Kevätvauvasta 2008 haaveilijoita

Sydänkäpynen: mulla eka kerran tuntu kiinnittymiskipua nyt tän vikan raskautumiskerran aikana...ja vähän tiputti verta ja alamasulla tuntu...
kuullostaa siis hyvältä... :D

Sitten Tinkatar, Jopa73 ja Nenya: millainen tilanne teillä on?? Varsinkin Jopalla ja Nenyalla on aika pitkällä kierto...
Tietääkö joku???

 
Ellen83 No tarkoitin sinulle...

Anteeksi :ashamed:


Ei muutes tuu ovistikkuun tänään kahta viivaa, tai tosi himmeen hailakka haamu vaan.. joten toivoa soppii että eilen sitten tuli osuma
:/
Vai miten se nyt meni??? Kertokkeehan oliko se just sinä päivänä kun ovis vai vielä eteenpäin, kun on mahkut raskautua?
 
moikka taas.. uudelle/uusille tervetuloa! en oo varma oliko niitä useampi :D vieraat on vihdoin lähteneet :) enkö ookin vierasvarainen.. no ei kai.. on vaan hirveen sekaista nyt..
Ellen83 mäkään en oo saanu minkäänlaista merkkiäkään oviksesta vaik sen pitäs olla.. eilen tuli ovislimat kerrankin kunnolliset mut kipuilua ei oo ollu.. eilen käveltiin kyl koko päivä et saatto sillä helpottaa.. joten en oikein usko et ne mulla näyttää mitää :/

siis ne limat on kerranki hyvät.. oon juonu sitä rybb&deckers mehua ja se on tosi hyvää vielä ja näytti auttavan mulla ainakin.. ja oon kyl ostanu niit raskausmoni vitamiineja :ashamed: en mitenkään halua vauvaa :D

Kylli eikös ne hyvät päivät pupuiluun oon päivä ovista ennen, oviksen aikaan ja seuraava päivä.. (korjatkaa jos väärässä) niin oon lukenu.. täytyy tänään siis vielä ukkoa vetää peittojen alle :LOL: se varmaa huokaa sit helpotuksesta ku tärppää etten oo ihan näin innokas viemää sitä sinne :LOL:

muuten tuleeko kaikille sitä ovis kipuilua vaan vain limat? mietin vaan..

ja siitä hautomisesta.. mä kyl oon nyt jääny jokskuks aikaa hautomaan ja joskus nostanu kintutki ylös.. eilen en kyl jaksanu.. salamyhkäistä hiljaista pupuilua eilen ku oli vieraita :ashamed:

nyt pitäs ruveta tosiaan siivoilemaan ja aattelin vaihtaa järjestyksen olohuoneesee jos jaksais.. ukko parka töistä tullessa joutuu kiskoo huonekaluja :D
 
Nyt oon vähän sekasin... elikkäs ku mulla se täti tuli kylään keskiviikkona (25.) ni onko mulla kp nyt sit 2/28-29 vai 3/28-29?? en oikee vielä oo näköjää oppinu näitä kaikkia...
pitääpä itekki tässä kierrossa sitten tikutella ja koittaa tuota hautomistakin jos tällä kierrolla sitten tärppäisi..
eilen oli kyllä taas fiilikset ihan maassa siks koska ei taaskaan tullut plussatuulia ja sitten tuo ukkokin ärsytti... me ollaan seurusteltu 2v8kk ja eikä olla vielä kihloissa..koko ajan ukko kyllä siitä vihjailee mutta eipä vaan tee asialle mitään...eilenkin se vei mut koruliikkeeseen ja aikamme siellä kierreltiin ja katteltii ihan muuta ja sit tultii kihlasormusten kohalle...sano että nyt satuttii oikeeseen paikkaan...sit vaan naurahti ja jatko matkaa...ärsyttää tuollanen sitten niin raskaasti että...suutuinhan sitten vielä siitä enemmän...ärsyttää ku se tuollalailla leikkii mun tunteilla... :'(
sori kaikille tää vuodatus...mutta joskus ärsyttää nii nuo ukot... :kieh:
 
niin joo unohdin hehkuttaa et miten kevyt olo mulla on ku kävin hierojalla tänää.. kysyin sit mua mietityttävää asiaa et voiko raskaana ollessa käydä hierojalla.. oon lukenu et voi mennä kesken jos käy mut ei kuulemma pidä paikkaansa.. toi on tosi tosi hyvä hieroja.. mulla menee selästä nikamat välillä pois paikaltaan ja mietinki et mites sit joss on tosi iso maha ja nikamat pois paikaltaan niin enhän mä pääse minnekää mut onneks ne voi laittaa paikalleen vaikka olisi raskaana.. ihanaa :D no olipas tärkeä juttu, mut kerroin kuitenki :LOL:

niin joo piksu jos vuodit jo keskiviikkona kunnolla ni sun kp on 3 mut jos vasta torstaina ni 2.. se lasketaan ensimmäisestä kunnolla vuotavasta päivästä.. ja yritä jaksaa ukon kanssa, tollasia ne välillä on :LOL:
 
Näinhän se meni:
Ovulaatiotestin käyttäminen: Ovulaatiotestit ovat nykyaikainen ja helppo tapa saada selville ovulaation tarkka ajankohta. Naisen virtsassa olevan luteinisoivan hormonin (LH) määrä kohoaa huomattavasti kuukautiskierron puolessa välissä, eli ovulaation aikaan. Ovulaatiotestin käyttö on helppo tapa havaita LH-tason nousu, eli otollisin aika hedelmöittymiselle. Ovulaatio tapahtuu 24-48 tunnin kuluttua testin positiivisesta tuloksesta.

suikale ja Ellen Nyt aletaan taas sitten jännäämään. Mä yritän kaataa miehen vielä tänään sänkyyn, kun tuntuu siltä että vieläkin ois halupäivät menossa .. (no ketä kiinnostaa :LOL: :LOL: )

Mä oon juonu kans sitä samaa mehua mitä Suikale ja se on 100 kertaa paremman makuista kuin valion, voin sanoa että jopa HYVÄÄ!! Valion on semmoista kuivakan kirpeää... yök.
Ja saman oon muuten tehny mieki, et syön niitä raskausmultitabseja.. sanovat apteekissa että syö niin auttaa =) saapi nähä auttaako..

piksu sulla on kp 3, koska eka kp on aina se millon menkat alkaa. :)
 
Mä oon ymmärtäny, että niissä muissa greippimehuissa ei oo se hedelmäpitoisuus niin iso ku valiolla ja siksi se valion ois parasta. Mutta mistäpä noista tietää. Ehkä kannattaa vertailla aineslistaa tms. Kyllä siihen valionkin mehuun tottui ajan myötä. Mitäpä sitä ei raskautumisen eteen tekisi. :saint:

piksu: saitkin jo hyviä vastauksia. Että jos kunnolla alko jo ke niin nyt ois kp 3.

suikale: Kyllä hirojalla käynti on mukavaa! Itekki viime syksynä kävin muutaman kerran, mutta ei sinne hirveen usein raaski mennä vaikka tarvetta olis. Mulla niskasärystä tulee aina hirvee hedari. :kieh: Hyvä että pääsitte pupuilemaan vieraista huolimatta! :D Enkä mä usko, että kaikille sitä oviskipua tulee.. Mulla taas ei tullu mitenkään ihmeellisiä limoja, että eiköhän ne vaihtele.

Joanna: Huhuu!! :eek: Testituloksia odotellaan!!! :attn:

Mä olin sit vihdoin siellä neuvolassa ja ultra on reilun viikon päästä jo!! Nyt vaan kulutetaan vika lomaviikko nopeesti pois alta ni pääsee kurkkaan masukkia! :heart: Terkkatädin mukaan olin terve ku pukki! :p
 
Rhea tosi kiva ettei sun pidempään sitä ultraa tarvi ootella.. pistän yv:tä kun saan järjestyksen vaihdettuu.. oottelen ukkoo et saa nostella telkkaa yms ettei selkä oo samantien kipee.. toi mun hieroja on suht halpa ja nyt ku oon käyny siel ni paljon parempi olokin ni ei niin useesti tarvi siel käydä..

juu Kylli mäkin aattelin yrittää ukkoa viel vällyjen alle tänää.. saa nähä kui väsy se on töitten ja viel mun keksimien hommien takia.. ei saa olla :kieh: :LOL: ja mä en tosiaan usko noihin testeihin et tyhmä ees ostin.. kyl mä niit käytän tän kierron mut..

koht pääsee jatkaa hommia kunha se ukko tulee.. hoh hoi.. laiskistun tiesti täs ootellessa..
 
Piksu: Sun miehen toimintahan kuulostaa ihan siltä, että sen tekis kauheesti mieli kosia, mutta tulee rimakauhu tiukanpaikan tullen! Kyllä naisetkin voi nykyään kosia. Sormuskauppaan vaan, hophop! :D

Ihanaa Rhea, että sait ultra-ajan niin nopeesti! Pääset kurkkaan pikkuista :heart:

Mä taidan kans kokeilla tota greippimehu-juttua. Enimmäkseen sen psykologisen vaikutuksen takia, että pääsee edes jotain tekemään tän raskautumisen eteen muuta ku odottamaan. Helpottais ehkä tätä turhautumisen tunnetta... Musta tuntuu, että kesä vilahtaa ohi vaan odottaessa ovista, piinaviikkoa, testin tekoa... Miten sen mehun pitäis vaikuttaa? Lisätä limoja?

Joo, ja raskausmultitabsit löytyy täälläkin kaapista. Toistaseks ne on vielä kylläkin pysynyt siellä. Ajattelin alkaa syömään sit vasta jos, kun, tärppää. Tähän asti oon syöny foolihappoa ravintolisänä.
 
joo no siltä se vaikuttaaki et se haluis kosia mut...niin ku se on ite sanonu et se on vaan saamattomuutta...ite oon jo kerran ottanu asian puheeks mutta se sano et se on miehen homma kosia ja jos mä kosin ni se ei mee sit niinku se haluis.. elikkä tässäkin asiassa ei auta näköjään muu kuin vain odotella.. :/
kertokaas nyt mitä kaikkea kannattais sit popsia/juoda raskautumisyrityksien aikana..?? oon paljon lukena tätä palstaa ja kaikenlaista olisi näköjään tarjolla...mutta onko niistä mistään apua??
ite en vielä popsi mitään mutta näköjään kyllä kannattaisi... =)
 
Voi hel ..... ku tympii. Ottaa taas päähän ihan satasella. Mulla on tosiaan tänään nää halut kuin ISOLLA NORSULLA, ukko tietenkin tänään tosi kiireinen vaikka lomalla onkin. kävi taas syömässä yhden leivän että jaksaa autotallissa..
v... en paremmin sano.
Oleskelin aamun tosi rauhassa, ja suihkuunkin menin vasta puolenpäivän jälkeen kun tiesin miehen tän päivän ohjelman.. suihkusta tullessa ajattelin jo kovaa kaataa ihanan urhon peiton alle, mutta pakit tuli. sehän tässä mättää...
En todellakaan muuten ainoastaan tahdo vällyjen väliin sen vauvan takia, muutenkin on halut kovilla ja läheisyys olisi todella paikallaan.

Hermot nyt niin pinnassa ettei tosikaan. Siivosinpa kiukuspäissäni keittiötä, tuntuu nyt että kaikki likakin on sen saamarin äijän syytä, ei arvosta mun siivouksiakaan yhtään.. sotkee tahallaan, p...

No jopas helpotti!
 
piksu rohkases vähä sitä ukkoas kosimaan. Tietääkö se ettei se saa pakkeja? Kovasti tuntuu haluavan kosia, mutta kuulostaa siltä että hän yrittää viestittää sinulle tekosiaan eikä oikein tiedä vastaustasi. Olitko kultaliikkeessä liian kylmänviileä? Anna miehelle joku vinkki, mut ei kai liian painostavakaan tartte olla. minusta niin tuntuu että kihlat on tulossa teillepäin =)
 
Heippa :wave:
Huhuu... täällähän minä! Piti vaan käydä töissä tekemässa yks 8h päivä!!!! Fiilikset ihan hyvät =) En aamulla testannut..maltoin mieleni(eikä ollut edes testiä kotona) mut äsken kävin taas hakemassa testin (kolmas eri apteekki, ku ei samasta viitsi ku ne pitäis mua pimeenä :LOL: ) ja teen sen sitten aamulla =) aika varma olo mulla kyllä on sen suhteen et raskaana olen! Tosin eilen just miehelle sanoin et tuntuu et olen vasta vähän raskaana kun ei ton tummempaa viivaa tule!! Ja jos viiva on aamulla selvää pässin lihaa niin siihen loppuu sitten tupakan poltto.... APUA!!! Mut kyllä mä siihen pystyn.. tahdon voimalla!!!! Nyt suunnistamaan kohti anoppilaa :)
 
Kai periaatteessa tuo Valion mehu on parempaa, kun siinä ei ole mitään makeutusaineita yms. lisäaineita, joita Rybb&Deckerissä on. http://www.valio.fi/portal/page/portal/Valio/Tuotteet_ja_Uutuudet/Tuoteryhma/Tuote?productId=603&tuory=1956
http://www.marli.fi/tuotepankki/db.php?action=etsi&mh=2&id=5&hakusana=rybb&

Olisikohan muuten kaikkein paras vaihtoehto ostaa greippejä ja puristaa mehu itse?

Onko kukaan huomannut greippimehulla jonkinlaista vaikutusta tätiin. Itsellä on nyt yksi kierto takana vähän enemmällä mehun litkimisellä ja täti oli aika erikoinen (en tiedä johtuuko mehusta vai muusta). Vuoto kesti tasan kaksi päivää ollen melko runsasta ja klimppistä, mutta sitten loppui kuin seinään. Yleensä tulee pidemmän aikaa ja pienempiä määriä kerrallaan. :eek:
 
nega tuli, nyt kun testasin, kun en malttanu odottaa aamuun...hassua, mulla ei koskaan oo ollu alavatsa näin kipeä. Ja mulla oli jotain 4vuotta sitten kohtutulehd., ja tämä ei tunnu siltä, eikä menkkamahalta...hmm...Jos mä testasin liian aikasin??...
 
Meitä taitaakin olla useempi, joka yrittää vielä ainakin tänään saada ukkonsa houkuteltua vauvan teko hommiin... :LOL: :LOL:

Mä oon meillä ainakin huomannut sen et ukko luulee vaan et siksi haluan kun vauvaa yritetään eja sit se tutee olonsa vähän painostetuksi vaikka kyllä mua muutenkin kiinnostaa pupuilla... miehet miehet..ikinä ei oo hyvin!!!
 
Mulle tuli kans mieleen noi tuoreet greipit. Niissähän sitä hedelmälihaa olis eniten. Nyt ei taida olla kyllä greippisesonki, mutta laitoin ostoslistaan jokalajia; greippejä, valion mehua ja rybb&deckeriä. Mies pyöritteli päätään ja lähti kauppaan! :LOL: En kahdannu kertoo mistä moinen yhtäkkinen greippi-innostus. Se varmaan miettii, että oonko raskaana, kun on taas ihme himoja...
 
Hieronnasta raskauden aikana . Itse käyn 1 kk hierojalla ja silloin ,kun olin raskaana kerroin siitä heti hierojalle. Hän sanoi ,että olipa hyvä ,että kerroit ,kun alaselässä on paikkoja joita ei saa hieroa alkuraskauden aikana(keskenmenon riski). En nyt muista kauanko niitä piti varoa, mutta hierojan kyllä tietää. Koko raskauden ajan kävin hierojalla. Kun masu ei kestänyt enää makaamista hierottiin istualla.
 
Sydänkäpynen: Testasit varmaan liian aikaisin... Ihan aikasintaan 9 päivää hedelmöityksen jälkeen voi vasta näkyä testissä ja silloinkin tosi harvoilla. Yleensä melkein pari viikkoo hedelmöityksestä täytyy vierähtää et istukkahormonia on tarpeeks testin toimimiseen. En tiedä, onko päänsärky raskausoire, mutta mahan vihlominen vois kai olla sitä kiinnittymistä! Se tulee yleensä 6-7 päivää hedelmöittymisen jälkeen. Olisko mahdollisesti vasta ovis? Malttia ja testaile viikon päästä uudelleen. Voi hyvin olla plussa! :heart:

Hieronnasta: Jalkahieronta saattaa kans aiheuttaa supistuksia ja ennenaikaisen synnytyksen. Me saatiin esikoisen synnytys käynnistyyn netistä haetuilla ohjeilla. En tiiä sitten olisko synnytys käynnistynyt sillon ilman hierontaakin, mene ja tiedä...
 
sydänkäpynen katsoinko oikein et sulla on kp15?

Ei se kyl sitte varmasti vielä näy jos raskaana olet. Voi olla kiinnityskipua tai vasta ovulaatio! Voit ihan vapautuneesti tässä vaiheessa nauttia huomisista polttareista, jos vaik raskaana olisit (mitä kaikki toivotaan =) ) niin sulla ei ole vielä istukkaa kiinni, joten ei pienestä alkoholiannoksesta mitään pahaa tapahtune!
Relax vaan :D Ja hauskoja polttareita!!!

Ellen mun ukko ei oo vieläkään kotona.. No, mä luovutan.. jos ei eiliset simpat kelpaa raskaudelle niin en mä väkisin sitä vauvaa tee. Olis vaan mieli tehny muutenkin, mut eihän se pässi sitä tiiä. Olkoot... :'(
 

Yhteistyössä