No Espoo.No mä oon täält kotosi, siel oon syntyny ja asunu mont vuotta. Oon muuttanu vähäse kauemmas, mut välil mietin et milt se tuntuis jos asusisin siel vieläki.
Sanon ja ketä enkä kuka
No Espoo.No mä oon täält kotosi, siel oon syntyny ja asunu mont vuotta. Oon muuttanu vähäse kauemmas, mut välil mietin et milt se tuntuis jos asusisin siel vieläki.
Sanon ja ketä enkä kuka
Kuusankoski En lukenu keskusteluu, mut miä jotenkii arvasin et siä oisit niinku täält kotosi.Miä voin alottaa. Vaik miä en oo siäl asunu koht 23 vuotee, ni silti miä heti kuulen jos joku jossaa puhuu samaa murretta. Ykskii nainen meiän töist on asunu muual jo 30 vuotta, silti miä heti kuulin et se on samast suunnast ku miäkii. Ja miä luulen vähä et toi nikki Eemin ja Nooan äitikii on samoilt suunnilt.
Joo sama murre melkein, eli Kotkasta.Kuusankoski En lukenu keskusteluu, mut miä jotenkii arvasin et siä oisit niinku täält kotosi.
Joo kyllä toinen kotkalainen toisen tunnistaa, itse tosiaan tunnistan AINA täällä Helsingissäkin, ja minut kymenlaaksosta syntyisin olevat tunnistavat ihan niistä muutamista sanoista jotka vielä sanon kotkalaisittain.Tunnistin heti sinut kotkalaiseksi, ap!
Ookko sää uuvesta Kokkolasta? Niinkö jostaki liitoskunnista?Emmää nyt oikeen osaa sanua. Kö mää oon asunu kuitenki nii monesa paikasa, että mun murtehesen on sekottunu nii palijo muutaki kö sitä mitä mää oikiasti puhun. Tahi praataan, son ihan miten ihte haluaa senki ajatella. Mutta on mulle ihan tuttuja myös nuo toolit, akkunat, kahavin ryystämiset motista, kruppinsa telomiset ja piirtojen käsittely, kö mummu opetti joskus nelikesäsenä kersana niitä käyttähän, etten kerkiä pahuutta tekehän.
Meki kuljettii aina Lyskaan linkulla, oiskoha tää joku ikäjutska?Ei se murre lähe kulumallakaan. Oon muuttanu pääkaupunkiseudulle yli 15 vuotta sitten enkä vieläkään sano deetä sanojen keskellä. Mä kuljin kyllä linkulla silloin aikanaan ja täällä oli kavereilla ihmettelemistä, kun sanoin meneväni linkkupyskälle.
Läheltä liippas, Virolahti oikea vastaus.Vainikkala? Taavetti?
En tiedä onko kumpikaan, mutta minä olin parikymppisenä pahassa kolarissa Purhon kohdalla, ja sillä kiharaisella tiellä Haminasta Lappeenrantaan kulki paljon rekkoja, ja oli myös paljon kolareita.
Sul oli kyl yks virhe tos ekas tekstis.Ei tät mun murretta voi kyl tiätää kukaa muu ku sellanen joka on samalt suunnalt.
En huomannut vaikka luin uudelleen ajatuksen kanssa tekstini. Voi olla että olen 23 vuodessa jo unohtanut joitain sanoja. Kerro vaan, kun en itse keksinyt.Alkuperäinen kirjoittaja miä oon miä ja siä oot siä;28172096:Sul oli kyl yks virhe tos ekas tekstis.
Lappeenranta kuittaa .Se ihana keinuva intonaatio siinä onkin parasta, ja ne venyyyyyyyytykset. :heart:
Asuin muuten monta vuotta Lauritsalassa Luukkaansalmen sillan kupeessa, aivan ihana paikka. :heart: