Kiteytetyt perustelut miehelle: esikoinen kotiin kun jään ä-vapaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jeesatkaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;23299867:
Esikoinen on aika tarkkaan 2,5v kun toisen olisi tarkoitus syntyä. Mies ehdottelee juuri jotain osa-aikasta, mutta kun esikoinen on nyt pph:lla, ja sielä saa sopimuspäivä vain 17 päiväksi kuukaudessa ja siirtävät päiväkotiin, jos haluaa tehdä vaikka 13 päivää kuukaudessa, niin musta tuntuisi aika isolta määrältä osa-aikahoitoa tuo 17 päivää, eikä siinä päiväkotiin siirtymisessäkään nyt tässä tilanteessa ole mitään järkeä. Sittenhän siinä vasta olisikin monta muutosta kerralla esikoiselle. Pph:lla viihtyy kyllä hyvin.
Pakko myöntää että jos en saisi omaani ymmärtämään selittämällä,niin tässä asiassa jyräisin kyllä.Minä uskon että tuollainen parivuotias nauttii enempi kotona rauhassa oleilusta kuin hoidosta.Mun lapset oli myös pph:lla ja musta olisi ollut outoa viedä lapsi toisen kotiin kun itse olen kotona ja sitten taas päiväkotiin siirtyminenkään ei tuntunut sen järkevämmältä.

Esikoinen on vielä aika pieni ja voi olla hänelle parempi olla kotona. Itse annoin 4v ite päättää haluaako käydä osa-aikaisesti päiväkodissa (2krt / vk) ja hän halusi käydä leikkimässä kavereiden kanssa. 2v otin kokonaan hoitoon vajaa vuosi sitten. Hän viihtyi hyvin kotona, mutta nyt juuri 3v täyttäneenä itkee aamuisen siskon perään ja pyytää päästä mukaan päiväkotiin leikkimään. Päiväkodissa ei vain tällä hetkellä ole pienten puolella vapaita.

Tämä on varmaan hyvin lapsikohtaista, mutta eivät varsinkaan isommat lapset koe päiväkotia "pahana" paikkana ja pois jaloista laittamisena. Meillä myöskin aina puhutaan päiväkodista leikkipaikkana, joten vanhemmatkin voivat vaikuttaa siihen miten lapsi päiväkodin mieltää.

Teillä ei kuitenkaan varmaan vielä osaa itse päättää haluaako käydä päiväkodissa, joten voithan sanoa miehelle, että aina voitte hakea hoitopaikkaa jos arki osoittautuu liian rankaksi.

Yhteistyössä