"Miehellä on tapana ostaa kotiin suklaata ja muuta hyvää koska hän tietää että minä olen heikkona sellaiseen. Mies itse ei syö makeaa joten itselleen hän ei niitä ainakaan osta."
No huh huh. Jos oma mieheni tekisi noin, niin saattaisin parilla ensimmäisellä kerralla sanoa nätisti, että 'olen nyt päättänyt olla syömättä herkkuja, kuten sanoin, joten ei kiitos!' Jos tätä tapahtuisi usein, heittäisin suklaat kylmänviileästi roskiin. Miksi raahata suklaata kotiin, jos ei itse niitä syö, eikä toinen halua! Osaat varmaan itsekkin käydä niitä kaupasta ostamassa, jos mielesi tekee..
"Toinen asia on että kun tulen iltavuorosta kotiin mies haluaisi hemmotella minut valmiiksi katetulla pöydällä ja kunnon aterialla. Tiedän että hän tekee sitä vain omaa hyvyyttään ja onhan se herttaista, mutta kyllä mies tietää ettei laihduttajan sovi syödä perunoita kermakasttikkeen kera klo 22.00!"
Hmmm. Itse laihdutan nyt ja teen usein salaatteja, mm. savulohella tai broilerilla. Jos mies haluaa jotain lisää, teemme/ostamme hänelle jotain lisäruokaa siihen. En tietenkään aina syö pelkkää salaattia, mutta sitten otan kohtuudella sitä ruokaa. Voisiko miehesi välillä tehdä laihduttajaystävällisempää ruokaa? Oma mieheni kyllä ymmärtää, jos en joku päivä halua syödä samaa 'raskasta' ruokaa hänen kanssaan. Silloin tehdään miehellä oma annos ja minulle oma, that's it. Mieheni on alkanut nyt kanssini syödä salaattejakin, kun teen niistä ruokaisia.
"Mitä mieltä olette tästä? Tietysti tiedän että laihtumiseni on minun omalla vastuullaani ja minun pitää itse oppia hillitsemään suklaanhimoani, mutta ärsyttää kun mies tekee noin. Olisi eri asia jos hän ostaisi sitä karkkia itselleen! "
Totta, sinun täytyy harjoitella itsehillintää. Entä jos ryhtyisit herkkulakkoon, sanotaan vaikka pariksi viikoksi, kuukaudeksi.. Teet miehellesi selväksi, ettet halua hänen kantavan turhaan herkkuja kotiin. Nyt kun itse laihdutan, mieheni mussuttaa herkkuja vieressäni ja niitä löytyy kotoakin. Ei se minua haittaa, ei minulla valu kuola suunpielestä, vaan osaan kieltäytyä, kun olen niin päättänyt! Mutta kyllä minun mielestäni kumppanin pitäisi tukea toista toiselle tärkeissä asioissa, eikä sabotoida toisen yrityksiä