***Kevyempänä kesään*** tammikuu -10

Olis kiva kuulla miten syömiset sujuu varsinkin yövuorossa. Yövuoro on mun kompastuskivi. Jos on rauhallista niin kolmen ja viiden välillä olis pakko saada jotakin sokeripitoista että pysyy hereillä, jos on kiire niin aamuseitsemältä huomaa että kaikki eväät on syömättä..
Tänään oli todella antoisa päivä lasten kanssa. Kolme tuntia pulkkamäessä ja puolitoista tuntia luistelemassa. Kivaa oli kun pakkanen oli inhimillisissä lukemissa :)
 
Mae
Huh, taas mukana kuvioissa. :)

Mä olen nyt ollut 7pv niillä xtran pussikeitoilla. Painoa on lähtenyt, en tiedä paljon, ke on eka ryhmäpunnitus. Mutta joulusta on kotivaakan mukaan pudonnut 4,5kg :D

mustana Mä olen aiemmin tehnyt vuorotyötä ja aina yövuoropäivinä tein niin. Että siirsin ruoka-aikoja ihan normaaleiden tyyliin. Eli nukuin aamupäivän, sitten aamiainen n.12-13, lenkkeilyä/ulkoilua, lounas oli joskus alkuillasta n.17, välipala n.20, päivällinen oli vasta joskus 23, kun viimeiset kotiin lähtevät lapset oli haettu ja iltapala sitten joskus klo.3 aikoihin. Puuron söin vielä ennen kuin lähdin kotiin aamulla.

Porkkanat oli aina myös valmiiksi kuorittuna mukana, jos tuli tarve syömiselle, niin nakertelin niitä.

Mutta nyt käyn päivittelemään etusivua ja luen tarkemmin juttuja.

Tsemppiä kaikille tähän viikkoon :D
 
Viikko ilman herkkuja, jos eilistä mutakakkua ei lasketa. :whistle:
Sen tein karppaajien ohjeella ja KERRANKIN osasin syödä vain yhden palasen!
Jaoin kakun kymmeneen osaan, söin yhden palasen ja pakastin loput tulevaa varten.
Olen ylpeä itsestäni!
Tänään tein karppien ohjeella kasvis-kanagratiinia, jonka maustoin pekonilla. :p
Tuli tosi hyvää!
Leipiäkin on tullut leivottua heidän ohjeella ja nekin ovat olleet hyviä.

Perjantaina yritän kammeta itseni uuden liikuntaharrastuksen pariin. :)
 
Moro!

Tän viikon perjantaina aattelin pitää ekan punnituspäivän, ku alotin tän urakan vasta viime ke, ni eipä sitä parissa päivässä paljoo saa aikaan(ainakaa ku syö neljän ihmisen annoksia herkkuja..). Ihan oikeesti, onnistuin syömään viikonloppuna varmaan kilon itelleni ihraa. Huoh!!! Noo, kyllä tää tästä. Jos jussiks sais tavotteen saavutettua:)

On kiva ku tää tuntuu olevan ihan virkee ketju ja toivon todella että saadaan lukee menestystarinoita hoikemmista uomista:)

Joku oli laittanu linkkiä kuntoPLUS:n sivuille ja bongasin sieltä itelle sopivan vatsalihastreenin. Tykkään siitä jo senki takia, ett yleensä kyllästyn tekee samaa juttua pitkään, nih tuossa onki sit vaihtelua joka viikko.

Teinpä perjantaina Ylen jumpanki ja voi pojat, ku oli tehokas kuntopiiri vatsalle. Suosittelen!!! Tein sen sunnuntaina ja vieläki tuntuu. Rankka oli, mut tehokas!

Juups, jospa menis laittaa perunat liedelle ja valmistelee kuhaa:)

Mä kyl arvostan näitä karppaajia ym.tietyn linjan noudattajia. Oon niin kaavoihin kangistunu, ett en varmaan pystyis/jaksais tekee isoo muutosta ruoka-aineissa. En muutenkaa perusta ruuanlaitosta.

Ja viel haaveilua...ku olis jos mennu vaik 6viikkoo eteenpäin ja pudotetun kohdalla olis kiloja. Ai että!! Pitääpä selailla koneelta vanhoja kuvia motivoinnin ylläpitämiseks.

Se on moro ja tsempit kaikille =)
 
Vaikeeta on tää alku kyllä. En saa millään syötyä tarpeeksi ja siksi kai kroppakaan ei suostu kiloista luopumaan. Tällä hetkellä liikunta on minimissä koska lapsi on sairaalahoidossa ja yöt vietän töissä . Ruokavalio koostuu lähinnä hedelmistä, sairaala-automaattisalaatista ja kanttiinin erittäin pahasta kahvista. Kiloklubiin laitettuna noin 600 kaloria vuorokauteen ja unta ei juurikaan näihin vuorokausiin mahdu. Kroppa siis täysin jumissa ja niin aivotkin. Ehkä parin viikon päästä vois haaveilla tuloksista jos saisin liikunnan mukaan edes jollakin määrällä kunhan lapsi pääsee kotiin.
 
Kyllä sä Lunga nyt ainankin kilon saat pois 6 viikossa!
Mäkin aion saada! :D

Mustana, sulle hirmusesti jaksuja! :hug:
Koitahan nyt hiukan nostattaa nuita kalorimääriä, jotta jaksat paremmin!

Täällä on menty suht hyvin taas tänäänkin.
Aamulla en ehtinyt syödä mitään, mutta ruokkiksella vetäsin ison sipulipihvin kasviksilla ja salaatilla. Ja äsken juur sain syötyä kasvis-kanagratiinia salaatin kanssa + 3 sokeritonta namia. :whistle: :whistle:
Hiilareitakin "vain" 10 g/100 g. Voikohan pitää paikkaansa, koska olivat tosi hyviä?!?!?! :eek:

Eli täällä ollaan TOSI pettyneitä, jos mitään tulosta ei ole perjantaina!
Vatsakin alkoi muuten taas tänään herätä henkiin, joten ehkä sekin siitä vielä toimimaan saadaan. :/
Jospa sitä huomenna jaksaisi vaikka kuntosalille!
 
Se alkaa tämä viikko olla puolessa ja edelleen menee kohtalaisesti =). Ilman suklaata olen nyt ollut tän alkuvuoden ja nyt se ei tunu edes vaikeelta, ne ekat päivät on pahimmat. Tosin kahvia ja tupakkaa on sitten mennyt enemmän kuin aiemmin, mutta eiköhän sekin tässä ajan kanssa tasotu.

Huomenna jatkuu opinnot joululoman jälkeen ja se on taas yksi haaste, ensinnäkin se että maltan olla luennot ilman karkkia ja toisaalta myös se että nyt kun yöuni ratkaisevasti vähenee, kun yöt menee mm tentteihin lukien, niin ei sitten sortuisi syömään yöllä. Mielummin vaikka sitten kahvia ja tupakkaa kun kahvia ja suklaata kuten koko viime syksyn.

Mä otin muuten vaa'asta patterit pois, laitoin ne kaappiin ihan siksi että yritän nyt olla hyppäämättä siinä ihan joka aamu. Perjantaisin vain =).

 
huh huh.. tällä viikolla liikuntaa oon jo saanut lisättyä hyvin.. just kuntonyrkkeilemästä tulin ja olo on niin ihana.. tätä oon kaivannut... =) jouduin viime keväänä n. vuosi sit lopettaa ton kuntonyrkkeilyn kun alkoi supistelemaan niin kipeästi... tää on kyllä hyvä homma kun tänne käy vähän kirjotteleen näitä viikon tapahtumia ja painoja niin pysyy mielenkiinto nyt tähän elämänmuutokseen... mä tyhmänä kysyn et mitä toi karppaus on kun siitä niin paljon puhutaan? tsemppiä vaan kaikille tälle viikolle... =)
 
Karppaamisella ainakin mie tarkotan hiilareiden (eli hiilihydraattien) vähentämistä.
Kokonaan en niistä kieltäydy, mutta yritän tosissani nyt välttää leipää, perunaa, pastaa, riisiä, sokeria...

Tää kirjoittelu tänne on sikälikin hyvä juttu, että asiat jää samalla muistiin ja joitakin mieleen tulevia juttuja on helppo tulla jälkeenpäin täältä katsomaan. Ei mun tulis muuten mitään päiväkirjaa tms kirjoitettua...
 
mustana: voimia ja jaksuja! :hug:

minni-iines: kuntonyrkkeily on kyllä tehokasta. itekki oon jonku verran harrastanu. nyt tosin meinaan jumpat ja nyrkkeilyt jättää ja liikkua päivisin hiihtäen ja lenkkeillen.

jänskättää...perjantaina hyppään vaa'alle! mulla on mies ottanu vaa'asta patterit pois :) oisin varmaan kyl eilen muuten jo käyny
 
Plääh mä en jaksa en yhtään mitään :| Ihan kakka päivä. Aamusta asti on ollu veto pois. Tiedän, että kuluneen viikon aikana paino on taas hitusen laskenut, mutta pe vasta vaakaan. Menen ostamaan karkkia.
 
Hei! Viikonloppu meni totaalisesti "penkin alle" lauantaina luvallisesti pikkaisen herkuttelua, mutta sunnuntaina iski "ahdistus" niin tuli mätettyä ruokaa ja herkkua navan täydeltä. Jos jollain on hyviä vinkkejä miten päästä eroon tunnesyömisestä niin otetaan kiitollisena vastaan :wave: Vaikka tuon tiedostaa, niin silti erittäin vaikeaa päästä eroon ajatuksesta "syötävä jotain hyvää kun harmittaa", kun on lapsesta asti tuohon opetettu.

Mietinkin auttaisiko jos pari viikkoa pitäisi tehokuuria Nutriletin tms. avulla ja pääsisi hyvään alkuun laiharissa ja sitä kautta motivoitua itsensä? Onko joku noita Nutriletteja joskus syönyt, paljonko niiden avulla voi viikossa/kahdessa pudottaa? Entä mitä nuo Maen käyttämät valmisteet ovat?
 
Mae
Vala Mal Doran Nuo on vähän kun nutriletteja, mutta niitä saa VAIN noista Xtravaganzakeskuksista. Ja ovat vähän kalliimpia. Niitä voi ostaa ilman ryhmään sitoutumista, mutta idea olis kuitenkin myös ryhmään kuuluminen.

Mä tulin juuri ekasta ryhmätapaamisesta! -3,1kg ekasta viikosta, rasva% laskenut 2% ja rasvamassa 2,5kg! Jee!
 
Mä olen kolmatta päivää sairaan lapsen kanssa kotona. Mies tekee täyttä päivää enkä siis ole päässy ulos ollenkaan. Tänään sit ratkesin tyhjentämään kaappeja ku oli niin tylsää... :ashamed: No huomenna on uusi päivä. Ei nää ratkeemiset tähän lopu...
 
Vala Mal Doran, tiedän tuon tunteen tuosta tunnesyömisestä. Olen itse normaalisti samanlainen. Mun painonpudotus vaatii vaan vankan päätöksen, jotta se toimii. Jos yhtäkkiä yllättäen päätän laihduttaa, sen enempiä miettimättä, se menee puihin aivan varmasti.
Tsemppiä!

Täällä päivä mennyt taas tosi kivasti ja kevyesti!
Odotan perjantailta niin paljon, että pelkään tulevani todella korkeelta ja todella lujaa! :ashamed:
Maanantaina aika tatuoijalle ja se hiukan jänskättää/"ressaa". :whistle:
 
Huomenta!

Kotona kipeän lapsen kanssa. Viime yö meni kivasti valvoessa ja kun olin ensin ollut 7-15 töissä ja 16-20 koulussa niin olin aika uupunut ja kuten aina väsyneenä on pakko saada jotain hyvää, niinpä yön pimeinä tunteina tuhosin lasten 75g sipsipussin joka viime viikonlopulta jäi. Onneksi kotoa ei löytynyt mitään muita herkkuja, kaapit kyllä kävin tarkasti läpi... Nyt on valtavan huono omatunto, siis lähinnä siitä että en vaan millään opi hillitsemään itseäni, se kun olisi ensimmäinen edellytys siihen että oikeesti voin joskus laihtua ja säilyä siinä pienemmässä painossa.

Saa nähdä mitä puntari kertoo huomenna...
 
:attn: :attn: Seuraa valitusta, lukekoon ken haluaa... :headwall: :headwall:

Siis mulla on TAAAAAS mopo karkuteillä, tää viikko menny sit niin penkin alle ku olla voi |O |O
No eka lauantaina anoppilas herkuttelemas ja neiti piti karkkipäivää niin äiskä siin samalla, aattelin et seuraava punnitus vasta viikon päästä...et kyllä ny voi herkutella :headwall: :headwall:
No alkuviikko läx hyvin käyntii, ainaki maanantai mut sitte tiistaina alko syömingit olla mitä sattuu :kieh: Aina aamusin oon alottanu reippaasti, aamupala ja paaaljon juotavaa :x mut mikä kumma kun se jonkin hyvän himo iskee nii sit kollataan kaapit läpi ja mitä löydetään se syödään :ashamed: :ashamed: No tytön karkeista oon pitäny näppini erossa (hyvä minä ) mut sit keksiä, piparkakkutalon karkit(öhöm!) yms.... Ja kun huomaa et on tullu syötyä pisteet täyteen jo ennen iltapäivää sitä menettää kontrollin kokonaan ja "syödään sitte kunnolla koko ilta"-meininki alkaa ja syödään normi iltapalat vaikkei olis niin nälkäkään....Voi P***** suoraan sanottuna, kaupastakaan en mielestäni oo hirveesti mitään hyvää tuonu.
Mut aatelkaa...tytön synttäreille tein papalle gluteenittoman kääretortun ja siihen päälle pantii tota purkista pursotettavaa kermaa, no eihän siinä vielä mitään...onnex annoin tortun vaarin mukaan mut kun mä täälä kaappeja nuohosin löysin ton kermapöntön ja eiku suoraan purkista suuhun vaan :eek: :eek: välillä pullan päälle tai sit ilman :ashamed: :ashamed:

Ja sit noi alapään jutut ;) eipä oo tarvinnu pöntöllä käydä koko viikolla, mikä ihmeen jumi sit lieneekää :LOL: Taitaa koko pönttö räjähtää ku lastia alkaa tulla. Tänää jo epätoivosena laitoin luumuja likoomaan ja aion ne napata suuhuni ku ovat pehmenneet..en halua koko alapään räjähtävän pöntön mukana :eek:

No aamulla käväsin puntasillaki ja taitaa olla lukemat huomenna aikaslailla huonoja, ainaki plus merkki on numeroiden edessä, että se tästä hyvästä alusta, ei ees 75 alle taida päästä. No tästä kuopasta on vaan yritettävä ylös, ja toivottava parempaa itsekuria ja rakastettava itteensä semmosena ku tällä hetkellä on vaikka itseinho on ny tooosi voimakkaana pinnas :'(

Sorry täski valitukses tais mopo karata käsistä ku tämmönen romaani tuli, mut pakko jonnekki saada purkaa tunteitaan, josko vaikka helpottas :heart:

Lykkyä tykö kaikille huomiseksi =)
 
Hei taas!

Ihanaa lukea, että muillakin samoja ongelmia ja sortumisia syömisen suhteen kuin itsellä. Siis tietenkään en toivo, että muut epäonnistuvat ja sortuvat, mutta vähentää itseinhoa kummasti, kun tietää ettei ole ainoa herkkujen kanssa tuskaileva. Tänään kävin vaa'alla ja näytti yllättävän kivoja lukuja, vaikka plussaa pelkäsin, siksi tänään koitankin tsempata mahdollisimman kevyesti syömällä, että hyvä tulos olisi vielä huomennakin, kun virallinen punnituspäivä.

Lupasin itselleni, että jos näyttää edes suunnilleen samaa kuin tänään, niin viikonloppuna voidaan sitten herkutella aurajuustokermaperunoilla :p Noihin kun ois kaikki aineet kaapissa, ja pitäis pois käyttää ennen kun menee huonoksi. Edelleen nuo Nutriletit houkuttelee, mutten tiedä raaskiiko niihin sijoittaa. Ainaista pihistelyä tämä kotiäidin arki

:kieh:

Viimeiset tsempit vielä kaikille ennen huomisen punnitusta!
 
outokumpu Sulla mahtaa olla tukala olo. Mutta aatteles, sun paino laskee varmasti kiloja kun maha alkaa toimia. :LOL: Oletko koskaan kokeillut pajalan puuroa? Mä söin sitä raskausaikana (ilman pellavansiemeniä) ja hyvin tepsi. Tai aluksi ihan vaan peräruiske apteekista ja sit pajalanpuurokuuri. Tässä ohje

PAJALAN PUURO (4 - 5 annosta)

1 litra vettä
5 tl pellavansiemeniä
10 luumua
(10 kuivattua aprikoosia)
0,5 dl leseitä
2,5 dl neljän viljan hiutaleita
(1/2 tl suolaa)

Paloittele illalla luumut ja aprikoosit litraan vettä. Lisää pellavansiemenet ja liota yli yön. Kiehauta aamulla ja lisää leseet ja hiutaleet. Hauduta puuroa noin 15 minuuttia ja mausta tarvittaessa miedosti suolalla.
 
Tässä ekat "oikeat" lukemat nyt multakin, kun homma on lähtenyt käyntiin:

Ikuinen laihduttaja
pituus 176
paino 89,5
BMI ennen 28,7
tavoitepaino 76
paino nyt 87
pudotettu 2,5
viikkopudotus 2,5
BMI nyt 28,1

Ei mikään sensaatiomainen suoritus, mutta ompahan pudonnut!
JA pitää huomioida sekin, että täysin ruokavaliolla, tippaakaan liikuntaa en ole ehtinyt harrastaa.
 
kyllä nyt v*tuttaa! paino saman 68 kg kahen viikon jälkeen. puntari näyttää puolen kilon tarkkuudella, mut silti. ottaa kaaliin ku liikkunu oon 6 kertaa viikossa ja herkkuihin en oo sortunu lukuunottamatta kahta pientä täytekakun palasta.

mut mie en luovuta! katon vielä kaks viikkoo ja jos ei ala tippuun, tarttee alkaa laskeen kaloreita. menkat just lopuillaan, liekö se turvottaa. ainakaan sormuksia en meinaa saada sormesta kunnolla pois, kuten normaalisti..

prkl
 
Pöh, mullakaan ei ole paino pudonnut kuin 100 g viime viikosta, tosin vaaka (digitaalinen) näyttää joka kerralla eri lukemaan, joten turhauttaa käydäkin vaakalla kun ei siitä tiedä pitääkö paikkansa. Outokumpu ja muut herkuttelijat, mitäs tykkäisitte karppauksesta? Itselläkin ollut ihan hirveitä mielitekoja joita ei ole pystynyt vastustamaan, mutta nyt kun olen aloittanut karppaamisen ja on täytynyt totaalikieltäytyä sokerista niin on helpottant. Toki mielitekoja tulee, mutta ne menee ohi, pahimpaan tuskaan voi tehdä karppiherkkuja, vaikka masikkajäätelöä (ohje karppaus.infon sivulla)
Jaksuja ja mielen lujuutta kaikille viikonloppuun :wave:
 

Yhteistyössä