Kiitos ja hyvää syksyn jatkoa Sinulle! = ethän ota enää yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainoharhainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä voisin kirjoittaa et. Oikein hyvää syksyn jatkoa! Ja tarkoittaisin sil, et hyvää syksyä.. joka jatkuu.. eli hyvää sille loppu syksyllekkin. Enkä tarkoittaisi sillä etten enää haluaisi kuulla kestään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22013001:
Mä olen naisimmeiseksi putkiaivo ja jos joku kehoittaa mua olemaan ottamatta yhteyttä, niin sitten mä en ota yhteyttä. Mun mielestä tuossa ei ole edes mitään tulkittavaa vaan ihan selkeästi asia ilmaistu.

siis miten sä ton tulkitsit?? itse tulkitsen tollaset lopputoivotukset niin, ettei ainakaan vähään aikaan olla yhteyksissä.

Mun mielestä se oli ihan kivasti kirjoitettu MIEHELTÄ. Niiden tekstarithan on tyylia: "OK", "joo".
Haaveile rauhassa miehestä mutta tuskin hän ihan heti on valmis uuteen suhteeseen. Ehkä myöhemmin, kuka tietää...

Mä tajusin eka ton sun aloituksen niin, että viestissä oli ollut noi sanat "ethän ota enää yhteyttä"! Mut siinä ei siis ollut, se oli vain sun tulkintaehdotus. Huom. sille "putkiaivolle", joka luki viestin niin, että älä ota enää yhteyttä!

Jaa. Jos minun jotain facebook-päivitystäni kommentoisi moni ihminen, ja joukossa olisikin yksi, jonka en syystä tai toisesta haluaisi enää olevaan minuun yhteyksissä, en kyllä viestisi sitä hänelle toivottelemalla hyvää syksyn jatkoa. En ainkaan sellaisessa viestiketjussa.

[QUOTE="vieras";22013109]Ai tosta, "Kiitos ja hyvää syksyn jatkoa Sinulle!" ? Mun mielestä toi on tippaleipä tulkinta siitä. Putkiaivo aattelis, et katos kiitos vaan syksyn toivotteluista.[/QUOTE]
Mun mielestä se taas on nimenomaan putkiaivoviesti. Eli hyvää syksyn jatkoa ( = voidaan EHKÄ ensi talvena, ensi kesänä tai ensi vuosituhannella ottaa yhteyttä). Just tällä viikolla lähetin tuollaisen "hyvää syksyn jatkoa" -viestin ja se tarkoittaa sitä, että ei nyt ainakaan syksyn aikana pidetä mitään yhteyttä. Luultavasti ei talvella, keväällä eikä koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22013169:
Mun mielestä se taas on nimenomaan putkiaivoviesti. Eli hyvää syksyn jatkoa ( = voidaan EHKÄ ensi talvena, ensi kesänä tai ensi vuosituhannella ottaa yhteyttä). Just tällä viikolla lähetin tuollaisen "hyvää syksyn jatkoa" -viestin ja se tarkoittaa sitä, että ei nyt ainakaan syksyn aikana pidetä mitään yhteyttä. Luultavasti ei talvella, keväällä eikä koskaan.

Mun mielestä tuo taas on nimenomaan tippaleipä-ajattelua. Ei sanota suoraan, vaan jotenkin monen mutkan kautta että morjes vaan :)

[QUOTE="Minna";22013190]Mun mielestä tuo taas on nimenomaan tippaleipä-ajattelua. Ei sanota suoraan, vaan jotenkin monen mutkan kautta että morjes vaan :)[/QUOTE]
Noh, miehet harvoin haluavat tieten tahtoen pahoittaa naisten mieletä ja sen vuoksi koittavat esittää asiansa niin, ettei toinen ala itkemäänkään. "Morjes vaan" sanotaan kyllä miespuoliselle kaverille, mutta ei ihastuneelle naiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22013220:
Noh, miehet harvoin haluavat tieten tahtoen pahoittaa naisten mieletä ja sen vuoksi koittavat esittää asiansa niin, ettei toinen ala itkemäänkään. "Morjes vaan" sanotaan kyllä miespuoliselle kaverille, mutta ei ihastuneelle naiselle.

EN käsittänyt, että ap:n tapauksessa miehellä olis ollut mitään syytä olettaa, että nainen on ihastunut, tai että nainen olettais mitään ihmeellistä yhteydenpitoa.

[QUOTE="Minna";22013223]EN käsittänyt, että ap:n tapauksessa miehellä olis ollut mitään syytä olettaa, että nainen on ihastunut, tai että nainen olettais mitään ihmeellistä yhteydenpitoa.[/QUOTE]

Joo, miehellä on tuskin mitään aavistusta tunteistani... En ole tehnyt tai sanonut mitään sellaista, josta voisi yhtään mitään päätellä.

[QUOTE="Minna";22013223]EN käsittänyt, että ap:n tapauksessa miehellä olis ollut mitään syytä olettaa, että nainen on ihastunut, tai että nainen olettais mitään ihmeellistä yhteydenpitoa.[/QUOTE]
Ihan sama onko ihastunut vai ei. Kuitenkin pitää pyrkiä asettamaan sanansa siten, ettei toinen niistä loukkaannu. Ei ole ihan helppoa, tiedä, ja olen itsekin köäyttänyt ihan hiljattain tuota "hyvää loppusyksyä". Kuullostaa mukavammalta kuin "hyvää loppuelämää" :D

Tulisipa tähän nyt joku mieskin kommentoimaan. Nythän täällä tulkitaan jotain, mitä todennäköisesti ei ole koskaan sen kummemmin ajateltu miksikään piiloviestiksi (eli "kun-nyt-kirjoitan-hyvää-syksyn-jatkoa-niin-ymmärtäähän-sen-kaikki-niin-että-yhteydenpitomme-tältä-syksyltä-oli-nyt-tässä").

Minä pikemminkin olisin valmis tuon viestin tulkitsemaan niin, että mies halusi aidosti kiittää viestistäsi ja ystävällisesti toivottaa sinulle hyvää syksyä (tapana vain on ennemminkin kirjoittaa "syksyn jatkoa" kuin "syksyä"), jos yhteydenpito muuten on ollut satunnaista. Voi ihan hyvin olla pelkästään positiivisia ajatuksia tuossa taustalla.

Minä voisin käyttää sanontaa "hyvää syksyn jatkoa" ystäville ja tutuille juuri siinä merkityksessä, että toivon syksysi sujuvan hyvin. Työelämässä voisin päättää viestini esim. työnhakijalle tai muulle, jonka kanssa tiedän, etten ole enää yhteyksissä, myös ihan kohteliaisuussyistä merkityksessä "vaikka yhteydenpitomme päättyi tähän (mikä siis käy ilmi asiayhteydestä), toivon sinulle kuitenkin hyvää jatkoa".

Outo on naisten halu tulkita toisen sanoja jotenkin...
Ei tuossa missään sanottu että älä ota yhteyttä.
Mies voi toivottaa hyvää syksyn jatkoa muutenkin kuin niin että sanoisi "älä ota yhteyttä"...
Jos asia vaivaa niin olisikohan mitenkään mahdollista kysyä asiaa suoraan?...

[QUOTE="vieras";22012987]Mä laitan usein viestin perään, että aurinkoista syksyä, syksyn jatkoa jne. Enkä todellakaan tarkoita, että kiitti ja moi, vaan että hyvää syksyä! Onkohan mut monestikin sitten ymmärretty väärin :O[/QUOTE]

Mie teen myös näin... enkä kyllä tarkoita, että ei sais olla yhteyksissä syksyn mittaan.

Yhteistyössä