käytetyt rattaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvin vähän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvin vähän

Vieras
Onko kukaan muu huomannut, että myynnissä on aika paljon hyvin vähän käytettyjä rattaita ja vaunuja? Olen itse etsimässä rattaita ja puntaroin, että ostaisinko ihan uudet vai tälläiset vähän käytetyt.

Mutta sen olen huomannut, että näistä n.1-½ vuotta käytetyistä pyydetään melkein samaa millä saa edellisen vuoden väriset ihan uudet rattaat liikkeestä. Olen katsastellut lähinnä Emmaljungan Cerox ja Crossway rattaita ja hintapyynnöt on olleet jopa 480? eräistä käytetyistä Crossway-rattaista, joissa mukana duolift ja jalkapeite. Samaa kuosia ja samalla kokoonpanolla saisi liikkeestä nyt uutena hintaan 450?! Toinen juttu oli Ceroxeista, kun käytetyt olisi saanut hintaan 470? ja uudet sitten 500?:lla, mukana oli kummassakin duopussi ja jalkapeite. Mutta saahan sitä tietenkin aina pyytää, kyllähän joku tietämätön voi ne ostaa ylihintaankin :)

Tuntuu jotenkin hullulta ostaa käytetyt, kun ihmiset pyytää niistä melkein uuden hintaa. Ja ainahan ne uutena ostetut rattaat saa sitten varmasti paremmin myytyä, kun itse ei enää tarvitse. Mutta se kyllä kummastuttaa, että kuinka ihmiset ostavat ihan uudet rattaat ja niitä käytetään vain n. vuosi ja sitten jo myydään? Olenkohan siis ihan vanhanaikainen, kun kuvittelen, että rattaita tarvittaisiin pidempään?

Ihanaa että joku muulin on tätä mieltä! Meille kun ostettiin rattaat niin tarkoitus olisi niitä käyttää niin kauan kunnes kaikki lapset on saatu, jos vaan rattaat pysyy kasassa ;) Että ei jokaiselle osteta uusia, vaan vanhelmata peritään jos rattaat ovat vielä siinä vaiheessa kunnossa.

Tuntuu myös hassulta ,että niin monet kritisoivat rattaiden hintoja kaupoissa. Muka kauppiaat pitävät "ryöstöhintoja". Näitä kommentteja aina välillä kuulee. Sitten käytettyinä pyydetään itse ihan "älyttömiä".

Joo, olen kirppiskauppias. Kun minulle tuodaan myyntiin rattaita
niin minun pitäisi saada itselleni edes kulut (tilanvuokra, oma pieni palkka, verot ym.). Jos rattaat tai vaunut myyntiin tuova ilmoittaa paljonko haluaa saada itse käytetyistä, likaisista, usein vähän rikkinäisistä ja varaosia tarvitsevista rattaistaan, niin myyntikulujen jälkeen ne maksaisivat enemmän kuin uudet.

Jotenniin ihmiset eivät ymmärrä tätä kysynnän ja tarjonnan lakia.
Sitten ostajat haukkuvat minut, että onpa teillä kallista tavaraa, vaikka se rattansa myydyksi haluava itse määrää sen "älyttömän" hinnan.

Samoin olen huomannut, että tarjouksista saa uusia samanlaisía rattaita halvemmalla, kuin ne käytetyt, mitä minulle myyntiin tarjotaan.

Mä olen ihan samaa mieltä tästä ylihinnoittelusta. Käytetty on AINA käytetty. Mua jo ihan rupee ärsyttämään, kun myynti-ilmoituksissa lukee tyyliin "kuin uusi", "uutta vastaava" ym. Minkä ihmeen takia sitä ostetaan esim. uudet yhdistelmät, jos niitä ei sitten käytetä. Nytkin näin Huuto.net:n sivuilla ilmoituksen, jossa kaupattiin pari kuukautta "vanhoja" Emmaljungan yhdistelmiä (vain vaunukoppa ollut käytössä/istuinosa ei koskaan), hintaa taisi olla vajaat 700e!!!! Jos joku tahtoo maksaa niin siitä vaan, itse en kyllä koskaan tuota hintaa. Jos mulla olisi varaa sijoittaa noin paljon rahaa vainuihin, niin kyllä ostaisin ihan tuliterät, suoraan liikkeestä, ja mieluiten vielä paketista kasattuna :D .

mä sitte vissiin myin ylihinnalla pari kk vanhat yhdistelmät kun sain iistä 650e :D meillä vaan kävi niin että ei tykänny lapsi vaunuistaan ja ei aivan uusia kärryjä nyt kauheen paljo alle torihintojen myydä :(

Ja jos menee rattaista älyttömiä maksamaan niin eikai niitä kukaan viittsi ilmaseksi toiselle lahjoittaa.onhan niissäkin hirvee pudotus jos maksaa yli 700e ja myy 500e 200e vaan jostain kokeilusta

Miten joku voi tietää, että 2 kk ikäinen lapsi "ei pidä vaunuistaan" ?

Ja se on sitten syy myydä pois tuliterät vaunut. Onpa aika lottoamista, joutuu vaikka ostamaan neljät vaunut ennenkuin vauva on tyytyväinen. Onko tässä ollut nyt kysymys opettamisesta alusta lähtien kulutusyhteiskuntaan, vai olenko vain ymmärtänyt kirjoituksen jotenkin väärin. ;)

Ehkäpä siitä että lapsi huuta vaan kun syötävä vaunuissa!!! Kun taas rattaissa/kaukalossa on asento pystympi. Meillä vaan nyt lapsi viihtyi paremmin hieman pystyssä kuin makuullaan.Anteeksi vaan jos jotakuta häiritsee tälläinen!!! \|O \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2005 klo 12:19 vieras kirjoitti:
Ehkäpä siitä että lapsi huuta vaan kun syötävä vaunuissa!!! Kun taas rattaissa/kaukalossa on asento pystympi. Meillä vaan nyt lapsi viihtyi paremmin hieman pystyssä kuin makuullaan.Anteeksi vaan jos jotakuta häiritsee tälläinen!!! \|O \|O

Anteeksi, jos hermostutin. Onhan noissa yhdistelmissäkin ratasosa.
Sitä vain ihmettelin. :snotty:

"Ei lapsi tykännyt vaunuistaan"? Kuulostaa kyllä vähän kummalle. Oliko väri väärä, vai merkki? :laugh: Ja jos pystympää asentoa kaipasi, niin ainakin noissa Emmaljungissa saa vaunukopankin "selkänojaa" vähän kohotettua. Laittaa esim. pyyhkeen rullalle sinne alle, niin ei ole liian pystyssä...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.11.2005 klo 13:45 Dakita kirjoitti:
"Ei lapsi tykännyt vaunuistaan"? Kuulostaa kyllä vähän kummalle. Oliko väri väärä, vai merkki? :laugh: Ja jos pystympää asentoa kaipasi, niin ainakin noissa Emmaljungissa saa vaunukopankin "selkänojaa" vähän kohotettua. Laittaa esim. pyyhkeen rullalle sinne alle, niin ei ole liian pystyssä...

Kieltämättä vähän kyllä nauratti että millä lailla se lapsi sitten ilmaisi tyytymättömyytensä juuri niihin vaunuihin, ja miten hän sitten osasi kertoa millaiset vaunut hänelle kelpaa? :laugh: Ja samaa myös mietin etteikö voi nostaa sitä kopan pohjaa esim. hiukan tai vaihtaa siihen ratasosaan, ja ei kai 2kk ikäistä nyt kuitenkaan kovin istuvassa asennossa vielä pidetä?

ajattelin sillä katsokaas myydä kun olivat aika kalliit yhdistelmät ja pelkät rattaat huomattavasti halvemmat.Ja nyt saa luvan loppua tää p.a.s.k.a.n heittäminen.....ihme touhua täälä :(

Ei täällä mitään heitellä. Tämä on keskustelua ja kannanotot ovat olleet mielestäni asiallisia. Jos joskus ererehtyy kirjoittamaan vähän ajattelemattomasti ja tulee palautetta, ei pidä heti loukkaantua, vaan miettiä tarkentaisiko kirjoitustaan.

Tottahan on, että kaksikuukautista ei saa istuttaa ja niinpä kirjoituksesi herättivät kysymyksiä ja mielipiteitä. Lisäksi kantasi
käytettyjen hinnoitteluunkin oli varmaan muiden mielestä hieman poikkeava ja ehkä ylimieliseksi koettu. :whistle:

Itse olen laittanut vuoden käytet yhdistelmävaunut myyntiin ihan sen takia kun niille ei enää ole vaunumaistta käyttöä ja olen ajatellut että olis vielä ehkä hyötyä muille jotka tarvitsevat. Meidän poika kun ei yhtään vaunuissa nuku. ja jos hinnasta pari sataa euroa pudottaa uusiin, on se ihan kohtuullinen mielestäni kun kaikka tilpehöörit on kuitenkin mukana, jotka ei yleensä perushintaan kuulu.

vink vink.

kannattaa katsoa mitä rattaita tai yhdistelmia on paljon myynnissä liki uusina. siolloinhan niissä on jotain vikaa kun heti haluataan ostaa toiset.

eli miksi myydä parin kuukauden käytön jkälkeen jos on oleet hyvät?

voihan sitä ostaa ne kuomurattaat yms makuulle menevät suoraan ja jättää sen yhdistelmän ostamatta koska vaunuikä on usein lyhyt ja kuomurattaassa saa selkänojan makuulle. on jalkapeittoa yms eli ratas on kuin vaunu. ei sitten tarvi olla heti vaihtamassa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 16:16 mää kirjoitti:
vink vink.

kannattaa katsoa mitä rattaita tai yhdistelmia on paljon myynnissä liki uusina. siolloinhan niissä on jotain vikaa kun heti haluataan ostaa toiset.

eli miksi myydä parin kuukauden käytön jkälkeen jos on oleet hyvät?

voihan sitä ostaa ne kuomurattaat yms makuulle menevät suoraan ja jättää sen yhdistelmän ostamatta koska vaunuikä on usein lyhyt ja kuomurattaassa saa selkänojan makuulle. on jalkapeittoa yms eli ratas on kuin vaunu. ei sitten tarvi olla heti vaihtamassa.

No eipä kyllä pidä paikkaansa, joskus voi olla liuta muitakin syitä miksi luovutaan vaunuista/rattaista ja ostetaan toisen malliset. Itsekin ostin joskus lähes uudet kuomurattaat eräältä perheeltä ja niissä ei todellakaan ollut mitään vikaa, heillä vaan ei ollutkaan niille käyttöä ja myöhemmin myin itse ne pois koska meillä ei enää ollut niille käyttöä eikä tilaa säilyttää seuraavalle!!!!! \|O

Me ostimme ennen poikien syntymää kaksosten yhdistelmät käytettynä. Harmitti sitten jälkeenpäpäin kun ei kyselty muualta vaan maksettiin kiltisti 450e.Olivat aika vanhaa malliakin. Todettiin sitten aika pian että reissatessa tarvitaankin vähän näppärämmät ja hankittiin kirppikseltä matkarattaat.Nyt POJAT 10kk ja nukkuvat tosi vähän vaunuissa. Hääiritsevät myös toisiaan aika paljon kun ei ole väliseinää. No ne matkarattaat on olleet tosi kätevät mutta liian pienet renkaat. Joten kerta vielä,vahingoista viisastuu ja nyt ostettiin UUDET t isopyöräiset matkarattaat. Toivottavasti näillä pärjää loppuun asti. Joten monenlaiset on syyt miksi joutuu vaihtamaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.11.2005 klo 20:12 mää kirjoitti:
miksei sitten ihan perinteisia vaunuja. kun moni kuitenkin myy ne yhdistelmät pois käyttämättä koskaan sitä ratasosaa kun on liian painavat tai hanlkalat tai mitä kelläkin syynä

Voi kun vielä olisikin erikseen noita pelkkiä vaunuja.... :/

Yhteistyössä