Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;29581477:
No kuinka paljon keskivertopariskunnalle tulee niitä "isompia hankintoja"? Ihan järkevää muutenkin laittaa yhteiset asiat, kuten autot, asunto, mökki, yms molempien nimiin. Ja sitten taas, jos ne ovat vain toisen, niin ei kai se mikään ongelma ole, että ovat hänen nimissään?
Oikeastaan mun ei edes sulle kannattaisi vastailla, kun täällä "Porvoossa" eletään, mutta menköön nyt kerran.
Oikeastaan parisuhteessa tulee aika paljon niitä kalliimpia hankintoja, olen huomannut sen näin avoliitossa kun ollaan jouduttu pohtimaan näitä asioita. Sellaisia 1000- 3000 e tavallisia hankintoja on useita ja lopulta näistä kyllä kertyy aika suurikin summa, jos niitä ryhtyy hiukan yhteen laskemaan.
Jos pohditaan esim. meidän viimeisen muutamien vuosien hankintoja, joiden arvo on 1000e+ niin nämä tulevat mieleen:
2x auto, sohva, ruokailuryhmä, kodinkoneita yht. 2500e, elektroniikkaa n. 3000e, huonekaluja n. 2000e, sitten vielä muutama ostos joita en halua eritellä, koska joku vielä tunnistaa niistä, mutta arvo n. 3500e.
Inhottavaa näistäkin nyt sitten pohtia että kenen ne ovat, kenen nimissä, kenen maksama, kumpi menee edelle: Kumman tililtä on maksettu vs. kenen nimiin kone on laitettu?
Jos oltaisiin ehdoitta naimisissa, niin nämäkin menisivät 50/50, nyt mun täytyy vanhat kuitit ja tilitiedot säilyttää että kuka on mitäkin maksanut.