kiikun kaakun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tunteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tunteet

Vieras
Ollaan aika tuore pariskunta vähän yli vuosi yhdessä, molemmilla omat asunnot kuitenkin. Pidän miehestä ja näen paljon hyvää hänessä ja sitten taas epäröin, tuleeko tästä mitään jos en itse sopeudu. Se mikä hiertää on, että hän haluaa mennä johonkin ja ilmoittaa sen kuitenkin nätisti: oon ajatellut lähteä sinne ja sinne. Kuitenkin joskus haluaisin hänet seurakseni jakamaan asioita tai ihan vaan hellyyden kipeyttäni. Hän menee kun hän haluaa.
Toinen on se seksi, en saa tarpeeksi, toisaalta en ihan ilmankaan joudu olemaan.
Kolams asia on raha, maksaa niuhosti vain omat ostoksensa ei koskaan edes tarjoa mitään. Ja neljäs, koskaan ei ulos syömään, leffaan edes kävelylle ym. vaikka kuinka kerjään. Itse on hankittava seuraa tai mentävä yksin. Ai mitä hyvää jäi? No ei hakkaa eikä ole kaatokännissä viikonloppusin. Käy töissä ja eikä uhkapelaa...

Mies sanoo rakastavansa, ei luonteeltaan kyllä ole mikään lipevä, mutta kun kysyn mitä se rakkaus hänestä on niin vastaus on tyyliin läheisyyttä ja halua olla kanssani. No olenkohan itse sitten itse luonnut mielikuvaa tulisesta rakkaudesta jossa tehdään kaikkea kivaa yhdessä, mies ei pihistele ja hemmottelee rakastansa. Kenen mielestä tässä on syytä jatkaa?

Kuulostaa ettet ole oikein onnellinen. Mies voi olla ""ihan hyvä"", muttei kuitenkaan sitä mitä haet. Miksi jatkaa pidemmälle kun et tunnu sitä haluavan? Parempi ehkä erota nyt kuin odottaa että olette naimisissa ja lapsiakin mukana kuviossa.

Vuoden seurustelun jälkeen pitäis vielä jotain alkuhuumastakin olla jäljellä...

Ihan kuin oma kirjoitukseni, tunteet sekaisin suhde kesänyt reilun vuoden. Rakastan miestäni ja nautin hänen seurastaan, mutta silti jahkaan mielessäni enkä ole varma tuleeko tästä mitään.
Samoja ongelmia kuin teilläkin mies suunnittelee omia menojaan, seksiä liian vähän ja mielestäni arkipäivän läheisyyskin vähentynyt ( itse haluan koskettaa, olla lähellä eli osoittaa tunteeni myös sillä tavoin.) Tuntuu että mies koskettaa vain silloin mun haluaa seksiä. Samanlaista nuukailua rahan kanssa. Suurin ongelma on joka viikonloppuinen humalahaluinen juominen.
Miehellä lapsi silloin kun hän on lapsensa kanssa minä yksin kotona, pidän lapsista ja tahtoisin viettää aikaa heidän kanssaan ja tehdän kaikkea kivaa. Asiasta puhuttu monet kerrat, mutta yhdessä olomme ei ole lisääntynyt. Mies sanoo rakastavansa vain humalassa, muuten hän sanoo nauttivansa yhdessä olostamme. Minulla sanoja haaveita parisuhteesta kuin sinulla, että yhdessä tehtäsiin jotain mukavaa, suunniteltasiin tulevaa elämää yhdessä, matkoja jne. naisena haluasin enemmän huomiota ja hellyyttä. Tuntuu että mies piiloutuu sanomalehden taakse tai tuijottaa tv:tä yhessäolo aikanamme. Aika moinen vuodatus, mutta tiedän itsekkin etten ole onnellinen mutten haluasi lopettaakaan tätä suhdetta. Neuvoja onko mitään mikä parantaisi... asioista ja toiveista keskustele ....ehkä

Moi

Samat on kuviot :) Olen yrittänyt oikeasti miettiä mitä tälle tilanteelle sitten pitäisi tehdä, yrittänyt innostaa johonkin yhteiseen vaan aina tulee vastaukseksi etten jaksa. Joskus sitten mies yrittää ja tulee usko parempaan huomiseen. Olemme myös yrittäneet keskustella asiasta, mutta tuntuu ettei ihan samalla planeetalla silloin olla. Olen myös lausunnut syvimmissä tuskissani miestä itsekkääksi ja hän kyllä myöntää asian vaan mitään ei sitten tapahdukkaan. Sitä tarkoitin, kun ilmaisin näkeväni hänessä jotain hyvääkin.
Tämäkin mies pakenee lapsia vaikka niiden kanssa pärjääkin ihan hyvin, mutta kun ei tämän miehen lapsia nämä ole.

Oisko kenelläkään ehdotuksia kuinka yrittää vielä

Yrittämisestä ei tule mitään valmista jos te molemmat ette yritä, vaan pelkästään sinä. Parisuhde on 50-50. Mies ei kuulosta kauhean innokkaalta voittamaan sinun sydäntäsi. Kuulostaa tiukkapipoiselta tylsimykseltä jos suoraan sanon. Se on itse asiassa mies jonka on tehtävä töitä naisen onnellisena pitämiseksi, eikä päinvastoin. Silloin parisuhde kukoistaa kun mies on valmis ponnistelemaan naisensa rakkauden eteen. Onnellinen nainen taas luonnostaan tekee miehenkin onnelliseksi.

Ja se että mies ei juo, hakkaa ja pelaa holtitomasti uhkapelejä on kyllä pelkkä perusvaatimus että nainen suostuu yleensä seurustelua miehen kanssa kokeilemaankaan. Se ei saisi olla suhteen jatkumisen ainoa syy. Vai pelkäätkö että kaikki muut Suomen miehet ovat väkivaltaisia ja uhkapelejä harrastavia juoppoja ja sinä muka löysit sen yhden ainoan joka ei ole?

Linda oli sitä mieltä, että on miehen syy, kun ei yritä. Joopa, parisuhteet kaatuvat samaan ongelmaan järjestään: mies ei ole sitä eikä tätä. Huomaatteko itse, että teillä on vaatimuksia miehen käyttäytymiselle. OK, voitte kyllä toivoa, että mies muuttaisi käytöstään, mutta jos hän onkin oma itsensä ja muutoksen myötä hän ei osaisi enää ollakaan edes oma itsensä. Minun mielestäni paras lopputulos on silloin, kun mies saa olla itsensä ja hän nauttii siitä; se tuo tyytyväisyyttä kaikille. Koettakaa luopua vaatimuksistanne ja hyvänä hetkenä johdatelkaa itse tilannetta ja oikean suorituksen jälkeen ilon kirkaisu ja tietysti palkinto,( niin kuin koiralle:))

Joo olen ihan samaa mieltä Lindan kanssa!

Tuli ihan sellainen vaikutus että seurustelet itse vain tämän miehen kanssa koska se 'ei hakkaa ja pahoinpitele'
vaikka koko suhteesi kuulostaa ihan perseestä!
toi mies ei oikeasti rakasta sinua ,ei ikinä vie sua minnekään? ei maksa ikinä mitään? ei osta sulle ikinä mitään kivaa? menee ja tulee koska haluaa??? no love!sanon minä!
nut must tuntuu että tiedät sen itsekin jo mutta kun se on sellainen ei hakkaa eikä pahoinpitele niin ei toi ole syy seurustella tuollaisen nuukarin kanssa,joka ei ole edes innostunut saatikka kiinostunut sinusta! very clear!

Olen itsekin miettinyt samaa asiaa kokemuksestani jonka kanssa olen ollut kohta vuoden. Pidän miehestäni ja näen siinä jotain hyvääkin, mutta itselläkin on jotain joka saa epäröimään tuleeko tästä mitään. Minkä takia sitä tuli pari kuukauden seurustelun jälkeen yhteenmuutettua ja kihloihin mentyä. Minkäläinen on sellainen mies jonka kanssa ei juurikaan tule lähdettyä minnekkään, vaikka olen ehdottanut välillä kun tiiän että sillä on parempi rahatilanne. Kavereiden kanssa hän suunnittelee lähtevänsä matsia katsomaan 200 km päähänkin ja toteutetaakin, tai kaverin kanssa jalkapalloturnausta katsomaan ulkomaille asti. Olen kysynyt että milloin me lähdetään jonnekin, johon hän valittaa huonoa rahatilannetta. Mullakin on mies joka suurin piirtein menee kun haluaa (tosi tosi huonosta rahatilanteesta se taitaa olla kiinni jos ei lähde kavereittensa kanssa johonkin.) Vautsi kahdeksan kuukauden jälkeen sain sen lähdettyä lenkille, tähän menessä ehkä 7 kertaa. Elokuvia ei juurikaan ole ole tullut katseltua hänen kanssaan moneen kuukauteen. Kotona se aika menee kummankin olessa kotona syödessä, tosi harvoin yhdessä ruokaa laittaessa, riidellessä mitä tv:stä katsotaan, joskus jotain vähän yhdessä katsotaankin, nukkuessa, yleensä aika paljon ajasta menee siihen hän pelaa konsolilla pelejä ja mie teen omia juttuja mitä nyt milloinkin. Joten eipä kehumista.
Toinen asia on seksi, sitä pitäisi olla vaan kun hänelle sattuu käymään, mutta eihän se niin käy (silloin jätkä saa elää puutteessa.)
Kolmas asia meilläkin on raha hän ostaa vain ruokaa tyyliin kerran viikossa (ja syö kun hevonen) ja sitten kun ei ole rahaa valittaa teen ruokaa hänelle (siis aika usein) ja minun pitäisi käydä kaupassa sitten kaksi kertaa viikossa. Taidan ehdottaa käy vanhempiensa luona syömässä enemmän jos ei ole rahaa ruokaan (tai se että moelmmat ostaa omat ruokansa), kun tätä tilannetta kestänyt aika kauan. Niin jos rahaa olisi hänellä enemmän niin se menisi varmasti enemmän rahapelihin ja ryyppäämiseen.
Neljäs asia on sitten joistakin asioista rupeaa nuukailemaan (mutta joskus on ylimääräistä rahaa niin se menee alkoholiin tai muuten vaan kavereiden kanssa hauskanpitoon), mutta ei ole varaa sitten kahdestaa varaa lähteä juurikaan ikinä minnekään.

Olen tullut siihen loppupäätökseen että hän on jummetun itsekäs ja se siitä ettei hän ole aikaisemmin seurustellutkaan kenenkään kanssa ettei jotenkin osaa ajatella toista. Joskus hän sanoo menemme naisimisiin siellä... ja miettii minkälaisia nimiä antaisi lapsilleen jos olisi tyttö tai poika. Johon vastaisin ettei ihan vielä ole ainakaan oikea aika. Ei halua mitään lapsia tai mennä naimisiin jos jotkut asia vaan toimi. Olen yrittänyt puhua suhteen epäkohdista.
Sitä kai pitää vaan ajatella omaa elämää enemmän ja toteuttaa unelmiaan. Niin olen asiaa ajatellut: sitä pitäisi varmaan ruveta jatko-opiskelemaan seuraavana vuonna iltaopiskeluna, mikäli saa opiskelupaikan. Niin mitä sitä jäädä roikkumaan huonoon suhteeseen, jos siinä ei näy mitään toivoa. Niin se on vaan oman elämän haaskausta.

Mies, sinulla on viisaita ajatuksia.

Naiset, jotka ette ole tyytyväisiä esim. siihen, että mies ei tee yhdessä kanssanne jotain. Huutakaa, itkekää, suuttukaa, kehukaa, tehkää ihan mitä tahansa, että saatte miehenne tekemään jotain toiveenne mukaista yhdessä kanssanne. Miehet voivat tarvita tosi konkreettisia esimerkkejä, mitä haluatte hänen tekevän. Sitten kun saatte miehen suostumaan, palkitkaa hänet ruhtinaallisesti esim. upealla seksillä ja runsailla kehuilla. Seksielämäkin piristyy kummasti kun välillä nainen tuulettaa tunteensa kunnolla miehen nähden. Mies alkaa kunnioittaa taas naista eikä pidä itsestäänselvyytenä ja nainen löytää intohimoisen puolensa kun saa negatiiviset tunteensa ilmaistua.

Ja muistakaa, miehet vaativat useamman kymmentä toistoa, että jostain tekemisestä tulee tapa ja itsestäänselvää tekemistä. Joten näitä episodeja tarvitaan useamman kerran.

Ja vielä: jos tunnette syyllisyyttä tunteiden tuuletuksesta, kannattaa muistaa, että se mitä haluatte kovasti miehenne tekevän kanssanne on useimmiten hyväksi myös miehelle ja estää pitkällä tähtäimellä tunnesuhteen hiipumisen ja parisuhteen kuoleman.

En oikein jaksa uskoa että mies joka ei halua tehdä ystävättärensä kanssa asioita oikeasti panostaa suhteeseen.
Kyllähän tuolainen yh kanssa perhe-elämää leikkiminen lämpimine aterioineen menee mutta kun pitäisi laittaa omaa rahaa elokuviin yhteisiin menoihin ja sen lapsiin niin sitten luukut kiinni.
Oletteko ihan oikeasti vaatineet tivanneet tunteiden aitoutta ?
Miehet on minun kokemuksellani mielettömän tarkoituksenmukaisia ottaessaan naisen - mitä nyt mihinkäkin tehtävään. Yksi on vaimo yksi on rakastaja ja yksi on vain hyvää seuraa mutta johon ei halua kaikkeaan uhrata.
Kannattaa tehdä itselleenkin se pisteytys lista mikä on tarkeintä.
- voi sanoa työkavereilleen ystävilleen että on mies elämässä
- elää ihan oikeaa parisuhdetta miehen kanssa ja mies panostaa perheelämään

Anteeksi ap. en halua loukata mutta vähän tuntui että jollain lailla suhde ei ole sitä mitä haluat.
Ja niin kauan kuin tyytyy näihin pikkuleipiin ei saa kunnon kakkua elämässään