Kirjallisuus-tietovisa

  • Viestiketjun aloittaja pöllö
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Tässäpä illan iloksi pohdittavaa:

1) Minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. Olen halunnut vain, että minua rakastettaisiin, että kaikki olisi hyvin ja että asiat sujuisivat hankaluuksitta. Olen halunnut elää mukavasti, katsella elokuviani ja lueskella kirjojani ja olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Pitkään elinkin sellaista elämää, enkä voinut kuvitellakaan että asiat olisivat jotenkin toisin.
Tää kuulostaa tutulta. Olisko Andre Brinkiä?
Ei ole Brinkiä, eikä aiemmin veikattua Austeria. Lähempää saa etsiä, joka suhteessa :D
äh, mä olen varmaan lukenut tuon, mutta lyö tyhjää. Kuinka läheltä, kotimaasta?( suomesta siis)
Jep, just näin läheltä.
äh, aivan villejä veikkauksia Härkönen? Hietamies (Eve) Hassinen? Kärkkäinen?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Tässäpä illan iloksi pohdittavaa:

1) Minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. Olen halunnut vain, että minua rakastettaisiin, että kaikki olisi hyvin ja että asiat sujuisivat hankaluuksitta. Olen halunnut elää mukavasti, katsella elokuviani ja lueskella kirjojani ja olla hyvissä väleissä kaikkien kanssa. Pitkään elinkin sellaista elämää, enkä voinut kuvitellakaan että asiat olisivat jotenkin toisin.
Tää kuulostaa tutulta. Olisko Andre Brinkiä?
Ei ole Brinkiä, eikä aiemmin veikattua Austeria. Lähempää saa etsiä, joka suhteessa :D
äh, mä olen varmaan lukenut tuon, mutta lyö tyhjää. Kuinka läheltä, kotimaasta?( suomesta siis)
Jep, just näin läheltä.
äh, aivan villejä veikkauksia Härkönen? Hietamies (Eve) Hassinen? Kärkkäinen?
Alkaa polttaa, on oikein jo maa ja kirjailijan sukupuoli :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ei sytytä enempää. Vastailen siis tuohon Scorpio Ladyn vihjeeseen, jos se ei ollut kukaan edm.
kuka se voisi olla.? Tapola? Lehtolainen, Lander... en mä tiedä.

:ashamed:
Vinkkaan vielä, että kirjasta on elokuvakin, saman niminen kuin kirja.
Äh, siis ei Härkönen ja Akvaariorakkautta ( no ei kai)
Kuutamolla. Se sen on varmaan oltava. Kallio. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Tässä tulis taas yks pätkä, tietääkö kukaan:

"John Lapsley Parlabane. That you stand before this court today will, I am sure, have come as a surprise to many, not least your erstwhile smug and, as it turns out, disastrously complacent self. However, to those with a more rounded experience of our methods and morality, both the beneficiaries and the victims of your self-righteous and self-appointed crusading, it will remain a source of bed-wetting astonishment that it has taken so long for the forces of the law to bring themselves to bear upon your arrogant and devious person. "

Tuun aamulla kurkkaan onko kukaan tienny.
Tietääkö kukaan? Candide, Scorpio Lady?
Kutittaa, kutittaa vaan ei tärppää. Olen kyllä melko varma, että muistaisin tuollaisen alun, jos olisin sen lukenut.

Lisävinkkiä...?
Pistän lisävinkkiä illemmalla kunhan pääsen kotiin :D
Okei, eli mieskirjailija, 2000-luvun kirjoja. Tuosta ekasta pätkästä kirja jatkuu näin:

"You are, in the well-chosen words of our Prime Minister in describing your ilk, an unreconstructed wanker. To that one might add that you have infinitely more to say for yourself than your knowledge or experience could possibly justify, and that I have seldom found myself passing sentence on someone so evidently lacking the benefits of a damn good kicking."

Korjasin tuon nimen myös kokonaisuudessaan ekaan kappaleeseen jos se vaikka auttais tunnistamisessa.
Auttoi juu, mutta vain varmistumaan, että enpä ole tätä teosta lukenut. Enkä tältä istumalta arvaa veikata kirjailijaakaan. :/
Okei, paljastan kirjailijan ja kirjan, se on Christopher Brookmyren kirja: Boiling a Frog. Skottilainen kirjailija ja tuo kirja kertoo seksistä, politiikasta ja rikoksista. Ja siitä miten politiikka on seksiä ja seksi politiikkaa, just niinku Britanniassa tuppaa olemaan :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ei sytytä enempää. Vastailen siis tuohon Scorpio Ladyn vihjeeseen, jos se ei ollut kukaan edm.
kuka se voisi olla.? Tapola? Lehtolainen, Lander... en mä tiedä.

:ashamed:
Vinkkaan vielä, että kirjasta on elokuvakin, saman niminen kuin kirja.
Äh, siis ei Härkönen ja Akvaariorakkautta ( no ei kai)
Kuutamolla. Se sen on varmaan oltava. Kallio. =)
Otitpa oikein työvoiton :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mun Ilmaria ei sitten kukaan tunnistanut?

Entäs tämä- huom, en ole varma, etteikö tätäkin kirjailijaa jo ketjussa olisi.


"Nuo ihmiset eivät varmaan koskaan naiskentele, minä ajattelin jätettyäni onnellisen talon, tukehtuessani katujen pimeyteen. Heti ovella minä olin tajunnut, ettei kyseessä ollut minun Mehmetini koti.#
:wave:
B)
Hmmm... Mehmet.... ei kai vain Haukkani Mehmet?
ei.
Ei pitäisi väsynä veikkailla... muistin otsikon väärin. Haukkani Memed, ei Mehmet, johon tarrasin arvausmielellä kiinni. Memed on tietysti Kemalin kirja.

Lisävinkkiä tästäkin...?
Nimestä voi arvata mihin maahan kirjailija sijoittuu. Nobelisti, muutenkin paljon
palkintoja saanut mies.
Öööööö... Turkkiin?
Sinnepä hyvinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ei sytytä enempää. Vastailen siis tuohon Scorpio Ladyn vihjeeseen, jos se ei ollut kukaan edm.
kuka se voisi olla.? Tapola? Lehtolainen, Lander... en mä tiedä.

:ashamed:
Vinkkaan vielä, että kirjasta on elokuvakin, saman niminen kuin kirja.
Äh, siis ei Härkönen ja Akvaariorakkautta ( no ei kai)
Kuutamolla. Se sen on varmaan oltava. Kallio. =)
Otitpa oikein työvoiton :flower:
kyllä se kestikin :D mutta siitä, kun olen kirjan lukenut on jo useampi vuosi.
Itseasiassa luin sitä synnärillä, kun olin synnyttänyt keskimmäisen lapseni.
Vuonna 2002.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:
Tässä tulis taas yks pätkä, tietääkö kukaan:

"John Lapsley Parlabane. That you stand before this court today will, I am sure, have come as a surprise to many, not least your erstwhile smug and, as it turns out, disastrously complacent self. However, to those with a more rounded experience of our methods and morality, both the beneficiaries and the victims of your self-righteous and self-appointed crusading, it will remain a source of bed-wetting astonishment that it has taken so long for the forces of the law to bring themselves to bear upon your arrogant and devious person. "

Tuun aamulla kurkkaan onko kukaan tienny.
Tietääkö kukaan? Candide, Scorpio Lady?
Kutittaa, kutittaa vaan ei tärppää. Olen kyllä melko varma, että muistaisin tuollaisen alun, jos olisin sen lukenut.

Lisävinkkiä...?
Pistän lisävinkkiä illemmalla kunhan pääsen kotiin :D
Okei, eli mieskirjailija, 2000-luvun kirjoja. Tuosta ekasta pätkästä kirja jatkuu näin:

"You are, in the well-chosen words of our Prime Minister in describing your ilk, an unreconstructed wanker. To that one might add that you have infinitely more to say for yourself than your knowledge or experience could possibly justify, and that I have seldom found myself passing sentence on someone so evidently lacking the benefits of a damn good kicking."

Korjasin tuon nimen myös kokonaisuudessaan ekaan kappaleeseen jos se vaikka auttais tunnistamisessa.
Auttoi juu, mutta vain varmistumaan, että enpä ole tätä teosta lukenut. Enkä tältä istumalta arvaa veikata kirjailijaakaan. :/
Okei, paljastan kirjailijan ja kirjan, se on Christopher Brookmyren kirja: Boiling a Frog. Skottilainen kirjailija ja tuo kirja kertoo seksistä, politiikasta ja rikoksista. Ja siitä miten politiikka on seksiä ja seksi politiikkaa, just niinku Britanniassa tuppaa olemaan :D
MOT. Tai siis yhdistelmä kirjan ja kirjailijan nimi on tuttu, mutta en ole lukenut yhtään Brookmyreä, joten tyylikään ei ollut tuttu. Taidanpa laittaa listalle...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mun Ilmaria ei sitten kukaan tunnistanut?

Entäs tämä- huom, en ole varma, etteikö tätäkin kirjailijaa jo ketjussa olisi.


"Nuo ihmiset eivät varmaan koskaan naiskentele, minä ajattelin jätettyäni onnellisen talon, tukehtuessani katujen pimeyteen. Heti ovella minä olin tajunnut, ettei kyseessä ollut minun Mehmetini koti.#
:wave:
B)
Hmmm... Mehmet.... ei kai vain Haukkani Mehmet?
ei.
Ei pitäisi väsynä veikkailla... muistin otsikon väärin. Haukkani Memed, ei Mehmet, johon tarrasin arvausmielellä kiinni. Memed on tietysti Kemalin kirja.

Lisävinkkiä tästäkin...?
Nimestä voi arvata mihin maahan kirjailija sijoittuu. Nobelisti, muutenkin paljon
palkintoja saanut mies.
Öööööö... Turkkiin?
Sinnepä hyvinkin.
On sitten vissiin sesesese Pam-jotakin, jonka nimen jälkimmäistä vokaalia jostakin syystä en muista, Pamek tai Pamuk. Etunimi alkoi O:lla, Os-jotakin, vaan ei Oscar tietenkään. Ja lainaamaasi opusta en ole lukenut, kuten en muutakaan tältä, joten en keksi mitään edes veikattavaa. Hillittömiä aukkoja sivistyksessä... :(
 
Ja uusi kirja:

Kun mies kasvattaa naamansa täyteen kasvaa, on mahdonta sanoa miltä hän oikeasti näyttää.
Ehkä hän kasvattaakin karvansa juuri siksi. Hän ei halua paljastaa naamaansa.
-- (lisää naama-asiaa samasta teoksesta)
Jos jollakulla on rumia ajatuksia, se alkaa näkyä hänen kasvoistaan.

:xmas:

mä en nyt keksi tuota teelikamenttenin kirjailijaa 1) . vaihtoehtoa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mun Ilmaria ei sitten kukaan tunnistanut?

Entäs tämä- huom, en ole varma, etteikö tätäkin kirjailijaa jo ketjussa olisi.


"Nuo ihmiset eivät varmaan koskaan naiskentele, minä ajattelin jätettyäni onnellisen talon, tukehtuessani katujen pimeyteen. Heti ovella minä olin tajunnut, ettei kyseessä ollut minun Mehmetini koti.#
:wave:
B)
Hmmm... Mehmet.... ei kai vain Haukkani Mehmet?
ei.
Ei pitäisi väsynä veikkailla... muistin otsikon väärin. Haukkani Memed, ei Mehmet, johon tarrasin arvausmielellä kiinni. Memed on tietysti Kemalin kirja.

Lisävinkkiä tästäkin...?
Nimestä voi arvata mihin maahan kirjailija sijoittuu. Nobelisti, muutenkin paljon
palkintoja saanut mies.
Öööööö... Turkkiin?
Sinnepä hyvinkin.
On sitten vissiin sesesese Pam-jotakin, jonka nimen jälkimmäistä vokaalia jostakin syystä en muista, Pamek tai Pamuk. Etunimi alkoi O:lla, Os-jotakin, vaan ei Oscar tietenkään. Ja lainaamaasi opusta en ole lukenut, kuten en muutakaan tältä, joten en keksi mitään edes veikattavaa. Hillittömiä aukkoja sivistyksessä... :(
Orhan Pamuk : Uusi elämä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmari:
Asiakkaani istuivat vierekkäin sohvalla. Vaimo hohkasi innostusta, mies näytti pidättyväisemmältä. Osasin sijoittaa heidät heti omaan lokeroonsa: toisistaan vieraantunut viisikymppinen pariskunta, joka halusi pelastaa avioliittonsa uusimalla kotinsa sisustuksen.
En oo kyl lukenut kirjaa, mut tuli mieleen toi Eggen Torgrimin Sisustaja
 
Olikohan tämä jo kerran, ei muistaakseni. Ei pitäisi olla liian vaikea, jos vaikka tulisi intoa taas ketjuun =)

"Kun Kino heräsi, oli vielä melkein pimeätä. Tähdet loistivat yhä, ja idässä oli päivä vasta vetäissyt kalpean valopinnan taivaan alalaitaan."

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ja uusi kirja:

Kun mies kasvattaa naamansa täyteen kasvaa, on mahdonta sanoa miltä hän oikeasti näyttää.
Ehkä hän kasvattaakin karvansa juuri siksi. Hän ei halua paljastaa naamaansa.
-- (lisää naama-asiaa samasta teoksesta)
Jos jollakulla on rumia ajatuksia, se alkaa näkyä hänen kasvoistaan.
:D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ja uusi kirja:

Kun mies kasvattaa naamansa täyteen kasvaa, on mahdonta sanoa miltä hän oikeasti näyttää.
Ehkä hän kasvattaakin karvansa juuri siksi. Hän ei halua paljastaa naamaansa.
-- (lisää naama-asiaa samasta teoksesta)
Jos jollakulla on rumia ajatuksia, se alkaa näkyä hänen kasvoistaan.
:D
oisko tää gogolin nenä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Ja uusi kirja:

Kun mies kasvattaa naamansa täyteen kasvaa, on mahdonta sanoa miltä hän oikeasti näyttää.
Ehkä hän kasvattaakin karvansa juuri siksi. Hän ei halua paljastaa naamaansa.
-- (lisää naama-asiaa samasta teoksesta)
Jos jollakulla on rumia ajatuksia, se alkaa näkyä hänen kasvoistaan.
:D
oisko tää gogolin nenä??
ei.
 
No mun kyllä pitäisi jo mennä nukkumaan, mutta laitan taas pari pätkää kun ilmeisesti vielä innokkaita arvaajia löytyy:


1. Meri, Skrottoms

Kukaan ei tiennyt paremmin kuin vanhat kertojat: jokaisella tarinalla on alkunsa.
Siksi he rupesivat miettimään, tuumivat pitkän tovin tuumimasta päästyään, kunnes joku keksi vapauttavat sanat: "Alussa Jumala loi maan..."


2. "Panen sinut valvomaan Tamia ja Richietä", Donald sanoi. "Eivät he voi lähteä Englantiin omin päin."
"Ei, ei kai niin"
"Yhtään ei tietäisi mitä he puuhailevat."
"Niin."
"Joten sinä saat ruveta työnjohtajaksi tästä päivästä."
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
EI nyt kyllä yhtään sytytä nuo Teelikamenttenin vihjeet.

Onko 1) suomalainen kirjailija. Mulle tuli mieleen Jon Skifesvik.. mutta ei taida olla sinne päinkään.
1. on suomalainen mieskirjailija, jonka toinen teos on jo muistaakseni ollut täällä. Ei siis Skiftesvik.

2. on tietääkseni skottikirjailija. Britti joka tapauksessa.
 

Yhteistyössä