Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Suuret kiitokset onnitteluista :flower:

Red Sragon oletkin siirtänyt minut jo plussanneisiin
:)

Eilen pähkäiltiin neuvola-tädin kanssa tota laskettua aikaa ja alustavasti se olis 23.3. Musta kyllä tuntuu, että siirtyy ultran jälkeen huhtikuulle..sen takia ei vielä viitti varmaankaan ruveta vielä liittymään noihin odottajiin.


[/b]Paljon plussatuulia :flower:
 
Taas tulee kysymyksiä, mut kertokaa et onko runsaalla valkovuodolla jotai tekemistä raskautumisen kanssa? Kun mulla on nyt parina päivänä tullut tosi runsaasti valkovuotoa, eikä kyllä ennen ole tullut tälläi... Ehkä taas vaan elättelen turhia toiveita!!

Paljon onnea plussanneille ja jaksamista meille plussaamista toivoville!! :flower: :flower:
 
Kaa: Siitä alkaa kp 1 kun pillereiden jälkeen alkaa tyhjennysvuoto. Eli kun täti tulee selkeästi niin se on kp 1! Ja kierron pituushan voi olla sitten mitä vaan pillereiden lopettamisen jälkeen! :attn:

Ellen: Kyllähän se valkovuoto toislla voi olla raskautumisen merkki. Toisilla taas on kuivaa kuin saharassa. :LOL: Samaa taisi Hilipati kysellä tuolla pari sivua taaksepäin..

Kerrankin täällä ei sada. Mulla on pyykit koneessa ja tukka pitäs värjätä. Blaah.. Huomenna pääsee onneksi pienelle viikonloppureissulle vanhempien luo. Sitten se ultrakin on jo ihan parin päivän päässä kun tullaan takas kotiin.. :heart:

suikale: Sähän oot jo yli puolivälin kierrossa! Kohta taas jännäillään! Mä pidän sulle peukkuja!

Plussatuulia naiset!! :whistle:

ps. Tökkiikö 2+ muilla!?
 
Eilen tuntui, että nuhaa pukkaa päälle, kun nenä vuoti vettä ja hiukka vilutti, mut eipä nyt ole enää yhtään kipeä olo. Tietty flunssa hyökkää sit iltasella kehiin...Oma olo on muutenkin niin |O :headwall: kun tietää, ettei toivoa ole tämän kierron suhteen ja seuraavan kierto on jo yk 6...Masentaa...
 
Heipähei! Onnea plussanneille! :flower: :flower: :heart:

Ellen83: Luteaalivaihe on yleensä limojen suhteen kai aika kuivaa, joten lisääntynyt valkkari vois viitata raskauteen! Toivotaan, että se olis sitä! :)

Omaa napaa: Meillä taitaa mennä tääkin kierto taas ihan penkin alle... Ollaan kesällä niin kovia reissaan, et satutaan aina oviksen aikaan johonkin kyläreissuun, missä ei pupuilu kovin säädyllisesti, muitten huomaamatta onnistu, tai sit ollaan eri puolilla Suomea. :( Nytkin oon ollu tän viikon esikoisen kanssa mummilassa ja mies on kotona kun käy tietysti töissä. Mutta kai se haluaa kans vauvaa aika paljon, kun ajeli edellispäivänä 150 kilsaa töitten jälkeen tänne, kun sanoin sille, että nyt olis aika! Ja lähti aamulla takas... Ovislimat bongasinkin heti eilen aamulla, joten ajotus oli jees. Silti on aika epäilevät fiilikset, että tuskin tärppää. Oishan se pitänyt varmistaa vielä lähettämällä lisää simppoja matkaan illalla, mutta on tosiaan toi 150 kilsaa välimatkaa. Nooh, syksyllä sitten aktiivisemmalla yrityksellä, kun kesäreissaaminen tästä vähenee. Piinaviikon lähestyessä alan silti kyttäämään raskausoireita itsestäni ihan vainoharhaisena. Ihan vaan siks kun se on niin rentouttava ja viihdyttävä harrastus! :LOL:

Plussatuulia! :heart:
 
heippa vaan!
Ja tervetuloa uusille!!! :hug:

Ja PAljon Onnea Nenyalle!!! :D
ja oliko muita plussanneita?? onnea kaikille!! :D

ja Bumbako se meinas sitä kissanpentua???
Kannattaa käydä lukemassa netistä..öö..en muista osoitetta..mutta kissoista (varsinkin pentukissoista) ja raskaudesta!!!

ja meillä ei kurjuutta kummenpaa..
en oikein jaksa mitään. väsyttää ja pissattaa ja palelee jatkuvasti ja itkettää...liekö tulossa flunssa...
ovis tuli ja meni...ja simoista en oo varma, osasko siimahännöistä yksikään perille asti...
Outoja vaan nämä oireet oviksen suhteen...
Kaipa siis flunssaa..

ja sitte tuo mies...tuntuu ettei mussa oo ennää tarpeeksi
:'( :'( ...masentaa... :(
 
Rhea on tää tökkiny jo monta päivää.. luulin et mun koneessa vika mut tässä kuitenki nii hyvät virustorjunnat et ei ainakaa siitä voi johtua.. juu jännäillään.. yitän vaan olla ajattelematta koko asiaa.. ollaan oltu ahkeria tässä kierrossa, ukkokin ollu ihanan aktiivinen, taitaa silläkin vauvakuume kasvaa :D jos nyt ei tärppää ni kumma.. vaik en kyl usko ees siihen..

ens viikolla ois tutustuminen uuteen työpaikkaan ja 13 päivä sit alkais työt.. jännittää nyt jo :ashamed: oon vähä sellane et jännitän kaikkee pienintäkin asiaa..

plussatuulia kaikille meille :D :whistle:
 
Minä luulin myös, että meidän kone tökkii, kun ei eilen meinannu aukasta ollenkaan keskustelua.

Me myös ollaan harkittu kissanpennun ottamista, kun täällä maalla olis hyvin tilaa. Ei kai se kissa mitään raskauteen haittaa???

Ovista yritän tässä bongata, voisko olla että tulee aikaseen, kun alavatsaa nippaillu kovasti ja palelee, nuhaa ja ihan kun pientä lämpöä? Kovasti ollaan ainakin peittoja heiluteltu ja toivottavasti jaksetaan jatkaa samaan tahtiin ;)
 
tässä muutamia osoitteita miksi välttää kissoja raskauden aikana...
me meinattiin ottaa lasten iloksi kissanpentu ja ehkä vähän vauvakuumettakin laimentamaan, mutta onneksi luin noita juttuja...


http://ohjepankki.vsshp.fi/fi/2795/11004

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_1996/4_1996/raskaudenaikaista_toksoplasmainfektiota_kannattaa_seuloa_/

http://www.yle.fi/akuutti/laakariarkisto/toksoplasmoosi_ja_sikio.htm

http://www.nicehouse.fi/lapsinfo/02/6_toksopl.htm
 
Sekoilen noiden kiertopäivien kanssa, nyt on menossa 26 eikä 25. Red, älä turhaan päivitä listaa, ite annoin viestissäni virheelliset lukemat, jälleen.

kyllä ärsyttää, kun tulee tutkittua kaikkia oireita itsessään...Nappailiko näin vatsassa juuri silloin, kun odotin vauvaa, vai oisko tää sittenkin uusi raskaus...
 

pakko kysyä tällainen aika arkaluontoinen kysymys, toivottavasti joku jaksaa vastata, olisin siitä erittäin kiitollinen :heart:
Eli yhtäkkiä on miehellä tullut sellainen juttu että kesken rakastelun menee vaan fiilis, eli "potenssi" heikkenee kesken kaiken...
Oikeesti olen aivan ymmälläni, olenko itse tehnyt jotain?johtuuko se minusta? eikö miun ukko ennää halluu minnuu niin kuin ennen? mie itken sitä koko ajan... :'(

Kertokaa mikä siihen voi auttaa tai mistä johtuu?? Ku ei miun mies vielä (ehkä ) ole edes keski-ikäinen (34v) että johtuis sellaisesta...
 
On varmaan monelle käyny noin, aurinkoenergiaa. Stressi, vauvan yrittäminen ajatuksellä, seksin sulle suominen vaikkei häntä ehkä huvittaisi (en loukkaa, ajattelen vain eri vaihtoehtoja), väsymys....Paineita kertyy miehillekin . Oon oman mieheni kanssa tuosta joskus keskustellu, ja aluks itekin loukkaannuin tosi syvästi. En oikein halunnu ymmärtää, kun miehen "kyvyttömyys" kesken aktin on niin vaiettua. Itku vaan pahentaa tilannetta ja sitoo solmuja tiukemmalle. Toivon, et pystytte miehenne kanssa asiasta puhumaan, koska useinkaan ei tosiaankaan ole kysymys siitä , ettei mies haluaisi jatkaa enää suhdetta. Uskon et tilanne on henkisesti miehelle paljon vaikeempaa kuin naiselle. Tsemppia ja rakkautta, rauhallisuutta
 
mä uskon et se toksoplasma vai mikä olikaan tulee jos tulee.. niistä kasviksistakin ihan yhtälailla kuin kissasta.. kissan vessalaatikkoa ei saisi raskaana mennä siivoamaan koska sieltä saattaa tulla kun kissan kakkaa joutuu käsittelemään.. mutta kunnollinen käsien pesu.. maalla kissa on ulkona varmaan.. no mut se oli mun mielipide.. jokainen uskoo mihin haluaa ja jokaisella oikeus mielipiteeseen vai :)
 
aurinkoenergiaa: Meillä kun kaikki ehkäsy loppu niin meni mieheltä halutkin. Ei vaan uskaltanut enää touhuilla kun se vauvan mahdollisuus oli niin iso, vaikka siis vauva olikin tervetullut niin on se silti iso asia. Välillä piti lopettaa keskenkin kun ei vaan kummankaan kunto kestänyt kun mies jännitti niin kovasti ja minä tietenkin ovis aikaan painostin. En usko, että vika sinussa on vaan itse tilanteessa.. kannattaa välttää kaikkea painostusta ja olla puhumatta tärppipäivistä ym. :hug:

Mä kysyin neuvolassa tuosta hiekkalaatikon siivoamisesta raskaana ollessa ja kehoitettiin kyllä siirtämään se homma miehelle raskauden ajaksi. Meillä se ei tule kysymykseenkään kun ukko ei pysty, joten mä siivoan laatikon hanskat kädessä ja pidätän hengitystä. Sitten vielä kunnon käsien pesu perään. Molemmat kissat onneksi pissaa vessanpönttöön, niin ei tarvitse ihan niin usein laatikkoa siivota kun ei heti haise. Kyllä mua ainakin vähän mietityttää, että kuinka herkästi se pöpö sieltä tulee.. :/
 
Mavi en muista tarkkaan tuota oviksen aikaa, et oliks tissit kipeet jo sillon, mut tasan viikko oviksen jälkeen..(tiiän siks kun tasan kerran oviksen aikaan päästiin pupuilemaan.. oltiin reissussa sukulaisten keskellä)... ja sillon tissit oli tosiaan niin kipeet, et jos mies vähänkää yritti koskee niihin, nii hyvä etten läpänny sormille..

Hilbert juu, mies vaan ralleista kotona käymään ;) :LOL:
 
aurinkoenergiaa :hug: Sinussa ei varmasti ole mitään vikaa! Ymmärrän kyllä että helposti niin ajattelee, tuleehan se omaankin mieleen jos mies joskus torjuu.

Täällä kans eilen palsta takkusi ihan koko ajan, ärsyttävää :kieh: Jaa miten niin riippuvainen.. :whistle: Mies muuten eilen totesikin, että olen koukussa tänne =)

En tiedä miten sillä tavalla kuvittelin niitä oireita. Nyt kun on lukenut äiskä äiskän ja muiden tissituntemuksista, niin melko varmana en ole raskaana koska mitään sellaisia ei ole. On tääkin tyhmän touhua, koko ajan miettiä onko raskaana vai ei. Aamun ensimmäinen ajatukseni aina :ashamed:

Ellen83 mäkin elättelen valkkarin takia toiveita raskaudesta, mutta sekin vuoto on vähentynyt. Tällä hetkellä vaan aika lailla liukkautta, ei enää sellaista paksua ja runsasta kuin vielä pari päivää sitten. Ärsyttävää.
 
onneksi olkoon plussanneille taas ja tervetuloa uusille :flower:

täällä menkkamaista jomotusta, mutta kohdunnapukka edelleen tiukasti kiinni ja takana.. en tiedä mikäs tämä juttu nyt on :/ jonkin verran valkkaria tulee, mutta ei mitenkään älyttömästi.

argh, pakko kai tehdä testi |O
 

Yhteistyössä