Ihanaa olla oikeassaAlkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:Sinä: Elizabeth George on syntynyt Ohiossa. Hän tosin asuu ja työskentelee sekä jenkkilässä että brittilässä.
Ihanaa olla oikeassaAlkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:Sinä: Elizabeth George on syntynyt Ohiossa. Hän tosin asuu ja työskentelee sekä jenkkilässä että brittilässä.
kukaan ei ole tainnut tietää näitä? tässä vihjeitä:Alkuperäinen kirjoittaja ap:tässä useampi kerralla. nää saattaa olla vähän vaikeita, mutta vihjeitä annetaan tarvittaessa:
1.
Kesävaellus
Monet vuodet meillä oli tapana aina kesäisin kävellä kylän hautausmaalle tervehtimään kuolleita Bergmarkeja. Isä valitsi lähtöpäivän. Päivän piti olla lämmin mutta ei liian lämmin ja taivaan korkea.
2. Vuoden 1917 keväällä, tullessaan Zürichiin ensimmäisen kerran, oli tohtori Richard Diverkaksikymmentäkuusivuotias, ihana ikä miehelle, vanhanpojan elämän parasta kautta. Sota-aikanakin se oli ihana ikä Dickille, joka jo oli liian arvokas, liian suuri sijoitus tykinruoaksi.
3. Kaksi Molly Lanen entistä rakastajaa odotti krematoriokappelin edessä kylmänä helmikuisena päivänä. Kaikki oli sanottu ennekin, mutta nyt se sanottiin uudestaan.
"Molly ei ikinä edes saanut tietää mikä hänelle tuli."
"Tai jos sai, niin liian myöhään."
"Se oli nopea sairaus."
"Molly parka."
mäkin tässä haaveilen nukkumisesta, mutta kun vauva valvoo niin onneksi on edes mielekästä tekemistä =)Alkuperäinen kirjoittaja Scorpio Lady:Ja nyt lähden oikeasti... Öitä, palaillaan taas! :wave:
Oisko F. Scott Fitzgerald: Tender is the night? En muista miten on suomennettu.Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:2. Vuoden 1917 keväällä, tullessaan Zürichiin ensimmäisen kerran, oli tohtori Richard Diverkaksikymmentäkuusivuotias, ihana ikä miehelle, vanhanpojan elämän parasta kautta. Sota-aikanakin se oli ihana ikä Dickille, joka jo oli liian arvokas, liian suuri sijoitus tykinruoaksi.
2. usalainen klassikko (ainakin jonkin sortin), englanninkieleinen alkuteos ilmestynyt 1934
Onpa hyvinkin :flower:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Oisko F. Scott Fitzgerald: Tender is the night? En muista miten on suomennettu.Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:2. Vuoden 1917 keväällä, tullessaan Zürichiin ensimmäisen kerran, oli tohtori Richard Diverkaksikymmentäkuusivuotias, ihana ikä miehelle, vanhanpojan elämän parasta kautta. Sota-aikanakin se oli ihana ikä Dickille, joka jo oli liian arvokas, liian suuri sijoitus tykinruoaksi.
2. usalainen klassikko (ainakin jonkin sortin), englanninkieleinen alkuteos ilmestynyt 1934
Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:Mikämikämikämikä? Kävin katsomassa hyllystä, mutta tuo ei ollutkaan Carpelanin Alkutuuli. Onhan se saanut Finlandian? Alkaa väsymys jo painaaAlkuperäinen kirjoittaja ap:tässä useampi kerralla. nää saattaa olla vähän vaikeita, mutta vihjeitä annetaan tarvittaessa:
1.
Kesävaellus
Monet vuodet meillä oli tapana aina kesäisin kävellä kylän hautausmaalle tervehtimään kuolleita Bergmarkeja. Isä valitsi lähtöpäivän. Päivän piti olla lämmin mutta ei liian lämmin ja taivaan korkea.
1. suomalainen mieskirjailija, kirjoittaa ruotsiksi. teos saanut Finlandia-palkinnon
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Kjell Westö. Äh, mä lainasin varmaan juuri sen tänään kirjastosta ton kirjanAlkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:Mikämikämikämikä? Kävin katsomassa hyllystä, mutta tuo ei ollutkaan Carpelanin Alkutuuli. Onhan se saanut Finlandian? Alkaa väsymys jo painaaAlkuperäinen kirjoittaja ap:tässä useampi kerralla. nää saattaa olla vähän vaikeita, mutta vihjeitä annetaan tarvittaessa:
1.
Kesävaellus
1. suomalainen mieskirjailija, kirjoittaa ruotsiksi. teos saanut Finlandia-palkinnon
ja unohdin nimen :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:tämäkin on Carpelania, mutta ei Alkituuli vaan Kesän varjot. Kävin katsomassa äsken wikipediasta että Carpelan on saanut kaksi Finlandiaa (en siis teinnyt että sai sen myös Alkutuulesta). ei mikään turha suoritus!Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:Mikämikämikämikä? Kävin katsomassa hyllystä, mutta tuo ei ollutkaan Carpelanin Alkutuuli. Onhan se saanut Finlandian? Alkaa väsymys jo painaaAlkuperäinen kirjoittaja ap:tässä useampi kerralla. nää saattaa olla vähän vaikeita, mutta vihjeitä annetaan tarvittaessa:
1.
Kesävaellus
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:No ei kai Westö kirjoita edes ruotsiksi, vai kirjoittaako. :ashamed:
kyllä mun tietääkseni kirjoittaa.Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:No ei kai Westö kirjoita edes ruotsiksi, vai kirjoittaako. :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:tämäkin on Carpelania, mutta ei Alkituuli vaan Kesän varjot. Kävin katsomassa äsken wikipediasta että Carpelan on saanut kaksi Finlandiaa (en siis teinnyt että sai sen myös Alkutuulesta). ei mikään turha suoritus!
öitä, taidanpa mennä minäkin tuon vauvan kanssa pötköttämään, jos se nukahtais paremmin viereen. :wave:Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:tämäkin on Carpelania, mutta ei Alkituuli vaan Kesän varjot. Kävin katsomassa äsken wikipediasta että Carpelan on saanut kaksi Finlandiaa (en siis teinnyt että sai sen myös Alkutuulesta). ei mikään turha suoritus!
Ok, uutta tietoa mullekin! Nyt on i-han pak-ko lähtee nukkumaan, muuten ei tuu mistään mitään! Hyvää yötä kaikille!
kiitos. Nyt palautui nimi mieleeni.Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:No ei kai Westö kirjoita edes ruotsiksi, vai kirjoittaako. :ashamed:
Kirjoittaa joo ruotsiksi. Mutta toi sitaatti ei ole siitä palkitusta Missä kuljimme kerran -teoksesta. Mä laitoin sen alun tänne eilen.
:wave:Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:Mun Ilmaria ei sitten kukaan tunnistanut?
Entäs tämä- huom, en ole varma, etteikö tätäkin kirjailijaa jo ketjussa olisi.
"Nuo ihmiset eivät varmaan koskaan naiskentele, minä ajattelin jätettyäni onnellisen talon, tukehtuessani katujen pimeyteen. Heti ovella minä olin tajunnut, ettei kyseessä ollut minun Mehmetini koti.#
Sama täällä.Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:ihan vaan harrastuksena on lukeminen mulla. en ole opiskellut kirjallisuutta eikä se liity mun työhönkään.Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Olen opiskellut ja "oikean" työn lisäksi vedän kansalaisopistossa kirjallisuuskursseja. Entä itse?Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:Tästä tuli mieleen että oletteko kaikki opiskelleet kirjallisuutta ja/tai toimitteko kirjallisuuden parissa työn puitteissa?
samoin minulla.Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:Sama täällä.Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:ihan vaan harrastuksena on lukeminen mulla. en ole opiskellut kirjallisuutta eikä se liity mun työhönkään.Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Olen opiskellut ja "oikean" työn lisäksi vedän kansalaisopistossa kirjallisuuskursseja. Entä itse?Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:Tästä tuli mieleen että oletteko kaikki opiskelleet kirjallisuutta ja/tai toimitteko kirjallisuuden parissa työn puitteissa?
Molly Lane... Ian McEwan: Amsterdam?Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:kukaan ei ole tainnut tietää näitä? tässä vihjeitä:Alkuperäinen kirjoittaja ap:3. Kaksi Molly Lanen entistä rakastajaa odotti krematoriokappelin edessä kylmänä helmikuisena päivänä. Kaikki oli sanottu ennekin, mutta nyt se sanottiin uudestaan.
"Molly ei ikinä edes saanut tietää mikä hänelle tuli."
"Tai jos sai, niin liian myöhään."
"Se oli nopea sairaus."
"Molly parka."
3. englantilainen mieskirjailija, jonka toista teosta siteerattiin täällä jo. mun siteeraama teos on saanut Booker-palkinnon.
Mä olen opiskellut perusopinnot kotim. kirjallisuutta ja työskennellyt mm. kustantamossa ja parissa kirjallisuushankkeessa, suomentanutkin pari kirjaa. Mutta mun opiskeltu "ammatti" on enemmän luonnontieteiden puolella. Tällä hetkellä yritän työllistyä jonnekin tuonne kaikkien näiden välimaastoon Brittikulttuuri on teini-iässä alkanut harrastus =)Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:samoin minulla.Alkuperäinen kirjoittaja Entäs sitten:Sama täällä.Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:ihan vaan harrastuksena on lukeminen mulla. en ole opiskellut kirjallisuutta eikä se liity mun työhönkään.Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Olen opiskellut ja "oikean" työn lisäksi vedän kansalaisopistossa kirjallisuuskursseja. Entä itse?Alkuperäinen kirjoittaja Teelikamentten:Tästä tuli mieleen että oletteko kaikki opiskelleet kirjallisuutta ja/tai toimitteko kirjallisuuden parissa työn puitteissa?
Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Tää ei mun mielestä kerro mitään itse teoksesta, mutta arvauksia, pyydän!
Merkillisen rauhallisena könötti pohjois-karjalainen kansakoulu iltapäivän pakkashämärässä pienen järven rannalla. Harakat ja närhet puuhailivat likakuopalla tai istuivat höyhenet pörhössä huurteisen koivun ritvoilla. Savu nousi vinosti taivaalle, röyheä koivuhalon savu, kunnes se rantavesakon yllä levittäytyi vilunsiniseksi lautaksi järvenlahden päälle.
Kivenpyörittäjän kylä?Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Tää ei mun mielestä kerro mitään itse teoksesta, mutta arvauksia, pyydän!
Merkillisen rauhallisena könötti pohjois-karjalainen kansakoulu iltapäivän pakkashämärässä pienen järven rannalla. Harakat ja närhet puuhailivat likakuopalla tai istuivat höyhenet pörhössä huurteisen koivun ritvoilla. Savu nousi vinosti taivaalle, röyheä koivuhalon savu, kunnes se rantavesakon yllä levittäytyi vilunsiniseksi lautaksi järvenlahden päälle.
Nostan vielä! Kotimainen mieskirjailija, tästä kirjasta on pari vuotta sitten tehty kohtuusymppis elokuva.
Villi veikkaus Koirankynnen leikkaaja?Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Alkuperäinen kirjoittaja vuh:Tää ei mun mielestä kerro mitään itse teoksesta, mutta arvauksia, pyydän!
Nostan vielä! Kotimainen mieskirjailija, tästä kirjasta on pari vuotta sitten tehty kohtuusymppis elokuva.