Kiukkuketju

Sartsa83
Duffy Mulleki yks kaveri kerto VIIMESENÄ raskaudestaan aikoinaan. Sanoi ettei uskaltanut kertoa, et miten otan sen uutisen. Suutuin enemmän siitä kuin raskaudesta. Heilläkää ei ole helppoa lapsensaanti. Mutta kun ensimmäisen saivat alulle 2,5v sitte, tuli toinen nyt 2,5v myöhemmin. Ja ilman lääkkeitä.

Just noi "älä ajattele ja vältä stressiä"-kommentit on se viimeisin, mitä haluaa kuulla! Miten se voi olla mahdollista, jos koko elämä pyörii sen yhden ja ainoan asian ympärillä. Jotain mömmöjä menee sisuksiin joka reiästä ja nahka reikiä täynnä piikeistä. Mihinkään ei voi lupautua ja minnekkään ei voi matkustaa, kun on aina joku tsekkauskäynti meneillään ja alapään levittely on yhtä arkipäiväistä kuin toisilla on pas..llakäynti! :kieh: "Juu, en mä ajattele koko asiaa!!!"

v*uv*uv*uv*u..
se mitä muilla on ei oo multa pois. joojoo.
p*r*leen Facebook... mulla on miehen ex kaverina, kuten on miehelläkin.
viimeisin uutinen kertoo, että ovat nähneet pienen sykkeen, eli perheenlisäystä tulossa.
kyllä sattuuuuu!! toi sattuu kyllä eniten! muiden vauvauutiset ei niinkään oo tuntunu "missään".
joo, ja heillekin eka yhteinen tuli vahingossa, ekalla panolla(kai toisilla treffeillä). ja nyt sit toinen... onnee vaan. v*u.
arvatkaa piilotinko kyseisen henkilön!!? (/&%¤#¤%&/()=)(/&%¤
tekis mieli olla ilkee ihan kenelle vaan, joka nyt vastaan tulee... perse. johonkin tää pahaolo täytyy purkaa.. soitin heti miehelle... arvatkaa purinko jo häneen(meni koulukaverin luokse koulujuttuja tekemään... piti tulla 1,5 tunnin päästä: nyt on kulunut 4 tuntia!!!... oon lähettänyt viestin ja yrittänyt pari krt soittaa.. nyt vastas että laulavat karaokee. perse... joo-o.. venahti vähän: mitäs sitä kotiin tulee ku täällä on vaan kivusta kiukkuinen akka)...

Sartsa83
Dremer78 Niin tuttua!!!! Meijän kaveripariskunta teki molemmat hääpäivänään. Molemmilla kerroilla siis samana päivänä raskautuivat. Sitten vielä naispuolinen kaveri sano että "9kk me yritettiin ilman tulosta, mutta sitten hääpäivänä onnisti".. no jippiaijee. Hienoo joo heille, mut...... ite tässä kohta 2v yritykstä takana.. ei paljon naurata enää ei. Ja tuo ettei voi kertoa!!!!!!!!! Sehän siinä eniten vituttaa.. lue ny jostain facebookista sitte... jep. Tosi nastaa. Ja sit sitä onnistuu suututtaa kaikki kun itellä on paha olla. :/ ...Onks miehestäs nyt kuulunu mitään? Vai tuliko jo kotiinkin?... Mä oon purkanu tätä oloa nyt koulussa .... siellä on työkalut lennelly pitkin luokkaa ja tavaroita hajonnu. Menee vain niin totaalisesti hermot. :ashamed:

tuli se tossa sit kotiin sillo ku perään soittelin. kyllähän sitä itteekin vähän harmittaa että exä sikiää... ainakin hiukan "ivallisesti" puhelee tossa...
mun ex ei enää lapsia saa, (ellei jotain ihmettä tapahdu) eikä haluakkaan. mutta voi olla mun exälle ehkä hiukan sitten paha paikka, kun saa tietää mun mahdollisesta (toivottavasti tulevasta) raskaudesta... tai voihan tää olla ihan mun omaa spekulointia, ja todellisuudessa sitä ei liikauta hev*npa*kaakaan... tiedä sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja Sartsa83:
dreamer...vaikka nuo exät ei siittä mitää sanoiskaan, nii kyllä niitä hetkauttaa. Etenki jos rakkautta on suhteessa yhtään ollut.
no, joo. taitaa ehkä hiukan kuitenkin...*kuiskaa*: mun ex menee naimisiin just kohta, ja kyllähän se vähän kouraisi jostain, kun se siitä sanoi..
Tosin olen onnellinen heidän puolestaan, enkä kadu eroa. tuo nykyinen nainen on paljon sopivampi exälleni kuin minä olisin ollut. :)

Sartsa83
Dreamer... näin mä vähän aattelinkin. :) Ja samaa mieltä olen omienkin exien kohdalla. Heille nykyisensä ovat paljon sopivampia kuin minä. Viimesin exä ennen tätä nykyistä aviomiestäni on kyllä sinkku.. olin hänen ensimmäinen tyttöystävänsä... ja hän tuntuu olevan edelleen kiinni mussa kun viimeksi nähdessämme suuttui kun puhuin nykyisestäni ja itsestäni. :headwall: Ärsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja risupesä:
Tiedän ettei mikään enää palaa ennalleenkaan kaiken tälläsen jälkeen, mutta häviääkö edes katkeruuskaan mihinkään vaikka joskus käviskin hyvin? Tuntuu että luonnekin on muuttunu tän takia enkä oo enää koskaan samanlainen ihminen kun ennen tätä kaikkee.
Tätä ollaan mietitty ihanan saman p*n kanssa painivan ystäväni kanssa myös. Vähän inhottaa jo valmiiksi ajatuskin, että itse muuttuisi tekopyhisteleväksi pöntöksi, jonka lapsi on nostettu jalustalle koko maailman ihailtavaksi. Katkeruus ei oikeesti taida hävitä koskaan, mutta ehkä tästä oltais kuitenkin opittu jotain...ehkä, ainakin näin toivottavasti. Oma käsitykseni siitä, millainen lapsen syliintyrkyttäjä-äiti tai "elän elämääni enää pelkästään lapseni kautta" -äiti olisin, on muuttanut kyllä kovasti muotoaan tän raskaan prosessin aikana, ja uskoisin osaavani olla hieman hienotunteisempi joissain tilanteissa.

Lisäksi pohdinnassa ollut sekin, että JOS joskus, koskaan, plussa tulisi ja lapsi saapuisi vielä maailmaan elävänä... onko meillä, näin paljon työtä asian eteen tehneillä oikeutta kärsiä esim. synnytyksen jälkeisestä masennuksesta? vai tuomitsisiko ympäristömme moisen tuskan kokonaan, "sillä nythän sulla on vihdoin viimein se lapsi, olisit nyt kiitollinen siitä!". ..Ymmärrättekö mitä tarkoitan? samalle lähtöviivalle ei tässä projektissa tule enää koskaan pääsemään muiden kanssa, kävi miten kävi.

Eilen särähti korvaan ohimennen tv.n rahanarvontaohjelmasta kun juontaja houkutteli soittaan sinne jotenkin näin että nyt on rahan tekeminen yhtä helppoa kuin lastenkin... !! WTF??? Ois kyllä tehny mieli soittaa joo ja sanoo että emmä siitä rahasta nyt niin (vaikka sitäkin kyllä ihan kiitettävästi tähän hommaan saa uppoon), mutta arvon setä kertoo sitten kuinka niitä lapsia tehdään helposti niin ei tarttis ihan suotta noissa koeputkihoidoissa ravata.. :kieh:

Ööö siis mitä?? :(
Ystävälläni "Maijalla" on 3 ihan pientä lasta. Maija tietää lapsettomuustuskastamme ja sanoo kärsineensä itsekin samasta asiasta muutama vuosi sitten. Maija on käynyt meillä lapsineen kylässä monen monta kertaa, mutta lakkasi sitten käymästä ja alkoi sanomaan syyksi sen, ettei lapset viihdy, kun niille ei ole täällä leluja, eikä tekemistä eikä aikuisten jutut jaksa niitä kiinnostaa. Okei, vähän ikävältähän tuo tuntui toki, mutta... Nyt sitten kuulin, että Maija ramppaa kauppa- ym. reissuilla yksinään meidän lähellä lähes joka päivä, ja pyysin häntä käymään kaffella näillä reissuillaan. Totesi, ettei viitti, kun ei oo lapset mukana. Käy mieluummin lasten kanssa...
Miksi??? ihan vaan näyttääkseen jälkikasvuaan, tyrkyttääksään pienintä mulle syliin, kiirehtiäkseen pois kun penskat vinkuu eka minuutista lähtien..?

Oikeesti, tää on taas näitä juttuja jotka pistää v*ttamaan. Ja toteamaan, että taas yksi ystävä vähemmän elämässä lapsettomuuden takia. Haaveissa vaan ne ajat, kun pystyttiin viettämään saunailtoja, juoruilemaan ja nauramaan ja itkemään ja ihan vaan kahvittelemaan ja juttelemaan.. Kylläpä vaan ihmiset muuttuu lapsen saannin jälkeen :|

Tulen nyt tilittämään tähänkin ketjuun, koska kiukkuamista vartenhan tämä juuri on!

Meillä on siis takana liki 3 v. yrittämistä, josta yli 1,5 v. olemme olleet "hoidoissa" - mikä julkisella siis tarkoittaa, että meille on tehty tutkimuksia niin hitaasti kuin laillisesti mahdollista (jokaista verikoettakin on saanut odottaa sen 3 kk!) ja vasta viime helmikuussa, siis VUOSI hoitoon hakeutumisen jälkeen, meille tehtiin ensimmäinen inssi. Ja senkin tekemiseen tarvittiin KOLME yritystä, koska julkisella ei ollut antaa ultra-aikoja clomien seurantaa, mitä ilman koko inssiä ei tietenkään voitu tehdä.

Inssi oli tietty tulokseton, minkä ei olisi pitänyt yllättää meidän 2-5 milj. siittiön arsenaalillamme (joista vielä nopeita ei yhtään eikä normaalimuotoisia!). Sitten alkoi taas odotus, nyt IVF:ään. Ja kun elokuussa viimein kävimme suunnitteluajalla, jälleen meille ilmoitettiin, ettei hoitoaikoja ole! No, meidät siirrettiin sitten Väestöliittoon jollain palvelusopimuksella, missä ei sinänsä ollut mitään vikaa (palvelukin ollut NIIN paljon parempaa kuin NKL:lla), mutta siirto työnsi hoitoa taas yhdellä kierrolla eteenpäin.

Nyt sitten vihdoin ja viimein, juuri kun 3v. on täyttymässä, olimme menossa ensi viikolla punktioon ja toivottavasti siirtoon, kun mies sairastui sikainfluenssaan. Oireet ovat niin voimakkaat ja niin selkeät, ettei epäilystäkään, etteikö se olisi possua. Itse olen vielä terve, mutta pienessä kaksiossa asuessa ja samassa sängyssä nukkuessa (sohva on liian pieni nukkumiseen, yritin kyllä) minulla ei varmaankaan ole juuri minkäänlaisia mahdollisuuksia selvitä ilman tartuntaa. Ja jos oireet ovat noin voimakkaat kuin miehellä (39,5 kuumetta, oksentelua, lihaskipuja niin että hyvä kun vessaan pääsee), ei minua mikään lääkäri ota sairaana punktioon. Ja sitten kaikki siirtyykin ensi vuoteen, ehkä vasta helmikuuhun, kierrosta riippuen. :headwall: :headwall: :headwall:

Ei pitäisi ajatella rahaa, mutta kyllähän se tuntuu mielettömältä, että olen nyt ehtinyt ottaa sumutetta jo n. 150e:n edestä, piikkejä n. 500e:n edestä - kaikki hukkaan. Maksukattokin ylittyi lopulta vain 25 eurolla, jotka voin periä Kelalta takaisin, ja kaikki muu, yht. n. 700e - viime talven clomit mukaan lukien - menee omasta pussista ja suoraan taivaan tuuliin. Jatkan yhä piikkejä ja sumutetta, koska hukkaanhan ne ovat jo menneet. Lopetan vasta sitten kun kuume nousee.

Olen nyt itkenyt ja räyhännyt tätä kohtaloa eilisestä lähtien ja ainoa, mitä jää käteen, on että tämä on vain LIIAN EPÄREILUA. Meitä on odotutettu jo näin kauan, emmekä me vieläkään pääse edes yrittämään!!! :'( Ja vaikka minä flunssalta säästyisinkin, niin eihän siellä tietysti olisi edes mitään siittiöitä jäljellä, joilla munia hedelmöittää, koska kuume on varmasti tappanut ne vähätkin.

Olisin vain halunnut saada edes pienen toivon rippeen kaiken tämän odottamisen päätteeksi, edes yhden yrityksen, jossa meillä olisi aidosti mahdollisuus, vaikka kuinka pieni. Mutta ei. Yksi typerä virustauti vei meiltä mahdollisuuden edes yrittää onneamme. Tosin alkaa vähän näyttää siltä, ettei meillä ole muuta onnea kuin sitä huonoa... :'(

Sartsa83
ripperi no jo on julmaa!!!! Ensinnäkin nuo hoidot tuolla missä lie NKL:lla???! Ja sitten vielä sikainfluenssa miehellä. Huh.. ja 3v yritystä takana. Ilmeisemmin esikoista sielläkin yritetään? Ei voi muuta sanoa tuohon kuin jaksamista ja voimia.

Sartsa: NKL = Naistenklinikka. Ja kyllä, ensimmäistä (ja luultavasti ainoaa) lasta tässä toivotaan.

Eli julkisella ollaan oltu koko ajan - ja usko julkiseen terveydenhuoltoon ja tähän "hyvinvointivaltioon" on rapissut kuukausia kuukaudelta... Oikeasti, jos joku vielä sanoo, että "on lottovoitto syntyä Suomeen", minä p*hana tirvaisen niin että tuntuu!!! :LOL:

Mutta mies yhä kuumeessa (3. päivä), minä VIELÄ terveenä. *koputtaa puuta* Joten jatkan piikittelyä ja käsien pesua ja pidän toivoa yllä...

Sartsa83
ripperi HYVÄ! Go Ripperi go! :hug: Toivoa kannattaa pitää aina yllä vaikka kuinka uhkais mennä toivo alta. :heart: Mä kans tirvasen jos joku yhtään sanoo tuonne päinkää! Alkaa tosissaa ottaa kupoliin!... Me ollaan katos kanssa kunnallisella mutta me ollaan hormoni- ja lapsettomuupolilla. Siellä on ihan eri meininki kun naistenklinikalla. Naistenklinikalla ne mulleki lässytti jotakin kunnes sitten oman lääkärin kautta menin hakee lähetteen tonne. Nyt ollaan saatu sit kunnon hoitoa mutta tuloksetonta. :ashamed:

Paranemista ukollesi. Toivotaan parasta. :)

Kai mun on pakko myös tänne purkaa tuntojani... En tiedä onko noilla lugeilla vaikutusta, mutta nää mun fiilisten vaihtelut on jotain aivan karmeeta! :eek: Joo, normaalioloissakinhan mun mielialat vaihtelee tosi nopsaan = tuuliviiri olen, muttta nyt eilen mentiin jo aivan yli mun ymmärryksen..
Mies on työreissulla, mun oli pakko soittaa sille vielä myöhään illalla, kun en millään saanut unta. Ihan hirvee v**utus oli, en kylläkään tiedä, et mikä edes sen aiheutti, mut olo oli sitä luokkaa, et vois vaikka päätä hakata seinään. Sitte siihen päälle vielä itketti aivan urakalla! Joo-o, kyllähän sitä varmasti todallakin hullulta kuulostaa, kun sanoo toiselle puhelimessa, et mulla on nyt sellanen ketutus maximus, mut en tiä mikä ketuttaa ja itkettää vaan kauheesti, mut en tiä mikä itkettää! |O |O |O
Miehelle iso plussa suhtautumisesta ja mun rauhottamisesta puhelimitse. :heart:

Mulla hajoo kyllä pää ihan oikeesti!!Eilen taas otettiin yhteen miehen teini ikäisen tyttären kanssa,hänellähän tuntuu olevan oikeus aukoo mulle päätään ihan kuin paljon vaan..Ei kyllä jaksais yhtään kun on pinna muutenkin tiukalla..sitä vaan odottaa että alkais perse vuotaan ja pääsis seuraavaan clomi kuuriin..tuntuu taas kaikki niin epätoivoiselle että :headwall: :headwall: kuukaudesta toiseen tätä samaa,otat pillerin, juomset ultrassa, toivot ja taas petyt :'(

Yhdellä pariskunnalla on ongelma: vaimon raskaus yliaikainen. Kohta halutaan käynnistää. Jostain syystä (en nyt ihan ymmärtänyt, mutta liittyi käsittääkseni siihen, että synnytys voi kestää niin kauan, ei kuitenkaan mitään vaarallista) saattaa käydä niinkin huonosti, että he eivät pääse Haikaranpesä- osastolle, Kärttärille! VOIVOIVOIVOIVOI!!! P....kele. Meinasin kommentoida tuohon: kun itse edes tulisin raskaaksi ja pysyisinkin raskaana loppuun asti, mulle on ihan yksi ja sama, minkälaisella osastolla synnytän (niin kauan kuin on turvallista, tietty)!! Eikö se lapsen saaminen ole olennaisin. Vai käydäänkö hoidoissa siksi, että päästään synnyttämään juuri sillä tavalla kuin halutaan??? En jotenkin vain jaksa osoittaa tällaiseen voivotteluun myötätuntoa...

On ne murheen aiheet meillä niiiin erilaisia...

Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
v*uv*uv*uv*u..
se mitä muilla on ei oo multa pois. joojoo.
p*r*leen Facebook... mulla on miehen ex kaverina, kuten on miehelläkin.
viimeisin uutinen kertoo, että ovat nähneet pienen sykkeen, eli perheenlisäystä tulossa.
kyllä sattuuuuu!! toi sattuu kyllä eniten! muiden vauvauutiset ei niinkään oo tuntunu "missään".
joo, ja heillekin eka yhteinen tuli vahingossa, ekalla panolla(kai toisilla treffeillä). ja nyt sit toinen... onnee vaan. v*u.
arvatkaa piilotinko kyseisen henkilön!!? (/&%¤#¤%&/()=)(/&%¤
tekis mieli olla ilkee ihan kenelle vaan, joka nyt vastaan tulee... perse. johonkin tää pahaolo täytyy purkaa.. soitin heti miehelle... arvatkaa purinko jo häneen(meni koulukaverin luokse koulujuttuja tekemään... piti tulla 1,5 tunnin päästä: nyt on kulunut 4 tuntia!!!... oon lähettänyt viestin ja yrittänyt pari krt soittaa.. nyt vastas että laulavat karaokee. perse... joo-o.. venahti vähän: mitäs sitä kotiin tulee ku täällä on vaan kivusta kiukkuinen akka)...
ai säkin oot piilottanut FB-kavereita. Et oo kuule ainoa.

Alkuperäinen kirjoittaja bittersweet:
Ööö siis mitä?? :(
Ystävälläni "Maijalla" on 3 ihan pientä lasta. Maija tietää lapsettomuustuskastamme ja sanoo kärsineensä itsekin samasta asiasta muutama vuosi sitten. Maija on käynyt meillä lapsineen kylässä monen monta kertaa, mutta lakkasi sitten käymästä ja alkoi sanomaan syyksi sen, ettei lapset viihdy, kun niille ei ole täällä leluja, eikä tekemistä eikä aikuisten jutut jaksa niitä kiinnostaa. Okei, vähän ikävältähän tuo tuntui toki, mutta... Nyt sitten kuulin, että Maija ramppaa kauppa- ym. reissuilla yksinään meidän lähellä lähes joka päivä, ja pyysin häntä käymään kaffella näillä reissuillaan. Totesi, ettei viitti, kun ei oo lapset mukana. Käy mieluummin lasten kanssa...
Miksi??? ihan vaan näyttääkseen jälkikasvuaan, tyrkyttääksään pienintä mulle syliin, kiirehtiäkseen pois kun penskat vinkuu eka minuutista lähtien..?

Oikeesti, tää on taas näitä juttuja jotka pistää v*ttamaan. Ja toteamaan, että taas yksi ystävä vähemmän elämässä lapsettomuuden takia. Haaveissa vaan ne ajat, kun pystyttiin viettämään saunailtoja, juoruilemaan ja nauramaan ja itkemään ja ihan vaan kahvittelemaan ja juttelemaan.. Kylläpä vaan ihmiset muuttuu lapsen saannin jälkeen :|

Valitettavasti vähän vaihtuu mullakin kaveriporukat. En vain jaksa niitä vauvauutisia. Yksi pariskunta meni hiljattain naimisiin. No, eiköhän sekin rouva ole kohta paksuna (he eivät asuneetkaan yhdessä ennen naimisiinmenoa, joten eivät ole varmasti yrittäneetkään lasta ennen). Taas yksi vähemmän... Yksi sinkkunainen on mulle nyt tärkeä ystävä. Hänen ei ainakaan pitäisi ihan heti raskautua...

aina on tietty pinnallisuus ärsyttänyt, mutta nyt vasta ärsyttääkin. p****kele. varsinkin yksi kaveri, joka asuu siinä unelmaomakotitalossa, ja lapsia tehdään tooooosi helposti. Olen kateellinen, myönnän sen. Ei se talo niinkään, vaan ne lapset, ja koko systeemi. Milloin on oltu New Yorkissa, milloin käyty synnyttämässä, milloin äitiyslomalla, milloin... V***u!! Ja lapsilla tekoturkkitakit, äiti viimeisen päälle laitettu. Ihanaa!! Taidan olla etääntymässä tästä ystävästäni. En oikein usko, että lähennytään enää uudestaan, vaikka lapsi meille sattuisikin siunaantumaan (no sehän olisikin vähintään luonnonoikku, että täällä sellaista tapahtuisi, mikä muille kyllä onnistuu...)

Epäreiluus ärsyttää. Yksi nainen tapasi miehen jossain ovenpielessä. No, alkoi tehdä mieli... Mentiin kai johonkin puskaan. No, naiselle tuli tästä kerrasta muistaakseni viides lapsi. Ja olosuhteet sellaisia, ettei ensimmäistäkään olisi tarvittu sinne pyörimään (Lastentuojelu kai puuttunut peliin) Onpa reilua!! P****kele!!!!!

Sartsa83
Vain yksi munis jota lähdetään siittämään VASTA maanantaina toisella inssillä. 18mm on minimivaatimus muniksen koolle nii tämä yksinäinen munis oli vain 15mm. :(((( Ainoa plussa asia oli 10mm:n limakalvot joita lääkäri kehu. Muuten: ahistaa, turhauttaa,vituttaa!!!!!! Viime kierrossa pistin itteeni 5 menopur piikkiä ja isoin munis oli 19mm inssin aikaan, seuraavat 18 ja 17. Ja nyt pistin 7 ja isoin oli tässä vaiheessa 15mm.. eikä muita ollu. Oon nyt niin surullinen ja ahdistunu ettei mitää järkeä. Miksi???? Miksi!!!! :headwall:

Nyt on taas semmonen angsta päällä että vois taas haukkua kaikki helposti raskautuneet alimpaan PIIIP ja yksikin joka valittaa kuinka ahdistavaa ja väsyttävää on öisin heräillä niin saa turpaansa! Mua pistää vituttaa sitten NIIIIIIIIIIIN lujaa! Vittuvittuvittuvittuvittuvittuvittu!!!

^^ ei kannata ainakaan siitä koko härdellistä olla kateellinen! ei se niin hienoo oo(ja varmaan niil on sit muita ongelmii). en kyllä itekkään voi kieltää etteikö välillä nousis pikku kateus joitain kohtaan...

Sartsa83
Vaikka ois kuinka rankkaa, niin mä teen mitä tahansa että saisin olla heidän asemassaan! Mä kestän sata kertaa ennemmin sen kun sen etten saisi omia lapsia! Mä tahdon olla äiti ja piste!

tarkoitin semmosii ultra-onnellisii perheitä, joissa kaikki näyttäs hyvältä... mut niin mäkin tahtoisin olla mieluummin raskaana, väsynyt ja pahoinvoiva kuin käydä töissä. yöherätyksetkin olis kivoja, jos ne aiheuttaa vauva... nyt joutuu muutenkin heräilemään pissalle, ja tuo mun ukkelikin joskus pitää mua hereillä valvomisellaan ja tuhisemalla... pöh.
tahtoo vauvan, ja niille jotka raskautuu helposti turpaan! :saint:

Yhteistyössä