KM jälkeen kuumeilevat

EM, toivotaan parasta et se ois raskaudesta johtuvaa!! Ja hyvinkii voi olla jos kerran menkkakipui tos vaihees jo tulee!! Miul tosissaa se menkkaolo kesti vaa hetkisen, ny ollu vaa pientä nippailua ja vvuoto suht runsasta ja kirkasta.. Noh, saa nähä.. tuskin plussaa sentää tulee.

ElinaMaria:Alle 22 raskausviikolla menehtyneet vauvat luokitellaan keskenmenoiksi ja 22 viikosta ylöspäin menehtyneet on kohtukuolemia. Rv 22 jälkeen menehtyneet pitää myös haudata itse kun taas sen alle jääneet saa laittaa yhteistuhkaukseen. Uutta oli kaikki tämä mullekin ja olisin kyllä ollut ihan mielelläni tietämättäkin tällaista. Ja onhan se aika hölmöä sanoa olevansa äitiyslomalla kun oma lapsi makaa monta metriä mullan alla, mut en kyllä olis viikossa ollut valmis menee töihinkään. Ja makoilusta täällä ei ole ollut tietoakaan, kyllä on aika mennyt siihen et olen jo puol kämppää rempannu kun en vaan voi istua ja miettiä asioita. Tänään viimeksi erehdyin jäämään paikoilleni ja itkuhan siitä tuli, mut kukin omalla rytmillään palailee vissiin normaali elämään.

On se niin jännää miten kaikki jännää :) Kyllä täälläkin haluttaisiin taas olla raskaana, saada plussa, kuten moni onnellinen täälläkin on jo saanut.

Mulla kai ne oli menkat mitkä tuossa meni, kolmisen päivää tuli vuotoa, aika nihkeästi kyllä. Mutta ihan menkoilta tuntui. Nyt kyllä toivoisinkin, että tärppäisi saman tien, muutoin saattaa olla hääyönä aika hiljaista sillä siihen paikkeille se täti olisi seuraavaa tuloaan tekemässä. Eli pitänee peittoja pöllytellä ja ahkeraan :LOL: Niin, pystyisi sitten hääyönäkin... :whistle:

Plussaisia tuulia täältäkin päin kaikille niitä toivoville! :heart:

Laitan tännekin tilannekatsauksen; sain vihoin viimein sen lääkärini kiinni eilen, ja hän kertoi tulokset: hcg oli noussut 4 päivässä 365 -> 2052, eli todella hienosti (arvonhan pitäisi tuplaantua joka 48-72 h). Eli lekurin mielestä kaikki näyttää varsin hyvältä, raskaana ollaan!!! Mulla on ultra 3.7. jolloin varmistetaan, että vauveli on oikeassa paikassa, ja toivottavasti silloin näkyisi jo pikkuisen sydämen lyönnit...

Mulla ei edelleenkään ole paljoa oireita, mitä nyt väsyttää ankarasti, ja hajuaisti on vahvana. (Paitsi nyt, kun tuli nuha). Oikein toivon pahaa oloa...
Eilen ostin vauvalle tutin! Ihan kuin itselleni muistutukseksi, että nyt loppuu jatkuva palkääminen; olen tänään raskaana, ja se riittää. Huomisestahan meistä ei kukaan tiedä. En halua elää seuraavia kuukausia peläten pahinta, koska se ei kuitenkaan auttaisi mitään. (ja siis tämä kaikki on helpommin sanottu, kuin tehty...)

Woodoo...ihanaa, joulu tulossa!!!! Mä suorastaan rakastan joulua! :xmas:

tänne ei mittään uutta. tässä ootellessa ja jännäilessä tuleeko täti vai ei... on vähän jääny tää pino vähemälle käynille nyt jonki aika...oon vaan koittanu olla miettimättä koko km ja aika hyvin onnistunukkin siinä saa nähä miten parin viikon päästä ku olis ton tammikuisen km:n la... :/
mut nyt meen nukkuun et jaksan taas huomenna töihin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
woodoo on ihastunu noihin tonttuhymiöihin!

Mistä :xmas: sä :xmas: niin :xmas: päättelet? :xmas: :xmas:

Kuumemittarista: oonko siis pikkasen nolo, ku meillä on jo neljä kertaa raskautuminen onnannu ilman senkummempia ovisbongailuja, tai siis kerranhan jopa tikutin, mutku tikut ei näyttäneet mitään. Ni mun mies pitäis mua ihan sekona jos ny alan mittari kädessä hosumaan ja vokottelemaan sänkyyn.. Must vähän tuntuu et se ei oikein tykkäis. Tai saattais pikkasen ihmetellä. Varsinkin kun on eka kierto menossa, ehkä ymmärtäis kuudennessa kierrossa tai jotain.

Ni siis, en mä mihinkään kahvinkeittimeen voi mittaria jemmata, mies on keittiössä aina ku herään ni siinä sitten vihellellen mittailisin.. "Ihan vaan tarkistan ettei ole yöllä iskeny hypotermia". Ni siks toi on tos yöpöydällä vahigossa jäänenä jos saisin "salaa" mitattua.

Hitto että osaakin vanha nainen nyt olla dorka...

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

moikka

Leidille vielä onnitteluja! Ihanaa että olet asennoitunut nyt noin :D :flower: Pidä se ;) Helppo varmaan sanoa mut niinhän se on että aika turhaa murehtia tulevasta kun aika näyttää mitä truleman pitää..

Leinikille kovasti jaksuja!! :hug:

Pikkuvadelma: Mulla mies tuki ja lohdutti.. oli pari päviää töistä pois ja tuli mukaan sairaalaan kun piti tyhjennykseen mennä.
Oli hänellekkin raskasta mutta niin kuin Miracle sanoi, miehet ottaa asian varmaankin hiukan eritavalla.. he eivät vielä ehkä siinä vaiheessa täysin käsitä mistä on kyse.. tai siis tottakai mut heidän kroppa ei muuta eikä heillä ole niitä raskaanaolon tuntemuksia.. jospa sait selvää mitä tarkotin ;)
Joskus surun ollessa suurimmillaan saatoin räjähtää ja huutaa että et välitä/et välittänyt koko vauvasta.. vaikka tiedän että paljon odotti ja toivoi.. oli jopa isyysloman varannut ;) (nyt uskaltutuu jo nauramaankin :LOL: ) mut sanoi semmosina hetkinä... ja kun oli kulunut jo kuukausia että hän välittää mutta ei se auta muuta kun porskuttaa eteenpäin. surra saa mut siihen ei pidä jäädä.. ja sen taisin minä tehdä :ashamed:

ite sain antibiotti kuurin poskiontelontulehdukseen.. ja luontaistuotekaupasta hain tippoja joitten pitäis tasottaa hormonitoimintaa kun ikään oo näin pahasti heitelly..

no mu mielest kyl siin ei mittää ihmeellist oo jos mittailee lämpöjä, mä ainaskii ekassakii kierrossa aattelin eka mittailla mut heräsin siihe vähä liia myöhää. Mut sit ko mittailin ni se on myöskii sen vuoks et sit tietää paremmin millo menkat tulee ko tietää suunnillee oviksen ajankohdan :)

SusSoo
Leidi :flower: onnittelut! Ihanaa!!!

Sairaslomasta: Eka km oli rv10 ja sain sairaslomaa yhden päivän! Toinen km oli rv14 ja sairaslomaa jälleen yksi kokonainen päivä! Nämä molemmat oli lääkkeellisiä keskeytyksiä, joten sairaslomapäivä oli sairaalasta kotiintulon jälkeinen päivä. Viimeisin km oli rv6 ja en saanut sairaslomaa ollenkaan. Olin vaan töistä poissa kolme päivää, kun sen verran saan töistä olla poissa sairauden takia ilman lääkärintodistusta. Eli semmoiset sairaslomat mulla...

(.) Oviksen aika meneillään. Ei läheskään niin selkeä kuin siinä kierrossa, josta plussasin viimeksi. Jospa se oviksen huippuhetki on vielä tulematta :whistle: Lämpöjä mittailin ennen ensimmäistä raskautta monta kuukautta. Tuo johtui siitä, että olin lapsettomuustutkimuksissa. Lopetin lämpöjen mittailun kun se alkoi niin tympiä. Ja raskauduinkin sitten heti seuraavassa kierrossa. Ja siitä syntyikin meidän esikoinen.

-Sussoo- B)

Hei taas!

Tulin vain pikaisesti kertomaan, että kävin eilen siellä SSG-tutkimuksessa (munajohdinten aukiolotutkimus) ja oikein hyvin keittosuolaliuos siellä virtasi, että kaikki ok siltä osin =) Miehen simppanäyte lähti tänään tutkittavaksi ja huomenna soittelen ja kyselen siitä tietoja. Lausunto tulee parin vkon päästä.

Nyt menossa kp 9 ja tikkuleikit pitäis aloittaa huomenissa. Tosin tikut on vielä postissa.. :whistle: Ei kyllä paljon huvittaisi tuota hommaa aloittaa, mut gyne käski niin eihän se muu auta :snotty:

Toivotaan että tuo SSG tehoaa meikäläisellekin samalla viisiin kuin monille muillekin, jotka ovat heti sen "siivouksen" jäljiltä raskautuneet. :saint: Muutoin on sitten edessä varmaan inssi...

Mut tämmösii kuulumisii täältä :wave:

AAM
:wave: Jou !!

oi kiva että plussaa pukkaa !! Leidi :flower: :heart: :) pidä se tutti vaan silmissä älä päästä puis ;)

Kyselyihin..
- mä en oo syventynyt mittaamaan lämpöihin mistää reiästä :D (vielä) pitäisköhän viedä tää kuumeilu taas uudelle tasolle tikkujen jälkeen ? :D take all the advantaget irti ??? =) ;)

- km:m jälkeen töistä poissa 3 päivää (todistuksella) + 2 pomon luvalla siihen päälle... ei jaksanut jaksaa olla töissä, sanoin ihan suoraan että ajatus pyöri liikaa tunnepuolella vaikka pää oli jo käsitellyt asian.. :( :'(

- ON : haamusin viivan ovistestistä... ja mikä kiertopäivä 10-11 ? miks näin aikasin ? se ei ollut yhtä vahva ko se ylempi viiva (liritikkuja käytän siis merkki joku david ? mammaksista.. ) oonkohan sit saanut negan ko ei oo yhtä vahva ? kertokaan joku viisaampi :D no pupuillaan kohan ehditään katsotaan tuottaako tulosta... ajattelin että tikutan sit vielä oviksen loppupuolella siinä 22 kp:n kohdalla JOS ois niin että tuleekin myöhässä niinko täällä on keskusteltu... :/

Ellu & mulmul kaikki ulokkeet pystyssä täällä :D B) coolisti vaan... !! plussatuulia vaan ... ilman "täti"sateita :LOL: heh heh olenpas vitsikäs... :whistle:

nyt punkkaamaa.. sii juu morning ladies :wave:

myymä
Leidi Onnnnea! ERittäin hyvä asenne. Itse kaksi edellistä raskautta olen ollut myös sillä fiiliksellä että nautin niin kauan kuin voin ja jos jokin menee pieleen niin pudotaan sitten korkealta, mutta silloin kun siitä saa nauttia niin pitää nauttia!!! :heart: tarrasukkia paljon mukaan.

miracle Mitkäs kp:t sulla nyt menee, meinaan vaan että oisko se oviskipua? Mulla kipuilee oviksessa aina oikea puoli pelkästään. Todella piikikäs kipu...

Mulla ei fiilistä mihkään suuntaan! ärsyttävää :( Tässä sit arvotaan menikö ovis jo vai vastako on tulossa?

SusSoo
Epskeps :wave: Kävin toukokuussa 2001 tutkimuksissa kun takana oli yritystä kesästä 1999 asti ilman raskautumista. Mä en kyllä tykännyt yhtään siitä varjoaineen laittamisesta munajohtimiin :| Mullakin oli kaikki ok. Mies on työssään kiireinen kesän ajan, joten se viivytteli kiireen varjolla sen simppanäytteen viemisen kanssa :D Sovittiin että syyskuussa viimeistään näyte viedään, mutta eipä tarvinnut sillä raskauduin elokuun kierrosta. Ja voi sitä ilon ja onnen kyyneleiden määrää =) Toivottavasti sullakin tutkimus auttaa ja samalla tapaa viimeistään alkusyksystä teilläkin voitaisiin paksusti

-Sussoo-

Kaa
Tuo menkkojen tulo on ihan yksilöllistä. Itselläni ekat kuukautiset tulivat 32 päivää kaavinnan jälkeen. Ja kierto tasoittui tuohon sitten jatkossakin.

Ja sairaslomasta: Itse sain sairaslomaa ultran (jossa todettiin keskeytynyt km) jälkeen kolme päivää (ke-pe) ja viikonloppu oli sitten vapaata. Kaavinta oli maanantaina, josta sain sairaslomaa sitten 3 päivää. Kolmantena päivänä sitten uhmasin kohtaloa ja lähdin etelänlomalle viikoksi. Eli periaatteessa sain parantumisaikaa kaikenkaikkiaan kaksi viikkoa. Onneksi.

AAM
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
Miten ne ensimmäiset kk tulee km jälkeen? mä en saanut sairaalasta oikein mitään järkevää infoa.
mulla oli se tuulimuna .. ei kaavittu oli spontaani 6+3. jälkivuoto 10 päviää siitä n 2 viikkoa niin normimenkat sen apaut 4-5 päivää.. sit rutinoitia jokseenkin :)
anna kropallesi. hinku yrittää heti uutta on kova tietysti mutta maltti on välillä valttia... *puhuu suurhätähousut omaava emäntä* :D :LOL:

myymä, ei ko mul oli se oviskipu jo kp 14 ja 15 kohilla, ja sillo se ol aika selkee kipu. Ja lämmötki noussu ni ol se sillon... Ny vaa oli outo kipu tuol just alapuolel oikeel, ja vaan seksin aikana.. Eikä sillonkaa aina.. Tietty "ravistelu" sen sai aikaan.. tiiä sit mitä se ol.... ja ny mul on kp20..

26.6.2008

HAAVEISSA ESIKOINEN

Emppu78................KM 06/07, 06/08
Tinkatar.............RK10/2007, KM 05/2008
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
Kanella..................KM 05/08
dinaho...................KM 06/07
Emppu78..............KM 6/07, KU&TM 6/08
emiliana...............KM 04/08,05/08...................KP 37/28-33
Meritähti.................KM 02/08..............................KP 32/30-35
Pink1.....................KU 12/07...........KP 29/28 (palstatauolla)
Julietta....................KM 09/07, 03/08..................KP 28/?
Snowball.................KM 04/08.............................KP 28/32
Kaa......................KM 11/07, 4/08.......................KP 22/36
ElinaMaria...............KM 02/08, 04/08...................KP 21/28
Betania..........KM 06/07..........KP 21/27-30 (palstatauolla)
Miracle....................KM 04/08..............................KP 20/32-35
Riine.......................KM 10/07..............................KP 17/28-33
Mulmul....................KM 01/08..............................KP 15/25-28
whisnefka.............KM 05/08...............................KP 14/26-29
Lakta....................KM 05/08................................ KP 6/?
[color]

HAAVEISSA TOINEN

Nti Kesäheinä.........KM 1/08, 06/08
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Danjuska................KM 08/07
Säde82..................KM 01/08
Mude-75..............KM 04/08
pikkuvadelma.......KM 06/08
Leinikki................ KM 12/04, 01/08, TM 06/08
Sonja74..................KM 07/07..........................KP 44/26-29
Marza1970..........KM 03/08.............................KP 43/30-40
myymä..............KM 09/07................................KP 14/28
Allusmamma..........KM 04/08............................KP 13/26-27
Epskeps 37v.....KM 12/06,03/07,10/07........KP 10/29(palstatauolla)
[color]

HAAVEISSA KOLMAS

woodoo....................KM 12/07, 05/08
Muumiblues..........KM 05/08
Happihyppy..............KM 02/08.............................KP 43/?
SusSoo.....................KM 02/05, 01/08, 05/08.......KP 14/30
Linneaborealis.........KM 2/08..............................KP 5/32-36
[color]

HAAVEISSA NELJÄS

Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Iltsu-natsu............... KM 9/05,11/07, 2/08............KP 26/33
Rouva Pikkumyy........KM 02/08...............................KP 21/29
Mimuli........................KM 08/07, 02/08..................KP 16/29
Tauski82.................... enkelivauva 2/08................KP 7/30

[color]

HAAVEISSA VIIDES

Millukka...................KM 05/08...............................KP 32/30-34
[color]

Taustalla:
JJ-t: kirjottelee enemmän lapsettomuuspuolella, esikoisen yritys jatkuu
[color]

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart: