Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Ovistesteistä: ovulaatio kestää jotain 24h, joten on ihan mahdollista että saa plussattua kahtena erillisenä päivänä! Mut jos tosiaan niitä plussia (selkeitä, haamuja ei lasketa "tässä pelissä" ; eli jos tikuttaa haamun, niin ovulaatiota ei ole) alkaa tulemaan useampana päivänä peräkkäin, suosittelen sitä raskaustestiä..
Meillä nuo peiton heiluttelut (hauska ilmaisu!) on aina olleet "aika" suunnitelmallisia. Saatetaan sopia vaikka puhelimessa illan touhuista, jne. Meitä ei häirinnyt esikoista yritettäessä, että puuhailtiin juuri oletetun ovis päivän aikaan. Ja toisaalta, me ei koskaa puuhailla k18 juttuja, ettei olis käyty pesuilla.Tämä järjestely ei ole häirinnyt, vaan on meidän tapa aloittaa kahden keskinen laatuaika.

Onnea taas uusille plussalaisille, toivotaan monia muitakin onnellisia pian ilmestyvän!
 
Joo, edelleen on menkkatuntemuksia mutta ei itse vuotoa. Hartaasti toivon että ois tärpännyt mutta toisaalta pelkään että psyyke huijaa ja siksi menkat antaa hieman oottaa itseään..

Siltikin varpaat ja sormet ristissä koko viikonlopun että ei alkaiskaan eikä vielä maanantainakaan jolloin vois jo tehä r-testin.
Voisko menkkatuntemuksia olla silti vaikka olisikin raskaana?

 
Terveiset etelän kuuman auringon alta B)
Aika kului aivan liian nopsaan lomalla...paluu arkeen on koittanut |O
Eipä silti, kuumeilu unohtui melkein kokonaan loman aikana ja nyt olisikin jo aika alkaa testejä tekemään :D Täällä testi polttelee näpeissä ja malttamattomana yritän odotella aamua...pitikin mennä ostamaan testi :whistle:
Paljon on kerennyt tulla uusia "kasvoja" reilun viikon aikana =) Kiva!
Mutta nyt takaisin purkamaan laukkuja :headwall: miten tuota tavara mahtuukin laukkuihin noin paljon...
Kaikille plussanneille ONNEA :heart:
Toivottavasti saan pian liittyä seuraanne :)
Oireita en osaa sanoa kuin tämän päivän ajalta...ei kerennyt lomalla tutkaileen omaa napaa..
Eli oireita tänään ollut, pahoinvointi aamulla ja päivällä vatsassa aina jännästi pyörähti/muljahti että sain juosta vessaan niin lujaa kuin nilkoista pääsi, tuntui etten kerkeä ja sitten kun vihdoin posliinilla istuin niin mitään ei tullut, outoa :/ Ja tätä tositui sen kymmenen kertaa päivällä ja sitten rauhottui. Nyt vaan nipistelee alamasua...
Mutta aamulla kusasen testiin ja toivottavasti plussa tulee :D
 
Huomenta, tai oikeastaan päivää.. =)

Ovistesti taas nega, mikä on ihan hyvä, koska mies pelireissulla ;) . Ja tosiaankin oletettavaa on että ovis olisi vasta ensi viikolla, mutta ovistestipakkauksen ohjeen mukaan nyt tikutellaan! Niissä ohjeissa lukee että ovisplussan jälkeen munasolu irtoaa 24-36h sisällä, eli sillon pitäisi pyrkiä peiton alle. Haamu on tosiaankin nega, niin kuin sinuhe kirjoittikin. Sen pitää olla todella selkeä plussa, sillon on oikea hetki. Minäkin siis nyt näinä kahtena aamuna saanut "ovishaamun" eli negan.

Ja Meillevauva : Menkkatuntemuksia voi todellakin olla vaikka onkin raskaana. Esikoisen kanssa luulin että menkat olisi alkamassa, mutta se olikin pikkutypy kun nappasi kiinni tarrasukillaan! :D Toivotaan että näin on sinunkin tapauksessasi!

Aurinkoista päivää kaikille :wave:
 
no niin, nyt on testi tehty. Ja vielä ei selvinnyt miten on...
Haamu tuli, mutta vasta testiajan jälkeen. Ja tein testin eilen illala tai yötä kai se jo oli..joten testi uusiksi huomenna. Ja toivottavasti sitten jo jotain selvempää tietoa :D
Aiiiivan ihana ilma ulkona, kiva kun tännekin on tullut kesä reissun aikana B) Mutta nyt pihalle arinkoon kahville =)
 
Ippu Ei kun peittoa heiluttelemaan! ;)

Minullekin nämä ovistestit ovat aivan uusi juttu, niin en oikein osaa neuvoa. Minullehan ne näyttää haamua, eli plussaa odotellaan vielä saapuvaksi.. Katsotaan sit tuleeko se plussa vaan yhtenä aamuna vai jääkö minullekin tuollainen "plussakierre" päälle.. =) Mieti jos se vaan olisikin raskaustesti?! :D Ikävä kyllä vasta ovisvaiheessa ollaan... Tai enhän minä edes siinä vielä... =)
 
Vieläkään ei tietoa menkoista! Siltikin pidän suuni supussa, en tee r-testiä ennenkuin aikaisintaan maanantaina ja miehellekään en uskalla sanoa mitään vielä, pelästyy vielä :kieh:
Tänään en ole edes ehtinyt miettiä noita menkkoja, käytiin koiran kanssa kisaamassa hyvin tuloksin.

Menkkojen suhteen pidän edelleen sormet ja varpaat ristissä.

 
Ippu löysin tällaisen pesu:n sivuilta:
"Ovulaatiotesti havaitsee virtsasta LH:n eli luteinisoivan hormonin, joka aiheuttaa ovulaation. Ovulaatio tapahtuu muutaman päivän sisällä LH-huipun havaitsemisesta. LH-huippu kestää yleensä kaksi vuorokautta, tosin tässä on yksilöllisiä vaihteluja."

Eli siis sitä hormonia mihin se testi reagoi voi olla pari päivää elimistössä niin paljon, että testi reagoi siihen. Samoin mulla tulee joskus oviksen yhteydessä pientä tuhrua, luin jostain että se liittyy tuon lh-tason äkilliseen romahtamiseen kun ovulaatio on tapahtunut. Eli veikkaisin että sulla alkaa ovis olemaan nyt ohi, kun testissäkin alkaa olla hailakampi viiva. Mutta en mäkään tosiaan ole ikinä ovista testannut, joten olen huono neuvomaan. =)

Salamander toivotaan että aamulla tulee selkeämpi viiva. =) Meillevauvallakin alkaa näyttämään lupaavalta...

Nyt tyttöä syöttelemään. =)
 
salamander älä vielä masennu! Eikös se ole ihan normaalia, että vaikka olisi raskaana, tulee menkkojen alkamisajankohdan aikoihin pientä vuotoa. Sinuna tekisin huomenna vielä testin, tietysti jos se vuoto ei nyt oikein kunnolla ala.

Ippu muisti ihan oikein, minähän se olin joka epäili sitä mielen tepposta kun menkat myöhästyi. Toivoin niin kovin, että olisin raskaana. Toivotaan Meillevauva että sulla johtuis ihan toisesta syystä! =)

Ihana päivä ollut, nyt on jo vähän väriäkin nahassa. Paitsi että oon kärsinyt krapulasta puol päivää. Oli työpaikan illanvietto eilen ja siellä tietty tarjoilu pelas. Huh huh..olisin kyl valmis luopumaan näistä päivistä! :x
 
Kauhee ku moni saa jännäillää parhaillaan.. moon niin kade!! |O

Meillevauva: Missä kisoissa olit koiran kans? Ajattelin vaan kun täällä meidän paikkakunnalla on agilitykisat tänään.. :whistle:

Ollaan oltu mun isovanhempien kans koko päivä shoppailemassa ja pappa makso kaikki mun ostokset.. :heart: Oon lellitty eka lapsenlaps. :D Pappa betalar. :p

Nyt ollaan ukkelin kans lähdössä jonnekkin rantaan istuskelemaan ja koiraa uittaan.

Nyt kp 30/29, eli kierron pituus näyttää venyvän kun mitään ei tapahdu. Vähän on masu pipi. Vitsi ku ois edes pieni toivo raskautumisesta mut ku ei niin ei.

Mun mielestä tuo ovistikuttelu vaikuttaa liian epämääräseltä ja vaikeelta. Tulisin varmaan hulluks sellasten kans ku tulkintoja ja sääntöjä viivan väristä ja tummuusasteesta on miljoona.. :LOL:
 
AAAAPUVA! :kieh:
Pääsin just viime viikolla mukaan ja nyt sivut on menneet uusiksi ja kirjautuminenkin nykyään vaaditaan. Rupesin tässä kokeilemaan miten tämä viestin laittaminen onnistuu. Onnittelut kaikille plussanneille! =)
Itselläni on justiinsa vuotopäivät ohi ja ovispäiviä tässä odotellaan, katotaan kuinka tässä kierrossa käy! Isäntä on kyllä viikon reissussa, joten voi hieman vaikuttaa onnistumis prosenttiin! Jouduin muuten kirjautumaan Ninnukka02, kun Ninnukka oli jo käytössä! Jos joku viitsii, niin vois listaan vaihtaa nimen oikein.
Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua vaan kaikille! :hug:
 
minä mielelläni vielä kestäsin listalla.. :attn: olin ennen nimimerkillä tinka mut nyt pitiki rekisteröityä ja enhän mie sitä nimee saanu.. en oo kyllä montaa kertaa kirjotellu mut aktiivisesti seuraillu taustalla kuitenki. kun ei tullu vastaamisesta vanhojen sivujen aikaan mitään kun tökki koko homma jatkuvasti.
niin ja ensimmäistä edelleen haaveillaan ja sit heinä-elokuussa jos sais jo jotain aikaseks. kunhan ei toi ukko enää käännä kelkkaansa. :D
 
Eka tuhru havaittu just! :D Eli saanhan laittaa nyt kp 1/29, saanhan!?!? :p Huomenna ois jo kp 2, niinhän? Elän toivossa että nyt jäis ehkäsy kaappiin odottamaan. Eli Ippu: Juu, vielä ehkäistään.. :/

Tinjami: Ukoilla on kyllä paha taipumus kääntää kelkkansa viime hetkellä.. :kieh:

Ippu niitä nimiä kyseli. Mulla ei oo yhtäkään ehdokasta pojalle, mutta montakin tytölle. Tahtoisin kyllä kaksiosaisen nimen, mutta en tiedä suostuuko mies. Ehdokkaita ovat mm. Aava/Tuuli/Meea ja monta monta muuta.. :whistle: Mulla siis ei valitettavasti oo ehdottaa sulle pojan nimiä kun en itsekkään keksi yhtään mukavaa.. mut saman tyylisiä nimiä on mm. mun serkuilla, jotka on Ilmari ja Eino. :D
 
:wave: täälä olis yks pahasti vauva kuumeinen! meillä on jo poitsu kohta 4v. ja toista on yritetty nyt kohta toista vuotta, hyvin tuloksin ja sitten taas karvaisin pettymyksin :'( minulla nyt 1 ½v. aikana 3 alkuraskauden keskenmenoa, viimeisin otti todella voimille ja lopetin vauva haaveilut noin puoleksi vuodeksi! en vain voinut! nyt taas alkaa aurinko paistamaan ja kaverit saa vauvoja.. löysinpä varastosta esikoisen turvakaukalon ja pikkuruisia vaatteita..itku tuli.. pakko niissä on vielä joskus joku pikkuinen olla! :heart: :snotty: vaikka tuntuukin ettei sitä minulle enää suoda.. itku tulee joka kerta kun täti taas ovelle kolkuttelee..nyt ens viikolla taas jänskätään joko olis.... nyt siis kierto n. 25/31
 
Moi taas kaikki,

tervetuloa Bella de la Rosa!

Olen tässä hieman ajatuksissani ollut koko illan, kun tänään tuli mammaksilta tilattuun testiin kaksi viivaa, joista toinen (se testiviiva) todella haalea ja sininen. En tiedä, olisiko sen pitänyt olla punainen jotta merkitsisi raskautta. Olen tehnyt ennenkin noita ja ennen ei ole tullut mitään muuta kuin kontrolliviiva. Tein sitten vielä jonkin ajan päästä toisen testin ja se oli aivan kuten ennen tekemäni testit eli vain yksi punainen viiva. Nyt mietin, voiko ensimmäinen tulokseni olla haamu... Silloin kun tein ekan testin niin en ollut käynyt moneen tuntiin wc:ssä ja toisen testin taas tein lähes ekan perään. Joten onkohan mahdollista, että ekassa virtsan hormonipitoisuus olisi ollut vahvempi?! Aion aamulla testata uudestaan, olen vähän niillä fiiliksillä et eka testi oli vaan jotenkin virheellinen. Tietääkö kukaan minkä väriset viivat mammaksin testeillä pitäisi tulla? Ohjeissa puhuttiin vain värillisistä.
 
Vieläkään ei mitään! =) Edes eilinen seksi ei saanut menkkoja tulemaan
Menkkamaisia kipuja ei ole mutta musta mä haisen menkoilta :LOL:

Koko ajan tekis kyllä mieli lisää seksiä, joten eiköhän tänään taas kokeilla vaikuttaako se menkkojen saapumiseen.

Noh, ehkä mä ostan sen r-testin tänään tai huomenna.
 
Ippu: On se ok, että nyt vasta kp 1, mut pitääkö kiertopäiviks sit laittaa 30 kun sillon kierto ois päivän pidempi ku edellinen?! :/

Salamanderi: :hug:

Meillevauva: Hopi hopi testiä hakemaan! Ja edelleen huhuilen ja utelen, että missä kisoissa olit koiran kans? :p

Bella de la Rosa
: Tervetuloa mukaan! Toivottavasti tämä kierto on se kun tärppää ja turvakaukalo saa uuden käyttäjän. :hug:

Mepäs puuhailtiin ilman Kalle kumia aamulla! Tästä se lähtee.. :LOL:
 
Rhea olin tosiaan agilitykisoissa muutaman vuoden tauon jälkeen

Ja r-testi on ostettu. Nyt vaan mietin testaanko tänään illalla vai vasta aamulla. Mitään menkkafiiliksiä ei ole enää ollut, mutta eipä mitään muitakaan fiiliksiä mitä en muutenkin tuntisi. Apteekista sanoivat että testin voi tehdä koska vaan eikä tarvi odottaa aamupissaakaan.

Miehellenikään en ole mitään sanonut, ehkä mä odotan vasta testitulosta..

 
voi että, haamut on niin tuttuja... :saint: välil pitäny paikkansa ja sitten taas ei! ukko tossa aamulla katseli mun massua ja tokaisi että nyt toi sun maha on sen näkönen että sielä on vauva! :heart: mielestäni ihanasti sanottu mun ukolta... vaikka mahan koko johtu taas kun hellettä niin nesteet kertyy oikeen kunnolla. |O
 
Heippa kaikille!
Hetken aikaa olen jo sivusta keskustelua seurannut, mutta jos vaikka nyt ilmoittautuisin mukaan!!
Meillä vauvasta haaveiltu jo toista vuotta ja kerran jo aloittamisajankohtaa mun töiden vuoksi siirretty, mutta nyt se aika on vihdoin koittanut. Näiden kuukautisten jälkeen ei enää ehkäisylaastaria laiteta paikoilleen. Esikoinen saa tulla kun on tullakseen=) Eli nyt eletään kierron toista päivää ja oletan luomukierron olevan sen 28, mutta senhän näkee sitten vasta jatkossa että mihin se asettuu!!!



























 
Moi taas,

tervetuloa Joanna! :) Minkä ikäinen olet?

Kiitos Ippu ohjeista! Kokeillaan, toimiiko. Tästä siis toiv. aukeaa linkki kuvaan:
http://www.aijaa.com/v.php?i=622262.jpg Mahdattekohan edes nähdä mitään siitä kuvasta kun oli aika vaikea saada muutenkin hailakkaa sinertävää viivaa kameran linssissä näkymään! Nyt tuntuu että menkat olis ehkä alkamassa, mutta yhä ihmettelen miksi toi toinen viiva tohon tuli (ja sen näkivät myös muut, en vain minä :D).
 

Yhteistyössä