Kevätvauvaa 2008 odottavat

Heippa hei kaikille! Joskus kävin tuonne vauvakuumeisten puolellekin muistaakseni ilmoittautumassa, mutta palstailu kuitenkin jäi...nyt on tänään tehty plussatesti ja melko sekavissa onnenhuurteisissa fiiliksissä ajattelin tulla ilmoittautumaan teidän ketjuunne! Toista siis odotetaan, esikoinen tyttö 06/06. Oikein odotettu rakkauspakkaus, ja mitä parasta - uutinen tuli hääpäivälahjaksi! :heart: Ei tule välttämättä kovin usein oltua koneella, enkä nytkään jaksanut kahlata koko ketjua läpi, mutta koitan parhaani mukaan pysyä kärryillä! Onnellista odotusta kaikille!
 
Tervetuloa kaisa ja piijullekin palaamis terkkuset! Kyllähän se aika vaan menee eteenpäin. Tässä pitäis rakenneultraa varailla, mut jotenki se soittaminen aina lykkääntyy ku ei oikein tiedä mihin soittais..

Mulla on ollu hirveitä päänsärkyjä pari päivää.. toivottavasti menivät ohi jo!

Rhea ja rv 14 :heart:
 
mä oon ihan unohtanu tän pinon olemassaolon :eek: ääk!!
omaan oloon ei oo tullu juuri suurempia muutoksia.. ruoka maittaa ihan hyvin, parin tunnin välein edelleen jääkaapilla..
vessassa saa juosta yöllä aina kerran ja masu kasvaa ihan hurjaa vauhtia viikkoihin nähen...
maanantaina olis toinen neuvola... kyllä sitä on jo ooteltukki, kun viime neuvolalääkäristä on sit jo yli 4viikkoo..
toivottavasti kaikki hyvin.. sydänäänten kuuntelua ootan taas innolla..

äiskä ja taavi 13+6
 

No nyt on rakenne uä takana ja kaikki oli hyvin :) kätilö kertoi syynkin miksi potkuja ei välttämättä tunnu kauhean paljoo vielä istukka on etuseinämässä kiinni siis juuri niillä paikkeilla mihin yleensä tässä vaiheessa liikkeet tuntuis..... pikkasen pituus oli 14 cm....


Rhea jos kunnan puolesta on tarjolla 2 uä:tä niin samaan paikkaan varaat ajan missä käyt np uä:ssä.....




pikkueppu ja masuasukki 20+5 =)
 
Tervetuloa uusille!
Meillä oli tänään nt-ultra, ja hyvältä näytti! :heart: Turvotusta oli 0,8 mm ja pääperämitta 48 mm. Ei vaan meinannu millään saada mitattua turvotusta kun kaveri heilui ihan taukoamatta! Kätilö sanoi että poikkeuksellisen vilkas kaveri. Ihana mun masuasukki! :heart:

Mies kurvas sairaalalta suoraa autokauppaan kattoon farmariautoja... :kieh: Alko vissiin sillekin valjeta tämä asia. :D

Voikaa hyvin kaikki! :)

taimi & vatsataimi 11+3
 
pikkueppu: Kunnan puolesta on tarjolla vaan alkuraskauden ultra, joka meillä oli jo viikolla 9. Joten ei oo np eikä rakenne tarjolla kunnalta.. :( Eli omaan piikkiin menee ku haluan siihen rakenneultraan mennä.
 
Tervetuloa ja onnea kaisa pieni! =)

Rhea toivottavasti päänsärky meni jo ohi. Jos oikein vaivaa eikä Panadol auta, niin Panacodiakin saa tilapäisesti käyttää, tosin resepti siihen tarvitaan. Tutut on sitä migreeniin käyttäneet raskausaikana.

Äiskä äiskä onnea neuvolaan =) Onko sulla siellä ultra samalla, vai eikö teillä tehdä np-ultraa?

Papagena :hug: voimia sen masennuksen kanssa taistelemiseen. Oletko harkinnut jonkin lääkityksen aloittamista? Valohoidoistakin on ollut tutuille paljon apua näin syksyn pimetessä. =)

Pikkueppu kiva kuulla että ultrassa oli kaikki hyvin. =)

Taimi ultraonnittelut sinnekin =) Meillä oli myös np-ultrassa mittausvaikeuksia vilkkaan vauvan vuoksi. :heart: Ja mekin muuten ollaan autoa vaihtamassa... mies menee tänään koeajamaan yhtä farmari Mondeota, saa nähdä tuleeko se meille :D

Kahvinkeittohommiin... :p

Hissukka rv19+2
 
tuosta auto hommasta meille mies osti eilen uuden auton... jouduttiin vaihtaan ford focus renauttiin (7hengen autoon)....

rhea sitten kannattaa vaikka näillä sivuilla kysellä onko kellään tietoo jonkun paikkakunnan / kaupungin uä paikoista sillain saa ainakin kommenttii jos kuin kohdeltu ja hinta taso tietoo jos ei cooclelta löydy...

papagena voima :hug: :hug: täältä toivottavasti helpottaa pian masennus
 
Kaippa minäkin vielä mahdun mukaan

Heippa vaan teille kaikille. Eka kerta kun tällaiselle palstalle kirjoittelen... ;)

Olo on ihan sekava, ensimmäinen vaavi tulossa...raskausviikko 7 alkamaisillaan, la 11.5 , eka neuvola ensi viikolla, jännittää. En oikein vieläkään käsitä tätä todeksi, oikeasti, olen raskaana !!! Tunteet heittää laidasta laitaan, se kai on normaalia ;)

Mun elämä on mullistunut täysin viimeisen puolen vuoden aikana, löysin sen elämäni miehen (en uskonut että sellaista on olemassa...mutta nyt joudun sanani syömään), muutimme yhteen, kihlauduimme ja nyt pikkuinen tulossa. Olen niin onnesta soikea. Takana on kovia aikoja, avioero, vanhempien itsari yritykset, vaikea masennus jne. Vihdoinkin aurinko paistaa tähänkin risukasaan! Toki pieni pelkokin kytee aina, sairastanhan vaikeaa verenpainetautia joka voipi vaikeuksia aiheuttaa raskausaikana. Mutta reippain mielin eteenpäin.
 
Moi vaan kaikille! En muistaakseni ole vielä kirjoitellut tänne. Kivaa, kun täällä näkyi olevan paljon tuttuja! Sain plussan maanantaina kahdesti, eilen ja tänään kerran. En oikein siis meinannut uskoa asiaa todeksi! :LOL: Varmaan aika alussa mennään vielä, viimeiset menkat oli 6.8, mutta ovis oli vasta 24.8. Osaako joku sanoa tosta millä viikolla raskaus sitten on?

Kiva Jenni että elämäsi on nyt hyvällä mallilla! Iloitaan yhdessä odotuksesta! Tosin en uskalla vielä kauheesti riemuita, on niin alussa vasta että km pelottaa. Oireitakaan ei ole ollut.
 
Tervetuloa taas uusille! :)
mouku80: raskausviikot lasketaan aina viimeisistä kuukautisista! Tuolla etusivulla on niitä laskureita joilla voi myös laskea lasketun ajan, eli se kysyy vaan viimeisten kuukautisten alkamispäivän ja laskee sen mukaan. Myöhemmin sitten ultrissa tarkentuu.

Mulla on nyt malttamaton olo, en malttais odottaa maaliskuuta! Mutta eipä tässä vaihtoehtoja ole... :kieh:

taimi & vatsataimi 11+5
 
Moikka! Voitteko alakaa? :)

Oon käyny lukemassa noita huhtihippuja, mutta siellä edetään niin hirveällä vauhdilla, etten mukana pysy. Todellakaan en ehdi läheskään joka päivä lukemaan, ja tuntuu, että omat pikku viestini jää huomioitta. Mutta niin, tää olis nyt jo kohta 9. raskausviikolla ja esikoista odotellaan innoissaan! Maanantaina on eka lääkäri! Jes! Laskettu aika on sivuston laskurin mukaan 19.4.

Olo on ihan ok, mitä nyt väsyttää tosi paljon ja töissä ei aina kärsivällisyyttä löydy kuten ennen, iltapahoinvointia on (ei aamuisin!) mutta lähtee välipaloilla. Oksentanut en oo (vielä ainakaan, onneksi), mutta eiköhän sekin ole edessä...? =)

Eipä nyt muuta, lueskelen innolla kuulumisianne!

-Mimmu
 
Tervetuloa mimmu ja Jenni! Niin ja mouku kans kiva kun pääsit vaihtamaan tälle puolelle!! Onnea kaikille vauvasta! :flower:

Päänsäryt on nyt onneks pysyny poissa.. johtuiskohan tästä urheilun määrästä!? =) Eli tiistaina oli agility, keskiviikkona jooga ja eilen olin mammauinnissa, mukavaa!! :D

Mä varasin tänään 4D-ultran!! Enää 5 viikkoa pitää odottaa, että sinne päästään! :eek:

Rhea ja masukki 14+3 :heart:

Hyviä vointeja kaikille!
Papagena: Tuuhan ilmoittelemaan itsestäs!
 
Tervetuloa Mimmu, Jenni ja Mouku! Suuret onnittelut kaikille plussauksesta! =)

Täällähän on autokuumetta liikkeellä. :D Mekin sitten vaihdettiin autoa, siihen Mondeoon. Turhan paljon siitä köyhtyi, kuten autokaupoista aina, mutta toivottavasti pelittäisi nyt pidemmän aikaa... lisälainoja ei auttaisi ottaa ennen mun töihin paluuta, ja siihen on toivottavasti vielä pitkä aika. :whistle: (Salaa suunnittelee kolmattakin lasta... :D )

Jenni kiva kuulla että vaikeitten aikojen jälkeen sun elämästä löytyy taas auringonpaistetta =) Pidä vaan lippu korkealla, ja onnea raskauteen!

Mouku täällä on hyvä laskuri, ja muutenkin hyvää tietoa raskauteen littyen: http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 Jos sun kiertosi on 28, niin tuon mukaan la olisi 16.5. En vielä laita sitä listaan kuitenkaan, kun en tiedä kierrostasi, lisäilen sitten tietoja kun ilmoittelet. =)

Mimmu mullakin pahoinvointi on molemmissa raskauksissa ajoittunut iltaan ennemmin kuin aamuun. Ehkä väsymys on ollut pahentava tekijä. Pidä vaan verensokeri tasaisena, niin saatat välttyä pöntön halimiseltakin. =)

Rhea mä olen ihan kade kun sä pääset 4d:hen. :D Tule sitten kertomaan, miltä näytti! Mulla on reilun viikon päästä rakenneultra, jänskättää jo...

Täällä on alun pahoinvointi hellittänyt aikaa sitten, mutta oksentelu lisääntynyt samaa tahtia :D Jotenkin nurinkurista. Musta on tullut niin hajuherkkä, että kaikki vahvat hajut saa aikaan oksentamisen. Ei ollut tällaista esikoisesta. :whistle: Esikoisen kakkavaipan vaihto on varma oksettaja, saa oikein pinnistellä että selviää siitä kunnialla, ja tänään laatta lensi kun avasin pilttipurkin missä oli lohi-perunasosetta. Yöks mikä haju... :x Samoin kissanruoka, ja roskiksen vieminen... :x Tällaistaköhän on olla koira? :D

Hissukka rv19+4
 
Papagena oli langoilla yhtäaikaa. =) Kiva kuulla, että tänään on parempi päivä! =) Koita vaan rentoutua ja jutella kälyn kanssa mukavia, ja toivottavasti saat lääkkeet järjestymään! Sopiiko muuten kysyä, että odotatteko kälyn kanssa yhtäaikaa, kun silloin keväthaavelijoiden ketjussa sitä hiukan aavistelin...? Mutta ei tarvi vastata, jos olet mieluummin kommentoimatta. =)

Mulla on parikin tuttua jotka on juuri toipumassa masennuksesta. Toisella iski jo raskausaikana, toisella vasta synnytyksen jälkeen. Tämä synnytyksenjälkeisestä masennuksesta kärsivä sai lääkkeistä oikein hyvän avun ja pystyi lopettamaan lääkityksenkin pari kuukautta sitten noin puolen vuoden käytön jälkeen. Toinen ystävä taas on lääkitystä vasta aloittelemassa. Mutta et ole yksin ongelmasi kanssa, tärkeintä on että jaksat hakea siihen apua. :hug:

Jaahas... taitaa esikoinen osoittaa heräilemisen merkkejä...
 
Kiitos tervetuliaistoivotuksista! Kiitos myös hissukka vinkistä la:n suhteen. Se kai olisi sitten 16.5. Noin 5 viikkoa siis vasta täynnä. Km ja kaikki muu mahdollinen pelottaa vietävästi...

Tsemppiä papagena! Yritäthän keskittyä positiivisiin asioihin! :hug:

Hyvää vkl:a kaikille!
 
mimmu samasta syystä minä en välitä noista tammi kuuisista sinne muutamaan kertaan kirjoittanut mutta vastausta en oikein saanut saati listoille päässy :(

papagena älä välitä vaikkei liikkeitä joka päivä tuntuisi itse oon joka raskaudessa tuntenut liikkeitä aikaisintaan 15-16 vko:lla tässä meneillään olevassa nrv20 rupestuntuun selkeitä liikkeet... :)

ja
mimmu, jenni ja mouku terve tuloo :)
 
Heippa, kiitos vastauksista ja onnitteluista! Ja tervetuloa toukomamitsulle myös!

Me ollaan menossa tosiaan tulevana maanantaina mieheni kanssa sinne neuvolaan. Mitä siellä tapahtuu? Jutellaanko siellä "vain" vai tutkitaanko kohtua tai sikiötä? Milloin on suunnilleen eka ultra tai sydänäänten kuuntelua? Vaikka oonkin vakuuttunut, että mahassa kasvaa joku, niin tuntuu, etten usko, ennen kuin nään tai kuulen. Maha on vähän turvonnu jo ja rinnat on kipeenä kasvamisesta. Onkohan se tähän ajankohtaan nähden normaalia? :)

Taidan lähteä pötkölleen tuonne sohvalle nyt. Väsymys taas iskee...

Mukavaa viikonloppua! -mimmu
 
Huomenta! Mimmu: ekaan neuvolaan siis menossa ilmeisesti? Ainakin Helsingissä se eka ultra on kuulemma vasta vk 13-14. Mun mielestä sun oireet kuulostaa ihan normaalilta, tosin olen kaukana asiantuntijasta (vasta eka raskaus) ;) Mä taas en vielä uskalla olla varma, kasvaako mun mahassa ketään vai ei.

Sunnuntaita kaikille!
 
Pitää tännekin hehkuttaa... Liikkeitä!!! Eilen illalla niitä tuntui sitten vihdoin KUNNOLLA!!!

:heart: :heart: :heart:

Heitti mukelo vissiin volttia useamman kerran ja muljahteli siis niin ettei voinut erehtyä mikä kyseessä!! Ja mikä parasta, myös mies ehti tuntemaan niistä kaksi ulospäin ja sai siis hänkin osallistua ihasteluun!!!

(aiemminhan tosiaan olen tuntenut pari kappaletta "olikohan tuo nyt..." -tyylisiä muljahduksia, mutta ekakertalaisena on jotenkin hankala tietää miltä kaiken edes pitäisi tuntua... Mutta nyt siis tiedän :D mahtavaa!)

Omaa napaa heti aamusta; Piiju 18+4


ps. Lämpöiset onnittelut uusille tulijoille, ainakin mimmu, toukomamitsu, jenni ja mouku , olikohan joku muukin... no jos oli, niin hälle kanssa :)
 
Terkkuja kaikille! Olen ehkä kerran tälle palstalle muistanut kirjoittaa... :whistle:. Kaikki hyvin toistaiseksi. Mulla on np-ultra ensi keskiviikkona kättärillä ja jännitän nyt sitä. Mun laskettu aika on 27.3. Esittelypinossa se on väärin, sillä en silloin tiennyt vielä laskettua aikaa.

Kävin torstaina jopa yksityisellä ultrassa, sillä olin huolestunut mun alkuviikon selkä+mahakivuista. Kävin eka omalla terkkarilla, sillä halusin kysellä oireista ja kuulla sydänäänet. Mua jotenkin harmittaa terkkari kun vielä nää hormonitki velloo
:p. Terkkari kuunteli ensinnäkin sydänääniä jostain mahan kohdalta. Yritin sanoa terkkarille, että ne kuuluu varmaankin aika alhaalta, mutta ei mennyt kuuleviin korviin. Seuraavana päivänä ykstyislääkäri sitten ultrasi + vielä kuunteli dopplerilla. Syke kuului juuri ihan alhaalta. Ja todella hyvin :). Vauveli oli huimat 4,5 cm pitkä!

Onnea raskaudesta Mimmu 1981 ja kaikki muut raskautuneet
:flower:. Ei sulla välttämättä ollenkaan tule varsinaista oksetusta, tai ainakin toivotaan parasta. Mua kuvotti aamusta iltaa noin raskausviikosta 5-12. Kertaakaan en silti oksentanut. Jouduin syömään jotain puolen tunnin välein, muuten tuli aina todella paha olo ja paha olo yltyi iltaa kohti. Nyt olen raskausviikolla 13 laskujeni mukaan ja vähän alkaa näköjään helpottaa.
Hauskaa sunnuntaita kaikille!
 
Vihdoinkin on alkanut helpottamaan ajankäyttö meillä päin.. En ole ehtinyt oikeastaan ollenkaan kirjoittelemaan, koska on ollut niiiiin paljon asioita hoidettavana. Mies sai uuden työpaikan toiselta paikkakunnalta, ollaan laitettu meidän nykyinen asunto myyntiin, katseltu uutta asuntoa Tampereelta ja lopulta päädytty rivitaloasuntoon joka valmistuu 30.5.2008. Eli vuokra-asuntokin on sitten jouduttu Tampereelta hankkimaan. Mies on menettänyt yöuniaan asioiden takia, mutta onneksi nyt helpottaa ehkä vähäksi aikaa. Mies lähti noin tunti sitten ja on sitten viikon verran pois / töissä siellä Tampereella. Yksin pitäisi nyt sitten viikot pärjätä joulukuuhun / äitiyslomaan saakka :whistle:

Vauva on alkanut liikkumaan oikein aktiivisesti =) Potkut ovat tuntuneet nyt päivittäin noin 2 viikon ajan, liikkeitä on tuntunut kuitenkin jo 4-5 viikon ajan. MIeskin on jo melkein viikon verran tuntenut potkuja käteen. On ollut oikein innoissaan siitä :) Rakenneultra oli rv 20 ja kaikki oli pikkuisella silloin oikein hyvin. Vastasi täysin viikkojaan. Sukupuolta ei saatu selville, koska sitä ei täällä Vaasassa edes kerrota. Eipä kyllä edes kyselty sitä, koska se tuntui niin pieneltä asialta silloin siinä, kun lääkäri oli juuri kertonut elimistön eri rakenteista ja siitä että kaikki näyttää olevan kunnossa. Ensi viikolla olisi taas neuvola. Ihan kiva että ne alkaa nyt olemaan vähän useammin (aikaisemmin 5 viikon välein, nyt n.3 viikon välein).

Tervetuloa kaikille uusille! Kiva, että joukkomme kasvaa aina vain =) Tuntuu vain vieläkin melko hurjalta, että joku saa vauvan 4 kuukautta minun jälkeen! Tuntuu vieläkin siltä, että eihän siitä ole kovinkaan kauan kuin sain plusssan testiin ;)

Mimmu 1981: itse en ole oksentanut kertaakaan raskauden aikana. Minulla oli myös samanlaista pahoinvointia kuin Helmi34:lla. Eli kellon ympäri oli etova olo eikä mikään maistunut n. rv 6-13. Laihduinkin sinä aikana n.5kg. Mutta nyt taas kyllä ruoka maistuu vähän liiankin hyvin :whistle:

Afu ja mini 21+6
 

Yhteistyössä