kiittämätön ämmä avautuu NYT.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiittämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kiittämätön

Vieras
rakennetaan omaa kotia miehen kanssa. tää on ollut meidän elämän kamalinta, hirveintä, raskainta ja suorastaan vittumaisinta aikaa. monesti ollaan yhdessä puhuttu, että tästä kodista tehdään sitten todellakin sellainen että viihdytään vaikka elämämme loppuun asti. mies lupas mulle että ei tule mitään valkoista, sinistä eikä harmaata, koska mä haluan väriä meidän kotiin ja mies oli samoilla linjoilla. äsken sain lapsen nukkumaan ja soitin miehelle, että miten raksalla menee. mies meni ihan vaikeaksi ja sanoi, että laatoittaa vessoja.... ensinnäkin meidän piti yhdessä mennä valitsemaan laatat ja mies olikin hakenut ne yksin multa kysymättä ja toiseksi ne laatat on vaalean siniharmaat!!! mä en halua mun kodista mitään vaaleansiniharmaata, en yhdestäkään paskahuussista enkä mistään. mä halusin olla mukana valitsemassa niitä laattoja!!! en sanonut miehelle puhelimessa mitään, kyselin vaan pokkana koska se tulee kotiin jne ja puhelun jälkeen pillahdin itkuun. mä halusin mun vessasta aivan tumman ruskean tai violetin, en sellaista massapaskaa mitä kaikilla on!! harmittaa ja hatuttaa niin että just nyt heti korkkaan siiderin ja painun hermosauhuille!!!!

No teillähän vissiin sitten ollaan rakennusprojektissa yhdessä mukana...
Meillä ei mies todellakaan uskaltais edes yksin päättää laattojen väriä, koska mä oon sellanen pirttihirmu, että rupeisin sättimään ja karjumaan ja laatat menis todellakin vaihtoon, jos ei oltais niitä yhdessä valittu.

Niinhän se on, että ei ole ihan yks tai kaks paria, jotka ajautuu rakentamisen aikan avio- tai avoeroon. Se on rankkaa aikaa. Koita nyt rauhoittua, äläkä rähjää sille ukolle. Parhaansa se varmaan yrittää ja on väsynyt hänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Niinhän se on, että ei ole ihan yks tai kaks paria, jotka ajautuu rakentamisen aikan avio- tai avoeroon. Se on rankkaa aikaa. Koita nyt rauhoittua, äläkä rähjää sille ukolle. Parhaansa se varmaan yrittää ja on väsynyt hänkin.

joo ton erojutun oon sitten todellakin kuullut tarpeettoman monta kertaa.
en aio rähjätä miehelle vaikka mieli tekis kuristaa se just nyt. ei tollasia päätöksiä tehdä yksin. prkl. yrittää parhaansa ja aivan lopussa koko ukko, mutta silti mua just nyt kismittää niin pirusti!!!! joojoo,koitan rauhottua ennenku se tulee kotiin ja puren kieltä joka kerta kun seuraavan 50 vuoden aikana istun paskalla siellä siniharmaassa vessassani!!

tajuun sua tosi hyvin! mulla ei ole miestä eikä rakennusprojektia, mutta jos olisi niin tollainen tilanne olisi sellainen, että saisin aivan järkyttävän kohtauksen! eihän tollaista voi toinen mennä tekemään omin päin varsinkin kun miehesi tietää puheidesi perusteella, mitä haluat. tsempit asian selvittämiseen, mä varmaan vaatisen repimään ne irti....

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
No teillähän vissiin sitten ollaan rakennusprojektissa yhdessä mukana...
Meillä ei mies todellakaan uskaltais edes yksin päättää laattojen väriä, koska mä oon sellanen pirttihirmu, että rupeisin sättimään ja karjumaan ja laatat menis todellakin vaihtoon, jos ei oltais niitä yhdessä valittu.

Täällä toinen pirttihirmu joka käyttäytyis just samalla tavalla.

Toisaalta... on kai reilua, jos mies saisi edes sen vessan värin päättää. Moni nainen tuntuu sisustavan miehet ulos kodeista, kun on niin "pirttihirmuja". Onhan se miehenkin koti. Ja kun ne "yhteiset" päätökset tuntuvat myös olevan oikeasti vaimon päätöksiä...

Mulle tuli ihan ekana epäilys, että mies otti tarjouslaatat eikä värillä väliä. Onks teil kuin tiukka budjetti ja oletteko pysyneet siinä?

Rahasta huolehtiminen on miehen rakkaudenosoitus. <3

Alkuperäinen kirjoittaja Nimim. vuosikaudet kamalasta sohvasta kärsinyt:
Toisaalta... on kai reilua, jos mies saisi edes sen vessan värin päättää. Moni nainen tuntuu sisustavan miehet ulos kodeista, kun on niin "pirttihirmuja". Onhan se miehenkin koti. Ja kun ne "yhteiset" päätökset tuntuvat myös olevan oikeasti vaimon päätöksiä...

silti siitä neuvoteltais etukäteen, ei tollee toimita selän takana!! meillä on ollu tapana puhua suoraan ja ihan kumpikin osataan tehdä kompromisseja.

Alkuperäinen kirjoittaja kiittämätön:

silti siitä neuvoteltais etukäteen, ei tollee toimita selän takana!! meillä on ollu tapana puhua suoraan ja ihan kumpikin osataan tehdä kompromisseja.

Tuo on kyllä totta.

Kai sinne tulee muitakin huoneita kuin vessa? Sä voit varmasti vaikuttaa vielä muihin sisustusmateriaaleihin. Jos mies on vaikka saanut halvalla laattoja jostain ja ajatellut, että on järkevä säästää siinä kohtaa? Meilläon remontin jälkeen vaaleanruskeat laatat vessan lattiassa. Ei ole mun lempiväri, mutta koska rahat on tiukilla kalliin projektin jäljiltä, niin yhteistuumin päätettiin, et ostetaan tarjouserä laattoja, väristä viis. Se vessa on kuitenkin tosi pieni osa meidän taloa, eikä siellä vietetä aikaa muuten kuin...

Alkuperäinen kirjoittaja Mymmyryy:
Pirttihirmu jatkaa vielä, että onneksi meillä värimaailmat kohtas hyvin toisensa ja helppoa oli tehdä yhdessä laattojen ja seinien värivalinnat. Lapset valkkas omien huoneidensa värit.

niin mäkin kuvittelin et meilläkin kohtaa.

kaiken a ja o on se avoimuus ja se, että asioista keskustellaan, tehdään kompromisseja ja sovitaan asioista yhdessä. mua loukkaa et mies toimii tollee mun selän takana vaikkei sitä varmana yhtään pahalla ajatellut, kunhan taas toimi vaan aivot narikassa..

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Mitä jos ensin kävisit kattoon ne laatat ja sen vessan ja suuttuisit vasta sitten?

vaikka ne olis kuinka upeet ja ihanat niin mies on silti toiminut mun selän takana meidän yhteisessä projektissa. mä en sulata sitä, en mäkään ilman miestä tekis mitään ratkaisuja ton talon suhteen.

Siis väitätkö sä että sun mies kesken rakennushommien laski kuinka paljon laattoja tarvitaan, ajoi kauppaan, osti ne ja lätkii niitä seiniin?
Ostiko vain sen yhden vessan laatat vai kaikkiin paikkoihin samalla kerralla? Kuvittelisin että saisi jotain alennusta kun ostaisi kaikki kerralla samasta paikasta.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Kinkkinen kysymys...kumman maun mukaan vessan laatat valitaan: miehen vai naisen?

Naisen tietenkin! :saint: :D
Meille oli tullut raksalle väärät boordilaatat eli siis samat kuin mun valitsemat mutta väärän väriset ja äijät oli niitä sit seiniin lätkinyt. Vaihtoonhan ne meni koska mun mielestä silloin kun tehdään niin tehdään just eikä melkein tai vähän sinnepäin.

Alkuperäinen kirjoittaja kiittämätön:
Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
Mitä jos ensin kävisit kattoon ne laatat ja sen vessan ja suuttuisit vasta sitten?

vaikka ne olis kuinka upeet ja ihanat niin mies on silti toiminut mun selän takana meidän yhteisessä projektissa. mä en sulata sitä, en mäkään ilman miestä tekis mitään ratkaisuja ton talon suhteen.

joo en mäkään sulattais sitä!!
mut en kuitenkaan lähtis näkemättä vaatimaan, että laatat on poistettava tai haukkus miestä pystyyn!

Minusta ainakin on kamalan näköistä jos yksi huone tai vaikka jokin iso huonekalu ei yhtään sovi talon muuhun tyyliin, esim. muualla on moderni värimaailma ja vessassa siniharmaat marmorikuviolaatat. Jos pitää säästää, niin edes pelkkää valkoista laattaa, saa niitäkin halvalla.

Jos minun mieheni saisi päättää, vessassa olisi juuri noita 20*30 marmorikuviolaattoja ja olohuoneessa tv-alttari, jonka vitriinikaapissa olisi erilaisia kaljatölkkejä näytillä. Itse en sellaisessa pystyisi asumaan päivääkään ja kutsumaan vielä kotiimme vieraita. Joten meidän suhteemme kannalta on parempi antaa tämän pirttihirmun päättää sisustuksesta, minulla on sentään hieman enemmän näkemystä asiasta ja viitseliäisyyttä etsiä sopivia materiaaleja ja esineitä. Mieheni sai sisustaa ulkosaunan kun se remontoitiin.

Yhteistyössä