KM jälkeen kuumeilevat

Täällä alkoi vuotaa eilen illalla.. polttava pakotus levisi koko selkään ja särkylääkkeen ja kaurapussin turvin sain nukuttua.
mut nou hätä.. eteenpäin.

Voi Leinikki miten pahoillani olen puolestasi!! :hug: todella paljon voimia tuleviin päiviin ja viikkoihin!

Leidille pidän peukkuja pystyssä!

Maelle onnittelut!

elikkäs eikun odotetaan.. jospa syksyllä pääsis johonki hoitoihin.. ei tästä näytä muuten tulosta syntyvän. mut ihan hyvälölä mielin täällä. kovasti odotan sunnuntaita kun on siskon rippijuhlat. sitten perin viikon päästä siitä yhdet häät ja pian onkin jo omat :heart: että kyllä tässä tekemistä on.. parempi kun unohtas (siis pystys :kieh: ) koko asian kokonaan.

SusSoo
Muumiblues
pahoittelut. Tervetuloa jutustelemaan kanssamme. Tsemppaamme toisiamme suruissa ja iloisissa asioissa

Leinikki
suruissani luin viestiäsi. Jaksamisia sinulle! Ihan liikaa meitä on jo palannut takaisin tähän pinoon touko-kesäkuun aikana.

Leidi! Toivon kovasti, että arvot nousee

Mae
onnea plussasta ja hirmuisesti tarrasukkia pienokaiselle!

(.) Eipä tässä mitään erikoista
ovista odotellen aika kuluu...

-Sussoo-

ElinaMaria, nii mut koo mie sain elohopeamittarilkii 37,2! :ashamed: ja viime kierros ei noussu yli 36,8:n vaiks millon mittasin ja ain kainalost! :p tiedän.. moon pösilö.. mut ko haluis nii kovasti tietää onks ovis ollu jo! :D Tosin sillo to eli kp13 mul oli sitä pahoinvointia ja kauheeta kipuilua kuten kp 14:kin ni hyvinkii vois olla sillon ovis olla!!

24.6.2008

HAAVEISSA ESIKOINEN

Emppu78................KM 06/07, 06/08
Tinkatar.............RK10/2007, KM 05/2008
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
Kanella..................KM 05/08
dinaho...................KM 06/07
Emppu78..............KM 6/07, KU&TM 6/08
JJ-t...........................KM 12/07, 5/08....................KP 45/30-33
emiliana...............KM 04/08,05/08...................KP 35/28-33
Meritähti.................KM 02/08..............................KP 30/30-35
Pink1.....................KU 12/07...........KP 27/28 (palstatauolla)
Julietta....................KM 09/07, 03/08..................KP 26/?
Snowball.................KM 04/08.............................KP 26/32
Kaa......................KM 11/07, 4/08.......................KP 20/36
ElinaMaria...............KM 02/08, 04/08...................KP 19/28
Betania..........KM 06/07..........KP 19/27-30 (palstatauolla)
Miracle....................KM 04/08..............................KP 18/32-35
Riine.......................KM 10/07..............................KP 15/28-33
Mulmul....................KM 01/08..............................KP 13/25-28
whisnefka.............KM 05/08...............................KP 12/26-29
Lakta....................KM 05/08................................ KP 4/?
[color]

HAAVEISSA TOINEN

Nti Kesäheinä.........KM 1/08, 06/08
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Danjuska................KM 08/07
Säde82..................KM 01/08
Mude-75..............KM 04/08
Muumiblues..........KM 05/08
pikkuvadelma.......KM 06/08
Sonja74..................KM 07/07..........................KP 42/26-29
Marza1970..........KM 03/08.............................KP 41/30-40
myymä..............KM 09/07................................KP 12/28
Allusmamma..........KM 04/08............................KP 11/26-27
Epskeps 37v.....KM 12/06,03/07,10/07........KP 8/29(palstatauolla)
[color]

HAAVEISSA KOLMAS

woodoo....................KM 12/07, 05/08
SusSoo.....................KM 02/05, 01/08, 05/08.......KP 12/30
Happihyppy..............KM 02/08.............................KP 3/27-30
Linneaborealis.........KM 2/08..............................KP 3/32-36

[color]

HAAVEISSA NELJÄS

Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Iltsu-natsu............... KM 9/05,11/07, 2/08............KP 24/33
Rouva Pikkumyy........KM 02/08...............................KP 19/29
Mimuli........................KM 08/07, 02/08..................KP 14/29
Tauski82.................... enkelivauva 2/08................KP 5/30

[color]

HAAVEISSA VIIDES

Leidi.......KM 05/08 epätietoisuudessa jatkuuko seur. raskaus
Millukka...................KM 05/08...............................KP 30/30-34
[color]

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

Aubrieta.......................03/08
Pamu k ..................
Äittä-67.........................04/08
Millimenninkäinen..........04/08
Miina-............................04/08
Aili ................................04/08
Nti Kesäheinä................04/08
Surusydän.....................04/08
Ansku07........................04/08
Katherine......................04/08
Toive81.........................04/08
Daizz............................05/08
Frizzante......................05/08
Mymmyryy.....................05/08
Tuulenpuuska...............05/08
Pompo79......................05/08
Tuizu............................05/09
Fleur05........................05/08
Luminia........................05/08
Helmitaustailija.............05/08
Orchidx2.......................05/08
Minni-07.........................05/08
Leinikki.........................06/08
Muumiska.....................06/08
Fey...............................06/08
Kvart över....................06/08
Jonniina.......................06/08
Rimpuli.........................06/08
Kärppänä heinälatoon 06/708
Mae..............................06/08

ElinaMaria, toivotaan parasta!! Mul ol kauhee kovaa kipua kahtena kertana edelliskierrosta iha eri aikoihi mut en ovuloinu siltikää :( ja mie tyhmä jo sillo kuvittelin et oisko kiinnitymiskipuakin... hyvä kiinnittyä ko ei oo hedelmöitymistäkää tapahtunu ko ei ovulaatiotakaa :D Moon välil vähä liiallisesti näit pohtiva :p

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
ny lämmöt sahaa taas ties mitä eikä aina ees näytä sitä 37:ääkään. ÄH :headwall: Ja emättimestä ny sit 37,50. No, saapi nähä ny sit taas...
Tämä menee ihmeellisemmäksi ja ihmeellisemmäksi tämä kuumeilu, olen kuullut, että lämmöillä on oviksen kanssa jotain tekemistä, mutta..

MITÄ ihmettä se kuumemittari tekee emättimessä? Jos on otollinen aika ni eikös siellä pitäis olla ihan joku muu patukka?

hyi mua!

mutta ihan oikeesti kysyn, kun en ole koskaan kuullut, että emättimestä mitattais. Että ymmärsinkö mä väärin ja jos en ni mitä hyötyä emätinmittauksesta on?

Ja onnea kaikille plussanneille tiätty!! Mahtavia plussatuulia täällä!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kaa
woodoo, lämpöä voi mitata monesta eri paikasta. Esim kainalosta, suusta, korvasta, emättimestä tai peräsuolesta/-aukosta. Mittaustuloksia luetaan sitten myös eri tavoin. Ihon pinnalta mitattuna (kainalo, nivunen) mittari antaa ns. pintalämmön, joka on herkempi ulkopuolisille muuttujille (ilman lämpötila, oletko peiton alla vai nakuna sen päällä jne.). Lämmön voi mitata myös ns. ydinlämpönä, eli esim suusta tai emättimestä. Tällöin mittari antaa hieman todenmukaisemman ja vertailukelpoisemman kehonlämmön. Ns. "normaalilämpö" vaihtelee siis myös mittauspaikan mukaan.

Mittaajia ja mittaustapoja on siis monenelaisia. Jokaiselle varmaan löytyy itselle parhain tapa.

*tulipa taas tekstiä! :D *

Kaa
Rouva Pikkumyy, meillä taitaa olla ihan tapana mennä samoissa päivissä tän kuumeilun suhteen. Niinhän se oli jo syksyllä. =) Miljoonasti lykkyä teille! Yritetäänhän saada jatkoa tälle samalle aikataululle sitten jatkossakin... (Lue: plussataan ja äkkiä!)

:wave: :flower:

Joo, niinhän tuolla linkissä lukee, että emättimestä voi mitata. Kai sen järkikin sanoo, että voi, en vaan tosiaan ole ikinä kuullut että kukaan näin tekisi. Oppiipa uutta.

Joskus olen muistaakseni seurannut lämpöjen vaihteluja ja silloin taisin ihan korvasta mitata. Näin olen ymmärtänyt, että tärkein on että samasta paikasta suht samaan aikaan ja samalla tavalla mittaa. Ja siinä ne vaihtelut sit huomaa.

Teillä vissiin on tää hanskassa, että jos joku jaksais vielä kerrata miten ne lämmöt menee (löytyyhän nää netistäkin)? Nousee ku ovuloi? Voishan sitä (ihan korvasta vaan) mitata ja seurata..

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Leinikki: Eikä :( , hirveesti voimia sinne.
Mae: Onnea vaavista :heart: .

Tilasinpa nyt sit eilen ne ovistestit, vaikka olin ukolle aikasemmin sanonut et en semmosia halua käyttää. Ens viikolla sit pitäis alkaa testailemaan. Meinasin jo hurahtaa kokonaan ja tilata spermatestinkin :D , mut totesin että eiköhän kaks raskautta todista et toimivaa sen tavara on. Ankeaa on kun vettä sataa, mutta ehkä saisin katsottua näin sadepäivänä tytön haudalle sitä hautakiveä. Näin pitkään olen siitäkin hommasta luistanut, mutta kyllähän sekin on pakko tehdä. On vaan tuntunut liian lopulliselta nähdä lapsensa nimi kiveen kaiverrettuna :'( . Menihän taas tää teksti ankeaksi, mutta kuulin eilen iloisen asiankin; mun veli saa lapsen melkein 6 vuoden yrityksen jälkeen :) . Niille voisin lähettää tarrasukkia, koska 2 keskenmenoa ja 1 tuulimunaraskaus on takana. Mutta päivänjatkoja nyt kaikille :wave: .

Kaa
woodoo, lämpö laskee juuri ennen ovulaatiota ja nousee ovulaation jälkeen sitten aikaisempaa korkeammalle. Jos raskaus on alkanut, lämpö pysyy koholla. Mutta jos kuukautiset ovat tullakseen, niin lämpö laskee juuri ennen kuukautisia tai niiden ensipäivillä takaisin normaaliin.

Eli esimerkiksi:

lämpö
kuukautisten jälkeen 36.5
juuri ennen ovulaatiota 36.0
ovulaation jälkeen 37.0
(raskaus -> lämmöt jatkuvat 37.0 tasolla
kuukautiset -> lämpö tippuu takaisin 36.5)

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Lakta:
Leinikki :hug: :hug:
:'( on se niin surkeaa... :( mutta aika tekee tehtävänsä.. :hug: kyllä se vielä jonain päivänä.. !
Ja Mae ihanaa... nyt sukkia paljon matkalle.. :) :heart: :flower:

).( nyt on taas semmoi olo et tekis mieli tjottailla vaan... :| e tiä mikä vaivaa ihme apatia iskeny ja semmoi hälläväliä tulee jos on tullakseen ei jaksa liikoja yrittää... pessimisti ei pety meininki. ÄH mulla ko ei lähes koskaan nää moodit oo heitellyt.. joo ja ei olla edes raskaana :eek: ellei neitseellinen tapahtunut :LOL: tai emmä tiiä... ;)

kohta pitänee kuitenkin ne loputkin otikut tikuttaa pois niin ei tarvi olla stressi päällä :D

Lämmöistä:Joo mulla ei oo mitään käsitystä noista lämmöistä... Mut voin sanoa että silloin toukokuussa kesken mennyt/kemiallinen mikälie, meni näin:

oviksen jälkeen lämmöt nous 36,6
haamu testattu kp 32/28
lämmöt putos 35,8 joskus kp 36/28
ja sit meni kesken

Et kyllä niistä jotain ilmeisesti voi päätellä.
Mut tänään aamulla mittasin kainalosta niin mittari näyttikin 35,8. Et nyt taitaa olla meijän mittarissa vika tai mittaajassa..... :LOL:

Onnea Mae :flower:

Leinikki
:hug:

Piinaviikko on taas aluillaan, keksin jo vaikka mitä oireita. :LOL: . Kurkku on aamuisin kipeä (plussatessakin oli) ja mukamas kaikki hajut tuntuu nenään. Tää on taas niin tätä... Veikkaampa taas että sitä tiputaan korkealta ja kovaa kun tättähäärä kurvaa paikalle... Pessimisti ei pety :whistle:

Tänään saan uuden auton alle ja sitten ei kun huristelemaan ;)

Huoh!

Mä harrastan bloggausta ja seikkailen aika paljon kaikkialla vauva/odotus/lapsettomuus/keskenmeno -blogeissa. Tuossa äsken niitä selailin ja tuli NIIN kohva halu olla raskaana! :headwall:

Tiiättekös? No tiiättehän te. :) Se et MÄ haluun miettiä noita foolihappoja, mä HALUUN miettiä mitä mä voin syödä ja mitä en, mä HALUUN laskea viikkoja ja lueskella alkion kehityksestä...mä HALUUN pelätä synnytystä ja ultria ja sydänääniä.... *huokaus* :/

Miks aina pitää oottaa?!

Piinaviikot alkaa.... (toim.huom.)

myymä
ElinaMaria Mä niin tiedän ton tunteen! Mut nautin kyllä tästä kuumeilustakin (helppo sanoa nyt kun on vasta yk1) että saa jännittää sitä et alkaako menkat ja odotan sitä iloa ja riemua mikä tulee siitä plussasta sitten joskus...
Toinen mitä odotan, on VAUNUJEN valinta (mies on luvannut toisen kanssa ihkauudet vaunut kun myytiiin edelliset ;) ) ja vauvan huoneen laitto valmiiksi yms yms yms...

Yhteistyössä