Kirjoita synnyinkaupunkisi murteella, muut saavat arvata kaupungin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28173422:
Minkä ihimeen takia pitääs?
Sitäpaitsi tämei oo ollu kaupunki kuvvasta hetken, jotten mä kyllä voi kirijoottaa syntymäkaupunkini murtehella, kussoli silloon viä kunta.
Mutta moon kyllä syntyny Kriistiinas, ja soli kyllä kaupunkin silloonki.
Aika vähä moon kyllä vaikuttehia mualta saanu, kunemmoo raukka viä ikinä oikeen kauas kotua päässy.
Savipellolta savipellolle.
Vai niin :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;28173437:
No joo-o.
Lapsuuskorin savipeltua sentäs ympäröötti mettä, mutta nymmoon aiva lakialla sen saatanammoisten tuulten kielis koko aijjan.
Tää tuuloo aiva alavarihinsa- toisaalta täälei oo hyttyysiä mikkä oli mun muistini mukahan aiva hävyttömän kokoosia ja se pininä- voi ie kun se otti hermoohin!
Pyykit kuivaa hyvin, mutta haisoo useen lehemänpaskalta, kun naapurin isäntä sekaa lietelaariansa aina väärähän aikahan eikä yhtää katto, jottein mun pyykkini olisi narulla. Ei se silloon sekaa, kun tuuloo niinpäin, jotta sen oman emännän lakanat haisis, vaikkei sen hajun niitä luulisii häirittevän.
 
"Lucy"
Minoon siältä kotoosin mistä sanotahan notta tuloo ne kaikista unkkeloommat ihimiset, mutta me oomma kyllä helevetin rehtiä ja suoaraselekäästä porukkaa, turhia memmä puhu, mutta silloon kun puhumma niin puhumma suoaraa ja asiaa.

Meitä meinaa omalla laillansa varmahan koko suami vihata, mutta rehellisiä me oomma ja helevetimmoosia tekemähän töitä. Moon siältä yhyren maanosan syrämestä kotoosin, kyllä ne tiätää jokka tämä murtehen tuntoo.

Kai tällä palstalla on edes joku, joka osaa arvata paikkakunnan/kaupungin aika lähelle oikein? :)
 
[QUOTE="Lucy";28174366]Minoon siältä kotoosin mistä sanotahan notta tuloo ne kaikista unkkeloommat ihimiset, mutta me oomma kyllä helevetin rehtiä ja suoaraselekäästä porukkaa, turhia memmä puhu, mutta silloon kun puhumma niin puhumma suoaraa ja asiaa.

Meitä meinaa omalla laillansa varmahan koko suami vihata, mutta rehellisiä me oomma ja helevetimmoosia tekemähän töitä. Moon siältä yhyren maanosan syrämestä kotoosin, kyllä ne tiätää jokka tämä murtehen tuntoo.

Kai tällä palstalla on edes joku, joka osaa arvata paikkakunnan/kaupungin aika lähelle oikein? :)[/QUOTE]

Kauhavalta maakuntahan päin... Tejuka-osastoa tai jtn...
 
koittakaahan sitten
[QUOTE="vieras";28214884]harjavalta[/QUOTE]

No ei, tullaan vielä Helsinkiin päin. Mää ja sää voisi olla myös mä ja sä.. Mutta joo Helsinki-Turku väliltä kyllä.
 

Yhteistyössä