Kirjallisuus-tietovisa

  • Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti
novelist
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja novelist:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja novelist:
En jaksanut selata koko ketjua, joten sori jos tää on ollut jo. Tätä luen tällä hetkellä:

He found the body on the forty-third day of his walk. By then, the end of April had arrived, although he had only the vaguest idea of that.
Ha, parhaillaan luettavana! Elizabeth George: Careless in Red, jossa Lynley suree tapettua vaimoaan pitkällä vaelluksellaan.
Hyvä, hyvä! Mun lempidekkaristi. Mun suosikki on In pursuit of the proper sinner, jota mulla ei ole nyt täällä kotona. Muuten olisin laittanut sen.
Minunkin suosikkidekkaristilistallani =)

Oletkos lukenut sen rinnakkaiskirjan Helenin taposta, onko minkäänlainen? Se mulla on vielä lukematta.
En, enkä aiokaan. What came before he shot her, vai mikä se olikaan. En oikein edes tiedä miksi en halua sitä lukea.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Ykkönen ehkä Jaws, olikos Peter Benchleyn käsialaa.

Kakkonen varmasti Waltarin Sinuhe.

Kolmosesta vain veikkaus: Hietamiehen Sonja-sarjan ensimmäinen osa?
Siis kaikki oikein :eek: :flower: :flower:
Jummi jammi, hattutemppu :LOL:

Satuin lukemaan Sonja-sarjan kesällä, muuten olisi jäänyt tunnistamatta.
Mulla on kaikki sen sarjan kirjat ja lukenut ties montako kertaa
:p
 
Alkuperäinen kirjoittaja novelist:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja novelist:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja novelist:
En jaksanut selata koko ketjua, joten sori jos tää on ollut jo. Tätä luen tällä hetkellä:

He found the body on the forty-third day of his walk. By then, the end of April had arrived, although he had only the vaguest idea of that.
Ha, parhaillaan luettavana! Elizabeth George: Careless in Red, jossa Lynley suree tapettua vaimoaan pitkällä vaelluksellaan.
Hyvä, hyvä! Mun lempidekkaristi. Mun suosikki on In pursuit of the proper sinner, jota mulla ei ole nyt täällä kotona. Muuten olisin laittanut sen.
Minunkin suosikkidekkaristilistallani =)

Oletkos lukenut sen rinnakkaiskirjan Helenin taposta, onko minkäänlainen? Se mulla on vielä lukematta.
En, enkä aiokaan. What came before he shot her, vai mikä se olikaan. En oikein edes tiedä miksi en halua sitä lukea.
Sama täällä. Olen tietoisesti vältellyt sitä. Kai Helen oli niin symppis hahmo ja olisin halunnut nähdä, siis lukea, vähän onnellisemmasta Lynleystäkin, joten en halua lukea tuota kirjaa, koska en halua tuntea mitään empatioita Helenin tappajaa kohtaan. Hassua, miten sitä joskus myötäelää täysin fiktiivisten hahmojen kohtaloita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Ykkönen ehkä Jaws, olikos Peter Benchleyn käsialaa.

Kakkonen varmasti Waltarin Sinuhe.

Kolmosesta vain veikkaus: Hietamiehen Sonja-sarjan ensimmäinen osa?
Siis kaikki oikein :eek: :flower: :flower:
Jummi jammi, hattutemppu :LOL:

Satuin lukemaan Sonja-sarjan kesällä, muuten olisi jäänyt tunnistamatta.
Mulla on kaikki sen sarjan kirjat ja lukenut ties montako kertaa
:p
Juu, ei hullumpi sarja. Innostuin oikein googlettamaan Sonja Orbeliania ja hänen sukuaan, ja olisi kiintoisaa tietää tarkalleen, mikä Hietamiehen Sonja-kirjoissa on totta ja mikä ei.
 
jvv
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Tässäpä illan iloksi pohdittavaa:

1) Minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. Olen halunnut vain, että minua rakastettaisiin, että kaikki olisi hyvin ja että asiat sujuisivat hankaluuksitta. Olen halunnut elää mukavasti, katsella elokuviani ja lueskella kirjojani ja olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Pitkään elinkin sellaista elämää, enkä voinut kuvitellakaan että asiat olisivat jotenkin toisin.
Paul Austeria?
 
vuh
Alkuperäinen kirjoittaja jvv:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Tässäpä illan iloksi pohdittavaa:

1) Minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. Olen halunnut vain, että minua rakastettaisiin, että kaikki olisi hyvin ja että asiat sujuisivat hankaluuksitta. Olen halunnut elää mukavasti, katsella elokuviani ja lueskella kirjojani ja olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Pitkään elinkin sellaista elämää, enkä voinut kuvitellakaan että asiat olisivat jotenkin toisin.
Paul Austeria?
Se mullekin tuli mieleen. Mutta ei ole mikään New York -trilogian kirjoista eikä Oracle Night - katsoin hyllystä. :)

 
vuh
Laiva raahautuu mietteliäästi eteenpäin läpi sumun, hiipii vuonon keskitse vuorten väliin, suunnistaa tähtien ja vuorenhuippujen mukaan, ulvahtaa halki lumipyryn ja saapuu määräaikana Osöreen Axlarfjordenin rannalle. Ensimmäisen luokan tupakkasalongissa istuu muuan etelästä tullut hienoasuinen matkustaja tarkastellen kaukaa yhdyskunnasta näkyviä niukkoja valoja ja puhellen kenties tähän tapaan: ---
 
L
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Laiva raahautuu mietteliäästi eteenpäin läpi sumun, hiipii vuonon keskitse vuorten väliin, suunnistaa tähtien ja vuorenhuippujen mukaan, ulvahtaa halki lumipyryn ja saapuu määräaikana Osöreen Axlarfjordenin rannalle. Ensimmäisen luokan tupakkasalongissa istuu muuan etelästä tullut hienoasuinen matkustaja tarkastellen kaukaa yhdyskunnasta näkyviä niukkoja valoja ja puhellen kenties tähän tapaan: ---
Tää on Halldór Laxnessia, mutta kirjan nimeä en tiiä... Salka Valka on ainoa mikä tulee mieleen?
 
vuh
Alkuperäinen kirjoittaja L:
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Laiva raahautuu mietteliäästi eteenpäin läpi sumun, hiipii vuonon keskitse vuorten väliin, suunnistaa tähtien ja vuorenhuippujen mukaan, ulvahtaa halki lumipyryn ja saapuu määräaikana Osöreen Axlarfjordenin rannalle. Ensimmäisen luokan tupakkasalongissa istuu muuan etelästä tullut hienoasuinen matkustaja tarkastellen kaukaa yhdyskunnasta näkyviä niukkoja valoja ja puhellen kenties tähän tapaan: ---
Tää on Halldór Laxnessia, mutta kirjan nimeä en tiiä... Salka Valka on ainoa mikä tulee mieleen?
Haa, mitä pika- ja täsmätietoa! :flower:
 
Asiakkaani istuivat vierekkäin sohvalla. Vaimo hohkasi innostusta, mies näytti pidättyväisemmältä. Osasin sijoittaa heidät heti omaan lokeroonsa: toisistaan vieraantunut viisikymppinen pariskunta, joka halusi pelastaa avioliittonsa uusimalla kotinsa sisustuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jvv:
Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:
multa loppuu kohta kirjat hyllystä, mutta tässä vielä pari pätkää:

1. Nimeen Pyhän Neitsyen, meidän Taivaallisen Kuningattaremme, Pyhän Annan ja viisaan Pyhän Katariinan, minä, Lydia, nahkurimestari Markin hyvämaineinen leski Lakson kaupungista, vannon totta kertovani niistä asioista, jotka kolme ajastaikaa sitten sattuivat ja joista kuultavaksi tuotu olen.
Irja Rane: Naurava neitsyt?
Oikein! :flower:
 
L
Alkuperäinen kirjoittaja L:
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Laiva raahautuu mietteliäästi eteenpäin läpi sumun, hiipii vuonon keskitse vuorten väliin, suunnistaa tähtien ja vuorenhuippujen mukaan, ulvahtaa halki lumipyryn ja saapuu määräaikana Osöreen Axlarfjordenin rannalle. Ensimmäisen luokan tupakkasalongissa istuu muuan etelästä tullut hienoasuinen matkustaja tarkastellen kaukaa yhdyskunnasta näkyviä niukkoja valoja ja puhellen kenties tähän tapaan: ---
Tää on Halldór Laxnessia, mutta kirjan nimeä en tiiä... Salka Valka on ainoa mikä tulee mieleen?
Oho, kirjailija oli aika helppo tietää, mut kirjan nimestä ei ollu kyllä edes hataraa varmuutta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:
Oliskos tässä vähän enemmän haastetta?


Niin pitkään usko elämään kestää, siihen mikä on haurainta elämässä - tosielämässä tietysti - että tämä usko katoaa lopulta. Ihminen, joka kerta kaikkiaan on uneksija, on päivä päivältä tyytymättömämpi kohtaloonsa, ja hän tuskin kykenee käsittelemään esineitä, joita hänet on opetettu käyttämään ja jotka hän on saanut haltuunsa välinpitämättömyyttään tai ponnisteluillaan, ponnisteluillaan melkeinpä aina, sillä hän on suostunut työskentelemään, ainakaan hän ei ole kieltäytynyt koettelemasta onneaan (siis mitä hän onneksensa nimittää!).

Tiedän, että olette viettäneet siellä unettomia öitä, koska tämä pätkä on vielä paljastamatta :D Eli olen itse siis niin kärsimätön, etten jaksa enää odottaa arvaajaa. Kyseessä oli André Bretonin Surrealismin manifesti! :)
No niin, mietin että joku manifesti, mutta kun ei tullut mitään muuta mieleen kuin kommunistinen manifesti :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Tässä tulis taas yks pätkä, tietääkö kukaan:

"John Lapsley Parlabane. That you stand before this court today will, I am sure, have come as a surprise to many, not least your erstwhile smug and, as it turns out, disastrously complacent self. However, to those with a more rounded experience of our methods and morality, both the beneficiaries and the victims of your self-righteous and self-appointed crusading, it will remain a source of bed-wetting astonishment that it has taken so long for the forces of the law to bring themselves to bear upon your arrogant and devious person. "

Tuun aamulla kurkkaan onko kukaan tienny.
Tietääkö kukaan? Candide, Scorpio Lady?
Kutittaa, kutittaa vaan ei tärppää. Olen kyllä melko varma, että muistaisin tuollaisen alun, jos olisin sen lukenut.

Lisävinkkiä...?
Pistän lisävinkkiä illemmalla kunhan pääsen kotiin :D
Okei, eli mieskirjailija, 2000-luvun kirjoja. Tuosta ekasta pätkästä kirja jatkuu näin:

"You are, in the well-chosen words of our Prime Minister in describing your ilk, an unreconstructed wanker. To that one might add that you have infinitely more to say for yourself than your knowledge or experience could possibly justify, and that I have seldom found myself passing sentence on someone so evidently lacking the benefits of a damn good kicking."

Korjasin tuon nimen myös kokonaisuudessaan ekaan kappaleeseen jos se vaikka auttais tunnistamisessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Tässäpä illan iloksi pohdittavaa:

1) Minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. Olen halunnut vain, että minua rakastettaisiin, että kaikki olisi hyvin ja että asiat sujuisivat hankaluuksitta. Olen halunnut elää mukavasti, katsella elokuviani ja lueskella kirjojani ja olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Pitkään elinkin sellaista elämää, enkä voinut kuvitellakaan että asiat olisivat jotenkin toisin.
Tää kuulostaa tutulta. Olisko Andre Brinkiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Tässä tulis taas yks pätkä, tietääkö kukaan:

"John Lapsley Parlabane. That you stand before this court today will, I am sure, have come as a surprise to many, not least your erstwhile smug and, as it turns out, disastrously complacent self. However, to those with a more rounded experience of our methods and morality, both the beneficiaries and the victims of your self-righteous and self-appointed crusading, it will remain a source of bed-wetting astonishment that it has taken so long for the forces of the law to bring themselves to bear upon your arrogant and devious person. "

Tuun aamulla kurkkaan onko kukaan tienny.
Tietääkö kukaan? Candide, Scorpio Lady?
Kutittaa, kutittaa vaan ei tärppää. Olen kyllä melko varma, että muistaisin tuollaisen alun, jos olisin sen lukenut.

Lisävinkkiä...?
Pistän lisävinkkiä illemmalla kunhan pääsen kotiin :D
Okei, eli mieskirjailija, 2000-luvun kirjoja. Tuosta ekasta pätkästä kirja jatkuu näin:

"You are, in the well-chosen words of our Prime Minister in describing your ilk, an unreconstructed wanker. To that one might add that you have infinitely more to say for yourself than your knowledge or experience could possibly justify, and that I have seldom found myself passing sentence on someone so evidently lacking the benefits of a damn good kicking."

Korjasin tuon nimen myös kokonaisuudessaan ekaan kappaleeseen jos se vaikka auttais tunnistamisessa.
Auttoi juu, mutta vain varmistumaan, että enpä ole tätä teosta lukenut. Enkä tältä istumalta arvaa veikata kirjailijaakaan. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja L:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
3) I'd never given much thought to how I would die -- though I'd had reason enough in the last few months -- but even if I had, I would not have imagined it like this.
Stephenie Meyerin Twilight on tämä :)
Niin on, sen sarjan olen itsekin lukenut :D
Tämä taisi olla liian helppo :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Tässäpä illan iloksi pohdittavaa:

1) Minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. Olen halunnut vain, että minua rakastettaisiin, että kaikki olisi hyvin ja että asiat sujuisivat hankaluuksitta. Olen halunnut elää mukavasti, katsella elokuviani ja lueskella kirjojani ja olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Pitkään elinkin sellaista elämää, enkä voinut kuvitellakaan että asiat olisivat jotenkin toisin.
Tää kuulostaa tutulta. Olisko Andre Brinkiä?
Ei ole Brinkiä, eikä aiemmin veikattua Austeria. Lähempää saa etsiä, joka suhteessa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Tässäpä illan iloksi pohdittavaa:

1) Minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. Olen halunnut vain, että minua rakastettaisiin, että kaikki olisi hyvin ja että asiat sujuisivat hankaluuksitta. Olen halunnut elää mukavasti, katsella elokuviani ja lueskella kirjojani ja olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Pitkään elinkin sellaista elämää, enkä voinut kuvitellakaan että asiat olisivat jotenkin toisin.
Tää kuulostaa tutulta. Olisko Andre Brinkiä?
Ei ole Brinkiä, eikä aiemmin veikattua Austeria. Lähempää saa etsiä, joka suhteessa :D
äh, mä olen varmaan lukenut tuon, mutta lyö tyhjää. Kuinka läheltä, kotimaasta?( suomesta siis)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Tässäpä illan iloksi pohdittavaa:

1) Minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. Olen halunnut vain, että minua rakastettaisiin, että kaikki olisi hyvin ja että asiat sujuisivat hankaluuksitta. Olen halunnut elää mukavasti, katsella elokuviani ja lueskella kirjojani ja olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Pitkään elinkin sellaista elämää, enkä voinut kuvitellakaan että asiat olisivat jotenkin toisin.
Tää kuulostaa tutulta. Olisko Andre Brinkiä?
Ei ole Brinkiä, eikä aiemmin veikattua Austeria. Lähempää saa etsiä, joka suhteessa :D
äh, mä olen varmaan lukenut tuon, mutta lyö tyhjää. Kuinka läheltä, kotimaasta?( suomesta siis)
Jep, just näin läheltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mun Ilmaria ei sitten kukaan tunnistanut?

Entäs tämä- huom, en ole varma, etteikö tätäkin kirjailijaa jo ketjussa olisi.


"Nuo ihmiset eivät varmaan koskaan naiskentele, minä ajattelin jätettyäni onnellisen talon, tukehtuessani katujen pimeyteen. Heti ovella minä olin tajunnut, ettei kyseessä ollut minun Mehmetini koti.#
:wave:
B)
Hmmm... Mehmet.... ei kai vain Haukkani Mehmet?
ei.
Ei pitäisi väsynä veikkailla... muistin otsikon väärin. Haukkani Memed, ei Mehmet, johon tarrasin arvausmielellä kiinni. Memed on tietysti Kemalin kirja.

Lisävinkkiä tästäkin...?
Nimestä voi arvata mihin maahan kirjailija sijoittuu. Nobelisti, muutenkin paljon
palkintoja saanut mies.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mun Ilmaria ei sitten kukaan tunnistanut?

Entäs tämä- huom, en ole varma, etteikö tätäkin kirjailijaa jo ketjussa olisi.


"Nuo ihmiset eivät varmaan koskaan naiskentele, minä ajattelin jätettyäni onnellisen talon, tukehtuessani katujen pimeyteen. Heti ovella minä olin tajunnut, ettei kyseessä ollut minun Mehmetini koti.#
:wave:
B)
Hmmm... Mehmet.... ei kai vain Haukkani Mehmet?
ei.
Ei pitäisi väsynä veikkailla... muistin otsikon väärin. Haukkani Memed, ei Mehmet, johon tarrasin arvausmielellä kiinni. Memed on tietysti Kemalin kirja.

Lisävinkkiä tästäkin...?
Nimestä voi arvata mihin maahan kirjailija sijoittuu. Nobelisti, muutenkin paljon
palkintoja saanut mies.
Öööööö... Turkkiin?
 

Yhteistyössä