Kirkosta eroaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ainakaan toistaiseksi eroa kirkosta. Evankelisluterilainen usko ja lapsikaste sopii minulle. Sitten täytyy miettiä jos raamatun oppeja aletaan vääristellä enentyvästi ja aletaan esim. laajemmin suorittaamaan kirkollisia vihkimisiä samaa sukupuolta edustaville pareille. Sitä ei kyllä näköpiirissä, asiaa ei ole otettu käsittelyyn ja kirkolliskokouksessa todennnäköisesti ei enemmistöä asian taakse saada vielä pitkään aikaan.
Usko on voimaa ja rauhaa. Kannattaa kokeilla. Menkää kirkkoon tai muuhun seurakunnan tilaisuuteen avoimin mielin etsien.

• Tykkää
Reactions: Echo
Hyysäys? Ei auttaminen ja majoittaminen ole mitään hyysäystä vaan lähimmäisenrakkautta. Sitä kirkon pitääkin osoittaa käytännössä, ja hyvä että osoitti.
" .

Kirkko kumartelee saatanallista muhamettilaista oppia ja pitää ulkomaisten laiskojen turvapaikkamatkailijoiden ja sotarikollisten puolia... Siitä vaan jos se kerran on mielestäsi "lähimmäisenrakkautta" mutta minä en tuohon lähimmäisenrakasteluun anna rahoistani varoja.

Kirkko kumartelee saatanallista muhamettilaista oppia ja pitää ulkomaisten laiskojen turvapaikkamatkailijoiden ja sotarikollisten puolia... Siitä vaan jos se kerran on mielestäsi "lähimmäisenrakkautta" mutta minä en tuohon lähimmäisenrakasteluun anna rahoistani varoja.
Kirkolta löytyy aina "lähimmäisenrakkautta" kun se pääsee pelaamaan yhteiskunnan varoilla, mutta omia rahoja kirkko ei tälläiseen toimintaan laita euroakaan.

Ei minua haittaa jos joku haluaa erota kirkosta jos se ei hänelle mitään merkitse. Toivon että ihmiset etsivät Jumalaa ja antavat Jumalan löytää heidät. Aina joskus joku liittyy takaisinkin kirkkoon.

Hyysäys? Ei auttaminen ja majoittaminen ole mitään hyysäystä vaan lähimmäisenrakkautta. Sitä kirkon pitääkin osoittaa käytännössä, ja hyvä että osoitti.
En eroa kirkosta koska uskon ja haluan kuulua seurakuntaan. Käyn toki joskus vapaiden suuntienkin tilaisuuksissa mutten ole niissä "kotonani".

Mä en kuulu kirkkoon mutta tää asia on hyvä kirkolta. Kirkko auttaa hädässä olevia ja niin sen kuuluukin olla ja mun puolesta kirkko sais päättää kuinka paljon pakolaisia otetaan.

Kirkolta pitäisi poistaa verotusoikeus. Jos kirkko joutuisi keräämään tulot suoralla jäsenlaskulla, niin silloin kirkosta eroaminen repeäisi kattoon. Jos perheen kahdelle tulonsaajalle molemmille kopsahtaisi 500 euron lasku postiluukusta, niin kyllä siinä kirkosta eroilmoitus lähtisi heti vetämään.

Mä erosin vuosi sitten ja nyt on melkein tonni rahastosäästötilillä.

Tytär menee riparille kesällä, ajattelin tuikata nuoriso-ohjaajalle lahjakortin paikalliseen musiikkiliikkeeseen jotta saa kitaroihin uusia kieliä.