kirpparilta lastenvaatetta

  • Viestiketjun aloittaja lego ja disney
  • Ensimmäinen viesti
lego ja disney
Ajattelinpa vaan semmosta kirjotella, kun tuolla kirppispalstalla myydään legon ja disneyn vaatteita, ja pyydetään collegepuvusta jopa 18 e hintaa. Vaikka asu olisikin uusi ja käyttämätön, on minusta hinta liian korkea. Kuka ostaa, onko täällä joku joka on valmis ostamaan tuolla hinnalla?
Joitain muitakin merkkejä on, mistä pyydetään käytettynä aika paljon, ovat just noita kalliita merkkivaatteita Timberlania ja muuta.

Legon ja disneyn tuotteet on muutenkin sairaan hintasia.Uutena ja käytettynä. Pitääkö niistä pyytää tosiaan niin paljon? Miten paljon on pyydetty ja miten paljon on maksettu esim. legon ulkoilupuvusta? Tai em. merkkien sisävaatteista, mekoista, housuista jne. Paljonko minä voisin pyytää Legon flanellipaidasta ja vuorillisista lappufarkuista? Paljonko niistä oltaisi valmiita maksamaan ja mitä olette maksaneet?

Toisaalta sitten kun myy, pidetään aina kaikkea hintaa liian isona. H&M kuvastosta pelkkä pusero lapselle on yli 10 e. Ja sitten ehjä hyväkuntoinen vaate ja 3 e olisi liikaa :\| Ja 5 e ihan ehdottomasti kiskurihinta

Ihan vaan ihmettelen ja kyselen.. kun en oikein tajua. Toiset siis pyytää aivan älyttömiä hintoja, ja saavat kaupaksi. Vai saavatko ? :headwall:
 
Ihan samaa olen miettinyt, ihan järjettömiä hintoja ihmisillä...ehkä joku tosiaan sitten maksaa, eli siinä tapauksessa se ei ole tyhmä joka pyytää vaan... ;)
Mielestäni kirppari idea on vähän vääristynyt....käytetyistä vaatteista koitetaan saada melkein ostohinta takaisin. Vaikka kaupassa voin maksaa jostain vaatteesta enemmän, niin käytettynä en maksa enää paljoakaan. Vaikka esimerkkinä tuo että tilaan H&M:ltä jonkun trikoopaidan 10e:lla, niin käytettynä, vaikka olisi vain kerran käytetty, niin en siitä paria euroa enemäpää maksa, jollei sitten ole sellainen jonka haluan ihan välttämättä/jota olen kauan etsinyt. Ikinä en mitään 4e käytetystä bodysta maksa vaikka uutena maksaisin paljonkin enemmän...
Käytetty on aina käytetty vaikka olisi hyväkuntoinen ja vain kerran pesty..
Toki reimateceistä ym voi suhteessa pyytää enemmän, mutta kaikenkaikkiaan ihan älyttömiä hintoja ihmisillä niin tuolla nettikirppiksellä kuin tavallisilla kirppiksillä...Tav. kirppiksilläkin pöytiä joissa ihan törkyhinnat, mutta onneksi löytyy vielä niitäkin jotka vielä muistavat mikä kirppari-idea oikein on :)
 
AkateeminenMamma
Minun kirpputori-filosofiani :D :

Kaikki lisäarvo, joka tulisi tunnetusta/laadukkaasta merkistä katoaa, kun tuotetta on käytetty. Käytetyn tuotteen arvon määrää ulkonäkö - ei merkki.

Millekkään arkikäyttöön tarkoitetulle vaatteelle, joka katsotaan sopivaksi jälleenmyydä kirpputorilla ei kuulu laittaa 10e korkeampaa hintaa, vaikka merkki ja/tai ovh olisi mikä. Kirpputorimyynnin tarkoitus on kierrätys - ei tienaaminen.

Vaatteen materiaalien laadukkuus voi heijastua kirpputorihinnassa siten, että, jos vaatteen ulkonäkö on moitteeton voi esim. Reiman tai Rasavilin haalarille pistää hinnaksi sitten sen maksimi 10e, kun taas saman näköiselle Lassien haalarille sopiva hinta on vaikkapa 5e.

Itse olen ostanut lapsilleni kirpputorilta vaatetta vain sellaisista pöydistä, joiden hinnoittelusta näkee, että kirpputorimyynnin idea on ymmärretty. Löytöihin on kuulunut myös Reiman välikausi takki+housut yhdistelmä hintaan 3e (ensiluokkaisessa kunnossa), joten kyllä niitä myyjiä löytyy, jotka kierrättävät - eivät ahneile.

Meillä lapset vaatetetaan hyvin pitkälle tuttavilta kiertoontulleilla, kirpputorilta ostetuilla sekä itse tehdyillä vaatteilla. Mutta jos tulee tarpeen ostaa esim. kallis talvihaalari maksan mieluummin kauppaan 80e kuin kirpparilta samasta uuden veroisesta pyydettävän 45e, kun näkee, että hinta on tällätty ajatellen "pakko tästä ainakin tuo on saada, kun itse on maksanut niiiiin paljon...".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 14:23 AkateeminenMamma kirjoitti:
Minun kirpputori-filosofiani :D :

Kaikki lisäarvo, joka tulisi tunnetusta/laadukkaasta merkistä katoaa, kun tuotetta on käytetty. Käytetyn tuotteen arvon määrää ulkonäkö - ei merkki.

Millekkään arkikäyttöön tarkoitetulle vaatteelle, joka katsotaan sopivaksi jälleenmyydä kirpputorilla ei kuulu laittaa 10e korkeampaa hintaa, vaikka merkki ja/tai ovh olisi mikä. Kirpputorimyynnin tarkoitus on kierrätys - ei tienaaminen.

Vaatteen materiaalien laadukkuus voi heijastua kirpputorihinnassa siten, että, jos vaatteen ulkonäkö on moitteeton voi esim. Reiman tai Rasavilin haalarille pistää hinnaksi sitten sen maksimi 10e, kun taas saman näköiselle Lassien haalarille sopiva hinta on vaikkapa 5e.

Itse olen ostanut lapsilleni kirpputorilta vaatetta vain sellaisista pöydistä, joiden hinnoittelusta näkee, että kirpputorimyynnin idea on ymmärretty. Löytöihin on kuulunut myös Reiman välikausi takki+housut yhdistelmä hintaan 3e (ensiluokkaisessa kunnossa), joten kyllä niitä myyjiä löytyy, jotka kierrättävät - eivät ahneile.

Meillä lapset vaatetetaan hyvin pitkälle tuttavilta kiertoontulleilla, kirpputorilta ostetuilla sekä itse tehdyillä vaatteilla. Mutta jos tulee tarpeen ostaa esim. kallis talvihaalari maksan mieluummin kauppaan 80e kuin kirpparilta samasta uuden veroisesta pyydettävän 45e, kun näkee, että hinta on tällätty ajatellen "pakko tästä ainakin tuo on saada, kun itse on maksanut niiiiin paljon...".

ASIAA!!!! Juuri näin!! =) =)
 
lego ja disney
Pelastusarmeijan kirpparilla äitiyspakkauksen toppapuvun hinta oli 10 e. \|O
Nyt ko. kirpparilla on hinnat laskeneet, ja äp:n toppapuvun saa 7 eurolla.
Kaksplussan nettikirpparilla pyydetään 15 e vai mitä se nyt olikaan, käyttämätön tai kerran käytetty tai jotain vähäistä.
Minä myin äp:n toppapuvun itsep.kirpparilla 4 e, tumput, töppöset ja myssy erikseen hinnoiteltunta koko juttu jäi alle 5 euroon. Menivät kaupaksi aivan "viimemetreillä" kun pöydän vuokra-aika läheni loppua ja mietin jo että eikö kukaan todellakaan ole valmis edes tuota hintaa maksamaan!? toisten pyytäessä ihan kohtuuttomia.

Kirpparipöytien vuokrat on aika korkeat. Tavaraa on oltava paljon, jos meinaa edes jotain netota, ja etenkin jos aikoo pitää hinnat matalina. IP-kirppareilla on myö se vika, että ihmiset varastelevat. Asiakkaat sotkevat pöydät ihan kamalaan kuntoon. Ja vievät tavaroita toisille pöydille, tavarat häviävät.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 14:23 AkateeminenMamma kirjoitti:
Minun kirpputori-filosofiani :D :


Itse olen ostanut lapsilleni kirpputorilta vaatetta vain sellaisista pöydistä, joiden hinnoittelusta näkee, että kirpputorimyynnin idea on ymmärretty. Löytöihin on kuulunut myös Reiman välikausi takki+housut yhdistelmä hintaan 3e (ensiluokkaisessa kunnossa), joten kyllä niitä myyjiä löytyy, jotka kierrättävät - eivät ahneile.

Meillä lapset vaatetetaan hyvin pitkälle tuttavilta kiertoontulleilla, kirpputorilta ostetuilla sekä itse tehdyillä vaatteilla. Mutta jos tulee tarpeen ostaa esim. kallis talvihaalari maksan mieluummin kauppaan 80e kuin kirpparilta samasta uuden veroisesta pyydettävän 45e, kun näkee, että hinta on tällätty ajatellen "pakko tästä ainakin tuo on saada, kun itse on maksanut niiiiin paljon...".
Jos haluan kierrättää, laitan vaatteet Pelastusarmeijalle, ADA:lle tai LKA:lle, EN KOSKAAN UFF:lle.

Jos myyn kirpputorilla vaatteita, haluan saada niistä jonkun korvauksen. Mielestäni tollanen 2-3 euroa hyväkuntoisesta bodystä, paidasta tai housuista ei ole paljon, kun lähtöhinnat kaupassa on järjestään tollasta 10 euroa. 100 euron haalareista olen valmis maksamaan 30-40 euroa, jos ovat hyväkuntoiset.

Ostamme siis lastemme vaatteet eri pöydistä, mutta hyvä että kaikille riittää asiakkaita.
Olen silti ostanut lähes kaikki lapsemme vaatteet uutena, joten jos kirpputorille menen niitä joskus myymään (tuskin!) odotan niistä sellaista hintaa, mitä itsekin olen valmis käytetystä maksamaan.

Kirjoituksessasi väitit myyjiä ahneiksi, no niitäkin varmasti on, mutta ostajat ne vasta ahneita näyttää olevankin.
Jos muutaman kerran käytetty, pieneksi jäänyt haalari pitää saada 10 eurolla, niin happy hunting! En ole sellaisilla hinnoilla itselleni kelpaavaa vielä missään nähnyt, tsori.
 
Pikke
Olen myynyt paljon lastenvaatteita kirpparilla, ja yksi asia ihmetyttää vuodesta toiseen. Yleensä hinnoittelen tavarat juuri siten että ajattelen mitä siitä itse voisin maksaa. Muutaman kalliimman tavaran kohdalla tämä on mennyt pieleen. Hyvä esimerkki oli täysin käyttämättömät rullaluistimet, joita ensin myimme 40 eurolla, ei mennyt kaupaksi. Seuraavan kerran pöytää laittaessamme hinta oli 50 euroa, menivät heti. Sama juttu on ollut äitiyspakkauksen haalareiden kanssa. Olen pitänyt hintana 4-5 euroa, eikä ole mennyt kaupaksi, ja kunto on ollut hyvä. Viereinen pöytä myi samaa haalaria hintaan 10 euroa ja heti meni, ja sanoisinpa vielä että se oli huonommassa kunnossa. Kuulemma liian halpa hinta tarkoittaa sitä että tuotteessa on joku piilossa oleva vika, siksi tuotetta ei uskalleta ostaa... Mikähän logiikka tässäkin on, vaatteenhan voi tarkastaa ennen ostamista?
Kyllä itsekin tarkastan juuri haalarit todella tarkasti, jos jos en vikaa löydä niin tottakai sen ostan jos hinta on kohdallaan. Aina parempi jos on halpa! Viimeksi tein todellisen löydön, ostin tyttärelle aivan uudenveroisen ns. "merkkihaalarin" syksyksi ja hinta 7 e.
Oma lukunsa ovat juuri sitten nämä jotka pyytävät aivan sileäpohjaisista Kontion saappaista 20e. Ihan niin paljoa en sentään pelkästä Kontion nimestä ole valmis maksamaan! Tässä on viime viikot haettu uusia saappaita...
 
RONJA
Noilla netti kirppareilla kaupataan paljon sellaista kamaa joka ei taatusti mene niillä hinnoilla ikinä kaupaksi. Paksuinta oli musta pyytää äitiyspakkauksen toppavaatteista 30 e. huh huh. äitiyspakkauksella rahoiksi. Ite ajattelin antaa pois jossain vaiheessa kaikki ne äitiypakkauksen vaatteet joista en tykännyt enkä käyttänyt. Jos tulee vaikka joku vauvakassikeräys.
 
lego ja disney
Katti: minä kyllä myin ja sain kaupaksikin Lassien toppahaalarin muistaakseni 10 eurolla. Siis muistelen että 10 e eikä 20 e. Puku oli yhden talven yhdellä noin 1,5 v lapsella päällä ollut. Ikäisekseen iso kaveri, joka kyllä osasi kävellä talvitamineissakin, istui pulkassa, touhusi lumessa, mutta ei vielä "rymynnyt" joten puku oli ihan hyvässä kunnossa.

En muista paljonko itse puvusta maksoin, mutta halusin päästä puvusta eroon.
Niinikään vauvamallin kevät-syyspuvusta pyysin 10 e ja sen siitä sain, puku oli ehjä ja siisti mutta sen´verran siitä itse maksoin - käytettynä - eikä se minusta ollut siinä vähäisessä käytössä miksikään muuttunut.

Vauvakeinun ostin 5 eurolla. Samalla hinnalla sen myin.

Ehkä olen aika huono tekemään kauppoja, kun niin vähän pyydän.. vauvakeinulla olisin voinut varmasti tienata - myydä sen kalliimmalla kuin itse ostin :LOL:

LKA on nykyään muuten FIDA. Itsekin vien joko Fidalle tai Pelastusarmeijalle tai suoraan seurakunnalle, joka antaa joko kotimaan tai karjalan avustuksiin ne vaatteet ja kengät.

Uffille en vie koskaan.
 
AkateeminenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 14:16 Katti kirjoitti:
[
="28.08.2005 klo 14:16 Katti kirjoitti"]\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 14:23 AkateeminenMamma kirjoitti:
Minun kirpputori-filosofiani :D :


Itse olen ostanut lapsilleni kirpputorilta vaatetta vain sellaisista pöydistä, joiden hinnoittelusta näkee, että kirpputorimyynnin idea on ymmärretty. Löytöihin on kuulunut myös Reiman välikausi takki+housut yhdistelmä hintaan 3e (ensiluokkaisessa kunnossa), joten kyllä niitä myyjiä löytyy, jotka kierrättävät - eivät ahneile.

Meillä lapset vaatetetaan hyvin pitkälle tuttavilta kiertoontulleilla, kirpputorilta ostetuilla sekä itse tehdyillä vaatteilla. Mutta jos tulee tarpeen ostaa esim. kallis talvihaalari maksan mieluummin kauppaan 80e kuin kirpparilta samasta uuden veroisesta pyydettävän 45e, kun näkee, että hinta on tällätty ajatellen "pakko tästä ainakin tuo on saada, kun itse on maksanut niiiiin paljon...".
Jos haluan kierrättää, laitan vaatteet Pelastusarmeijalle, ADA:lle tai LKA:lle, EN KOSKAAN UFF:lle.

Jos myyn kirpputorilla vaatteita, haluan saada niistä jonkun korvauksen. Mielestäni tollanen 2-3 euroa hyväkuntoisesta bodystä, paidasta tai housuista ei ole paljon, kun lähtöhinnat kaupassa on järjestään tollasta 10 euroa. 100 euron haalareista olen valmis maksamaan 30-40 euroa, jos ovat hyväkuntoiset.

Ostamme siis lastemme vaatteet eri pöydistä, mutta hyvä että kaikille riittää asiakkaita.
Olen silti ostanut lähes kaikki lapsemme vaatteet uutena, joten jos kirpputorille menen niitä joskus myymään (tuskin!) odotan niistä sellaista hintaa, mitä itsekin olen valmis käytetystä maksamaan.

Kirjoituksessasi väitit myyjiä ahneiksi, no niitäkin varmasti on, mutta ostajat ne vasta ahneita näyttää olevankin.
Jos muutaman kerran käytetty, pieneksi jäänyt haalari pitää saada 10 eurolla, niin happy hunting! En ole sellaisilla hinnoilla itselleni kelpaavaa vielä missään nähnyt, tsori.
Niin, meillä siis vaatteet tarvittaessa ostetaan uutena tai tehdään ja kirpputorilta ostetaan vain silloin, jos asiallisesti hinnoiteltuja löytyy. Ja löytynyt on paljonkin.

Omat standardit vaatteen ulkonäölle ovat peräisin käsityöalan ammattilaisen kasvatuksesta - äidin kautta lapsesta asti oppi, että vaatteen tulee sopia kantajalleen mallin, värin ja koon puolesta ja kun vaate on liian kulunut sitä ei enää julkisesti pidetä. Eli enpä usko, että minulle kelpaa vähempi kuin sinullekaan.

Itse en osta lapsilleni vaatteita niin, että yhden kerran käytetty jäisi pieneksi - se ei ole järkevää kuluttamista. Kiertoon pistäessäni en tarvitse "korvausta" sillä olen saanut vaatteesta vastineen sille rahalle, jonka siitä alunperin maksoin, kun sitä on perheessämme käytetty. Enhän olisi ko. hintaa alunperinkään maksanut, jos en katsoisi, että se on sopiva hinta sille hyödylle, jonka vaatteesta tulen saamaan.

Itse annan vaatteet - ostetut, ommellut ja saadut - kiertoon tutuille ja tutun tutuille. Jos tuttua vastaanottajaa ei löydy laitan vauvakassi-tyyppiseen keräykseen, jossa vaatteet kannetaan kohteelle käteen tai keräykseen, jossa vaatteet myydään ja sitten rahalla tehdään kehitysyhteistyötä sillä massakeräykset, joissa keräyslaatikoista kuljetetaan rekoilla vaatteet kohdemaahan eivät ole hyvä vaihtoehto sillä vaatteilla on riski päätyä toreille polkumyyntiin ja näin, kun on käynyt on mm. kohteessa paikallinen vaateteollisuus kärsinyt mittavia vahinkoja - johtanut työttömyyteen ja lisääntyneeseen kurjuuteen. Tämä nyt vähän off topic mutta minusta tärkeä asia ja kun kerran tuli puhetta.

Olen yhä sitä mieltä, että kirpputorit ovat kierrätystä ei tienaamista varten. Pöydän hinta tulee saada takaisin muu on sitten plussaa. Jos jostain ostamastaan esim. lastentarvikkeesta haluaa osan maksamastaan hinnasta takaisin, kun käyttötarpeen päätyttyä katsoo, että ei ole tuotteesta sen ap hinnan edestä saanut hyötyä on sitten mahdollista etsiä tuotteelle ostaja muita kanavia pitkin kuin kirpparilla niin ei tarvitse pöydän hinnasta huolia. Lasten vaatteiden kohdalla en näe, että tällaista tilannetta syntyy. Vaunut, seisomatelineet, pyörät, harrastusvälineet, kestovaipat, kantoliinat, sängyt, hoitopöydät jne. ovat sitten luku erikseen ja minusta moiset kannattaakin myydä muualla kuin kirpparilla.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 14:14 AkateeminenMamma kirjoitti:
Itse en osta lapsilleni vaatteita niin, että yhden kerran käytetty jäisi pieneksi - se ei ole järkevää kuluttamista. Kiertoon pistäessäni en tarvitse "korvausta" sillä olen saanut vaatteesta vastineen sille rahalle, jonka siitä alunperin maksoin, kun sitä on perheessämme käytetty. Enhän olisi ko. hintaa alunperinkään maksanut, jos en katsoisi, että se on sopiva hinta sille hyödylle, jonka vaatteesta tulen saamaan.

Olen yhä sitä mieltä, että kirpputorit ovat kierrätystä ei tienaamista
varten.

Vaunut, seisomatelineet, pyörät, harrastusvälineet, kestovaipat, kantoliinat, sängyt, hoitopöydät jne. ovat sitten luku erikseen ja minusta moiset kannattaakin myydä muualla kuin kirpparilla.
Kuule, teet romuillesi ihan mitä lystää.

Mutta sinä olet se ahne tienaaja, jonka pitää saada kaikki ilmaiseksi!

Mikähän on se kanava, jota kautta myyt roinaasi, ellei se ole kirpputori? Jos sinulla on ilmoitus lehdessä tai kaupan seinässä, mielestäni kysymys on silloinkin kirpputorimyynnistä, kanava on vain eri.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 14:23 AkateeminenMamma kirjoitti:
..
Kaikki lisäarvo, joka tulisi tunnetusta/laadukkaasta merkistä katoaa, kun tuotetta on käytetty. Käytetyn tuotteen arvon määrää ulkonäkö - ei merkki...
Juu juu. En minä ainakaan viitsisi ostaa vauvalle kallista merkkituotetta edes uutena, saatikaan käytettynä uuden hinnalla, kun se tuppaa kasvamaan niin pirun nopeasti kuitenkin! Enempi mulla painaa muutenkin esim. kankaan laatu, ei se mikä merkki siellä lapussa lukee.
 
Norrsu
Niin samaa mieltä!!! Minäkin näin kirpparilla äitiyspakkauksen puvun 18,5 e!!! Mitä ihmiset kuvittelevat? He eivät tod. näk. ole maksanut kyseisestä puvusta pennin hyrrää ja myyvät tuohon hintaan? Minä pistän kyllä ainakin ILMAISEKSI kiertoon tuttujen vauvoille! Ja jos joku nyt välttämättä siitäkin haluaa jotakin rahaa vetää, niin korkeintaan 1-2 e "ilmaisesta" tavarasta!!!

Sitten ymmärtäkää myyjät, eurot eivät ole sama kuin markat! Ennen vaatteet maksoivat 10 mk ja nyt ne ovat helposti 10e!
Itse olin myymässä vaatteita kirppiksellä ja pyysin joka ikisestä 50c/kpl hyväkuntoisista vaatteista. KYllä niitä menikin. Mieluummin myyn halvalla niin että varmasti menee kuin että joudun kantamaan kirpparitavaroita takas kotiin lojumaan!

PAras oli kyllä huuto.netissä kun joku myi siellä sen neuvolasta saadun hymiöjulisteen!!! :D Lähtö hinta 20c... haloo. kuka semmoisen ostaa? Joku oli vielä huutanutkin siihen 10c lisää :)) huhhuh :)
 
2003
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.09.2005 klo 20:00 Norrsu kirjoitti:
PAras oli kyllä huuto.netissä kun joku myi siellä sen neuvolasta saadun hymiöjulisteen!!! :D Lähtö hinta 20c... haloo. kuka semmoisen ostaa? Joku oli vielä huutanutkin siihen 10c lisää :)) huhhuh :)
Heh :LOL: mä tiedän tämän tyypin, sillä on muutenkin aina kovat hintavaraukset tavaroissaan mitä myy...
 
Turvaistuin
Uusia bodeja saa alesta kyllöä 3 euron hintaan (Napero-bodyt), eli kiro'pparilla en 3 euroa maksaisi käytetystä bodystä.

Olen kanssa usein ihmetellyt kun nukkaisia ja kuluneita vaatteita myydään kirppareilla. Itse heitän huonot pois. Sitten loput kirpparille tai keräyksiin.
 
JOO EIPÄ TARVI IHMETELLÄ MIKSI VAATTEET EI MENE KAUPAKSI KIRPPARILLA KUN PYYDETÄÄN IHAN HIRVEITÄ HINTOJA. EN TOSIAANKAAN MAKSAISI JOSTAIN KÄYTETYISTÄ BODEISTA ESIM. 4e. ITSELLÄNI OLI PÖYTÄ KIRPPIKSELLÄ JA MELKEIN KÄYTTÄMÄTTÖMISTÄ BODEISTA PYYSIN 50s. KAIKKI VAATTEET MENIVÄT JA HALVALLA LÄHTI VÄHÄNKÄYTETTYJA JA EI MITÄÄN HALPIS TAVARAA OLLUT. ITSELLÄNI OLI AINASKIN TARKOITUS PÄÄSTÄ EROON YLIMÄÄRÄISISTÄ, KUN SÄILYTTÄÄ NIITÄ SITTEN VUOSIKAUDET KOMEROISSA JA MUOTI KERKEE VAIHTUUN MONEEN KERTAAN. JÄRKI KÄTEEN HINNOITTELIJAT JA RAHAN AHNEET :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 15:04 mamma-72 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.09.2005 klo 13:52 miksu kirjoitti:
se ei oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa \|O
Peesaan. :D
Kyllä nettikirppiksissä on törkeitä nuo hinnoittelut. Itse ostin housut, kuvan sain ja hyvältä näytti - ja kun ne sain (kauneine postikuluineen) niin käsittämättömän nyppyiset! En edes olisi kehdannut ilmaiseksi antaa moisia pois, ja jouduin niistä maksamaan 7 e (aikuisten housuista)...

Ehkä olin tyhmä, enää en osta yhtään mitään netistä käytettynä. Toisilla vain ei ole mitään moraalia \|O
 

"Pelastusarmeijan kirpparilla äitiyspakkauksen toppapuvun hinta oli 10 e.
Nyt ko. kirpparilla on hinnat laskeneet, ja äp:n toppapuvun saa 7 eurolla."

Itse olen ostanut äitiyspakkausten pukuja 3 ? ja 1,5 ?, puvut vähän vanhempia, mutta myös 2004 vuoden puku oli myynnissä 3?. Joten ei kaikki hinnoittele korkealle. Tosin itse ostin myssyn 2,5 ? ja sama myssy oli uutena 2,90, joten vipuun menin minäkin...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.08.2005 klo 15:52 lego ja disney kirjoitti:
Pelastusarmeijan kirpparilla äitiyspakkauksen toppapuvun hinta oli 10 e. \|O
Nyt ko. kirpparilla on hinnat laskeneet, ja äp:n toppapuvun saa 7 eurolla.
Kaksplussan nettikirpparilla pyydetään 15 e vai mitä se nyt olikaan, käyttämätön tai kerran käytetty tai jotain vähäistä.
Minä myin äp:n toppapuvun itsep.kirpparilla 4 e, tumput, töppöset ja myssy erikseen hinnoiteltunta koko juttu jäi alle 5 euroon. Menivät kaupaksi aivan "viimemetreillä" kun pöydän vuokra-aika läheni loppua ja mietin jo että eikö kukaan todellakaan ole valmis edes tuota hintaa maksamaan!? toisten pyytäessä ihan kohtuuttomia.

Kirpparipöytien vuokrat on aika korkeat. Tavaraa on oltava paljon, jos meinaa edes jotain netota, ja etenkin jos aikoo pitää hinnat matalina. IP-kirppareilla on myö se vika, että ihmiset varastelevat. Asiakkaat sotkevat pöydät ihan kamalaan kuntoon. Ja vievät tavaroita toisille pöydille, tavarat häviävät.
Mä tyhjäsin just kirpparipöytäni tänään itsepalvelukirppikseltä,meni hyvin kaupaksi vauvan vaatteet.Myin ÄP-vaaatteetki,kun en pidä väreistä
:( Sain toppapuvusta+töppöset ja lakkisetistä 15 ? ja bodyista 2 ? kpl jne.......
 
Kaveripiirin 'viimeisenä' äitinä olen pyrkinyt säästämään heiltä kirpputorille viemiset vaivat ja ostanut vaatteet heiltä suoraan. Könttähinnalla. Näin säästyy molemmilta aikaa ja vaivaa. Vaatteista käytän ne mitkä haluan ja laitan ne uudelleen kiertoon sitten joskus kun se aika tulee (toiveissa vielä toinen vauva).
 
AkateeminenMamma
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.09.2005 klo 16:47 Katti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.08.2005 klo 14:14 AkateeminenMamma kirjoitti:
Itse en osta lapsilleni vaatteita niin, että yhden kerran käytetty jäisi pieneksi - se ei ole järkevää kuluttamista. Kiertoon pistäessäni en tarvitse "korvausta" sillä olen saanut vaatteesta vastineen sille rahalle, jonka siitä alunperin maksoin, kun sitä on perheessämme käytetty. Enhän olisi ko. hintaa alunperinkään maksanut, jos en katsoisi, että se on sopiva hinta sille hyödylle, jonka vaatteesta tulen saamaan.

Olen yhä sitä mieltä, että kirpputorit ovat kierrätystä ei tienaamista
varten.

Vaunut, seisomatelineet, pyörät, harrastusvälineet, kestovaipat, kantoliinat, sängyt, hoitopöydät jne. ovat sitten luku erikseen ja minusta moiset kannattaakin myydä muualla kuin kirpparilla.
Kuule, teet romuillesi ihan mitä lystää.

Mutta sinä olet se ahne tienaaja, jonka pitää saada kaikki ilmaiseksi!

Mikähän on se kanava, jota kautta myyt roinaasi, ellei se ole kirpputori? Jos sinulla on ilmoitus lehdessä tai kaupan seinässä, mielestäni kysymys on silloinkin kirpputorimyynnistä, kanava on vain eri.
Onpas kipakka kaveri tuo Katti :D Pitää ihan vastata näinkin pitkän ajan jälkeen.

Luit varmaan tekstini kokonaankin, joten huomasit ehkä, että minä lähes poikkeuksetta kierrätän romuni antamalla ne eteenpäin, lahjoittamalla eettisesti kestävän hyväntekeväisyys kanavan jaeltavaksi/hyödynnettäväksi.

Kirpputorimyyntiähän en missään vaiheessa paheksunut - ainoastaan huvittavaa hinnoittelua kirpputoreilla.

Mainitsemilleni tuotteille, joita mielestäni kannattaa myydä muualla se "muualla" toki on yhtä lailla kirpputorimyyntiin verrattavaa second-hand kauppaa. Idea vain on se, että juuri mainitsemasi lehti- tai ilmoitustauluilmoitukset ja muut vastaavat sekä esim. vain tiettyihin tuotteisiin keskittyneet internet kirppari foorumit ovat mielestäni tuollaisten tuotteiden myyntiin kätevämpi vaihtoehto, koska silloin ei tarvitse huolehtia pöydän hinnasta, itsepalvelukirppiksellä pöydän huoltamisesta tai itsemyyntikirpparilla paikalla olosta tms. Tuolla kannattamisella en siis tarkoittanut mitään kirppari vastaista - ihan vain kätevyyttä. Miten ihmeessä onnistuitkin käsittämään sen väärin... Tai tiedänhän minä - provosointi mielessä.

Jatketaanko vaikka yv:nä, jos sinulle ei vielä selvinnyt, että en suinkaan ole ahne enkä tarkoittanut ap mielipiteen ilmaisullanikaan ketään loukata - ainoastaan ilmaista huvittuneisuuteni tietynlaista käyttäytymistä kohtaan. Jos haluat jatkaa mielipiteiden selvittelyä yv:nä niin rekisteröisitkö ystävällisesti nimimerkkisi niin erotan sitten, jos joku haluaa häiriköintimielessä yv:ä asiasta lähetellä :)

 
Vaate on vanha, kun sen viet kaupasta kotiin. EN IKINÄ maksais kirpputorilla toppapuvusta 30-40e. Mulle on turha myyjän alkaa selittelemään mitä se on uutena maksanut, montako kertaa käytetty ja montako pesty. sillä ei ole mitään merkitystä, kirpparit ovat VANHAN tavaran myymiseen, ei siellä ole tarkoitus tienata valtavia summia. Tuollaisella summalla ostan sitten uuden vaatteen kaupasta. Yleensä, kun lähden kirppikselle, en edes ota tuollaista määrää rahaa mukaan. Jo 20e:lla saa hyvän kokoisen kassillisen hyväkuntoista lastenvaatetta/tavaraa kirppikseltä, kun valitsee keltä myyjältä ostaa.
 
kope
mua ei niinkään ihmetytä suuret hinnat,ihan hyvin voin maksaa käytetystä bodystä 5e jos on hyvä kuntonen. täällä tuppukylässä kun ei ole paljon varaa valita niin on ostettava mieleiset käytettynä jos ei kovin useesti halua 250km ajaa isompaan kaupunkiin.

eniten ärsyttää myyjät jotka pyytelevät vaatteita otetaan vastaan osastolla ja myyvät niitä sitten isoin summin eteen päin,vaikka itse ovat sen saaneet ilmaseks. itse lahjoitin kaikki tyttöni pienet vaatteet pois koska uusi tulokas on poika ja viimeinen meidän perheeseen,no tämä jolle vaatteet lahjotin joka ilmoituksen mukaan niitä kiireellisesti tarvitsi myy niitä parhaillaan huuto.netissä.. jos tämä myyjä tämän sattuu lukemaan ni terveisiä vain,mielummin oisin antanut ne niitä oikeasti tarvitsevalle :(
 

Yhteistyössä