Mä oon noin kymmenisen vuotta nyt yhteensä laihduttanu ja lihonu... ollu painonvartijoissa ja ties missä, mut elämäntapamuutosta kun en ole saanu aikaan ni mihis ne kilot siitä lopullisesti katoais :ashamed: Mut nyt olis jo tuon jälkikasvunkin takia pakko muuttua.
Tuo painonvartijoiden pistesysteemi on takuuvarma laihdutuskeino, se on niin viimeseen asti viilattu et toimii. Yksi piste tosiaan on noin 60 kcal ja peruspistemäärä on tarkoitettu niille jotka EIVÄT liiku ollenkaan eli sohvalla makaamalla laihduttajat. Se alkukysely tuo lisää pisteitä jos oot liikkuvaisempi. Sit kun harrastat jotain liikuntaa, keräät
liikuntapisteitä jotka saat syödä tai olla syömättä. Jos paino ei sit kumminkaan tipu, ni vika yleensä löytyy ruokapäiväkirjasta eli elimistö on mennyt säästöliekille.
Painonpudotukseen kuuluu aina niitä elimistön tasausaikoja eli joka viikko välttämättä paino putoa. Sitten on myös menkkaviikot, jolloin vaikka syöt ihan laihdutuskalorien verran, mut elimistö kerääkin nestettä ja vaaka saattaa näyttää kilonkin verran enempi.
Ja sit vielä
kuidut. Mä olin ihan et häh, ku luin et aikuinen tarvii päivässä kuitua 15g. Siis sen saaminen kasaan päivässä vaatii aika huisisti. Esim. Realissa on joku 4g/leipä ja se on kuiturikkain leipä mikä meiltä löytyy. Kuitua on myös monessa muussakin kuten kasviksissa mut määrät on niin pieniä. Huoh... puuroa ja ruisleipäähän tässä on sit vedettävä. Myös Reissumies on hyvä vaihtoehto.
Hyvää alkavaa painonpudotusviikkoa kaikille