kissanpennun osto ja rokotukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitä mieltä ootte, jos ostan maatiaiskissan pennun ja maksan siitä 80€. Kuuluuko myyjän huolehtia ensimmäiset rokotukset tai voinko vaatia tuohon rahaan että olisi ainakin eka rokotus annettu?

Et sä voi kyllä mitään vaatia, myyjä saa pyytää pennusta mitä haluaa.
Mutta voithan sinä kysyä, että onko kissa saanut ensimmäisen rokotuksen, ellei ole niin sinä rokotat sen, tai sitten hankit kissan jostain muualta

No kenkien mukana tulee sisälle jo kaikkea, jos syötät lihaa niin siitä voi tulla, eli matoja voi tulla vaikka oliskin täysin sisäkissa.

Samalla systeemillä esim kissaflunssa voi tulla, eli suosittelisin rokottamaan

Kun oli vähän epäselvä tää keskustelu myyjän kanssa. Ilmoituksessa sanoo että pennut on 17.5 olleet 3 viikon ikäisiä...itse laskin että luovutusikä olisi silloin heinäkuun puolivälin tienoilla...vähän ennen. Myyjä itse sanoo että kesäkuun viimeisellä viikolla. En kehtaa alkaa tinkaamaan asiasta, luulisi myyjän osaavan se laskea. Kai sitten voi luottaa että madotukset huolehtii.

Kun oli vähän epäselvä tää keskustelu myyjän kanssa. Ilmoituksessa sanoo että pennut on 17.5 olleet 3 viikon ikäisiä...itse laskin että luovutusikä olisi silloin heinäkuun puolivälin tienoilla...vähän ennen. Myyjä itse sanoo että kesäkuun viimeisellä viikolla. En kehtaa alkaa tinkaamaan asiasta, luulisi myyjän osaavan se laskea. Kai sitten voi luottaa että madotukset huolehtii.

Eli pennut on sit 9-10 viikkoisia suunnilleen. Eli rokottaa ei tuossa vielä saa. Mutta madotukset pitäisi hoitaa. Onko kaukana tää paikka, voisitko itse viedä matolääkkeen jos muuten tuntuu nihkeältä suhtautuminen tuohon madotukseen?

Voithan sä sanoa ettet hae kissaa ennen kuin on sen 12vk.

Omistaja itse painottaa ilmoituksessa että luovutus on 12 viikkoisina. Vaikuttaa muuten vastuuntuntoiselta, että en tiedä laskiko väärin...koska ovat tosiaan kesäkuun lopussa vasta n. 10 viikkoisia...jos liian aikaisesta emosta erottamisesta on jotain haittaa niin tietenkin haluan odottaa että on sen 12vk ikäinen. Kissa on 30km:n päässä...että ei nyt hirmu kaukana. En ole käynyt edes katsomassa...kuvaa pyysin mutta ilm. Myyjä ei osaa lähettää sitä.

Omistaja itse painottaa ilmoituksessa että luovutus on 12 viikkoisina. Vaikuttaa muuten vastuuntuntoiselta, että en tiedä laskiko väärin...koska ovat tosiaan kesäkuun lopussa vasta n. 10 viikkoisia...jos liian aikaisesta emosta erottamisesta on jotain haittaa niin tietenkin haluan odottaa että on sen 12vk ikäinen. Kissa on 30km:n päässä...että ei nyt hirmu kaukana. En ole käynyt edes katsomassa...kuvaa pyysin mutta ilm. Myyjä ei osaa lähettää sitä.

Rokotukset kyllä hoitaa yleensä ostaja itse. Madotuksista taasen kuuluu huolehtia myös myyjän, ohjeiden mukaisesti (eli niitä kuuluu tehdä jo ennen luovutusta). Mutta ota nyt vähän paremmin selvää tuosta kodista, ettei ole joku "pentutehdas", jossa sitten ei asiat olekaan ihan siltä miltä kuulostaa... Käy katsomassa pentua ja huushollia. Jos ostaja ei tiedä edes pennun syntymäpäivää, niin vähän haiskahtaa... Selvitä myös etteivät ole mitään sisäsiittoisia, jotka ovat usein sairaitakin.

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Jos et voi olla täysin varma, että pennut ovat vähintään 12 viikon ikäisiä kun kasvattaja ne luovuttaa, unohda kyseinen tehtailija ja pennut.

Yhteistyössä