Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Ilmoitus ilmoitus! *kailottaa*

Täti saapui kunniakkaasti viime yönä. Ja nyt taitaa olla aika äkäisenä jostain syystä (kai siitä, kun en meinannu antaa ensin tulla :LOL: ), kun alamasua ja -selkää särkee, juilii ja tykyttelee ihan järkyttävästi. \|O :headwall: Oon syöny tänään jo kolme särkylääkettä eikä auta yhtään... :'( Arvatkaa vaan onko ihana sunnuntaipäivä meillä, kun oon pahalla tuulella ja tosi kipeenä..? :ashamed: :snotty: Jospa se tästä lähtisi helpottamaan... :whistle:

Niin eli tänään kp 1/28-30. ;)
 
Jospa joku viitsisi laittaa minunkin tiedot ajantasalle vaikka huomiseen listaan. Eli tänään sunnuntaina menossa kp3/?.Ja yk 1 aluillansa siis. Ajattelin etten uskalla mennä itse tuota listaa sotkemaan :) Tuosta kierron pituudesta en uskalla lähteä mitään veikkailemaan, koska tosiaan ensimmäinen luomukierto piiiitkäään aikaan lähtee käyntiin...

Rhea, itse ainakin hoksasin tuosta kasvojen ihon muutoksista kaverini vauvapuuhat... Eli ainakin hänellä pillereiden lopettamisesta kasvot reagoivat jonkin verran. Itsekin vähän pelkään että iho rupeaa temppuilemaan, onhan se pieni hormonimuutos. Vaikka eipä minulla edes pahimpina teinivuosia ollut pahemmin finni ym. ongelmia, mutta eihän sekään takaa mitään. :)

Nyt täällä meillä odotellaan kovasti tätösen lähtöä, jotta päästään tositoimiin.

:D
 
Noihin näppyihin vielä sen verran, että kaveri sano niitten saattavan johtua siitä ku aloin n. 8 vuotta sitte syömään pillereitä niin ei oo sitä teininäppy vaihetta ehtiny koskaan potemaan. Eli teininäpyt tulis vasta nyt. Byhyy!!! \|O

Mulle voi huomisen listaan päivittää uuden kierron. Eli nyt on menossa kp 2/29 ja huomenna tietty 3/29. Eilen illalla siis tuli jo sen verran että vessassa käydessä lorahti.. tosin tänään on sit hiljanen päivä taas.
 
Heippa!

Minäkin ilmoittaudun mukaan, jos sopii! Meidän oli tarkoitus aloittaa yritys vasta loppukesästä, mutta yritys alkoikin eilen :).

Olen lukenut tätä ketjua kyllä hyvinkin ahkerasti, ja oppinut täältä monenlaista. Mm. vauvalehden laskurin mukaan juuri eilen oli otollisin päivä eli kierto nyt puolessa välissä ;). Mä en kuitenkaan jaksa/viitsi laskea tarkkoja päiviä ainakaan vielä, joten ei kait haittaa jos en niitä sitten tänne ilmoita?

Taisi olla emminmamma, joka kirjoitti, että seuraavat kaksi viikkoa on varmaan aika tuskaa odotella, että josko olisi onnannut. Meillä on sukujuhlat juuri parin viikon päästä ja mäkin 'pelkään', että jään kiinni jos en voi syödä graavilohta. Taitaa siis olla täällä aika pahana tämä kuume ja mielikuvitus varsinkin.

Meillä on jo yksi lapsi, helmikuussa 2005 syntynyt poika. Yritys oli tarkoitus aloittaa sen takia myöhemmin, että saataisiin kirjaimellisesti kevätvauva, jonka kanssa olisi helpompi ulkoilla (esikoinen oli tissillä puolen tunnin välein päivisin), mutta kun eihän sitä tiedä saako sitä toista lasta ollenkaan niin ei nyt viitsitty enää odotella.

Iloista sunnuntain jatkoa kaikille!
 
Emminmamma, Alicia, Bumba, Rhea:
Kattokaa menihän oikein, päivitin teidän tiedot =)

Sonja:
Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! =) :flower:

Itselläni alkaa nyt jännäykset, kun ovisaika on nyt lopuillaan laskureiden mukaan, ja pupuiltu on kyllä, että parin viikon päästä on jännät paikat!! =)
 
ippu Oikein meni ainakin minun päivitykset. =)
sonja Tervetuloa mukaan kuumeilemaan! :wave:

Meillä kolmella taitaakin olla samoihin aikoihin jännät paikat, kivaa kun ei tarvitse yksin hermoilla ja odotella että tuleekos se täti kylään vai ilmestyykö testiin kaksi viivaa...

Minulla ei ole pitkään aikaan ollut mitään menoa ja juuri nyt osuu ne kaverin polttarit tuohon parin viikon päähän, niin tyypillistä. Tuntuu todella typerältä ainakaan valehdella jos suoraan kysytään mahdollisesta raskaudesta. Mutta kun siinä vaiheessa haluaisin vielä pitää asian ihan omana tietona. Tai siis miehen kanssa yhteisenä tietona. =) Täytyy vann yrittää olla jäämättä kiinni, jos niin onnellisesti käy että olisi tärpännyt. Noh, pitihän meidän esikoisestakin kertoa vasta kun ollaan hieman varmemmilla vesillä raskauden kanssa, ja v.loppua ennen kuin edes pääsin testailemaan kerroin kavereille etten juo koska saatan olla pieniin päin... :whistle:

 
Meillevauva
Myös mun tiedot voi päivittää: tänään kp1/27 ja yk.2
Näyttää aika monella meistä olevan kierto samanpituinen :D

Silleen ihan positiivista että näinkin nopeasti minien jälkeen kierto on "tasainen". Ja kuten epäilinkin, matkoilla alkaa aina menkat!
Tulin kotiin hetki sitten ja kun miehelle kerroin että eipäs saatu vauvaa aikaiseksi, totesi että onpahan kierto suht tasainen :eek:
Eli ukko muistaa tommoset "vähemmän tärkeät" asiat kuten mun kierron pituuden! Ihmettelin sitä miten se voi muistaa tollasta niin se naureskeli että se oli suurin piirtein silloin kun hän ei saanut edellisen kerran..

Mutta tulipahan myös todistettua että vauvan saaminen on onnen peliä, ei mitään varmaa. Mekin peuhattiin ihan urakalla tärppipäivien ajan..


 
Hei,

liityn myös joukkoon. Tässä kuussa aloiteltiin toteuttaa vauvatoiveita (kp 9/28).

Meillä on jo yksi 03 poika ja talon rakennus alkoi juuri, joten totesimme oikean hetken odottelun olevan suheellisen turhaa. Työpaikka vielä jänittää (kaksi vuotta opena smalla koululla ja lokakuussa pitäisi vakinaistaa)...

Viime kerralla tärppäsi ekassa kierrossa, joten mielenkiinnolla ja jännityksellä odotellaan miten käy nyt.
 
Sonja ja mussu81 , tervetuloa minunkin puolesta!! :wave:

Käytiin tänään miehen veljen lapsia katsomassa ja voi että se pikku-neiti (1v 3kk) on sitten söötti, kun on juuri oppinut kävelemäänkin. Hän on kyl mainio, samoin kuin veljensäkin. Pidin sitä pientä sylissä ja nuuhkin ja rutistin, voi kun olis oma sellainen! Mulla ainakin tuota hellyyttä piisaa jaettavaksi. :heart:

(.) Oireet tänään vähäiset, hiukan vain masukipuilua. Niin ja pissittää vähän väliä, mietinkin jo että ei kai vaan ole tulehdusta. Kyllä tämä viikko tulee olemaan jännittävä, onneksi on vähän joka päiväksi jo ohjelmaa tiedossa, jos aika kuluisi nopeammin. Nyt jo tiedän että surku tulee jos täti saapuu viikonlopulla... :/

Tädin yllättämille :hug:
 
Rhealle piti vielä sanoa, että mulla räjähti naama yhtäkkiä ihan kamalaan kuntoon, samoin ylävartalossa pienen pientä näppyä! :eek: Oon aivan järkyttynyt, ei mulla oo tälläsiä ennen ollut. Taitaa hormoonit tosiaan tehdä tehtävänsä. Arvaan, että muhun kohdistuu pian epäilyjä, koska iho ollut aikaisemmin kuin vauvan pylly... :/
 
:flower: Iso kiitos Ippu! Oikein olivat tiedot.

Tervetuloa minunkin puolesta sonja ja mussu81. Jälleen voi todeta, että kiva kun joukko kasvaa.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille tasapuolisesti :wave:
 
Jihaa, täti Moonis has arrived B) , olihan se jo aikakin!!!

Eli varmaan voips muokkailla noita tietoja eli varmaan huomenna ois kp1 ja nyt kait se "yritys" sitten virallisesti voipi alkaa...vaikka koitan olla ajattelematta että yritettäs saaha vauvaa vaan pikemminkin toivotaan että vauva tulisi, oltas niikun readyja =) (meillä mies on olllu jo kaheksan vuotta ja mä vaan en..)

Mukavaa viikkoa itsekullekkin, terkuin Nipsuli & tätsy Moonis
 
Maanantai 7.5.

Esikoisesta haaveilevat

nipsuli.......................kp. 1/42.................05/07....................yk.1
Bumba.....................kp. 4/??..................05/07......................yk.1
Vauvakuumeinen.......kp. 9/29-31............04/07......................yk 1
Kälättäjä..................kp. 18/30...............02/07......................yk.3
Hilipati......................kp. 25/28...............04/07......................yk.1
Dreamer-88..............kp. 25/29 (51-86)....puoli vuotta...........yk.3
Afu-82......................kp. 26/~30.............04/07......................yk.1
Olivia........................kp. 27/26-28..........04/07......................yk.1
Meillevauva...............kp. 28/??................04/07......................yk.1
Ciba........................kp. 29/41...............04/07......................yk.1
haahuilija..................kp. ??/??................04/07......................yk.1

Rhea...................... .kp. 3/29....................touko-kesäkuussa alkaa
postimestari..............1. haaveissa..............kesän alussa alkaa
Tansuli.....................1. haaveissa..............touko-kesäkuussa alkaa
Tellu -75...................1. haaveissa..............heinäkuussa alkaa
tinka........................1. haaveissa..............heinä-elokuussa alkaa
Nappi.......................1. haaveissa..............elo-syyskuussa alkaa


Toista toivovat

Hissukka...................kp. 7/35?...................05/07...............yk. 1
Ippu........................kp. 13/24 (23-29).......04/07...............yk .2
Emminmamma..........kp. 16/27-32...............05/07..............yk. 1
tuittu-tilda.................kp. 19/30-34 .............04/07...............yk. 2
Vilma84....................kp. 27/29...................04/07...............yk. 1

Heikko-Peikko...........kp. 18/30-73................varmaa tietoa ei vielä
Helmi72....................2. haaveissa................huhti-toukokuussa alkaa
miimu.......................2. haaveissa................kesällä alkaa
kaisa pieni................2. haaveissa................kesällä alkaa
Titania......................2. haaveissa................kesäkuussa toivottavasti
Minja........................2. haaveissa................heinäkuussa alkaa
sonja.......................2. haaveissa................ehkä heinäkuussa
Jemina....................2. haveissa..................ei vielä tietoa
Nirppurotta...............2. haaveissa.................ei vielä tarkkaa tietoa


Kolmatta kaipailevat

Alicia...........................kp. 2/28-30..............05/07..................yk.1.
annetta......................kp. 5/?......................05/07.................yk.1
Amalia........................kp. 8/28-32.........................................yk 2
Hannipupu...................kp. 8/29-31...............05/07.................yk.1
Äippä84.......................kp. 25/28-30.............03/07.................yk.3

Mammutti-Mamma...... kp. 7/?........................kesä-elokuussa alkaa
äitsykkä78.................3.haaveissa................kesäkuussa alkanee
Tytönjapojanmamma...3.haaveissa.................joskus kesällä
Miiruska.....................3.haaveissa................joskus kesällä
mervi-elina.................3.haaveissa.................syksyllä alkanee
Katinka.......................3.haaveissa.................toivottavasti pian
Narya.........................3.haaveissa.................en tiedä vielä
MOLLAKKA..................3.haaveissa.................kesän alussa alkaa
Syksyn sateet.............3.haaveissa.................heinäkuussa alkanee


Neljännestä unelmoivat

pikkueppu...................kp.28/28-30...............alkanut jo


Haamuilijat


Plussanneet

iida83..............2. lapsi (esikoinen 08/06)..............LA 31.12.2007
<br><br>
 
En olekaan pitkään aikaan kirjoitellut tänne vaikka olenkin käynyt usein lueskelemassa teidän juttuja. Tuohon iho-kekusteluun piti kanssa sanoa että itselläni on ollut nyt pillereiden lopettamisen jälkeen iho-ongelmia. Itselläni oli Diane Nova -pillerit käytössä useamman vuoden, jolloin myös iho todella sileä. Nyt tammikuussa lopetin pillerit ja huhtikuussa oikein leuka "räjähti" näppylöille. Epätoivoisena olen yrittänyt pitää todellakin huolta ja puhdistellut kaikennäköisillä aineilla ihoa.

).( kp 29 menossa. Viikko sitten oli alavatsassa nipsuilua, oisko ollut ovis? Jos oli niin kierron pitäisi hiukan lyhentyä.
 
Tervetuloa kaikille uusille mukaan! Meitä alkaakin olla jo melkoinen joukko, mutta niinhän se menee että joukossa tunnelma tiivistyy :)

Itse "sorruin" aamulla tekemään raskaustestin. Negaahan se tietenkin näytti, kun eihän mun kp.25/~30 kaiken järjen mukaan vielä pitäiskään näkyä :whistle: . Sitä vaan jo oottaa loppuviikkoa niin ettei millään malttais..
Nyt pesemään hampaita, ja auton nokka kohti hammaslääkäriä :eek:
 
Huomenta tyttelit!!

Kuume nousee!! Kuvittelen koko ajan itelleni jotain ihme oireita ja nipistelyjä.. oviksen pitäis olla vasta ens viikonloppuna ja eilen tuli jotain ihme ruskeeta tuhrua? mieskin sanoi lauantaina et on ihan intona tulevasta raskaudesta ja vaavista mut se on ny hullu saanu jostain päähänsä et haluaa ehdottomasti KAKSOSTYTÖT!!!! sekopää,mä sanoin et hyvä jos selvitään yhdestäkin !! Outoa miten sitä kuumeillaan nyt näin innokkaasti kolmosta vaikka kaksi edellistäkin olivat kovasti toivottuja ja haluttuja!?

Niin ja teretulemast uusille kuumeilijoille minunkin puolestani!! :flower:
 
moikka!

tänään multakin otetaan kierukka pois, loppuviikosta pitäis alkaa menkat ja sit parin viikon päästä aletaaan oikein urakalla hommiin :LOL:

eli toista muksua siis yritetään, jos joku noita pinoja päivittää.. ite ku en niille osaa mitää tehä :whistle:

 
Maanantaita =)

Pillerien lopetusoireista täällä on ollut juttua, niitä on alkanut mullekin ilmaantua (tai siis ehkäisyrengashan mulla on ollut käytössä, mutta samaahan se vastaa kuin pillerit). Iho ei ole ainakaan vielä alkanut oireilla, mutta rinnat on kipeytyneet, päätä särkee, väsyttää ja huono olo. Lupaavia oireita olisivat jos olisi ilmestyneet joskus kolmen viikon päästä :D , mutta tässä vaiheessa kiertoa on todettava että hormonit vain hakevat paikkaansa kun on ehkäisy jätetty pois... täytyy vaan pitää pää kylmänä loppukierrosta ja muistaa että "raskausoireita" alkoi ilmetä jo kp6 tienoilla. ;) Muistan että esikoista yrittäessä oli sama juttu, ekassa kierrossa oli oireita ihan urakalla mutta pillerien poisjättämiseen keho reagoi silloinkin. Ekojen luomumenkkojen jälkeen oireilu sitten kyllä loppui siihen paikkaan.

Tervetuloa uusille :flower: Kivaa kun porukka kasvaa! =)
 
Hyvää päivää vaan kaikille pitkästä aikaa. :wave:

Lukemassa oon kyllä käyny joka päivä teidän juttuja mutta hiljaisella tuulella itse ollut.
Nyt alkaa jännittää jo aika paljon. Keskiviikkoon meinasin odotella testiä,katsotaan pitääkö itsekuri sinne saakka. :whistle:
Alunperin mietin testausta vasta äitienpäivänä,sillon on viimestään pitäny tätin tulla käymään jos on tullakseen.

Mitkäs Olivian tunnelmat on? Meillä oli ainakin samat päivät menneillään mikäli oikein muistan. Joku muukin kyllä oli mutta nimi ei nyt tule mieleen.. :headwall: Oireita täällä on väsymys,paleltaminen ja rinnat tuntuu jonkun verran herkät olevan. Kaikki siis sopisi oikein hyvin mutta kun tätä niin paljon odottaa sitä alkaa kehittelemään vaikka mitä oireita.

Voi kun saatais pian paljon plussia tännekkin pinoon iidan seuraksi. :)
 
Mussu81: Tervetuloa mukaan! :flower:
Nipsuli: :hug: Sitten vaan parin viikon päästä uutta tykitystä kehiin, kyllä se sieltä vielä lähtee! =)

Ja sitten pohtimista: Vauva-lehden laskuri näytti minulle ovis-ajankohdaksi juuri kulunutta viikonloppua, ja pupuiltiinkin ahkerasti. Eilen sitten pyörittelin raskauskiekkoa, ja kun valitsin edellisten menkkojen alun siihen, niin hedelmöittymisajankohdaksi tuli joku tämän viikon loppu. Eli mitä mitä mitä??? Koska se ovis oikein on, jatketaanko me tätä himo-pupuilua vielä edelleenkin? Ei sillä että se jotenkin tympeää olis... ;) Ainoa vain, että esikko on kovasti kipeänä, 39+ kuumetta, joten eipä tässä itsellä tee mieli mitään seksi-juttuja, tuntuu, että ei sitä voi pitää ite kivaa kun toinen on kipeä... en tiedä onko ihan naurettava ajatus, mutta siltä minusta tuntuu. Eli siinä mielessä toivoa sopii, että homma olisi elimistössä jo hoidettu!
 
Mulla on kans aivan ihme "oireita" (turvotusta ja kevyttä vihlontaa) vaikka kp 12/28 vasta menossa, eli ei mitään saumaa. Kyllä mielikuvitus tekee temppuja! :kieh:

Mieskin kyllä seuraa mielenkiinnolla tilannetta ja naureskelee mun mielikuvitukselleni :snotty:

En aivan tarkalleen muista, mutta näin se taisi mennä viimksikin. Sillon tärppäsi heti ekalla kierrolla, joten tietty toiveet on nytkin korkealla. Sanoin kyllä isännälle, että ei voi salama iskeä kahta kertaa samaan puuhun...

Jännitys kasvaa =)
 
Heippa tytöt!!

Mä en kyllä tajuu enää mitään noista laskureista,vauvan laskuri sanoo et oisin jo raskaana ja la 3.2 ja tää laskuri et la ois 2.2 ja raskausviikko 2 tai jotain...häh siis jos mulla alko menkat 29.4 2007?? Antaa molemmat laskurit ihan eri tuloksen ja molemat päin perzukkaa!!!

T:UUnopupu
 
Kiitos tervetulotoivotuksista =) !


Se raskauden alkaminenhan lasketaan edellisten kuukautisten mukaan kun teoriassa se raskautuminen on voinut tapahtua millon vaan viimeisten kuukautisten jälkeen. Vaikka vissiin aika moni tietää nykyään ovulointipäivät ja milloin mahdollisesti on tullut raskaaksi, niin oletuksena on, ettei sitä tiedä päivälleen niin siksi tämmöinen laskutapa. Kun ei se laskettu päiväkään ole sitten se virallinen ainoa oikea syntymäaika vaan täysiaikainen raskaus voi kestää 38-42 eli heittoa on aika paljon.

Niin siis siksi ne laskurit voi näyttää melkein mitä vaan... Itekin kyllä laskin mahdollista tulevaa laskettua aika ja niinhän mä sen mukaan olisin jo 2. viikolla raskaana ;).
 

Yhteistyössä