Kiitos ja hyvää syksyn jatkoa Sinulle! = ethän ota enää yhteyttä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vainoharhainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuli vielä mieleen yksi harrastusyhteydestä tuttu mies, joka lopettaa kaikki sähköpostiviestinsä tyyliin "Hyvää syksyn jatkoa!" tai "Mukavaa viikonloppua!", ja yhteyksiä pidetään välillä päivittäin, välillä voi olla useampi kuukausi väliä.

Missään tapauksessa noilla toivotuksilla ei ole mitään muuta merkitystä kuin hyvän tavan mukaisesti toivottaa jotain mukavaa viestin lopuksi. Näin hän kirjoittaa kaikille, oli vastaanottaja sitten mies tai nainen (tämän tiedän siitä, että olen joskus tullut kesken pitkän viestiketjun mukaan).

Minä käytän myös näitä hyvää kevään/syksyn/jne jatkoa-ilmaisuja, en vain ole huomannut aiemmin, että sisällytän siihen sen viestin, että tämä oli nyt tässä. En niinkään ole tulkinnut toisten vastaavista viesteistä samaa, mutta itse tarkoitan kyllä just sitä. Tuli vähän kumma olo, kun nyt asiaa mietin.

Tyypillistä naisellistä pähkäilyä :D

Jos mä toivottelen hyvää jatkoa kesälle, syksylle, Sinulle tms, se ei mun kielelläni tarkoita että älä enää ota yhteyttä :attn:

(alkaa pikkuhiljaa selvitä miksi mun jutuistani on myös vedetty herneitä nenään, vähemmästäkin jos tulkitaan ihan metsään viattomat sanomisetkin...... )

Toivotus "hyvää syksyn jatkoa" on ilmaisu jota en käyttäisi ystävien/tuttavien kesken joiden kanssa viestittelen säännöllisesti päivittäin tai vähintään viikottain, mutta ei se minulle kyllä tarkoita sitäkään ettei voisi yhteyttä ottaa vaikka heti huomenna. Voisin hyvinkin liittää sen fb:ssä viestiin henkilölle jolle lähetän viestejä muutaman kerran vuodessa tai harvemmin, tarkoittamatta mitään sen kummempaa kuin hyvää syksyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22014079:
Tyypillistä naisellistä pähkäilyä :D

Jos mä toivottelen hyvää jatkoa kesälle, syksylle, Sinulle tms, se ei mun kielelläni tarkoita että älä enää ota yhteyttä :attn:

(alkaa pikkuhiljaa selvitä miksi mun jutuistani on myös vedetty herneitä nenään, vähemmästäkin jos tulkitaan ihan metsään viattomat sanomisetkin...... )

Eikös :D
Mutta voin siis olla huoletta, ettenkö jatkossakin voisi olla mieheen yhteydessä :)
Muiden ihmisten kohdalla en olisi edes miettinyt tätä, mutta miten tämän kohdalla tulikin moinen teoria mieleen :snotty:

Onko sillä nyt yhtään mitään väliä, mitä tuo toivotus tarkoitti? Kun selkeästi mies on ihan hajalla erostaan johtuen, eikä sillä ole minkäänlaisia tuntemuksia ap:ta kohden. Musta ap tekee todella törkeesti jos alkaa nyt EDES kuvittelemaan mitään suurempia.
Anna toisen surra ja päästä erostaan rauhassa, hemmetin korppikotka.

[QUOTE="niin";22014431]Anna toisen surra ja päästä erostaan rauhassa, hemmetin korppikotka.[/QUOTE]

Ja olenko jotain muuta muka tehnyt!? EN.
Mutta vähän ot, meillä on miehen kanssa hetkemme olleet... mitään "sellaista" ei ole tapahtunut, vaikka miehen liitto on ollut kuralla jo kauan. Ymmärrän silti, että pitkän liiton lopullinen päättyminen surettaa -meni sitten kuinka huonosti tahansa.

Voiko joku ihan oikeasti jäädä pohtimaan mitä tämä mahtaisi tarkoittaa.

Jos viestissä lukee "= ethän enää ota yhteyttä" niin ei tuota voi käsittää väärin.

Tämä henkilö ei todellakaan halua enää yhteydenottojasi. Ei nyt syksyllä, eikä koskaan.

Mitä eroa niillä on? Kerro :p

Etsin äsken käsiini yhden vanhan postilaatikon kautta tulleen viestin: siinäkin hän kirjoittaa Sinulle, siis isolla S:llä. Onkohan sillä jotain väliä?

Okei, nyt poistun hetkeksi oikeiden töiden pariin B)

Minä muuten kiinnitin huomiota tuohon isoon kirjaimeen myös, minusta sekin on etäännyttävä. Ja jos sanon hyvää syksyn jatkoa, siinä on se sisältö (minulle, minun sanomanani) että toivottelen pitemmäksi aikaa jatkoja kuin jos en sitä sanaa siihen laittaisi:p Kieltämättä ihan kummallinen juttu. Minä sanon sellaiselle, jonka kanssa ei juuri tule oltua yhteyksissä eikä ainakaan minun aloitteestani, että hyvää jatkoa. En käytä sitä ystävien ja kavereiden kesken, enkä sukulaisten.

[QUOTE="vieras";22014588]Voiko joku ihan oikeasti jäädä pohtimaan mitä tämä mahtaisi tarkoittaa.

Jos viestissä lukee "= ethän enää ota yhteyttä" niin ei tuota voi käsittää väärin.

Tämä henkilö ei todellakaan halua enää yhteydenottojasi. Ei nyt syksyllä, eikä koskaan.[/QUOTE]

Ymmärsin, ettei siinä siis lukenut tuota "ethän ota enää yhteyttä" vaan se oli ap:n varovainen arvelu, että tarkoittaisiko jatkojen toivottelu sitä.

[QUOTE="vieras";22014652]Itsestäni tuntuisi oudolta, jos erotilanteessa joku suht' tuntematon tai hyvän päivän tuttu mieshenkilö alkaisi tsempata erosta toipumisessa...[/QUOTE]

Aivan. Ja ketju osoittaa taas sen, että aika paksusta rautalangasta pitäisi joillekin ihmisille asioita vääntää, että tajuaisivat.

[QUOTE="vieras";22014652]Itsestäni tuntuisi oudolta, jos erotilanteessa joku suht' tuntematon tai hyvän päivän tuttu mieshenkilö alkaisi tsempata erosta toipumisessa...[/QUOTE]

Vaikka tämä kirjoittaisi asiasta hyvin avoimesti? Minusta olisi outoa, jos sellaiseen kirjoitukseen ei reagoisi :o
ps. Hän ei ole mikään suht tuntematon ihminen. Minulla ei ole sellaisia jonnin joutavuuksia FB:ssa ;)

[QUOTE="vieras";22012987]Mä laitan usein viestin perään, että aurinkoista syksyä, syksyn jatkoa jne. Enkä todellakaan tarkoita, että kiitti ja moi, vaan että hyvää syksyä! Onkohan mut monestikin sitten ymmärretty väärin :O[/QUOTE]

Sama täällä...

Yhteistyössä