Kinkkinen tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Yhden illan juttu ja tulin raskaaksi. Ilmotin tälle miehelle ja hänen kantansa on abortti. Itse en siihen kykene ja olen valmis antamana vastuun lapsesta, mutta haluan että mieskin kantaa osansa ja tunnustaa lapsensa, olen suostuvainen isyyskokeisiin ja haluan toki, että mies maksaa elarit. Mies ei halua olla missään tekemisissä kanssani.

Teenkö väärin jos en suostu lastenvavojalla valehtelemana kuka isä on vaan kerron totuuden ja mies haastetaan isyystestiin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yhden illan juttu ja tulin raskaaksi. Ilmotin tälle miehelle ja hänen kantansa on abortti. Itse en siihen kykene ja olen valmis antamana vastuun lapsesta, mutta haluan että mieskin kantaa osansa ja tunnustaa lapsensa, olen suostuvainen isyyskokeisiin ja haluan toki, että mies maksaa elarit. Mies ei halua olla missään tekemisissä kanssani.

Teenkö väärin jos en suostu lastenvavojalla valehtelemana kuka isä on vaan kerron totuuden ja mies haastetaan isyystestiin?

olet tainnut suunnitella koko jutun kun näin kylmänviileesti suhtaudut asiaan

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Valitettavasti ymmärrän miehen kannan ja myötätuntoni menee sinne.

mä kyllä kanssa peesailen tätä. ja miks haluat rankaista hoitoa nyttosta haastamalla sen oikeuteen jne?? saat sä ne elarit kaupungilta vaikkei tunnustaiskaan isyyttä.

Lapsella on oikeus myös isään. Ihan sama teetkö "väärin" miestä tai itseäsi kohtaan mutta jos et anna lapselle edes mahdollisuutta isään niin se on suurin vääryys!

En ole mitään suunnitellut, en syö pillereitä ja käytimme tietenkin kondomia kun kyse yhden illan suhteesta, raskaus oli järkytys minullekin, mutta olen ehtinyt sopeutua ajatukseen. Aborttia en edes harkitse. Raskaus on nyt rv 10.

En halua miestä elämääni, eikä hänen tarvitse isää alkaa leikkiä mutta haluan että lapsella on papereissa 'oikea isä' ja toki että isä kantaa vastuunsa edes maksamalla ne elarit. Miksi yhteiskunnan tulisi maksaa ne hänen puolestaan? En minä ala miestä suostuttelemaan isyyden tunnistamiseen, mutta aion ilmoittaa hänen tietonsa vauvan isänä lastenvalvojalle ja käsittääkseni hän sitten vie asian tarvittaessa oikeuteen saakka, ellei mies muuten suostu isyystestiin?

Tottakai miehelläkin oltava vastuu vaikka raskaus kuinka vahinko! Jokainen aikuinen tietää, ettei mikään ehkäisy ole 100% varma joten myös seksissä vieraan kanssa aina on mahdollisuus, että tulee isäksi/äidiksi. Mies on sen riskin ottanut, miksi naisen tulisi yksin kantaa vastuu? Ja todella kuten ap kirjoitti, ei se ole yhteiskunnan vastuu maksaa elareita silloin kun isä on tiedossa!

Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Toisaalta... oma lapsi on niin iso asia, ettei siihen voi mielestäni pakottaa tommoisessa tilanteessa. Kanna yksin taakkasi, kerran lapsen haluat pitää, ja se on isälle pelkkä puhdas vahinko.

jokaisella oikeus mielipiteeseen, mutta olisko ollut parempi miehen jättää nautiskelut väliin, jos ei ole valmis vastuuseen... ja aapeelle: ihan oikeutettua kertoa lapsen isän nimi, koska se kerran on tiedossa, isyyttään ei pääse pakoon, vaikka kuinka haluaisi... vaikka sitten se elari-isi, mutta isi jokatapauksessa virallisissa papereissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
ettet vaan haluis niitä elareita

Niin, eikös niitä sitten saisi haluta?

Niin, kyllähän se miehestä varmaan tuntuu kummalta kun nainen sanoo ettei halua miestä elämäänsä mutta hei, anna toki rahat.

No kyllä se elatus vaan molemmille kuuluu. Sillä, haluaako nainen miestä elämäänsä, ei ole merkitystä.

Ehkä sinun kannattaa ilmoittaa se isän nimi. Minä en sitä silloin 8 vuotta sitten lastenvalvojalla kertonut, koska mies ei halunnut ja toisinaan sitä kadun todella paljon. En niinkään niiden elareiden takia, minun tuloilla pärjää loistavasti ilman niitäkin, mutta aina toisinaan, kun lapsi kysyy, koska hän näkee sen oikean isänsä, tunnen syyllisyyttä asiasta. Jos voisin kelata aikaa taaksepäin, kertoisin ehdottomasti sen isän nimen. Isä ei taatusti lasta paljon tapailisi, mutta tietäisipä lapsi edes isänsä jollain lailla.

Ehkä sinun kannattaa ilmoittaa se isän nimi. Minä en sitä silloin 8 vuotta sitten lastenvalvojalla kertonut, koska mies ei halunnut ja toisinaan sitä kadun todella paljon. En niinkään niiden elareiden takia, minun tuloilla pärjää loistavasti ilman niitäkin, mutta aina toisinaan, kun lapsi kysyy, koska hän näkee sen oikean isänsä, tunnen syyllisyyttä asiasta. Jos voisin kelata aikaa taaksepäin, kertoisin ehdottomasti sen isän nimen. Isä ei taatusti lasta paljon tapailisi, mutta tietäisipä lapsi edes isänsä jollain lailla.

Voit soittaa ja varata uuden ajan vaikka tänään ja ilmoittaa isän nimen. Sen voi siis tehdä jälkikäteenkin.

Ap:n tilanne on mielestäni "kinkkinen". Itse henkilökohtaisesti en isältä isyyttä vaatisi mutta ymmärrän jos ap vaatii.

Isä kun voi halutessaan olla saakelin paska ja "kostaa" naiselle lapsen kautta.

Mielestäni on väärin pakottaa miestä tunnustamaan isyytensä vastoin tahtoaan varsinkin tilanteessa jossa ehkäisy on pettänyt. Olisi eri asia jos olisivat sekstailleet ilman ehkäisyä. Joo ja ei tarvitse kenenkään sanoa ettei mikään ole 100% varmaa jne. tiedetään. Mutta miksi ap ei voi lastaan kasvattaa yh:na? Rahako tässä se tärkein asia?

Yhteistyössä