kuulukaan, toivon kaikille hyvää sunnuntain jatkoa :heart: Sekä pikaista raskautumista tietenkin :D

Heissan kaikille! :heart: :wave:

Mymmyryy olikin kysellyt kuulumisiani mm:ssa...Hyvää kai kuuluu!?
Eka menkat ohitettu jo reilusti 3:nnen km:n jälkeen..Nyt sitten vaan odotellaan toisia ja mahdollista kierukan laittoa, itse en siihen olisi halukas edelleenkään, mutta mies ei kuulemma usko, että onnistuisimme 4Nessa mahdollisessa raskaudessa ja saisimme sen vauvaksi asti ja elvänä, sekä suht terveenä syliin asti. Ikä kai painaa minulla, kun ei onnistu, vaikka muuten en koe itseäni niin vanhukseksi;=))vaikka kai pitäisikin tuntea...kun mamma minusta jo tulee toukokuussa, onneksi se raskaus on mennyt hyvin, kun sitä ihanaista 3,5vuotta oli kuulemma odotettu(siis raskauden alkua), että eipä voi sanoa, että nuorillakaan aina helppoa on.

Minä olen niin kiintynyt tänne vauvakuumeilija palstoille, etten osaa olla erossa;=) :heart:

En tiedä , pitäisikö vieläkin puhua miehelle..että jos kerran vielä???? :headwall: Ei se puhuminen kyllä taida auttaa...Miten muiden miehet kestäneet, jos monta km:ää takana peräkkäin?

Onnittelut myös plussista kaikille , joilla niitä tullut!! :heart: :flower:

Vauvakateudesta: En ole kateellinen, jos joku odottaa ja pystyn olemaan iloinen toisten puolesta jos vain kaikki menee hyvin raskauden suhteen.

En yleensäkään ole kateellinen, oikeastaan mistää..No yks juttu tulee mieleen , mistä voin olla..sellaiset ihmiset kenellä paino aina hallinnassa..(selittää nimimerkki heinäkuussa ihannepainossa) :headwall: :saint:

Tässä siis kuulumisia ja yv:tä mielellään otan vastaan! :D

Mukavaa sunnuntai illan jatkoa kaikille! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:

Tinttamaarialle minulta myös varovaiset onnittelut. Ja ihan aidosti :)

Kyllä sitä toivoo että täällä ei tarvitsisi kenenkään murehtia.Kaikki ollaan jollain lailla samassa tilanteessa ja tiedetään että aina ei helppoa ole...Sellaiset enempi ärsyttää ku tullaan sanoo et hei meille tulee vauva mutku ei me ny välttämättä oltais haluttu just nyt! Ja pälä,pälä.Tekis mieli siinä vaiheessa sanoo jotai ikävää...

Eikä minullakaan ole asiat yhtään hullummin itse olen vain ehkä niin malttamaton...Kolme ihanaa ipanaa pyörii kotona minun kanssa ja mieskin aina iltaisin.Harrastuksillekkin on aikaa ja kavereita kerkee tapaa ku haluaa...Se vauva (eka maha) Vaan puuttuu..

Eikä tää vauvan tekeminen olekkaan niin kivaa ja jännää ku kuvittelin.Nyt oon vuotanu vähän välii viimmeset kaks kk ja kyllä ärsyttää! Km vuoto loppu ja ultrassa katottiin et kohtu oli tyhjä.Nyt viikko siitä niin taas vuotaa! Oisko sitte menkat vai mikä lienee vuoto...Mut on kyllä ollu v...tus käyrä viikon ylä lukemissa...

Mut edelleen toiveikkaana yritetään ja kyllä se piristää aina kummasti ku täältä joku kohtalotoveri laittaa ilouutisia.Niitä lisää, kyllä me kaikki joku päivä sitte päästään hehkuttaa omaa iloa.

Tulli niin muistot mieleen, että pakko on tuosta kateus asiasta purkautua munkin.

Eli, kun mulla oli km 07/07 (raskausviikkoja tuolloin 18+4) ja sain kolmen päivän päästä kuulla miehen serkun odottavan lasta, se teki niin kipeää, ensimmäinen ajatus oli, että he veivät meidän lapsemme, itkin raivosin ja sattui, en ole järin ylpeä itsestäni ja silloisesta käytöksestäni, tosin ei sitä taida tietää kuin pari ystävää. Tosin oma surukin oli tuolloin vielä aivan käsittelemättä, mutta kauan meni ennen kuin pystyin vilpittömästi olemaan iloinen heidän puolestaan, varsinkin kun se oli tuommoinen tärppäsi ekasta kierrosta. Onneksi he olivat sen verran älykkäitä, etteivät pahastuneet välttelystäni. Joskus sitten lapsen syntymän jälkeen kerroin saunassa, että uutinen oli tehnyt aluksi kipeää ja ystävä rakas vain sanoi, että hän uskoo sen ja halusi antaa minun tuolloin olla rauhassa :heart: Siis viisaitakin ihmisiä on olemassa :)

Kun omat raskauteni ovat yleensä ottaneet aikaa, nyt viimeisin 1v ja 4 kk ja edellinen ( siis tuo keskenmennyt) vei reilusti yli 2 vuotta) niin eräs ystävä taas loukkasi aika kovasti, kertoi ymmärtävänsä miltä minusta tuntuu, kun heidät ensimmäiset lapsensa saivat alkun viimeistään kolmannesta kierrosta ja viimeisin vei aikaa kokonaisa puoli vuotta! Hän oli jo niin epätoivoinen ja oli varma, etteivät he enää saa tätä viimeistään. Ei keskenmenoja ja mun mielestäni ei ongelmia raskautumisen kanssa, silloin mä mietin, että kuinka hän kehtaa??? Mutta ehkä hän koetti vilpittömästi lohduttaa ja tukea, toivon ainakin niin, mutta joskus ihmiset saisivat pitää suunsa kiinni.

Olipas purkaus, huh!

Ja anteeksi tungettelu :D

Mutta siis tässä samassa koetin kai kertoa, että toivoa on jos minäkin onnistuin raskautumaan ja olen kokenut kerrassaan kammottavia tunteita, niihin on tietynlainen oikeutus kunhan ei pura omia tunteitaan toisen niskaan vain oman pahanolon tunteen takia ja käsittelee ne itsensä kanssa, vaikka sitten oikein märehtimällä.

Ja mitäs muuten, raskausviikko 12 on hyvässä vauhdissa, tiistaina pääsen neuvolalääkärille kun vauva ei suostunut juurikaan liikkumaan np-ultrassa joka olikin mun painajaisunien aihe jo aiemmin, siis mein piskuinen aikoinaan ei liikkunut (ei yhtään siis, tämä sentään hieman heilutti kättään mutta se ei vakuuttanut mua) ultrissa ja kaikkien mukaan kaikki oli silti ok.
Ja terkan mukaan mä pääsen neuvolaan aina kun mä haluan ja sitä nyt käytän sumeilematta hyväksi.

Mutta kaikille teille toivon sydämeni pohjasta onnea! Nythän ollaan valoa kohti menossa pikkuhiljaa ja se tarkoittaa myös vilkastuvaa hormonitoimintaa joten jään odottelemaan uusia plussaajia pinoon.

Rakkain terkuin Unicco

heippa!

Joo, kyllä välillä tuntuu omat murheet pieniltä kun lukee täällä kun toiset on odotelleet vuoroaan pitkään ja palanneet pahimmassa tapauksessa tänne takaisin odotuspuolelta. Paljon voimia, haleja ja jaksamista heille ja kaikille muille myös. Pahoittelut myös omista ruikutuksista, se vaan on se oma napa itsellä niin lähellä sydäntä, että välillä pienemmätkin murheet saa hieman liian suuret mittakaavat...

ja palatakseni omaan napaan niin nyt kerrankin olen erityisen iloinen tädin tultua kylään kunnolla. Eli äsken alko menkat eli kp 1 =). Voihan se kierto seota vielä tämän jälkeenkin mutta sitä murehdin sitten myöhemmin...

Hyvää yötä ja alkavaa viikkoa kaikille!!!

Täältäkin varovaiset onnittelut tinttamaarialle ?

Kateudesta myöskin...itse en niinkään ole kateellinen, mutta nyt jollain tavalla kuitenkin..keskenmenon jälkeen aina kun joku kertoo plussanneensa niin tulee iloinen olo, mutta takaraivossa kuitenkin MIKS SE EN VOINU OLLA MÄ!

Mua itseäni ärsytti keskenmenon jälkeen kun monet sano mulle et no mut onneks sä oot nuori vielä, ja aikaa saada lapsia. Okei täytän vasta 24 kesällä, olen nuori, mutta silti keskenmeno oli jotain niin hirveetä.. ja se aika mitä menee siitä toipumiseen niin henkisesti kun fyysisestikin.. en toivois kenellekään. Enkä vois koskaan sanoa edes kellekään samaa kun mulle on toitotettu.
Yks mun ystävä tokas mulle (oli juuri toisen lapsensa saanut) et hän haluis itseltään piuhat poikki kun raskautuu niin helposti, ja puhui myös ystävästään joka oli saanut kans km:n ja he oli sitte yrittäneet heti uutta raskautta ja sekin meni kesken, ja siihen perään töksäytti, et kannattais odottaa ainakin 3kk ku muuten ne raskaudet menee kesken niin helposti.
LOISTAVAA TSEMPPAUSTA SIIS MUN YSTÄVILTÄ! Toki onneks on niitäkin ketkä tajus et tää on vaikee asia mulle.

ah, no joo, toivottavasti tajusitte jotain mun selityksistä :) oli ihana purkautua :D

Omaa napaa myös vähän lisää: :) elikkäs mul nyt 2 päivää ollu tissit äärettömän kipeet. Eilen saunassa huomasin ja tänään jatkunu. Menkka jomotusta myös sekä jatkuva pissahätä..kuvittelen ehkä :D ens viikko viel ja sit seuraaval pitäis menkkojen tulla :D

Huomenta kaikille!

Kateus meni jo ohi :) Alkuun se vaan kirpaisi. Joku kyseli että miten polttarit meni--ihan kivaa oli :D

Omaa napaa taas kerran: alamahalla tuntuu edelleen oudolle, ja naama kukkii..taas.Väsyttää, paleltaa, ja lämmöt on edelleen koholla (ei silti siis kuumetta), alaselkää alkoi viime yönä särkemään. Tänään tulee tilaamani liuskatestit.Ja tiedänhän mä--todennäköisesti ennen sunnuntaita ei oo toivookaan että niissä mitään näkyis :D Kuukautisia odottelen ensi viikon tiistaille tai keskiviikolle.

Mies joutu työmatkalle lähtemään, ja nyt oon sitten poikien kanssa kolmestaan kotona keskiviikkoiltaan asti :| Pitäs olla tyytyväinen että näitä reissuja tulee yllättävän vähän ottaen huomioon että mies tekee myyntityötä, mut ei se silti kivaa ole. Pitää varmaan kaivaa puikot ja langat ja alkaa vaikka neulomaan jotain, on sit illoiksi edes jotain tekemistä ettei tuu koneella istuttua koko päivää.

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille :wave: plussatuulia puhaltelen kaikille! :whistle:

MAANANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Elviira-76..........................RK 11/07...........................KP 3/26-27
Barbapörrö.......................KM 12/08..........................KP 5/27
Julietta..............................KM 09/07, 03/08...............KP 8/32
Piki80............................... KM 10/08..........................KP 9/27-28
Diodium.............................KM 11/07,03/08................KP 11/28
kanella..............................KM 05/08..........................KP 11/27-33
Empuuu............................KM 09/08...........................KP 11/30
nanakuu...........................KM 11/08...........................KP 12/25-28
zamoon............................KM 07/00,07/08,09/08.......KP 13/26-34
Sun Rise...........................KM 10/08 ...........................KP 18/31-35
tyttö onnellinen.................KM 12/07..........................KP 39/28-32
kuumetta..........................KM 12/08...........................KP 50/?
MeaMimosa...................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Liinakko............................TM 07/08
Betania.............................KM 06/07(pt)
Meritähti............................KM 02/08, 12/08
catzy..................................KM 11/08
aMansikka.........................KM 11/08

HAAVEISSA TOINEN

annuli-nannuli.................KM 12/08..........................KP 2/28-30
Nemu.........................KM 08/06, 08/08, 11/08........KP 10/27-28
Elwi.................................KM 11/08..........................KP 10/28-42
Heinämassu82 ...............KM 10/01, 12/08 ............. KP 17/26-?
Annemaarit......................KM 08/08..........................KP 20/24-28
Pinguli..............................KM 12/08..........................KP 20/30
marijasu..........................KM 06/08
pikku-pirpana...................KM 09/08
Tinttamaaria.....................KU 08/08 (HAAMU!)
valonsäde........................KM 11/08
Yeb...................................KM 07/06, 11/08
Nemu...............................KM 08/06, 08/08, 11/08
Maaria75.........................KM -05,-07, 12/08

HAAVEISSA KOLMAS

Tikruliini............................TM 05/08...........................KP 15/30
Omenaruusu.....................KM 10/01, 10/08...............KP 16/23-30
rouva-77...........................KM 10/08..........................KP 19/28
PuuhaEmmi.......................KM 10/08..........................KP 23/23-28
Amira................................KM 06/07...........................KP 58/
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78...........................KM 01/09

HAAVEISSA VIIDES

Eppuliini..........................TM 12/08
mother4..........................TM 02, KM 06/08, KM 12/08

TAUSTALLA:

Leinikki, awek123, Filuuri, Murmelin

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2008

Elokuu: Allusmamma, Miracle=suukkosuulle, Inkaliina83, Superheppuli, Oxford, JJ-t, iltsu-natsu, Pesonen, Tinkatar

Syyskuu: Snowball, ElinaMaria, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu, Unicco

Joulukuu: sini74, maaliskuu, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123, Nasu-85

2009

Tammikuu: Millukka, Ristiinkulkija, woodoo, Jellona84, nöttiäinen, Dada, tiitu87

Pitihän mun sit kuitenkin testata :D perustelin huolella itselleni että miksi : "ovistestiin tuli ne tasavahvat viivat jo kp 8 ja nyt on jo kp 17, voihan sitä kokeilla.." Noita One Step liuskoja tilasin, 10 herkkyydellä. Hailu viiva tuli testiajan sisään, kuivuessaan vahvistui siitä sitten. Nyt tässä yritän pitää itseni maanpinnalla ja vakuuttelen sen olevan viivanpaikka :snotty: Yritin kuvaa ottaa, mut toi meidän kamera on niin surkee ettei saa selviä lähikuvia vaikka millä macrosäädöllä yrittää kuvata :kieh: Eipä tässä auta kuin odotella, edelleen :D tilasin 9 kpl noita testejä, eli vielä voi moooonena päivänä tuijotella noita :LOL: HULLUN HOMMAA TÄLLÄNEN..PITÄS VAAN ODOTELLA ETTÄ JÄÄKÖ MENKAT TULEMATTA, EIKÄ HARRASTAA TÄLLÄSTÄ RAHAN TUHLAUSTA!! :headwall:

Kiitoksia vaan kaikille onnitteluista,
huomenna tehdään aamulla uusi testi
( miehen kanssa yhdessä! ) ja katotaan
sitte miltä näyttää...
Ainakin pelottaa kovasti!!
Ja tissit on kipeet...

Kävin tänään hammaslääkärissä, vieläkin
on puoli naamaa puuduksissa. :(
Ikävintä oli, että puudutus alkoi vasta kun olin
kävelemässä poispäin sieltä eli poraaminen vihloi
niin pirusti! Nyt korva ja kielikin tunnoton.. (aika oli 10.40 )

En minäkään ole ollut kateellinen yhdestäkään täällä
tulleesta plussasta, kyllä sen vauvan jokaiselle meille
syliin soisi..on se sitten ensimmäinen tai seitsemäs!

Itsellä on niin paha mieli niiden puolesta, jotka ovat
jo pitkään vauvaa toivoneet ja kokeneet useampia menetyksiä...
Minulla kun on jo tuo yksi lapsi, niin toki luovuttaisin oman
plussani ilomielin jollekkin esikoisesta haaveilevalle, vaikka
todella kovasti itsekkin tätä toivoin ja odotin!

Pitäkäähän aamulla kaikki sormet ja varpaat pystyssä
tuossa kuuden aikaan--> sillon minä pissin tikkuun ja
jännitän sydän kurkussa tulosta!
Tulen päivällä sitte kertomaan miten kävi...

Heinämassu ja tinttamaaria: ihanaa ja jännää ja vieläpä Ihan aikuisten oikeasti!! =) Pidän peukkuja teidän kummankin puolesta!!!

Itsellä ihan mielettömän hyvä fiilis ja ihmettelen mistä moinen, ei melkein koskaan menkkojen aikana tällasta euforiaa, kun ei mitään järkevää syytäkään tähän. Kuuntelen tässä kirjoittaessani vanhaa Hausmyllyä ja se parantaa fiilistä vielä entisestään :LOL: ... Yritän välittää tätä hyvää oloa näin virtuaalisesti myös kaikille tällä palstalla!! B)

P-E
Tinttamaaria varovaiset onnittelut täältäkin :flower:
Heinämassulle peukutan kanssa :heart:

Kateuskeskusteluun pakko ottaa osaa kanssa. Itse en ole kateellinen vauvoja saaneille. Oman keskenmenoni jälkeen veljeni ja hänen vaimonsa sai kahden päivän päästä esikoisensa. Olin ja olen edelleen todella onnellinen heidän puolestaan. Tosin en pystynyt käymään katsomassa vauvaa ennen kuin oli kaksi viikkoa. Mutta voi mikä suloinen nyytti olikaan :heart: Itsestäni on tuntunut pahalta myös nämä kommentit että sullahan on jo kaksi lasta ja olet nuori vielä. MITEN siis liittyy menetykseen??? :eek: Kukaan ei mahda tunteilleen mitään ja niille täytyy antaa tilaa. Juuri niin kuin joku edellä sanoi on sitten menettänyt ensimmäisen tai seitsemännen tuska on varmasti kova eikä sitä kenenkään tule vähätellä. :kieh:

Oma napa, eilen tuli siis käytyä taas naistentautienpolilla. Uutiset eivä olleet järin hyviä :( No se tietenkin että pääsen leikkaukseen oli hyvä uutinen, mutta toivoin niin ettei siihen tarvitsisi mennä. Jo olemassa olleet kystat olivat muuttaneet muotoaan ja kasvaneet, sekä vasempaan munasarjaan oli tullut uusi kysta :( No jotenkin sen jo tiesinkin, kun kovia kipuja on ollut. Kohdusta vielä ottivat näytepalaa ja tutkivat muutenkin, mutta siellä ei nyt sentään muuta kuin paksu limakalvo. Ilmoittavat sitten jos jotain poikkeavaa kokeista löytyy. Että tällaista Fiilikset ei kovin hyvät ole, mutta eteenpäin on mentävä. Tätiä odottelen vaihteeksi kylään :(

TIISTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Elviira-76..........................RK 11/07...........................KP 4/26-27
Barbapörrö.......................KM 12/08..........................KP 6/27
Julietta..............................KM 09/07, 03/08...............KP 9/32
Piki80............................... KM 10/08..........................KP 10/27-28
Diodium.............................KM 11/07,03/08................KP 12/28
kanella..............................KM 05/08..........................KP 12/27-33
Empuuu............................KM 09/08...........................KP 12/30
nanakuu...........................KM 11/08...........................KP 13/25-28
zamoon............................KM 07/00,07/08,09/08.......KP 14/26-34
Sun Rise...........................KM 10/08 ...........................KP 19/31-35
tyttö onnellinen.................KM 12/07..........................KP 40/28-32
kuumetta..........................KM 12/08...........................KP 51/?
MeaMimosa...................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Liinakko............................TM 07/08
Betania.............................KM 06/07(pt)
Meritähti............................KM 02/08, 12/08
catzy..................................KM 11/08
aMansikka.........................KM 11/08

HAAVEISSA TOINEN

annuli-nannuli.................KM 12/08..........................KP 3/28-30
Nemu.........................KM 08/06, 08/08, 11/08........KP 11/27-28
Elwi.................................KM 11/08..........................KP 11/28-42
Heinämassu82 ...............KM 10/01, 12/08 ............. KP 18/26-? (HAAMU!)
Annemaarit......................KM 08/08..........................KP 21/24-28
Pinguli..............................KM 12/08..........................KP 21/30
marijasu..........................KM 06/08
pikku-pirpana...................KM 09/08
Tinttamaaria.....................KU 08/08 (HAAMU!)
valonsäde........................KM 11/08
Yeb...................................KM 07/06, 11/08
Nemu...............................KM 08/06, 08/08, 11/08
Maaria75.........................KM -05,-07, 12/08

HAAVEISSA KOLMAS

Tikruliini............................TM 05/08...........................KP 16/30
Omenaruusu.....................KM 10/01, 10/08...............KP 17/23-30
rouva-77...........................KM 10/08..........................KP 20/28
PuuhaEmmi.......................KM 10/08..........................KP 24/23-28
Amira................................KM 06/07...........................KP 59/
Happihyppy......................KM 02/08, KU 12/08

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78...........................KM 01/09

HAAVEISSA VIIDES

Eppuliini..........................TM 12/08
mother4..........................TM 02, KM 06/08, KM 12/08

TAUSTALLA:

Leinikki, awek123, Filuuri, Murmelin

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2008

Elokuu: Allusmamma, Miracle=suukkosuulle, Inkaliina83, Superheppuli, Oxford, JJ-t, iltsu-natsu, Pesonen, Tinkatar

Syyskuu: Snowball, ElinaMaria, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu, Unicco

Joulukuu: sini74, maaliskuu, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123, Nasu-85

2009

Tammikuu: Millukka, Ristiinkulkija, woodoo, Jellona84, nöttiäinen, Dada, tiitu87

Heinämassullekin peukut pystyssä ja varovaiset onnittelut :flower:

Tässä kun ollaan keskusteltu näitä juttuja muiden ymmärtämättömyydestä, niin pitäähän se muistaa myös, että ihminen joka ei ole keskenmenoa kokenut ei voi tietää aina oikeita sanoja tai tekoja. Uskon, että kaiki ympärillä yrittää tehdä parhaansa. Sitäpaitsi meitä menettäjiäkin on niin moneen lähtöön, koemme eri tavalla kaikki. Tajusin tämän itse konkreettisesti silloin lauantaina, kun kävimme miehen kanssa katsomassa näytöksen siitä mitä Suomi on koulusurmien jälkeen. Oli 20 ohjaajaa tehnyt n. viiden minuutin pätkiä. Sitten parissa pätkässä näytettiin vastasyntyneitä ja ultrakuvia. Vierelläni ja takanani oli kaksi naista, jotka huokailivat ja liikkuivat levottomasti. En voi olla varma, mutta saattoivat olla km:n kokeneita. En ikinä olisi tätä maailmaa tajunnut olevan olemassakaan, ellen itse olisi täällä!
Eli yritetään mekin ymmärtää noita tietämättömiä, jookos =) :heart:

PuuhaEmmille iso voimahali :hug:

Niin juu, ja ilouutinen työpaikalla! Työkaverini, 26-vuotias musliminainen on vihdoinkin raskautunut!!! Hän meni naimisiin vuonna 2001, sai keskenmenon neljännellä kuulla -03, kärsii endometrioosista, eikä ole tullut tuon jälkeen raskaaksi. Kävi tämän kuun aikana leikkaamassa kystia pois, mutta onkin raskautunut jo joulun aikoihin!

Kaikki on siis rakkaat siskot mahdollista, iloa tiistaihinne! :heart:

Huomenta =)
Mä odottelen kovasti tilaamia ovis testejä, jos ne vaikka tulis tänään.Kai niissä on kunnon ohjeet ku ei ole tullut sellaisia koskaan käytetyy...En edes oikeen tiiä millon niillä kannattais testaa ku ajattelin ihan tälle kuulle...km alko 13 päivä ja vuoto jatkuu edelleen tosi niukkana kyllä mut ...?No kattellaan...
Heinämassulle :flower: varovaiset onnittelut :heart:

Haleja kaikille :hug: mä oon tänä aamuna hyvällä tuulella :D

Mahaan sattuu, päätä särkee, ja tänä aamuna tohon viivanpaikkaan jäi aavistuksen enemmän jo väriä :LOL: maha on sekaisin, ja tissit turvonneet. Kiitos kaikille peukutuksista, jospa tässä olis niille oikeesti aihetta. Miehelle en viitsi näitä koottuja oireita edes selittää, se on niitä heinäkuusta asti kuunnellut :ashamed: :snotty:

Meillähän siis pillerit jätettiin pois jo heinäkuussa, mutta alkuun vielä "ehkäistiin" keskeytetyllä touhulla..Mulla oli kierrot minipillereiden jälkeen todella sekaisin-tuli välivuotoja (viikon mittaisia!!) jotka alkoivat kp 17-18, ja sit taas välissä tuli noita normaaleja 26 päivän kiertoja ilman välivuotoja. Se oli pirun stressaavaa aikaa.Sillon tuli tarkkailtua itseäni liikaakin, ja testejä kului jo sillon. Sitten kun lupa annettiin tulla, niin tuli yks tollanen 18 päivän kierto ennenkun tärppäsi, Sillonkin alotin jo hullun aikasin testaamaan, kp 22/26 olin näkevinäni cb testissä jo jotain-mies ei uskonu ja nauroi..seuraavana päivänä sit aconin 10 näytti haamun--mies vaan nauroi edelleen..Vattuuntuneena nauruun (koska olin varma että se oli plussa, niiin monta negatestiä nähneenä) tein sit viimesen testin kp 25 tai 26/26, ja haamu oli vahvistunut jo selväksi viivaksi, jonka mieskin otti jo tosissaan :D nyt toi totes jo että hän ei enää testejä osta, en kuulemma kuitenkaan ole raskaana :snotty: tähän asti on niitä kiltisti ostanu aina kun oon pyytäny. Totes vaan että mun testailuun on mennyt jo varmaan 500e (LIIOITTELUA :D )

Keskenmenon jälkeen hän lupas ostaa mulle tukkukuormallisen testejä, ja sillä antoi luvan mun vouhotukseen..Nyt vissiin mitta tuli kumminkin jo täyteen, kun kuvittelin olevani raskaana taas ennen noita ekoja km:n jälkeisiä kuukautisia. Mies parka, on katsellu mun ovistestailua, ja raskaustestailua jo ihan liikaa.Täytyy säästää toista, ja olla kertomatta näistä haamuiluista :D

Onko muilla miehet väsyneitä ainaiseen pettymiseen ja kuviteltuihin oireisiin vai olenko ainoa :ashamed:

Ihanaa Heinämassu ja varovaiset onnittelut :heart: Toivotaan että se viiva siitä vahvistuu oikein komeksi plussaksi.

Toivottavasti nämä omatkin tissiturvotukset ja kipuilut (tavallista voimakkaammat, niin ainakin kuvittelisin :whistle: ) lupaa loppuviikolle hyviä uutisia :LOL: Menkkoja sunnuntain tienoilla odottelen ja lauantaina varmaan testailen, kun illalla olis yksi alkoholipitoinen meno ja kovasti toivon että multa olis sillon juominen kielletty.

Mä en ole miehelle viitsinyt edes puhua noista mun joka kierrossa esiintyvistä kuvitelluista oireista enkä testailuista. Sitten joku päivä kun se plussa toivottavasti pamahtaa tikkuun, niin sitten vasta. Noiden ovishötkyilyjenkin kanssa oli pakko vähän rauhoittua, kun tuntui että se vaan ahdisti miestä liikaa, vaikka mukana onkin kuumeilemassa.

Hei, saisiko uusi keskenmenon kokenut liittyä seuraanne?

Meidän pieni ihme lensi tähdeksi taivaalle sunnuntaina rv 5+2 :'( :heart:
Rankkoja on ollut henkisesti nämä km jälkeiset päivät mutta varovaisesti olen jo suunnannut katseeni kohti tulevaa :heart:

Jotenkin mulla oli alusta asti pelko että näin tulee käymään, ehkä suurimpana syynä se että r-testit eivät vahvistuneet viikon aikana kunnolla. Viikko sitten sain jo hienon,aika tummankin testiviivan mutta lauantaina kun tein vielä viimeisen testin oli viiva heikentynyt! Lisäksi r-oireet lopahtivat jo siinä loppuviikosta, ei enää pahoinvointia tmv. Sunnuntai aamuna sitten alkoi vuoto ja kipuilu :'(
Täytyy sanoa että olo on ollut kyllä tyhjä ja itkenyt olen nämä viimeiset päivä:'(
Kummasti sitä vaan kiintyy ja ottaa viikossakin pienen ihmeen niin omakseen...ehkä liikaakin!

Viikkojahan oli vasta 5+2 joten olenkin miettinyt onko kyseessä ollut vain kiinnittymisen yritys?! Jokatapauksessa luonto tekee tehtävänsä eikä tällä pienellä ollut varmastikaan kaikki hyvin! Joten parempi nyt kuin että raskaus olisi edennyt pidemmälle!
Olen yrittänyt ajatella kaikesta huolimatta positiivisesti ja uskon että ikävien asioiden jälkeen seuraa jotain hyvää :heart:
Ehkä tämä vahvistaa ihmisenä ja seuraavasta onnesta osaa iloita vielä enemmän! Tai sitten pelkää ja jännittää entistä enemmän :/
Ei tässä kuitenkaan luovuttajafiilis ole vaan kolmannen rakkaan yritys jatkukoon kun tästä kroppa vaan palaa ennalleen =)

Koville otti miehelläkin...sunnuntaina hän ei kyennyt käsittelemään asiaa ollenkaan vaan pakeni koko tilannetta. Se tuntui silloin kun itse olisi tukea kaivannut eniten todella ahdistavalta. Mutta eilen jo asiasta keskustelimme. Kovasti mieheni sitä pientä rakasta myös toivoo, sen tässä ainakin huomasin :heart: Eilen hän sanoi minulle että unohda ikävät asiat ja keskitytään nyt tulevaan ja uuteen raskauteen :heart:

Olenkin tässä nyt miettinyt että kuinkapian uuden yrityksen voi alkaa? Kroppa varmaan palautuu aika nopeasti kun km tapahtui näin aikaisin?
Itselläni on takana lääkeavusteinen raskaus (clomit) joten Kannattaisiko kuitenkin pitää ns. välikierto nyt ja aloittaa clomit vasta seuraavassa kierrossa?
Kuinka pian teillä on kierrot palautuneet ennalleen ja uusi yritys alkanut?

Nyt minulla olisi siis kp 3/32. Vuoto on aika niukkaa eikä mitään kipujakaan enää ole. Kaikki on käynyt sikäli helposti että mitään suurempia kipuja tai vuotoja ei ole ollutkaan. Lähinnä olen ihmetellyt että joskus tavalliset menkatkin ovat runsaammat ja nämä tuntuisi tekevän jo loppuaan!
Ehkä olisi syytä vielä varata aika yksityiselle jotta voisi ultrata kohdun olevan tyhjä? Ja näkeehän sitä samalla onko munasarjoissa mitään tapahtumassa.

Monta asiaa on pyörinyt mielessä...mistä tämä johtui ja olenko itse aiheuttanut tämän!
Positiivista kuitenkin se että raskaus on ainakin mahdollinen :heart:

Ennestään meillä on 2.5-vuotiaat kaksospojat joten kolmas rakas olisi toiveissa :heart:
Eli tässä olisi tiedot:
Jennyli........................KM 1/09.........................Kp 3/32

Jennyli, tervetuloa mukaan! :)

Heinämassulle myös minulta varovaiset onnittelut. :)

Mulla on kp:t jo siinä vaiheessa, että täytyy pitää huoli, että tulee tuo mies kellistettyä. :D Kärsin edelleen eilen alkaneesta migreenistä, ei ole kivaa. Lauantaina olikin sitten viimeksi. :kieh: Täytyy vaan jaksaa, ja ajatella vaikka neljän viikon päässä olevaan Portugalin matkaa. On jo kaikenmoista jännää tekemistä keksitty matkalle. :heart:

Yhteistyössä