Kirkosta eroaminen kiihtyy taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vuoden loppu lähenee ja kirkosta eroaminen kiihdyttää taas. Nyt on joka päivä eronnut yli 300 ihmistä ja vauhti vain kiihtyy vuoden loppua kohti. Kannattaa eroata kirkosta ennen vuodenvaihdatta, niin säästää ensivuoden kirkollisveron..

Helsingissä kirkon jäsenosuus tulee vuoden lopussa alittamaan jo 50 prosenttia. Kohta kukaan ei halua enää kuulua kirkkoon, saati maksaa siitä satoja euroja.

Erotkaa te, mää maksan kattorahoja etelleen.

Ei niin, mutta kirkon jälkeen alkaa veronmaksu moskeijoille.
No toivotaan, ettei mitään suurmoskeijaa tai lisää moskeijoita tule. Olisihan se nyt ihan käsittämätön juttu.

Onhan ne arkitehtuurisesti kauniita, mutta ei!
Ehkä me saamme pidettyä muslimikannan niin pienenä, että tuollaisia ei tarvita.

On tarkoitus säilyttää suomalainen kulttuuri Suomessa, se on ihan yhtä tärkeä ja rikas asia maailmassa kuin muutkin kulttuurit, mutta harjoitetaan niitä omia kulttuureja siellä omien rajojen sisäpuolella.

No toivotaan, ettei mitään suurmoskeijaa tai lisää moskeijoita tule. Olisihan se nyt ihan käsittämätön juttu.

On tarkoitus säilyttää suomalainen kulttuuri Suomessa, se on ihan yhtä tärkeä ja rikas asia maailmassa kuin muutkin kulttuurit, mutta harjoitetaan niitä omia kulttuureja siellä omien rajojen sisäpuolella.
Joka maassa on uskonto tai useampi: jos kristinusko häviää Suomesta tilalle tulee jokin muu. Veikkaan islamia.

Kirkosta on tullut liian liberaali. Sinne on pyrkinyt päättäviin elimiin liberaaleja vain siksi, että haluavat muuttaa kirkon. Katolisista tai ortodokeist ei lähde väkeä tällä tavalla. Ne säilyttävät aiemmat oppinsa paljon paremmin.

Oletan kyseessä olevan revanssi siitä, kun joku edellisen polven ihminen on ollut paheellinen ja sitten kirkko on pheksinut. (aviottomia lapsia tms)

Kovin ikävää. Jos yksi vahva aate häviää, tulee tyhjiö, jonk täyttää joku muu vahva aate. Veikkaan islamia.

Olisin halunnut säilyttää oman kristinuskon kulttuurin Suomessa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Niinistö käski ulkosuomalaisten harjoittaa suomalaisuutta Suomen rajojen ulkopuolella.

Kirkosta on tullut liian liberaali. Sinne on pyrkinyt päättäviin elimiin liberaaleja vain siksi, että haluavat muuttaa kirkon. Katolisista tai ortodokeist ei lähde väkeä tällä tavalla. Ne säilyttävät aiemmat oppinsa paljon paremmin.

Oletan kyseessä olevan revanssi siitä, kun joku edellisen polven ihminen on ollut paheellinen ja sitten kirkko on pheksinut. (aviottomia lapsia tms)

Kovin ikävää. Jos yksi vahva aate häviää, tulee tyhjiö, jonk täyttää joku muu vahva aate. Veikkaan islamia.

Olisin halunnut säilyttää oman kristinuskon kulttuurin Suomessa.
Kirkko on todellakin liian liberaali, Vihitään samaa sukupuolta olevia ihmisiä. minulle onaivan sama mitä ihminen puuhaa mutta kirkossa siunattu avioliitto on miehen ja naisen välinen.
Itse erosin kirkosta vuosia sitten kun kaikki nuorisotilansa hukkasivat.

Kirkko on todellakin liian liberaali, Vihitään samaa sukupuolta olevia ihmisiä. minulle onaivan sama mitä ihminen puuhaa mutta kirkossa siunattu avioliitto on miehen ja naisen välinen.
Itse erosin kirkosta vuosia sitten kun kaikki nuorisotilansa hukkasivat.
Täällä Helsingissä on kyllä kirkon puolesta vaikka mitä toimintaa. Poika oli kokkikerhossa kakkosluokalla ja menivät toissa kesänä kaverinsa kanssa myös särkänniemeen kirkon päiväleirillä kun itse olin töissä. Ja vanhin oli kirkon kuorossa muutaman vuoden.
Kesällä poika menee kiekkoriparille.

Kyllä mä näkisin, että täällä saa rahalle vastinetta. Etenkin taloudellisesti heikommassa tilanteessa olevat perheet hyötyvät kun kirkko ei velota mistään suuria summia.(y)

Täällä Helsingissä on kyllä kirkon puolesta vaikka mitä toimintaa. Poika oli kokkikerhossa kakkosluokalla ja menivät toissa kesänä kaverinsa kanssa myös särkänniemeen kirkon päiväleirillä kun itse olin töissä. Ja vanhin oli kirkon kuorossa muutaman vuoden.
Kesällä poika menee kiekkoriparille.

Kyllä mä näkisin, että täällä saa rahalle vastinetta. Etenkin taloudellisesti heikommassa tilanteessa olevat perheet hyötyvät kun kirkko ei velota mistään suuria summia.
Täällä pirkanmaalla hukkasivat kaik edulliset vuokraasunnot ja nuorisotilat.

• Vihainen
Reactions: Lispetti
Niinistö käski ulkosuomalaisten harjoittaa suomalaisuutta Suomen rajojen ulkopuolella.
Niinistö nyt horisee ja tekee mitä ihmeellisimpiä juttuja. Jos poika on ihonväriltään tumma ja joku bussikuski pitää kiinni säännöistä, eikä ota sitä kyytiin ni Niinistö ostaa pojalle pyörän!
Ei mun poika saanut pyörää kun tuli lätkäharkoista puoli kymmenen aikaan illalla bussilla ja kuski ajoi ohi, vaikka poika heilutti. Puoli tuntia odotteli seuraavaa!
Enkä minäkään, kun sen kerran menin koiran kanssa bussilla, 15 astetta oli pakkasta ja kova viima. Peittelin koiraa kaulahuiviin. Itämaalainen bussikuski ei ottanut kyytiin vaikka hyvin näki meidät, luultavasti koska koira!

Niinistö ja jotkut päättäjät horisee hölmöjä jotta eivät saisi rasistin leimaa, sen saa nykyään ihan mistä vain kunhan oikea ihon väri on mainittu!
On erittäin typerä asettaa oman maan kansalaiset toisen luokan kansalaisiksi ja asettaa osa ihmisistä ihon värin perusteella edullisempaan asemaan.

Katsopas tätä meidän rasistisirkusta meillä täällä:

Kristinuskolla ei ole mitään tekemistä suomalaisuuden kanssa. Kristinusko on ulkomaista tuontitavaraa. On pelkästään hyvä, että ihmiset erovat kirkosta ja näin ulostavat tänne kuulumattoman valloittajauskonnon pois.