KM jälkeen kuumeilevat

Onnea rimpuli! Toivotaan, että tällä kertaa menee kaikki hyvin. Sanottiinko sulle, että uskaltaa heti kaavinnan jälkeen yrittää odottamatta menkkoja? Mua neuvottiin odottamaan, minkä kiltisti olen tehnytkin - odottelen edelleen... - ja nyt rupesin miettimään, että ihan turhaanko tässä pelleillään kumien kanssa.

Noista odottamisjutuista on niin paljon eri legendaa liikkeellä, että ottaa siitä sitten selvää.

Eräälle tutulle oli lääkäri sanonu, että "virallinen" suositus on aina odottaminen sen yhden kierron verran, mutta keho toimii kuitenkin niin viisaasti, että oikeasti raskaus ei ala ellei keho ole siihen valmis. Eli tämän lääkärin mukaan aina vaan saa antaa mennä.

Mitä tulee omaan ovulaatioon, mulla ei siis ole hajuakaan onko moinen tapahtunut vai ei. Ja bylsittykin on ihan ahkerasti, että aivan täysin herran hallussa koska menkat tulee jos tulee, tai koska ois raskaana jos olis. Ainoa ohjenuora on mun hämäräperäinen hormonipatti nivusessa, tosin ennen se on ollut tossa 1-2 pvää, ny se on kummitellu jo viikon, että ei tostakaan enää selvää ota. Vois jo melkein todeta, että mikään ei ole kuin ennen, vanhaan hyvään aikaan oli asiat paremmin!!! Kivaa olla vanha, lääkärikin sen mulle armollisesti ilmotti ku oli toi toinen keskenmeno.

Tulis ne menkat ni ois taas homma hanskassa......

Totta kyllä, että kaavinta rasittaa limakalvoja enemmän kuin spontaani km tai lääkkeellinen keskeytys. Mietin vain, että onko aiheesta tehty jotain tutkimuksia, vai onko kyseessä pelkkä mutu-tieto eri ammattilaisilla. En ole ehtinyt meidän tietokannoista etsiä mitään aiheeseen liittyvää.

myymä
HEiiiii pitkästä aikaa!!

Minulle voisi nyt alkaa laittaa noita kp:ita mukaan ;) Eli meillä alkaa ikään kuin "tjottailu" ;) Mies näytti vihreää valoa. HAuska tilanne sikäli kun laitoin miehelleni viestin (mies on kertausharjoituksissA) kysellen hieman vauvakuumetilannetta (kun oli ollut kovin vastahakoinen mun pillerinhakuehdotukselle) ja sanoin itse, että en ainakaan kovin suurta ikäeroa enää haluaisi (tyttö jo 3v) niin mies laittoi viestin takaisin "sitten ei kun panemaan, laita jotain kivaa päälle, oon siellä keskiviikkona" :heart:

Hihii, eli tänään on kp3/28 :)

Ensimmäisen kerran menkkakivut on SIETÄMÄTTÖMÄT. EIlen viilsi oikealta alavatsalta niin paljon etten pystynyt kävelemään. aivan tuskaa! Yksikään pilleri ei auttanut siihen kipuun. Tänään on jo hellittänyt vaikka kipu tuntuukin vielä.. Toivottavasti natsaa pian niin ei tarttis näistäkään enää kärsiä!!!

Danjuska Mä pidän peukut pystyssä, jotta menkat ei alkaiskaan :heart:

heips

Rimpulille onnittelut! pikaista toimintaa :D :flower:

Myymä: Kiva kun taas palailet :D mut sanotaanko näin että toivottavasti et viivy täällä pitkään ;) vaan pääset tuonne toiselle puolelle :D

Marza: On kyllä ärhäkän näköinen silmä! toivottavasti paranee pian!

Oma olo ihan ihmeellinen.. nyt olis kiertopäivät täynnä viime kiertoon.. mut voihan ne toki viikollakin vielä venyä.. :headwall: ei oo yhtään samanmittasta kiertoo tainnu olla syyskuun jälkeen.. :/
Aamulla alkoi niin h*lvetilliset menkkakivut että piti lähtee lenkiltä kotia. poltti ja jomotti selkää ja alavatsa ihan tulessa. Nyt ei onneksi ole enää kipuja. Vilu on kova joka mulla enteilee menkkoja. tämä kieto ollut kovin ihmeellinen kun on tuommoisia ihan hirveitä kipuja tullut ihan yks kaks. pelottaa vähän että onko ne rakkulat kasvanu. Mut kattelen syyskuulle millon olis se kontrolli jos en kovin kipeeks mee.

Lämmin kiitos kaikille onnitteluista!!

Ja onnittelut Rimpulille :heart:

woodoo Mulla on sama tilanne kuin rimpulilla, eli uusi raskaus tärppäsi heti km:n jälkeen. Tosin mulle ei tehty kaavintaa, vaan lääkkeellinen tyhjennys. Itse testasin ekan kerran kun tyhjennyksestä oli kulunut reilu neljä viikkoa: näytti negaa. Tasan viisi vkoa tyhjennyksestä tuli sitten tämä plussa. Mulla oli kyllä vähän sellaista nippailua alavatsassa, tuolilta noustessa vihlaisi (ja vihlaisee edelleen) usein alavatsaa, oli siis jotain enteitä siihen suuntaan.

Voi kun vaan tämä menisi nyt loppuun asti kunnialla. Aika kova on pelko siitä että käy samoin kuin ensimmäiselle.. Siksi ollaan hyvin hissukseen kotonakin koko asiasta. Kuluis vaan nyt aika niin pääsis varhaisultraan, sinne todellakin olen menossa :)

Plussaonnea kaikille täällä!!

nii joo Marzalle pitiki kommentoida et silmä o kyl pahan näköne, toivot. pian paranis! Mulla tul jossai vaihees jotai ihme pattia alaluomeen ja se vasta oliki pahan näköne, siit tuli iha mielettömän iso ja se tul eka toisee silmää ja sit toiseen, sit se puhkastiin ja sain antibioottikuuria... Ei ollu herkkua kyl sekkään enkä kehannu men miehen kavereillekaa kylään ko ol nii pahan näköne :ashamed:

AAM
rimpuli ihanata :) :heart:
Myymä :wave: ja synttärionnitteluita ElinaMarialle :flower:

).( heiii mulle saa siis päivitelä tuonne listaan että täti on kylässä jo toista päivää.. siis kiero kierto näyttää.. 2/26-27 YK2
Eipä muuta rintamalla.. töihin huomenna ja kolme viikkoa pitäis jaksaa sit lomaa murujen kanssa. :heart:

myymä
jonniina Onnnnea :)

JA synttärionnittelut ne ansaintseville ;)

Tää vauvakuume on kyllä uskomaton kun se kolahtaa. Tuntuu ettei malttais edes odottaa sinne ovulaatioon kun haluis jo päästä miettimään oireita ja jännittämään alkaako menkat vai ei... Ja sit se on maailman suurin pettymys jos menkat alkaa ja tuntuu taas ikuisuudelta laskea päiviä ovikseen... ON se kyllä julmaa kun nainen voi raskautua vain kerran kuussa.. grrrr....

Vähän kyllä jännittää sekin että sitten kun masuasukki kyytiin suodaan, että mitenkä sitä sitten myöhemmin kertoo töissä... Meillä on siis meidän työtä tekemässä 4 henkilöä, joista jo yksi on raskaana. Eli toisinsanottuna olishan se tavallaan vähän noloa ilmoittaa että "näin nyt meilläkin" ;) ja sit työnantajalla hirveä työ saada uudet työntekijät! :)
Noh, mutta enpä jaksa ajatella tätä nyt työpaikan kannalta. Mitäs palkkasivat tämmöisen lapsentekoiässä olevan ;)

Mae
heippa pitkästä aikaa!
Nyt on koneesta saatu viirukset pois (ehkä) ja pääsen taas harrastamaan ahkerammin tätä palstailua.
Mulla on tullut pari tuttua vastaan joilla on LA samoihin aikoihin kun itselläni olisi ollut. Pakko kyllä myöntää, että kirpaisee aika pahasti kun kuulee näitä "ilouutisia". Toki heille ilon ja onnen suon, mutta soisin sen myös itselleni :D
Tänään on siis kp37, 4 päivää sitten tein testin ja nega oli. Ovistakaan en siis ole löytänyt tässä kierrossa, peiton alla kyllä vietettiin enempi aikaa kun moneen kuukauteen. :whistle:
Juhannuksen yli odotan ja sitten teen taas testiä jos ei ala menkkoja kuulumaan, jotenkin vaan uskon että kyllä ne sieltä tulee. Rinnat on kyllä olleet TODELLA kipeät, mutta se nyt ei kerro mitään.

Mutta nyt en enää omia juttuja lörpöttele, vaan onnittelen kaikkia kenellä on aihetta onnitteluihin. :flower:
Niin, ja iso kiitos päivittäjälle :hug:
Palailen taas lukemaan ja kertomaan kuulumisia. :wave:

mulle tuli hirmuse haikee olo ko mies aina pistää viestii et miten voi ja ikävöi yms. ni aloin miettii et entä sit ko ois lapsia... Ni voi että ku ois ihana saadas sit silt niit viestei et miten tytön/pojan kans menee ja ikävöi yms... voi kumpa saiskin sen lapsen täs joskus :) :heart:

täällä on pidetty hiljaiseloa..ja kirjotellut olen enemmän apuja yatvitsevien pinoon. tällä hetkellä mun kohdalla ajankohtaista meinaan on nuo hoidot, nyt mennään clomeilla ja myöhemmin sitten vahvempiin jos ei tärppää :saint:

tällä hetkellä menossa kp 36 ja raskausoireita on niin pirusti :headwall: eilen päiväpissasta nega, huomenna aamulla vielä testaan. mua voi pitää listoilla roikkumassa, joskus ehdin kirjotella enemmän, joskus vähemmän!

alkaa taas keskenmenon muistot heräämään, laskettuaika olis mulla ollut juhannuksena :'( IKINÄ en olisi uskonut että vielä lasketunajan tultua olisin edelleen kuumeilemassa :ashamed: ja heinäkuussa tuleekin vuosi yritystä täyteen, ei mene kaikki suunnitelmien mukaan :ashamed:

tänne onkin tullut paljon uusia, pahoittelut kokemastanne :hug: hienoa että meitä on myös plussanneisiin siirtynyt!! :D toivottelenkin kaikille ihanaa ja aurinkoista kesää, josko se toisi ihmeitä tullessaan :heart:

Tervehdys myös minulta muutaman päivän jälkeen...

Se on nyt polttarit takana ja elämä edessä :) Olipas mukava polttaripäivä eilen. Sain kokea kaikkea mukavaa ihanien ihmisten seurassa ja miten hieno keli vielä sattui B) Arkistoituu kyllä mukaviin muistoihin.

Muutoin täällä siis kaavinnasta 5 päivää, vointi ollut hyvä, ei enää vuotoakaan. Tätiä vain odotellaan, itse ajattelin ne yhdet menkat odottaa ja sitten alkaa mahoton yrittäminen :D

Oli ihana nähdä eilen ystäväni pitkästä aikaa ja saada tietää hänen odottavan toista lasta, oli kauniisti vatsa pyöristynyt jo hieman, vaikkei se hänellä kuulemma isoksi kasvakaan.

Mutta täällä voidaan hyvin ja ollaan jälleen kiitollisia ystävistä joita on ympärillä! :)

Lakta, hienoa et oli ihanat polttarit :) mie innolla ootan mitä miun kaaso keksii :) Jotai hemmottelua ja yhessäoloa kyl oottasin ja humputtelua :) Vitsit jotkut hoidot ois ihania, kasvohoito esmeks, tai sit ite vaa menee täs jossai vaihees kosmetologille :D innolla ootan kyl häitäkin, puku on tilauksessa ja elämä hymyilee upeemmin ko koskaan :)

Onnea plussanneille :flower:
kanella. meille sanottiin näin lekuris,yhdet kuukautiset on hyvä varrota ennen uutta yrittämistä,mutta jokainen oman päätöksen tekee ja toisella voi palautua kroppa paremiin kuin toisella..näin
Kiitoksia myös plussaonnitteluista!
On todella hienoa kun on tälläinen mukava poppoo kenen kanssa voi vaihtaa ajatuksia jne..
:hug:

heippai rallaa jälleen...

rimpulille :flower: onnittelujen kera.

(.) ei mittää. ja siksi jäänyt kirjoittelemattakin. torstaina lähdemme perheen kanssa kesäloma reisuun, miehellä ens viikko lomaa. jonnekkin itä-suomeen matkaamme, määränpää avoinna. huhuu saimaan rannalla asuvat, onko vinkkejä lapsiperheelle? sisävesiristeilylle ainakin aattelimme mennä kun saimme koiruuksille hoitajan. muutoin aika mahdoton yhdistelmä. kivahan koiruudet olisi myös mukaan ottaa mutta inan helpompaa ilman niitä. elokuussa meillä tulee vuosi täyteen yritystä. ja ensimmäinen la olisi tuossa 1.7. ja seuraava syyskuussa... jne... hoh hoijaa ja yhä täällä. julkiselle puolelle emme pääse tutkimuksiin ja mielelläni annankin paikkani esikoisesta haaveilevalle. meillä kun on jo noita mussukoita eikä ole kiirus mihinkään :D joten tällä tavalla taplataan menemään -tulee kun on tullakseen! välillä meinaan vaipua epätoivoon, mutta kyllä sieltä sitten taas noustaan. heh heh ja minullahan ei ollut mitään asiaa kun aloin kirjoittamaan :D

nyt lopetan :wave:

Onnea Rimpuli ja Jonniina :flower: .

Olipa mukavaa olla viikonloppu mökillä rentoutumassa :) . Yritystä on ollut kovasti viime viikolla ja nyt toivotaan vaan parasta. En jaksa ottaa kuitenkaan mitään stressiä asiasta, sillä vaikka km tulikin, niin tiedän ainakin, että on mahdollista tulla raskaaksi. Täytyy hermoilla vasta sitten jos/kun tärppi tulee uudelleen. Tuntuuhan se pahalta, että sitä marras-vauvaa ei meille suotu, mutta sille asialle en itse olisi voinut mitään enempää tehdä. Tupakoinninkin lopetin heti, kun plussasin. (Km jälkeen se kyllä repsahti sitten taas, mutta tiedän ainakin, että pystyn lopettamaan kun on tarpeeksi hyvä syy) Siskoni odottaa ja hänellä on la 3 vkoa ennen, kuin mitä meillä olisi ollut. Tekeehän se pahaa nähdä, miten hänellä on maha kasvanut, mutta olen kuitenkin onnellinen hänen puolestaan.

iltsu-natsu Lappeenrannassa on kiva satama ja siellä on taas tehty suuri hiekkalinna. Linnoitus on myös hieno paikka. (pitää vähän lähikaupunkia kehua). Siellä kannattaa käydä ja sisävesiristeilyillekin pääsee.

myymä
Huomentarallaa!

Mulla on kyllä ärsyttävät menkat. Lauantaina tosiaan oli sitä järkyttävän hirveetä kipua oikealla alavatsalla niin ettei kävellä pystynyt mutta vuoto on kuitenkin selkeesti niukempaa kun yleensä... Noh, parempi tietysti vaan etten vuoda kuin seula mutta toivottavasti ei sitten veny pidempään kun on tämmöstä ihme tiputtelua...

Haluaisin niin kovin jo tositoimiin!

Ihanaa kun mieskin lähettelee sieltä kertauksista kauheen ihania viestejä :heart: Mies joka ei yleensä tykkää tekstailla ;) Selkeesti silläkin on jo ikävä.. hihi

Yhteistyössä