Kieltääkö kristinusko masturboimisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä en koe että mun uskoni sen kieltäis.
kristinusko.
toki jos se haittaa avioparin seksielämää ja näin haitaa suhdetta niin silloin, mutta muuten se on inhimillistä. ja taas jos se aiheuttaa riippuvuutta että pakko vaikka joka päivä niin silloin ei hyvä, koska ei hyvä jos riippuvainen jostain. joku tavallaan määrää sua kuin sä itse

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Jos kieltää, niin mä joudun helvettiin :saint:

ootko sä uskovainen?

Arvaa kaks kertaa :D

No eka arvaus on että et. mutta ihmettelen jos sä sitten helvettiä pelkäät. tai edes vastaat tällaseen ketjuun?

Tutkimattomia ovat harran tiet; vai miten se meni :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jap:
Mutta Onan tiesi, ettei lasta pidettäisi hänen omanaan, ja aina kun hän makasi kälynsä kanssa, hän antoi siemenensä mennä maahan, ettei antaisi jälke- läisiä veljelleen. Moos.38:9
Ja tästä häntä puhuteltiin
Ai puhuteltiin? Lukisit Raamattusi vähän tarkemmin!
Tässä on kyse lapsen siittämisestä, ei masturboinnista, ja seuraus oli vallan muuta kuin puhuttelu...

8 Silloin Juuda sanoi Onanille: "Makaa veljesi lesken kanssa, täytä velvollisuutesi hänen lankonaan ja herätä eloon veljesi suku." [5. Moos. 25:5; Ruut 4:5; Mark. 12:19]
9 Mutta Onan tiesi, ettei lasta pidettäisi hänen omanaan, ja aina kun hän makasi kälynsä kanssa, hän antoi siemenensä mennä maahan, ettei antaisi jälke- läisiä veljelleen.
10 Herran silmissä hänen tekonsa oli paha, ja siksi Herra antoi hänenkin kuolla.

tässähän oikeastaan kiellettään keskeytetty yhdyntä ehkäisymuotona, mun käsityksen mukaan.

No ei kielletty sitäkään.
Pidettiin vain vääränä sitä, että onana ei suostunut siittämään jälkeläistä veljensä vaimolle, että veljen suku jatkuisi.

helluntai seurakuntaan kuuöun ja tietääkseni sen kieltää...

en kyllä muista raamatun paikkaa :ashamed:

itse en moista ole koskaan kokeillutkaan mies on aivan hyvin piisannut tarpeiseeni :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja mun nuoruudessani:
90-luvulla helluntaiseurakunnassa nuoria varoiteltiin itsetyydytyksen synnistä ja rukoiltiin heille voimia kestää tämä kiusaus.
Mä olen ollut -80 luvulta asti hellari, ikinä en ole tuollaisia varoituksia kuullut.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
helluntai seurakuntaan kuuöun ja tietääkseni sen kieltää...

en kyllä muista raamatun paikkaa :ashamed:

itse en moista ole koskaan kokeillutkaan mies on aivan hyvin piisannut tarpeiseeni :whistle:

Häh, eikö joka nainen ole kokeillut???

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta Onan tiesi, ettei lasta pidettäisi hänen omanaan, ja aina kun hän makasi kälynsä kanssa, hän antoi siemenensä mennä maahan, ettei antaisi jälke- läisiä veljelleen. Moos.38:9
Ja tästä häntä puhuteltiin
Ai puhuteltiin? Lukisit Raamattusi vähän tarkemmin!
Tässä on kyse lapsen siittämisestä, ei masturboinnista, ja seuraus oli vallan muuta kuin puhuttelu...

8 Silloin Juuda sanoi Onanille: "Makaa veljesi lesken kanssa, täytä velvollisuutesi hänen lankonaan ja herätä eloon veljesi suku." [5. Moos. 25:5; Ruut 4:5; Mark. 12:19]
9 Mutta Onan tiesi, ettei lasta pidettäisi hänen omanaan, ja aina kun hän makasi kälynsä kanssa, hän antoi siemenensä mennä maahan, ettei antaisi jälke- läisiä veljelleen.
10 Herran silmissä hänen tekonsa oli paha, ja siksi Herra antoi hänenkin kuolla.

tässähän oikeastaan kiellettään keskeytetty yhdyntä ehkäisymuotona, mun käsityksen mukaan.

Jos tästä yksittäisestä Vanhan testamentin kohdasta haluaa vetää yleistyksiä ja rakentaa niiden pohjalle opin, niin voihan sen noin nähdä. Yksi vaihtoehto on myös, että Onan jätti tottelematta Herran käskyä (joka nyt tässä oli jälkeläisen hankkiminen veljensä "nimiin") ja siinä tottelematta jättämisessä oli se vääryys. Uudessa testamentissa ei nähdäkseni ole mitään kohtaa, joka voitaisiin tulkita itsetyydytyksen kieltämiseksi.

Haureuden välttämiseksi olkoon jokaisella oma puolisonsa, vähän mukaellen. Eli tarkoitus on välttää irtosuhteita. Jos itsetyydytys auttaa siinä, niin eikö se ole vain hyvä?

Yhteistyössä